[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een ritje met een bus in Noorwegen....


Murphy

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Administrators

Wat al eerder verteld is, de wegen waar mijn collega's en ik dagelijks rijden zijn niet echt veilig te noemen.

Iedere dag kan de eerste dienst op weg naar Dale (fv569) stenen rapen op de weg.

Bijna iedere dag weer kunnen we ons gelukkig prijzen dat we net niet een steen op onze knar krijgen.

Bijna iedere dag....

 

Zaterdagmorgen reed een personenwagen over deze weg van Stamnes richting Dale en kon dus net niet een steentje ontwijken.....

De man van 86 is met lichte verwondingen naar de huisartsen post gebracht.

Zijn wagen, die is naar de sloop gebracht.

http://www.vaksdalposten.no/stein-gjennom-frontruta-ved-skulen

http://www.ba.no/nyheter/trafikk/trafikkulykker/den-kom-fra-oven-og-alt-sto-stille-pa-et-oyeblikk/s/5-8-304038

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 (...)

De man van 86 is met lichte verwondingen naar de huisartsen post gebracht.

Zijn wagen, die is naar de sloop gebracht.

http://www.vaksdalposten.no/stein-gjennom-frontruta-ved-skulen

http://www.ba.no/nyheter/trafikk/trafikkulykker/den-kom-fra-oven-og-alt-sto-stille-pa-et-oyeblikk/s/5-8-304038

 

Zo, lekker dan daar.. Zie ik het nu goed op de foto uit de 2e link.. is de steen finaal door de bodemplaat gegaan?

 

Zo op het eerste gezicht zou je zeggen 'nieuwe ruit erin en karren maar' ..

 

Wanneer gaan ze een veiligheidsraster in de bus inbouwen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Die goeie man heeft een kwartier bekneld gezeten, voordat er weer eens iemand langs kwam rijden.

Die steen is er met hulp uitgewerkt, maar op een foto is te zien hoe groot de schade aan het dashboard is... recht omlaag geflikkerd, de motorkap is nauwelijks beschadigd.

Wij hebben geen extra bescherming, maar rijden hier is net als de lotto..... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nee en een steen van ca 100kg is ook geen partij voor een soezoekzi sfffwwwiift.....

 

Jammer is dan wel weer dat deze man op de landelijke tv geweest is maar in die 5 minuten eigelijk enkel heeft bebabbeld dat hij een engeltje op zijn schoudr had zitten. Geen woord gerept over de toch wel wat onveilige situatie waaraan het verkeer hier dagelijks mee te maken heeft.

Ik bedoel, het zijn ook ZIJN klier uh, kleinkinderen die we elke dag in onze bus langs deze plek naar en van school rijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo dat is ook een geval van veel geluk.

maar ik voorzie helmplicht daar op die route in de toekomst.....

 

in de auto wel te verstaan.

en in de bus op je krijgt een veiligheidskooi gepantserd boven je hoofd..

maar wil het zelf toch niet meemaken 

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Administrators

Wel niet op zondag maar toch....

Vandaag met de nieuwste bus een testronde gemaakt naar een hoek waar normaal geen zwaar verkeer KAN komen.

Maar, ja. Er wonen mensen en die mensen hebben ook kinderen en die kinderen moeten ook naar school.

De vorige vervoerder (een MB sprinter met 12 stoelen) is met pensioen gegaan en nu moeten wij dit dus erbij nemen in de rute.

Nu zijn we wel wat gewend vwb smalle weggetjes, maar in de winter hadden wij hier dus ook al regelmatig een extra rit met een sprinter en het is er gewoon niet breed!

Dus de transport leder (planner), de daglig leder (baas), een vertegenwoordiger van de vakbond (denk wat Ger ook in zijn bedrijf is) en ik, als Verneombud (moeilijk woord voor BHV/veiligheid/arbo) en ik als piloot :D

 

We hebben unaniem besloten dat het NIET kan met deze maat bus en dat de provincie iets anders moet verzinnen. maar met de gewone route gaat het niet.

(uiteraard kunnen wij een kleinere bus als extra leveren, maar dat gaat geld kosten.....)

 

 

 

Er komen ging enigszins nog, maar draaien was een beetje meer in de catagorie onwenselijk.

En dan was er vandaag geen sneeuw of ijs ellende op de weg....

 

Zondagavond zijn de laatste nieuwe bussen aangekomen.

 

We hebben nu:

1x BOVA Futura (2008) 49 zeter

Deze hadden we dus al maar is van kleur veranderd

6x Iveco Daily Strada (2016) 21 zeter

1x MB sprinter 4x4 (2016) 16 zeter
 
4x Iveco Crossway (2x 2013 en 2x 2016) 47 zeter
 
En van werk verzekerd  (met dank aan aanbesteding) tot in ieder geval 2025. :wijn:
 

 

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Administrators

Afgelopen zaterdag dan mijn toer naar Geilo....

Met mevr. Blafmans achter in de truttenschudder (leuke bijnaam, Rob).

De achterbank is ingeklapt, zodat Laura iets meer ruimte heeft...

 

IMG_1368.JPG

 

Heb een uurtje of 3 31/2 gestuurd en mijn hobbycollega kwam vanaf de andere kant. Hij had ook ongeveer 4 uur erop zitten

Laura heb ik wel af en toe ff eruit gehad....

IMG_1371.JPG

 

Beetje wit spul....

IMG_1379.JPG

 

En rond een uur of 4 op de weg terug was het tijd voor eten....vond mevr. Blafmans.

14502912_10207814213258009_9731770479685

 

En dan kunnen jullie lullen wat je wilt, maar die micra heeft tijdens deze rit van ca 450km maar een halve tank benzine verstookt. En die tank is (dacht ik) nog geen 40 liter groot....

Dat had ik dus met de Xtrail niet gered....

 

O, ja.....wilde nog wat bijklussen, maar, uh.....

IMG_1382.JPG

 

LOL  LOL LOL  

bewerkt door Murphy
  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag dan mijn toer naar Geilo....

 

Heb een uurtje of 3 31/2 gestuurd en mijn hobbycollega kwam vanaf de andere kant. Hij had ook ongeveer 4 uur erop zitten

 

Hier wordt je al vreemd aangekeken als je twee uurtjes rijdt om vliegtuigen of treinen te gaan fotograferen.  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bizar mooi land, hoop dat ze mij er vaker heen sturen dan de drie keer die ik nu gedaan heb.

Mijn trip deze week is in het water gevallen.... :zegtniets: :zegtniets:

 

De locals hebben het zelf op kunnen lossen :mad:

 

verder als Oslo ben ik nog niet geweest (maar toen reed pa nog op een F12 topsleeper LOL  )

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat mijn "collega's" het weer eens niet redden.....

Komt vandaag Mevr Murphy terug aus die heimat met de koffer vol met lekkere rookbare zaken :D

Ze is inmiddels de douane al voorbij :ja:

Moest er even aan denken toen ik vanmorgen ingehaald werd bij Hamburg door een Noorse landcruiser maar dat zal der niet geweest zijn

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee. Want....

1) zij was vanmorgen al reeds ter hoogte van Stavanger a/b van de ferry

2) we hebben een Xtrail....

 

Aha.. kijk aan, de rit met mevrouw Blafmans in de Micra was dus eigenlijk 'noodzakelijk' omdat de Xtrail niet beschikbaar was..

 

Met de Micra retour NL rijden levert nog meer brandstofbesparing op dan jouw ritje, denk ik. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden