[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ewals Cargo Care goedkeuring Lorry-Rail


Henry Neycensas

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat is mooi gevonden door Ewals toch? zouden die Oostblokchauffeurs nu ook te duur zijn geworden voor Ewals en is die trein per definitie goedkoper, jawel het scheelt brandstof (lees Diesel) en je spaart een goedkope chauffeur uit die voor amper €4,- per uur op de bok zit, Ewals is nog niet zo dom als men soms dikwijls denkt................ :stom:

 

Hier de bron met het verhaal: http://www.transport-online.nl/site/57163/ewals-cargo-care-heeft-goedkeuring-van-lorry-rail-voor-vervoer-van-banden-middels-zeiltrailers/

 

Grt. Henry

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Banden laden is wel een vak apart .

Aan basel is er weleens een container gelost door de douane en opnieuw geladen , en dan op het eind tot de ontdekking komen dat het niet meer past......

Klopt mijn collega is er goed in om veel banden in de bakwagen te krijgen. Helemaal met verschillende maten is het puzzelen om uit te komen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als zie die mega toch niet tot het dak laden, kan je het net zo goed in een box/zeecontainer laden. Dan heb je zeker geen last op de trein.  :stom:

 

ja apart idd... kan best wat meer in?? of zakt ie dan wel uit en was dat het 'trucje' :zegtniets:

bewerkt door GSjuhh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant verhaal.

 

Jammer alleen dat er weer een link word gelegd met onze goedkope collega's terwijl daar in het stukje met geen woord over gerept word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als zie die mega toch niet tot het dak laden, kan je het net zo goed in een box/zeecontainer laden. Dan heb je zeker geen last op de trein.  :stom:

 

ik denk dat het makkelijker is om een lege zeilentrailer te hebben ivm flexibel terugladen dan een box/container.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik denk dat het makkelijker is om een lege zeilentrailer te hebben ivm flexibel terugladen dan een box/container.

 

uiteraard.. maar waarom niet gewoon vol? de hoogtemeters zijn er toch gewoon? er kunnen er best nog wel een 50 bij geloof ik..

wist trouwens niet dat bandjes zo vervoert werden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

wist trouwens niet dat bandjes zo vervoert werden!

 

Niet overal hoor. Bij Pirelli in Duitsland heb ik gezien dat ze daar speciale aluminium kratten voor hebben. Worden met krat en al geladen (en gelost) die goed af te spannen zijn.

Veel veilger natuurlijk, maar ook duurder,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Komt waarschijnlijk door het drinkgedrag van sommige zeer gewaardeerde chauffeurs uit voormalige Oostbloklanden die je dus niet bij hun "nickname" mag benoemen maar de liefhebbers van deze "chauffeurs" zullen dat woord ongetwijfeld wel weten, iets met pl...........n!  o.i.d. nee ik waag mij daar niet aan om deze zeer hoog gekwalificeerde chauffeurs zo te benoemen.

Kortom om de vraagstelling van Rob te beantwoorden, het is sowieso veiliger met de trein zodat de afzender weet dat deze trailer met banden heel aankomt op de plaats van bestemming en niet als deze over de weg wordt vervoerd ergens in een greppel eindigt vanwege het bovengenoemde, die Ewals weet zelf ook wel wat hij in dienst heeft toch? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij werd er hier ge-opperd dat die aluminium kratten van Pirelli veiliger zouden zijn. Veiliger dan de traditionele manier van laden neem ik dan aan.

Maar ik vraag me af waarom. Aluminium kratten kunnen schuiven als ze niet goed gezekerd zijn. Of zelfs vallen. En dan richten ze meer schade aan dan een paar losse banden die uit een auto rollen. Vandaar mijn vraag. In wat voor opzicht zou het 'veiliger' zijn?

Als je de banden in kratten laad word de trailer niet breder. (Op de A61 hebben ze weleens een trailer over moeten laden die was te breed geworden) je moet de kratten natuurlijk wel vastzetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden