[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlands loon voor Hongaarse chauffeurs


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat er nu gaat gebeuren is wel duidelijk.

Die bedrijven die de mogelijkheden zien zijn binnen een jaar allemaal uitgevlagd en verdwenen van de nederlandse aardbodem!

Gelul. Daar heeft van den Bosch ook mee gedreigd maar die zit er nog steeds. Nederlandse klanten eisen vaak een Nederlandse vestiging./

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Er is in elk geval een signaal uitgegeven!

En al zou vd bosch vertrekken,! Denk idd dat hij altijd een nederlandse vestiging zal houden

Ach en anders kan hij altijd nog zijn crossauto verkopen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Rechter: Hongaarse chauffeurs Van den Bosch transporten recht op Nederlands loon

 

Van-Den-Bosch-rechtbank-thumb.jpg

DEN BOSCH - De tien Hongaarse vrachtwagenchauffeurs die een rechtszaak aanspanden tegen Van den Bosch transporten uit Erp, hebben recht op achterstallig loon. Tot dat oordeel komt de rechtbank in Den Bosch.

Volgens de rechter had het transportbedrijf de chauffeurs volgens de Nederlandse CAO moeten uitbetalen. Daarmee wordt Van Den Bosch in het ongelijk gesteld. Die huldigt het standpunt dat de tien onder contract stonden bij een Hongaars zusterbedrijf en daarom naar Hongaarse maatstaven werden uitbetaald.

Bijgestaan door vakbond FNV verscheen een deel van de chauffeurs in november voor de rechtbank in Den Bosch. Ze werkten vanaf 2009 voor Van den Bosch  transporten. In februari zegde het Hongaarse zusterbedrijf hun arbeidsovereenkomst op.

Later meer...

 
Auteur: Caroline Moerland

 

Het stukje van transport on-line gehaald.

 

Gaan ze nu de rest ook aanpakken?  Er zijn er nog zat die met dezelfde constructie werken maar het alleen wat netter inpakken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Murphy heeft helemaal gelijk. Dit is het einde van de grote bedrijven in Nederland die met Oostblokkers werken.

En het ergste is dat wij daar indirect aan mee betaald hebben door onze contributie te betalen aan het FNV. Maar die Hongaren gaan nu vast voor ons de contributie betalen ;-)

bewerkt door Bert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Bert...murphy heeft altijd gelijk..... LOL

 

Maar het is wel zo.

-Kijk maar wat dat geschreeuw heeft opgeleverd om die zogenaamde opgeleide chauffeurs.

De west europeaan kan serieus de knip trekken en moet quasi simpele cursussen volgen, terwijl de MOE lander deze zou kopen....

-Gelijk werk = Gelijk loon. Wat heeft dat tot nu toe opgeleverd?

Komen er meer banen voor de west europeesche chauffeur?

-Chauffeurs moeten meer thuis zijn (met in het achterhoofd dat de MOE chauffeur dit vooral gaat doen......)

Wat heeft dat voor een positiefs gebracht?

De west europeaan mag meer absurde hoge boetes betalen omdat het nu eenmaal met het werk mee brengt lang onderweg te zijn.

 

En nu VDB mag gaan dokken gaat dat enkel inhouden dat er meer met buitenlandse bedrijven gewerkt gaat worden, minder nederlandse chauffeurs zullen nog aan het werk komen en bedrijven gaat uitvlaggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu moeten ze alles gelijk gaan trekken. Ook de bedrijven die met vestigingen in oostbloklanden de mooie schijn ophouden omdat de in die landen gekentekende auto's daar ook nooit komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke dan, maar dat houd in dat alle bedrijven in NL, eigenlijk gedwongen worden NL cao te betalen, dus kunnen ze beter NL chauffeurs nemen. Dat houd dan weer in dat de kostprijs voor een vervoerder per km duurder word als bijvoorbeeld de vervoerder met het zonnetje.

 

Gevolg is dus dat wij helemaal niet meer tegen deze vervoerders op kunnen, dus is het NL vervoer gewoon dood.

 

Precies...daar ben ik dus ook bang voor !!

Begrijp me goed..ik gun de chauffeurs zeker OOK een normaal Nederlands loon !

Maar de ritten zullen naar het buitenland vertrekken waar de kosten van transport lager zullen zijn.

Dus die transporten verdwijnen voor ons  :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat er echt geen werk door terugkomt. Het is DE oplossing niet zoals zovelen denken.

Ik kan hier in ieder geval niet van in de hiep hiep hoera stemming komen en ik denk dat niemand die enigzins verder denkt dat niet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus alles maar met de mantel der liefde bedekken???

Want ohoh..ze zullen toch eens nederland verlaten..

Dus gewoon lekker laten doorrommelen met de meest vage constructies.

ga maar lekker door meneer van de bosch,kees mulders..enz.enz.

Maar blijf alstublieft in nederland.

Wat een slap gelul..

Idd. Stelletje makke schapen zij de meesten van ons toch..... Oooooooooh oh oh we zouden onze banen toch eens kwijt raken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc

Wat mij toch iedere x opvalt is het negatieve hier op het forum. Als er maar een beetje positief berichtje is word er gelijk zwartgallig over gedaan.

Wat is dat toch voor een mentaliteit!

Wees toch eens wat positiever.

Niets deugd.

De Vakbond niet

werkgevers niet

CollegaÅ› niet

Medeweg gebruikers niet

en ga zo maar door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij toch iedere x opvalt is het negatieve hier op het forum. Als er maar een beetje positief berichtje is word er gelijk zwartgallig over gedaan.

Wat is dat toch voor een mentaliteit!

Wees toch eens wat positiever.

Niets deugd.

De Vakbond niet

werkgevers niet

CollegaÅ› niet

Medeweg gebruikers niet

en ga zo maar door.

Is niet negatief.....is kortzichtig !!

Wellicht eerst eens nadenken over bepaalde zaken voordat je een oordeel/mening neerkwakt op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus alles maar met de mantel der liefde bedekken???

Want ohoh..ze zullen toch eens nederland verlaten..

Dus gewoon lekker laten doorrommelen met de meest vage constructies.

ga maar lekker door meneer van de bosch,kees mulders..enz.enz.

Maar blijf alstublieft in nederland.

Wat een slap gelul..

Nee...ZEKER niet !!

Die vage constructie's via buitenland moet hard aangepakt worden !

(hoewel onze regeringen de regels dusdanig gemaakt hebben DAT deze constructie's dus wel degelijk mogelijk zijn, maar dit ter zijde)

 

Het is alleen een feit dat wij, de nederlanders, steeds duurder gaan worden door allerlei hoge kosten en lonen !

Er zijn andere landen die dezelfde transport OOK kunnen rijden...voor minder geld.

Dat bedoel ik alleen maar te zeggen.....die transporten worden dus NIET door nederlandse bedrijven gedaan !

En dat is geen goede zaak...voor niemand niet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corne, wat voor gevolgen denk jij dat deze uitspraak kan hebben. Voor jou werkgever, HSF, Vos, Schavemaker en noem maar op.

Allemaal keurige bedrijven met vestigingen in de oostbloklanden waarvandaan uiteraard de buitenlandse auto's gepland worden.

Maar nu zal ik wel weer zuigen.

Maar nu weet ik uit eigen ervaring dat bij een van de bedrijven een poosje terug alle Poolse auto's vanuit Nederland werden aangestuurd.

Hoe zal het deze baasjes vergaan denk je als Van den Bosch echt veroordeeld word.

Succes er mee zou ik zeggen. Maar een ding weet ik zeker, wij (de nl chauffeur) staan er bij en kunnen niets meer doen dan ons verlies toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als blijkt dat die werkgevers ook illegaal bezig waren/zijn volgens deze uitspraak dan moeten ze naar mijn mening net zo aangepakt worden als van den Bosch. Probleem is dat er jaren geen jurisprudentie was over gelijk werk, gelijk loon. Daardoor hebben dat soort werkgevers altijd kunnen beweren dat ze volgens hun legaal bezig waren. Dat blijkt dus niet het geval te zijn volgens deze uitspraak.

Jaren lang hebben wij toe staan kijken hoe ons beroep naar de kloten geholpen werd door dit soort constructies.

Jarenlang riepen wij dat er wat aan gedaan moest worden.

Nu hebben we iets van een houvast en is het nog niet goed.

Denk je echt dat wij Nederlandse chauffeurs geen uitstervend ras waren geweest zonder deze uitspraak.

 

 

 



Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat denk jij als deze sneeuwbal wel gaat rollen Corne, worden wij er dan beter van of is het dan, zoals ik denk echt de doodsteek voor het Nederlandse Internationale transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden