[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Pete COE


dutchieinquebec

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat doen er veel. Als het regent en de pijpen zijn nat van binnen, dan nadat je de motor start ligt al die zwarte troep over je cabine.

Maar inderdaad, ze hadden die er wel even af mogen halen voor de fotoos.

Lucas heeft ook nog zo een Pete, wel met een normaal frame....

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gaaf hoor.Ik ga een heel eind met Frank mee en als baasje er één zou kopen met een normaal chassis dan zou ik zeker geen nee zeggen.Maar dan toch liever dat schip waar Ibo momenteel mee rondhobbelt.Maar dan wordt mijn span wel heeeeeeel erg lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je site werkt niet, maar toch bedankt. ( EDIT.. nu wel )

Ik val blijkbaar in de prijzen....

Heb ook een baan aangeboden gekregen in Duitsland.

Ik mocht direct beginnen, zou een nieuwe Actros krijgen met kieptrailer voor het vervoer van steen en zand.

 

Alleen wilden ik niet, ik zit waar ik nu zit bij de beste baas die er is.

Ik zal alleen weggaan als het moet, of als het emigratie plan naar Oostenrijk door gaat.... ;)

bewerkt door Frank Bahlman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze betalen %. Dus als je geladen bent krijg je meestal ongeveer 22 tot 25%. Leeg rij je voor de kat z'n viool.......

Nooit doen.

Ze kunnen nje dan mooi een aardige afstand leeg laten rijden voor de kosten van de brandstof. Maar hee... wel een mooie truck. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Het is vrij simpel Frank, er staan een hoop nummers, die omhoog gaan naar gelang de tijd die je bij dat bedrijf werkt, en de meeste zijn dus de mijlen, hoe langer de rit, hoe minder je krijgt per mijl..... Schooiers... :D

Is vrij logisch. Hoe groter het totaal hoe lager de eenheid. Gewoon een simpele basisregel in de economie.

Het is eigenlijk net zo iets als een cola bij de Mc Donalds; neem je een small coke dan kost die per cc (oz voor degenen aan de andere kant van de grote plas) meer dan een large coke.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Momenteel zijn alle maten 1 dollar bij Mc D. maakt eigenlijk niks uit, want je kunt die beker net zo vaak vullen als je zelf wilt.

 

Wij krijgen op de heel korte afstanden ook meer, maar sommige bedrijven melken dat systeem nogal, plus, een mijl is een mijl.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verdulleme, verkeerd voorbeeld genomen met die Mc Donald. Dacht nog, "neem iets herkenbaars voor die Yanks". Ga morgen bij mijn plaatselijke Mc D. me eens goed vol laten lopen met cola. Wel eerst nog ergens een dollar zoeken.

Maar alle gekheid on a stick; jouw opmerking van "een mijl is een mijl" gaat niet helemaal op. Je moet het zo zien: stel je rijdt met een kiptrailer. Je laadt hem vol, rijdt 20 mijl en kipt je lading, waarna je weer terug naar de laadplaats gaat voor je volgende rondje. Dat is dus 40 mijl per trip. Dat laden en lossen duurt inclusief wachten een half uur, en de rit gaat dwars door de stad en duurt 1 1/2 uur. Ik heb ook zo'n kiptrailer aan de schotel, maar mijn losadres ligt 200 mijl verderop, en de route gaat bijna helemaal over highway's. Ik doe 9 uur over een roundtrip plus een half uurtje laden. Jij doet in de tijd dat ik 400 mijl afleg (en betaald krijg) slechts 5 roundtrips met in totaal 200 mijl. De vaste kosten van ons beiden zijn gelijk. Dus stel dat we allebei $ 0.50 per mijl krijgen dan heb ik 400 x $ 0,50 = $ 200,= verdiend en jij slechts 200 x $ 0,50= $ 100,=. Die $ 100,= verschil gaan niet op aan de meerkosten aan variabele kosten, zoals brandstof.

 

Maar nu ben ik best een aardige peer; omdat ik meer dan jij heb verdiend betaal ik die coke voor je bij de Mc D. biertje

 

P.S.

Pin me niet vast op de getallen, die zijn willekeurig gekozen en dienen alleen als voorbeeld om het uit te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Mooi voorbeeld limboman, goed voorgerekend ook....

Enkel zijn die Amerikanen niet zo heel achterlijk n doen ze dergelijk werk gewoon op urengeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals Toin het zegt, dat werk op de korte afstand is per uur. Ook de LTL diensten, brandstof bevoorraden en alles wat lokaal is krijg je per uur.

 

Weet ja wat ik, en de meeste denk ik zo, het mooie van per mijl betaald krijgen vinden? Het maakt de baas niks uit wanneer je vertrekt, Hou het weer altijd goed in de gaten en ga liever wat vroeger weg als er weeer eens ergens sneeuw is voorspeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hey Ibo, wat schreef ik nou als een P.S. ??? En nou kom jij me aanzetten dat korte afstanden bij jullie per uur worden berekend. Dan heb ik news 4 you: bij ons 2 !

Die afstanden waren alleen als voorbeeld bedoeld om iets uit te leggen. En nu moet ik uitleggen wat ik jou wilde uitleggen. Blijven aparte mensen die yanks. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden