[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

patronaal attest afgeschaft


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit is al lang een hangijzer!! Hebben in 2013 een boete van 1650 euro gekregen omdat we niet konden aantonen wat de chauffeur in het weekend deed!! TIN heeft de boete betaald maar lukt ze ook niet om het terug te krijgen. Daarom tegenwoordig en in de toekomst altijd verlofbriefje voor de weekenden en vakantie en dagje vrij/ziekenhuis/tandarts!! Je kan je beter indekken. De Fransen en Belgen blijven slag apart met dit soort regels

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Arne,je hoeft niet aan te tonen wat je deed,je moet verklaren dat je niet gewerkt hebt met de vrachtwagen.

 

Dat lijkt t zelfde ,maar is t niet,als jij n.l. verklaart dat je niet met een voertuig gewerkt hebt dat onder EU 561/2006 valt( want dat vragen ze),en hun kunnen bewijzen dat je dat wel gedaan hebt,dan hang je.

 

Dat bewijs is soms wel te leveren hoor,men kan verzoeken aan de ILenT om een controle op t kantoor te doen,en in Frankrijk word iedere controle in de computer opgeslagen,als jij op maandag gecontroleerd wpord daar en je komt de week erop vrijdag met een vakantie brief van die bewuste maandag dat je gecontroleerd werd,dan hang je,je zult de eerste niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Arne,je hoeft niet aan te tonen wat je deed,je moet verklaren dat je niet gewerkt hebt met de vrachtwagen.

Dat lijkt t zelfde ,maar is t niet,als jij n.l. verklaart dat je niet met een voertuig gewerkt hebt dat onder EU 561/2006 valt( want dat vragen ze),en hun kunnen bewijzen dat je dat wel gedaan hebt,dan hang je.

Dat bewijs is soms wel te leveren hoor,men kan verzoeken aan de ILenT om een controle op t kantoor te doen,en in Frankrijk word iedere controle in de computer opgeslagen,als jij op maandag gecontroleerd wpord daar en je komt de week erop vrijdag met een vakantie brief van die bewuste maandag dat je gecontroleerd werd,dan hang je,je zult de eerste niet zijn.

Auto heeft geen meter zich verplaatst in het weekend,Riko mijn vaste chauffeur werd aangehouden bij valenciennes op de grens door CRS, toen dus dit geintje gehad,sinds toen altijd verlofbriefjes maken elk weekend,zonde van me tijd en geld als ik er nog een boete voor kreeg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

De Franse en Engelse versies kunnen zelfs op 2 manieren gelezen worden: 1. men mag niet vragen naar documenten over de niet werkzame periode met het voertuig, of 2. men mag niet naar documenten betreffende de niet werkzame periode vragen indien de chauffeur zich op dat moment niet bij of in het voertuig bevindt. M.a.w. in het laatste geval moet men bij een staande houding het patronaal attest wèl kunnen tonen.

Natuurlijk weten we allemaal wel wat men bedoelt met de tekst, maar wat staat er nu precies? Voer voor de advocaten en rechters. Bon appétit !

 

 

Er staat toch gewoon dat men niet naar attesten mag vragen die activiteiten bevestigen wat een chauffeur doet wanneer hij niet bij zijn voertuig is:

Lorse qu ils sont eloignés de leur vehicules : Wanneer zij niet bij hun voertuig aanwezig zijn.

Wanneer zij wel bij het voertuig aanwezig zijn mogen de ambtenaren wel naar documenten vragen wat een chauffeur deed toen hij wel bij zijn voertuig was( tachoschijf of digipas)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Auto heeft geen meter zich verplaatst in het weekend,Riko mijn vaste chauffeur werd aangehouden bij valenciennes op de grens door CRS, toen dus dit geintje gehad,sinds toen altijd verlofbriefjes maken elk weekend,zonde van me tijd en geld als ik er nog een boete voor kreeg

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ze vragen ook niet wat die auto gedaan heeft,ze vragen wat de chauffeur  gedaan heeft.

Als jouw chauffeur in het weekend zijn schijven er allemaal ingehad( maar ja ,wie doet dat?) heeft of zijn digipas hebben ze geen poot om op te staan.

 

Je hebt gelijk dat t administratief wel wat bewerkelijk was,hoewel,als je t een beetje bekijkt je alleen een paar datums in hoeft te vullen en t ding te tekenen.

 

Ik heb tot voor een jaar terug nog wekelijks met deze dingen gewerkt,ik maakte een paar dagen in de week op onregelmatige dagen ritten met verschillende auto's,zowel digitaal als analoog.

Ik vulde die dingen gewoon thuis in en drukte die af met mijn eigen printer,getekend en gestempeld door de planner en mijzelf

:D  :ja: ,volkomen legaal.

 

Ik heb in de Ardennen verschillende keren een controle gehad van t Belze transport ministerie en kreeg een (bijna) compliment dat mijn administratie sluitend was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij konden niet onze passen erin houden wegens het rijden met de frigo in het weekend normaal gesproken,toevallig 2 weekenden geen frigo gereden en dit gezeik gehad. Nu altijd verlofbriefje bij ons..scheelt dat we zelf kunnen afdrukken in de auto

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Infeite doe je dat nu door bij aanvang dienst (op zeg maandag morgen) te bevestigen dat je zinds de laatste uitvoer van de tacho kaart alleen rust hebt genoten en vult de tacho dat hele gat op met rust uren, en heb je ook weer een doorlopend bewijs dat je niks geen werkzaamheden hebt verricht wat onder tacho plicht valt.

Althans zo zou het moeten zijn.

Is niet met alle tachografen,had er 1 lopen met oude type stoneridge

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

9 maart 2015[/size]- [/size]Sjoerd Boot[/size]

 

 

 

 

Het is dus al even geleden HIT, maar de Fransman probeert het nog steeds heb ik zaterdag vernomen van IL&T zij adviseren dan ook om ondanks alles nog maar een vrijbrief mee te nemen. Ik vindt dat een beetje krom.

Ons management adviseert dat ook.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het onze niet  ;)  wij hebben pas een schrijven gehad wat we in de auto moesten leggen waarin staat dat we geen PA meer meekrijgen, een dik pak papier met uitspraken van TLN, helaas ligt het in de auto dus kan het hier nu niet plaatsen.

Lekker geregeld weer binnen een bedrijf..... Kan jij mij daar een kopietje van doen toekomen? Gooi,ik dat eens in Maastricht op het bureau....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoorde dit verleden week ook van een medewerker van transport in Nood dat ze er daar gewoon maling aan hebben, echter vertelde hij mij wel dat het voor de rechter gelijk weer word teruggedraaid, maar hij raden ook aan om gewoon die vakantie brief alsnog mee te nemen die kant op

 

 

Kijk,die Franse gendarmes zijn net Bouviërs,die waakhonden; :D

Bij twijfel bijt je gewoon alles wat je in je bek krijgt,dan heb je altijd de goede persoon te pakken. :ja:

 

Dat je baasje( de rechter,ministerie ) daarna weer n hoop werk heeft om t allemaal weer goed te praten is jouw probleem niet.

dus voorlopig de Bouv niet uitdagen.

 

Met andere woorden: de besluiten van Brussel lopen via Parijs en zijn in de provence nog niet doorgedrongen,dus voorlopig gwoon een pa'tje meenemen.

 

Zodra de Nederlandse chauffeur onterecht bekeurd word en weigert te betalen en er volgende week enige honderden Nederlandse auto,s stil staan in Frankrijk zal de boodschap wel erg snel in de Provence zijn,vreesch ick. :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha, nou ligt La Chapelle aux Pots welliswaar niet in de 'provence' Peter, maar heb voor de afgelopen vrijdag maar wel effe briefje gemaakt !

 

'beter mee verlegen, als om verlegen'  (Franse vertaling a.u.b.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha, nou ligt La Chapelle aux Pots welliswaar niet in de 'provence' Peter, maar heb voor de afgelopen vrijdag maar wel effe briefje gemaakt !

 

'beter mee verlegen, als om verlegen'  (Franse vertaling a.u.b.)

 

 

mieux avec timide, comme si timide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mieux avec timide, comme si timide

 nu is "timide"een ander soort verlegen dan wat wij bedoelen . :D  :D

 

Ik ken wel de uitdrukking: Mieux vaut prevenir,que guerir.

 

Dat betekent letterlijk: beter voorkomen dan genezen.

 

Dat zou je i.c.m. de vakantie brief ook kunnen zeggen. :angel:  :ja:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden