[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Faillissement Koops Furness kost TVM 11,2 miljoen euro


Henry Neycensas

Recommended Posts

  • Forumlid

En liggen wij daar nu met z'n allen wakker van?

Omzet van TVM is gestegen van €283 miljoen naar €301 miljoen.

Het was wel voor vele een complete verrassing dat zo'n miljoenen bedrijf als Koops-Furness omviel, waardoor? slecht management of door hoger personeel die zich van alles en nog wat konden permitteren, aan de top bedoel ik hiermee, dus niet die eenvoudige monteur die zich het leplazerus werkte en een keertje of tig per jaar op een cursus zijn vaardigheden en ervaring weer mag opvijzelen.

Sommige van deze ken ik persoonlijk die bij het onderdeel Cosmo Trucks werkzaam waren, deze gasten zag je in amper één week tijd 5 jaar ouder worden bij wijze van spreken, zo hard kwam de klap aan, gelukkig hebben ze allemaal weer werk gekregen maar het was wel een behoorlijk impact op sommige jongens/mannen.

 

Trouwens nog iemand wat vernomen Joh. van't Zand die door TVM direct op een zijspoor werd gezet na een dubieus verhaaltje in  de media.

 

Verslag van de Bobo's van TVM staat hier:  http://www.transport-online.nl/site/57146/faillissement-koops-furness-kost-tvm-112-miljoen-euro/  overigens is de bron afkomstig van Transport on Line.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb met geen enkele verzekeraar medelijden. Linksom of rechtsom wordt je door die klanten genaaid.

 

En de top heeft, o wat een verrassing, weer uitstekend voor zichzelf gezorgd.

 

Dat gaat nog een keer mis.

Ik weet niet wanneer en hoe, maar het is een geweldige bron van ergernis bij 'de gewone man'. Dat wordt schromelijk onderschat.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens zalm ging de top erop achteruit. ...zou bijna medelijden krijgen met die mensen

 

Ja en met droge ogen vertelt hij dat , de klootzak

De bank kan beter een paar procentjes de rente stand verhogen voor hun klanten

Stelletje ROVERS !!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

slecht management of door hoger personeel die zich van alles en nog wat konden permitteren, aan de top bedoel ik hiermee, dus niet die eenvoudige monteur die zich het leplazerus werkte

 

 

Mag ik v ragen waar u die wijsheid vandaan haalt.

 

Of bent u er ook zo eentje die op voorhand naar de werkgevers wijst en dat dat zakkenvullers zijn.

 

Misschien had dit wel veel chauffeurs in dienst die alleen maar de kantjes er af liepen en bij elke snotneus huilend de ziektewet ingingen, daar jkan een bedrijf ok van omvallen. Ik zeg niet dat dit waar is maar als u dan met zo'n uitspraak komt ben ik benieuwt hoe u dat weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc

Beste Shompie.

 

Net als jij zit deze chauffeur en net als vele andere vol van frustatie.

Dat is ook helemaal niet zo abnormaal.

jij vanwege je mislukte avontuur als werkgever en andere die zien hoe onverschrokken werkgever en managers en directeuren van allerlei

ondernemingen op asociale manieren hun zakken volstoppen met mega bedragen aan Salaris en bonussen.

Ook de politiek waaronder de VVD heeft zich op asociale manier dubbel functies toegeeigend , waaronder steekpenningen en andere.

Daarom is het helemaal niet zo vreemd dat sommige van ons hun mening wat te snel ventileren maar wel heel begrijpelijk.

Net als ik jou begrijp dat je alles ervoor hebt gedaan om je firma draaiende te houden en achteraf veel kritiek misschien kreeg.

Laten we met zijn allen wat milder voor elkaar zijn want alleen met een goede samenwerking in ons beroep als hier op het Forum en

in ons verdere bestaan komen we tot evolutie en innovatie elkaar afzeiken helpt hier niets bij.

 

mvg. Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mag ik v ragen waar u die wijsheid vandaan haalt.

 

Of bent u er ook zo eentje die op voorhand naar de werkgevers wijst en dat dat zakkenvullers zijn.

 

Misschien had dit wel veel chauffeurs in dienst die alleen maar de kantjes er af liepen en bij elke snotneus huilend de ziektewet ingingen, daar jkan een bedrijf ok van omvallen. Ik zeg niet dat dit waar is maar als u dan met zo'n uitspraak komt ben ik benieuwt hoe u dat weet.

Dat weet ik uit ervaring omdat ik mijn werkbare leven met deze mensen heb mogen verkeren, in goede maar ook minder goede verstandhoudingen en als je dan bemerkt dat er lieden bij zijn die geen ruk geven om de "monteur" of de man/vrouw op de werkvloer en dat wordt even terloops tussen neus en lippen door aan je verteld maar dat mocht ik nooit naar buiten brengen, het moest onder de pet blijven.

Als de top van dit bedrijf waar je op doelt wel allerlei uitspattingen zich kan veroorloven en dan later met droge ogen gaat verkondigen tegen het personeel dat er maar weinig in het "loonvat" zit om de lonen te verhogen dan noem ik dat laakbaar, wel zelf de grote man uithangen en "leuke" reisjes organiseren en je personeel afschepen met bewoordingen dat er even niets of althans weinig in het Loonvaatje zit voor een bepaald jaar en dat bedoel ik ermee, als je zo begaan bent met je bedrijf en alles wat er bij komt kijken zoals personeel dan zorg je er wel voor dat jezelf ook de hand op de knip houdt, soort van geweten wat velen niet eens meer beseffen dat ze dat nog hebben/bezitten.

Dat zegt veel over werkgevers en andere die dicht of naast de top werken of verblijven uit hoofde van hun functie.

werkgevers wijst en dat dat zakkenvullers zijn.

Mijn oude werkgever was geen zakkenvuller, één van de weinige die zich het lief en leed en aantrok van zijn personeel want hij zag ook wel in dat het personeel (de chauffeurs dus over het algemeen) voor hem de centen binnen brachten en daar hadden wij allemaal profijt van, maar er zijn nu eenmaal werkgevers die het allemaal vanzelfsprekend vinden en dat zij ervoor zorgen dat de centen binnen komen, maar zonder personeel zal je weinig bereiken wat ze tot nu toe hebben bereikt en sommige daarvan kijken niet verder dan hun bureau lang of breed is.

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter, ik zit niet vol met frustratie. Verre van dat, dat is van mij afgegleden toen mijn laatste personeelslid het ontslagen werd door de curator.

Het klinkt lullig maar zo is het wel.

Ik heb alleen geleerd niet te bijten in de hand die mij te eten geeft en "jullie" doen dat wel. Buiten dat dat verschrikkelijk dom is vind ik het ook verwerpelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc

Beste Shompie.

 

Het is heel begrijpelijk dat mensen zich verweren tegen de hand die ze te eten geeft , zeker als het ondernemingen zijn die zich sociaal laakbaar opstellen.

Als de werknemers zich in de 20 a 30 jaren en eerder zich niet hadden verweert , tegen uitbuiting door hun arbeidgevers  en gezag dan hadden we nu nog onder hele slechte sociale omstandigheden gewerkt.

Het is onze plicht tegenover onze voorvaderen om ons niet weer in die hoek te laten drukken door mensen die alleen maar hebzucht en macht nastreven tenkoste van zijn medemens.

En Shompie misschien ervaar jij je frustaties niet zo als ik ze zie , maar bijna elk topic bestrijd jij te vuur en te zwaard zeker aangaande de Vakbond.

Laat de Vakbond zijn werk gewoon doen , ze doen het toch niet goed in jou ogen maar het gaat je ook niets aan.

Je bent geen lid en je profiteert wel van het cao , want ook daar heb je altijd maar commentaar op wat er ook word afgesloten.

Doe gewoon je werk en laat de chauffeurs die onder het cao werken gewoon met rust. Je hebt nog altijd een werkgevers mentaliteit en dat past hier zeker niet.

Aangaande het Cao natuurlijk.

Altijd maar overal commentaar op hebben is zeer eigengereid en storend.

En wat jij verwerpelijk vind is elk vakbondslid inmiddels duidelijk.

Dus het zou prettig zijn als je je alleen bezighield met gewone chauffeurs zaken dat is denk ik meer dan genoeg voor je.

 

Gr. Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter.

Je maakt een foutje. Wat dat is mag je zelf uitzoeken.

Zolang er mensen zijn die onder leiding van de bonden een hoop onzin over ons uitstorten en leugens verkondigen over werkgevers en mensen uit goedkope landen zal ik mij blijven verzetten tegen die uitspraken.

Of mensen het nu leuk vinden of niet.

Want zo zie ik dat namelijk, ze verkondigen leugens en onzin. Niet altijd maar wel vaak, alles voor hun gelijk.

En zoals eerder al eens gezegd is, het is te hopen voor de leden dat de beerput bij de bonden dicht blijft. Ze zouden wel eens een illusie armer kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc

Het gaat hier niet om verschillende meningen hr. Niat maar om altijd het zelfde liedje over vakbonden die het verkeerd doen in jouw en Shompies ogen.

Prima verschillende meningen maar dit is gewoon afgezaagd tot het bot alles te vuur en te zwaard bestrijden wat een bond ook doet.

Het is eerder dat Jij en Shompie alles maar aan het afzeiken zijn aangaande vakbond.

Maar als jullie denken dat ik Don Quixote,ben dan vergissen jullie je wel degelijk.

Tegen dergelijke negatieve mensen valt echt geen eer te behalen.

Dus van mijnerzijds zal je geen last hebben en ga lekker door hier op het forum de boel te verzieken. prima dat doen jullie graag.

 

Have fun!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor beiden kan ik ergens wel begrip opbrengen (peter-opc versus shompie-Ron) kijk Ron is een ex werkgever die door "een" vakbond genaaid is op een onheuse manier en daar valt natuurlijk ook wat voor te zeggen en begrijp ook zijn stelling hiertegen en voor Peter en Ger en meerdere die overtuigend lid zijn van een vakbond en maakt niet uit welke, die zijn uiteraard een andere mening toebedeeld en ook daar heb ik wel respect voor.

 

Ik zie enige overeenkomsten die ook op een ander vlak voorkomen en dat is "Religie" ook al zo'n heikel punt waar men het met elkaar absoluut niet eens kan worden, het bevreemd mij zeer dat mensen die een bepaalde "Religie" aanhangen wel allemaal dezelfde "Heer" aanbidden en toch zijn ze het niet met elkaar eens! nee, ze slaan elkaar bijna letterlijk de hersens in en dat allemaal omdat ze dezelfde "Religie" aanbidden, vreemde vogels dat soort volgelingen vandaar dat ik persoonlijk helemaal wars ben van wat voor "Religie" dan ook, ik durf zelfs te stellen dat als men elkaar met respect behandeld het beter zou gaan in de omgangsvormen, maar ook hier schuilt een addertje onder het gras zoals ik kan merken in het overtuigend christelijk dorp waar ik woon, sommige groeten elkaar niet eens, huh? waarom niet vraag je je dan af, nu de één gaat naar de protestante kerk en de ander naar de gereformeerde kerk en toch staan beiden dominees elke zondag dezelfde "Lieve Heer' te verheerlijken, snap U het nog?  ik ben er mee opgehouden om dat nog te willen snappen, maar het gekke is dat ik als "ongelovige" tegen iedereen, protestant of gereformeerd, gewoon kan groeten door de dag heen en hoe gek het ook mag klinken, ze groeten mij allemaal hartelijk terug!

 

Ik weet het ik raak op een zijspoor wat vakbonden betreft maar ergens kan je dezelfde link leggen, je hebt een christelijke vakbond en een algemene vakbond (verenigbaar met derden etc en wat opvalt dat er lieden bij zijn die voor eigen eer en glorie een wit voetje willen halen, desnoods tot in Brussel) en het vreemde hieraan is dat ook die twee het met elkaar oneens kunnen zijn, waar ligt dat nu aan, nu dat ligt in de grondslag van het ontstaan van die bepaalde vakbond, de één slaat liever met zijn vuist op tafel om iets te bereiken en de ander smijt liever de statenbijbel op tafel om iets te bereiken, kortom ze bereiken samen iets of helemaal niets, samenwerken in deze zonder vooroordelen zou beter zijn, hoe luidt het ook weer?  samen sterker..............of zoiets.

En neen ik ben in heel mijn werkbare leven nog nooit lid geweest van welke vakbond of club dan ook, wij losten de geschillen met de directe/werkgever op met een bakkie koffie en koek en zijn er altijd uitgekomen, echt waar!!

 

Grt. Henry.

Note: sorry voor diegenen die het verhaal weer te lang vinden maar het is duidelijk neem ik aan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vlgs mij heeft koops furness niks te maken met chauffeurs ,koops transport staat hier volgens mij los van.

Beste, klopt als een zwerende vinger, maar het ging om Koops-Furness met hoofdkantoor te Zwolle en allerlei vestigingen hier ter lande o.a Almelo etc. en die heeft inderdaad niets met die "oranje Koops' te maken, deze Koops-Furness had ook o.a. deze "Koops Auto, Koops Furness Trucks, Cosmo Auto, Furness Car, Cosmo Trucks, etc." deze gigant heeft ook vele aanverwante bedrijven en personen de das omgedaan maar dat leed of liever gezegd schaamte komt niet naar buiten en maar goed ook, het is te tragisch voor woorden wat er allemaal in meegesleept is, de persoonlijke ellende daar gaan mensen niet mee te koop lopen, ze proberen nog te redden wat er te redden viel.

http://fd.nl/ondernemen/906629/daf-botst-met-curator-over-ondergang-koops-furness

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden