[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

patronaal attest afgeschaft


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik hoor het wel!

Het word tijd voor een ouderwetse Scania 143 420 Streamline, open pijp, analoge klok, geen maut/tolkasten, en gaan met die banaan!!!

when nothing goes right...go left

Iemand een keukenrol over voor dhr. Jonkers?

Vermoed dat hij zojuist zijn dashboard heeft proberen te bevruchten

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Met die nieuwe tolkasten kan je wel track en trace doen,moet je dat wel hebben aangevraagd en betaald. Jean en Marie mogen de gegevens niet gebruiken vd kasten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Daarom durt t ook tot 2017 voordat ze al deze opties kunnen gebruiken. Zal wel een wet in Brussel komen die het mogelijk maakt dat "de instanties"' op afstand tachos kunnen uitlezen en dat dan ook mogen en als wettelijk bewijs gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmmm...mag straks een buitenlandse instantie (bijvoorbeeld de BAG) mijn tacho uitlezen terwijl ik gewoon in Nederland rijd? En wat indien zij een overtreding constateren? Je hebt als veroordeeld crimineel met een enkelband nog meer privacy dan als eerlijke broodwinner achter het stuur. Gaat de goede kant op. En alles onder het mom van verkeersveiligheid. Yeah, right!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hmmmm...mag straks een buitenlandse instantie (bijvoorbeeld de BAG) mijn tacho uitlezen terwijl ik gewoon in Nederland rijd? En wat indien zij een overtreding constateren? Je hebt als veroordeeld crimineel met een enkelband nog meer privacy dan als eerlijke broodwinner achter het stuur. Gaat de goede kant op. En alles onder het mom van verkeersveiligheid. Yeah, right!

 

Nee, joh.

Jij loopt achter.

UITBUITING is tegenwoordig het mode woord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je niks fout doet heb je ook niks te vrezen !             toch

de wet geving in Duitsland is toch niet anders als hier ?

Dat is niet mijn punt.

Het feit dat jij elk jaar 100% eerlijk je belastingaangifte doet rechtvaardigt m.i. niet dat instanties, ja zelfs buitenlandse, op ieder gewenst of ongewenst ogenblik van de dag jouw inkomsten en uitgaven kunnen en mogen controleren. Dat controleren gebeurt dan op afstand, en zonder dat jij daar toestemming voor hoeft te geven. Sterker nog: men doet dat altijd ongevraagd. En dan blijkt dat jij een rekening ietsje te laat betaald hebt. Over het hoofd gezien. Kan gebeuren. Maar de gevolgen blijven niet uit, want daar men dit bij een controle vastgesteld heeft legt men jou een stevige boete op.

"Maar als je niks fout doet heb je niets te vrezen" zeg jij. Weet dat iemand die niet in staat is fouten te maken tot niets in staat is.

bewerkt door Limboman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hebben het nog wel over een maut kastje he

dat in het voorraam geplaatst en welke een instantie "mogelijk" kan uit lezen (waar van dat kastje eigendom is en blijft)

En die kan nu ook al bij BKR binnen komen?? (weetje wel : waar je geregistreerd staat als je een wanbetaler bent)volgens jouw !

Een beetje doemdenken wat je nu doet !!!!!!!!!!! 

 

En buiten mijzelf , zou ik niemand kunnen vinden die zonder fouten , dat weer wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En buiten mijzelf , zou ik niemand kunnen vinden die zonder fouten , dat weer wel

Dat valt toch tegen; in 5 zinnen 5 taalfouten noem ik niet bepaald foutloos. En dan tel ik de stijlfouten en onjuist interpunctiegebruik nog niet eens mee. :p (bedoel het niet vervelend of kwetsend).

Ondanks dat je de strekking van mijn posting totaal niet begrijpt, bewijs je wel dat ook jij niet foutloos bent. Dat maakt je wel menselijk, dat weer wel. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

We hebben het nog wel over een maut kastje he

dat in het voorraam geplaatst en welke een instantie "mogelijk" kan uit lezen (waar van dat kastje eigendom is en blijft)

En die kan nu ook al bij BKR binnen komen?? (weetje wel : waar je geregistreerd staat als je een wanbetaler bent)volgens jouw !

Een beetje doemdenken wat je nu doet !!!!!!!!!!! 

 

En buiten mijzelf , zou ik niemand kunnen vinden die zonder fouten , dat weer wel

 

 

Beetje beter zoeken Limboman. Als je ook punctuatie meetelt dan kom je wel boven de tien fouten. In vijf regels ja...

11.....

Waarvan mag aan elkaar..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat art. bevat meer voordelen.

 

 

Je hoeft dus ook niet te overleggen waarom er OOS is gereden, je bevond je niet bij het voertuig toch  :p

 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens......ze zullen nu je tacho vermoedelijk vaker gaan uitlezen en owee als je bij begin met aanmelden een fout maakt.......dan kan het maar zo zijn dat je helemaal geen weekendrust hebt genoten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast shompie

2 kennisen van mij hebben vandaag in frankrijk een bekeuring gehad van 1500 euro omdat ze geen vakantie brief meehadden terwijl ze de weekendrust gewoon hadden ingevoerd.

De gendarme heeft letterlijk gezegd dat je in Frankrijk vanaf 1 maart gewoon je vakantiebrief moet kunnen tonen. Ze hebben betaald omdat ze doormoesten maar het is te gek voor woorden !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 kennisen van mij hebben vandaag in frankrijk een bekeuring gehad van 1500 euro omdat ze geen vakantie brief meehadden terwijl ze de weekendrust gewoon hadden ingevoerd.

De gendarme heeft letterlijk gezegd dat je in Frankrijk vanaf 1 maart gewoon je vakantiebrief moet kunnen tonen. Ze hebben betaald omdat ze doormoesten maar het is te gek voor woorden !!

Dus....zal er eerst weer een rechtzaak moeten komen om alles duidelijk te maken, voor elk land.

Zo jammer dit, want daar sta je weer als chauffeur tegen zo'n halsstarrige diender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Maar kun je als er onrechtmatig een bekeuring opgelegd wordt en die je (werkgever) niet betaald waardoor de vracht vertraging oploopt,

de kosten niet verhalen op de veroorzaker?

Ik neem aan dat deze via transport in nood word aangevochten. Ik zal morgen eens vragen hoe ze hier mee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Dus zolang ik geen bekeuring heb gezien met de reden waarom ze 1500 euro moeten betalen hou ik het er op dat ze iets verkeerd hebben ingevuld in de tachograaf.  ;)

Ger, ze hebben niets verkeerd ingevuld. De Fransman verlangt gewoon een vakqntiebrief werd hun medegedeeld.

Maar je hoeft het niet te geloven hoor, ik meld het alleen maar en daar kan iedereen mee doen wat hij wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Jeetje Ger, wat zit je er weer eens naast.

Deze mensen rijden met zijn tweeen op een auto en zijn net als jou gewoon in loondienst.

Maar ik vind het allemaal prachtig Ger. Ik had voor mezelf allang al uitgemaakt dat ik voorlopig voor Frankrijk gewoon een vakantiebrief meeneem. Ik heb namelijk geen zin om in een welles nietes spelletje te belanden met een of andere Franse agent.

Ik ga namelijk geen bekeuring betalen die niet terecht is dus als ik daar had gestaan had ik er nu waarschijnlijk nog gestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ron, maar jij kan je eigen brief schrijven...... ^^

 

Er staat nog wel een paar punten in, onder Artikel 9

 


4.   Tijdens de communicatie worden uitsluitend gegevens uitgewisseld die nodig zijn voor gerichte wegcontrole van voertuigen met   een               tachograaf ten aanzien waarvan het vermoeden van manipulatie of misbruik bestaat.Die gegevens hebben betrekking op de volgende voorvallen of gegevens die door de tachograaf zijn geregistreerd:

—

de meest recente inbreuk op de beveiliging,

—

de langste stroomstoring,

—

fout in de sensor,

—

fout in de bewegingsgegevens,

—

tegenstrijdige bewegingsgegevens,

—

rijden zonder geldige kaart,

—

invoeren van kaart tijdens het rijden,

—

tijdafstellingsgegevens,

—

ijkgegevens, daaronder begrepen de gegevens van de jongste twee ijkingen,

—

kenteken,

—

de door de tachograaf geregistreerde snelheid.

 

 

8.   In geen geval zal communicatie over vroegtijdige detectie op afstand van het in dit artikel beschreven type leiden tot automatische boeten of sancties voor de bestuurder of de vervoersonderneming. De bevoegde controleautoriteit kan, op basis van de uitgewisselde gegevens, beslissen het voertuig en de tachograaf te controleren. Het resultaat van de communicatie op afstand mag de controleautoriteiten er niet van weerhouden willekeurige controles langs de weg uit te voeren, gebaseerd op het in artikel 9 van Richtlijn 2006/22/EG geïntroduceerde risicoclassificatiesysteem.

 

 

bij lid 4 staat niet rij-en of rusttijd overtredingen, derhalve mag volgens lid 8 een voertuig ( en tacho) dus niet fysiek gecontroleerd worden op overtreding hiervan.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat Ger is heeeeeel gauw de kwestie.

 

Maakt geen drol uit, jij, DOMBO, bent altijd aan de beurt.

Bestaat niet in de huidige wetgeving, en de mogelijkheid van de diverse instanties om e.e.a. zelf te mogen/kunnen interdingessen, men vind altijd wel een reden om een onzinnige boete uit te schrijven !

 

En wij........................laten het gewoon over ons heen komen omdat: kleur de plaatjes, en maak het verhaaltje verder zelf af (gejat van 'Neerlands hoop in bange dagen' van Freek de Jonge en Bram Vermeulen)

 

En toen werd de kans aangegrepen om de NL chauffeur wederom in zijn/haar (mag ook andersom) hemd te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry Ron, ik zeg niet dat je een leugenaar bent, maar waarschijnlijk hebben ze zich in de luren laten leggen door een agentje.

Ik vermoed dat het ZZPers zijn die geen tijd hebben om zich in de wet te verdiepen omdat ze de velgen nog moesten poetsen  :p

 

attachicon.gif1.JPG

 

 

Ik denk dat je gelijk hebt,die controleurs zijn net bouviërs,die waakhonden,die denken ook: als ik nu iederéén bijt heb ik ook altijd de inbreker die bij mn baas binnensluipt.

 

Dikwijls weten die controleurs t ook niet precies en schrijven dan ,voor de zekerheid maar een bekeuring uit.

Beter met een onterechte bekeuring terug op de kazerne komen dan met lege handen,want dat is slecht voor de promotie.

 

inderdaad,wat jij zegt: deze EU directive in verschillende talen meenemen en in geval van meningsverschil met de controleur,deze onder zn neus wrijven en vragen of ie even met t ministerie belt( als t in Frankrijk of België is) want die weten t wél .

 

Wat jaren geleden was t geouwehoer over de "zevende diensttijd"in Belgie en Duitsland werden daar collega's voor bekeurd en aan de kant gezet ,terwijl dit volkomen onterecht was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden