[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

kostprijs per KM


jozef

Vraag

  • Forumlid

goedendag,

Mijn naam is jozef, Ben nieuw hier, heb geen vrachtwagen of zo maar ben van plan om er wellicht 1 te kopen voor transport van en naar duitsland( voormalige DDR).

Ben van plan om allerlei droge produkten te gaan vervoeren, wil een lichte auto aanschaffen met een kipper of een walking-floor.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de kostprijs hiervan bereken? Het is de bedoeling dat er een (vaste) chauffeur opkomt.

de auto gaat zo'n 150000 km per jaar rijden, ritten van 1000, 1500 km per keer.

hoe zit het met belasting, eurovignet, onderhoud,

Zou deze combi in z,n geheel te leasen zijn??

Heb ook een bedrijfje in duitsland, is het zinvol om de auto op dat bedrijf te laten zetten of is het voordeliger om dat via nederland te doen?

Zomaar wat vragen waar ik wellicht antwoord op krijg..... alvast bedankt voor de reacties!!

groeten jozef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ben van plan om allerlei droge produkten te gaan vervoeren, wil een lichte auto aanschaffen met een kipper of een walking-floor.

Hallo jozef ik weet niet wat jij verstaat onder "lichte vrachtwagen?" ik bedoel als jij er een walking-floor achter knoopt is het wel lekker om wat pk's onder de kap te hebben mij leert de ervaring hoe minder pk's en hoe harder hij werken moet en das niet echt gunstig is voor het brandstofverbruik kijk ook ff naar de banden wij rijden nu met Bridgestone een enorme bak herrie en het branstofverbruik is aanmerkelijk toegenomen

Overigens geld dit verhaal voor mijn huidige baas (Vos niet dus ).....succes Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo,

Heb een eigen bedrijf maar doe nu niets in transport, wil dit erbij gaan doen. Heb goed in beeld wat ik ga vervoeren/verhandelen. komt neer op bijv. droge pluimveemest, houtsnippers e.d.

Met een lichte auto bedoel ik zo laag mogelijk eigen gewicht met de pkaas die nodig zijn . volgens mij is 400 pk toch wel voldoende met 40 ton treingewicht?

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo,

Heb een eigen bedrijf maar doe nu niets in transport, wil dit erbij gaan doen. Heb goed in beeld wat ik ga vervoeren/verhandelen. komt neer op bijv. droge pluimveemest, houtsnippers e.d.

Met een lichte auto bedoel ik zo laag mogelijk eigen gewicht met de pk's die nodig zijn . volgens mij is 400 pk toch wel voldoende met 40 ton treingewicht?

groeten

Je bedrijf is gevestigd in Duitsland?

Dan zou ik eens in Duitsland gaan informeren wat de mogelijkheden zijn tot eigen vervoer ... of wil je ook vervoer voor derden gaan doen?

400 pk is inderdaad voldoende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

in nederland heb je een eurovignet nodig, in duitsland heb je de maut.

brandstof is niet echt goedkoop meer, de auto en oplegger kun je eventueel leasen met onderhoudscontract dan heb je geen omkijken naar het onderhoud.[wel uitgebreid onderhoudscontract er bij nemen dan]

en alle vaste lasten moet je ook doorberekenen in de kmkostprijs.

en word je per km betaalt, per vracht of per ton??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hallo,

Heb een eigen bedrijf maar doe nu niets in transport, wil dit erbij gaan doen. Heb goed in beeld wat ik ga vervoeren/verhandelen. komt neer op bijv. droge pluimveemest, houtsnippers e.d.

Met een lichte auto bedoel ik zo laag mogelijk eigen gewicht met de pkaas die nodig zijn . volgens mij is 400 pk toch wel voldoende met 40 ton treingewicht?

groeten

zet de pb functie maar even aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je bedrijf is gevestigd in Duitsland?

Dan zou ik eens in Duitsland gaan informeren wat de mogelijkheden zijn tot eigen vervoer ... of wil je ook vervoer voor derden gaan doen?

400 pk is inderdaad voldoende!

De grootste kostenpost is toch afschr. onderhoud brandstof en de man? die zullen tussen duitsland en NL toch niet zoveel verschillen?

Dat wil ik eerst in beeld hebben eigenlijk. dan kijk ik naar de voor/nadelen of ik het in NL of in D op ga pakken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De grootste kostenpost is toch afschr. onderhoud brandstof en de man? die zullen tussen duitsland en NL toch niet zoveel verschillen?

Dat wil ik eerst in beeld hebben eigenlijk. dan kijk ik naar de voor/nadelen of ik het in NL of in D op ga pakken...

Ik ruk niet uit voor een Duits salaris of vertering Jozef! Maar wat het bruto verschil in loon is tussen een Duitse of een Nederlandse chauffeur weet ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

josef als je nog moet beginnen kun je beter gaan fungeren als bevrachtingskantoor verdien je veel meer mee als eigen wagen met chauffeur. jij als iemand die en eigen bedrijf heeft hoeven wij toch niets uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
josef als je nog moet beginnen kun je beter gaan fungeren als bevrachtingskantoor verdien je veel meer mee als eigen wagen met chauffeur. jij als iemand die en eigen bedrijf heeft hoeven wij toch niets uit te leggen.

Misschien heb je gelijk, maar ik wil graag de goederen die ik verhandel in eigen beheer vervoeren. als ik dat "strak" doe moet daar geld mee te verdienen zijn. Ik ben gewend om met hele krappe marges te werken dus zie dat eigen vervoer ook wel zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jozef...weet je wat jij moet doen?....Naar de Kamer van Koophandel!!

Daar word je wijzer van...

En de RABO bank, voor alle internationale KnowHow in agrarische merchants. Daarna contact op nemen met ABN-AMRO voor de meest uitgebreide LEASE informatie en mogelijkheden. De BILLING besteedt je uit aan de ING GROEP, dan zijn je facturen in goede handen.

Kilometers in Duitsland müssen VERMAUT werden. Samen met wat water, gerst en hop krijg je dan BIER. Dat is weer prima verhandelbaar want er is veel vraag naar dit goedje. Alleen kun je dit niet los vervoeren met walking-floor trailers, die zijn niet waterdicht.

En Scania's zijn niet zo geschikt voor eigen vervoer met een chauffeur op afstanden van meer dan 150 km.

Km. kostprijs moet worden berekent uit vaste en variabele kosten.

Vaste kosten zijn o.m de totale kosten van: aanschaf materieel, afschrijving, verzekeringen, vergunningen, wegenbelasting, bedrijfshuisvesting, personeelskosten, kantoorkosten, boekhouding, vaste bestanddelen communicatie (telefoon e.d.). rente en aflossingen enz. Alles per jaar!

Variabele kosten zijn die van o.m. brandstof, onderhoud, communicatiekosten, en alle verdere kosten die onmiddelijk bepaald worden door het gebruik van het voertuig zoals tolgelden. Ook per jaar.

Daarna de uitkomst van beide totalen delen door het verwachte aantal per jaar te maken kilometers geeft een onzuivere prijs per km zonder winstopslag voor 1 vrachtauto. Bij meerdere vrachtauto's moeten de vaste lasten op onderdelen evenredig verdeeld worden over alle auto's terwijl kosten als personeel,verzekering en vergunningen weer evenredig vermeerderd moeten worden met het aantal vrachtauto's dat in bedrijf is.

Dus, Jozef, vraag gewoon een offerte aan bij een groot, middelgroot en een klein internationaal transportbedrijf voor een complete zending van en naar de jou beoogde adressen en je kunt uit de prijzen die zij vragen voor dat transport (excl. btw) de bruto km. kostprijs en winstmarge redelijk zuiver uitrekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hahaha Tiny, in dit: http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=10765 topic lees je al heel veel over alleen al de bedden van de Scania. Nou, en dat is nog maar 1 van de vele nadelen die Scania de chauffeur biedt.

Zo heb je verder binnen de cabine praktisch geen bergruimte en is de cabineruimte zeer inefficient ingericht. Buitenkastjes met heel kleine toegangsklepjes, alhoewel de herziene R serie nu wel grote omhoogdraaiende kleppen heeft.

In de rechter buitenruimte is dan ook nog de slang van de standkachel middendwars door de bergruimte gemonteerd zodat je daar niet zomaar alles in kwijt kunt. Vanwege de hitte waarschuwd Scania in haar instructieboekje al voor mogelijk ontbrandingsgevaar binnen dat kastje als je daar brandbare materialen als een tas of textiel daar opbergt.

De bestuurdersstoel is alleen volledig naar achteren te zetten als je de "matrasverbreder" van het onderste bed, die met ritssluitingen vastzit, weghaalt. Doe je dat niet dan kom je bijna niet gewoon achter je stuur weg, ook al staat het stuur naar voren geklapt. Wil je opstaan vanachter je stuur? Dan moet je over je pook heen stappen. Probeer je schoenen maar eens uit of aan te doen terwijl je achter je stuur zit. Wordt een gevecht met de pedalen, de stuurkolom en de stoel.

Maar dit zijn mijn ervaringen met de R Highliner. Ik heb in mijn loopbaan als chauffeur zowat alle merken wel gereden, maar Scania slaat wat chauffeur comfort betreft volledig de plank mis. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hee Beer, normaal gesproken worden alle ongemakken van een Scania door de chauffeur met de mantel der liefde bedekt. Volgens mij schendt jij hier een beroepscode:D

beer is geen scania rijder in hart en nieren:D:D

een nep scaniarijder dus:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast frankie

beetje bekrompen om te zeggen hij bevalt mij niet dus moet je er geen een nemen, ik was absoluut geen scania man, en ben nog steeds een grote daf fan, maar ik kan niet zeggen dat die scania me slecht bevalt. dus die opmerking over scania gewoon negeren en kijken wat voor jou zakelijk het meest aantrekkelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hahaha Tiny, in dit: http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=10765 topic lees je al heel veel over alleen al de bedden van de Scania. Nou, en dat is nog maar 1 van de vele nadelen die Scania de chauffeur biedt.

Zo heb je verder binnen de cabine praktisch geen bergruimte en is de cabineruimte zeer inefficient ingericht. Buitenkastjes met heel kleine toegangsklepjes, alhoewel de herziene R serie nu wel grote omhoogdraaiende kleppen heeft.

In de rechter buitenruimte is dan ook nog de slang van de standkachel middendwars door de bergruimte gemonteerd zodat je daar niet zomaar alles in kwijt kunt. Vanwege de hitte waarschuwd Scania in haar instructieboekje al voor mogelijk ontbrandingsgevaar binnen dat kastje als je daar brandbare materialen als een tas of textiel daar opbergt.

De bestuurdersstoel is alleen volledig naar achteren te zetten als je de "matrasverbreder" van het onderste bed, die met ritssluitingen vastzit, weghaalt. Doe je dat niet dan kom je bijna niet gewoon achter je stuur weg, ook al staat het stuur naar voren geklapt. Wil je opstaan vanachter je stuur? Dan moet je over je pook heen stappen. Probeer je schoenen maar eens uit of aan te doen terwijl je achter je stuur zit. Wordt een gevecht met de pedalen, de stuurkolom en de stoel.

Maar dit zijn mijn ervaringen met de R Highliner. Ik heb in mijn loopbaan als chauffeur zowat alle merken wel gereden, maar Scania slaat wat chauffeur comfort betreft volledig de plank mis. :stom:

mmmmm..heb alleen maar topliner gereden:p

maar als ik me niet vergis...kun je in alla scania's het pookje plat leggen.

en het stuur opklappen.

maar nietemin,...dit zijn jouw ervaringen.

ik had er een goede wagen aan:tu:

oja....en dank je voor je uitleg:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jongens en meisjes, begrijp me nou niet verkeerd. Scania is op zich een heel goede auto. Technisch vrijwel probleemloos, ook met brandstof springt ie heel goed om ( ik haal met m'n R 380 een gemiddelde 1:3,4 bij treingewicht van ca. 40 tn.) Dus dat is 't 'm niet.

Nee, Scania heeft jammer genoeg geen idee wat een INTERNATIONAAL chauffeur tegenwoordig bij zich heeft/ moet hebben, al is het maar om de kosten van eigen levensonderhoud te drukken als je langer dan 4 dagen onderweg bent.

Veel andere fabrikanten hebben dit veel beter begrepen en bieden veel meer uitgekiend comfort, bruikbare opbergruimten en bewegingsvrijheid binnen hun verschillende cabines.

Maar als je uitsluitend nationaal/ benelux rijdt en hooguit 1 a 2 nachten per week hoeft te overnachten in je auto, ja dan is er helemaal niks tegen op de Scania.

Maar jullie hebben gelijk: ik ben geen "hart en nieren Scania man". Nooit geweest ook. Maar zo heeft iedereen z'n eigen persoonlijke voorkeur, toch?

Maar... we dwalen wel af van het topic van Jozef: wat kost een kale km voor 'n vrachtwagencombinatie van gemiddeld 40 ton.

On topic dan maar weer? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jozef ik ben een student voor manager opslag en vervoer en ik heb een heel mooi bestandje gehad van een leraar. Ik zeg niet dat deze helemaal zal kloppen maar je zou een aardig inzicht op de kosten per km en uur voor een combinatie kunnen krijgen dus als je interesse hebt stuur dan een e-mail naar: bjorn_power@hotmail.com.

Hierin kan je alles invullen en krijg je uiteindelijk een bepaalde prijs zodat je weet vanaf hoeveel geld je gedekt bent. Op auto kosten dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Jozef ik ben een student voor manager opslag en vervoer en ik heb een heel mooi bestandje gehad van een leraar. Ik zeg niet dat deze helemaal zal kloppen maar je zou een aardig inzicht op de kosten per km en uur voor een combinatie kunnen krijgen dus als je interesse hebt stuur dan een e-mail naar: bjorn_power@hotmail.com.

Hierin kan je alles invullen en krijg je uiteindelijk een bepaalde prijs zodat je weet vanaf hoeveel geld je gedekt bent. Op auto kosten dan

bedankt voor je reactie, ik kan alleen geen mail naar dat adres sturen... hoe kan dat?

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden