[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Alcoa velgen.....


Berjan

Vraag

  • Forumlid

Hallo collega's,

 

Vorige week donderdag heb ik mijn vaste auto in ontvangst mogen nemen van mijn collega, onder deze auto plus trailer (walking floor) zitten alcoa velgen. 

Bijna alle velgen zijn nog mooi op 2 na daar heeft hij 2x een lekker band mee gehad en heeft de baas er andere velgen onder laten zetten en je raad het al deze glimmen dus totaal niet het zijn wel alcoa's maar dof.

Nu is mijn vraag hoe krijg ik deze weer glimmend is dat te behalen met poetsen en polijsten zo ja welk materiaal kan ik het beste gebruiken.

 

bij voorbaat dank voor het reageren.

 

Groet Berjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Er staan hier ergens wat tips hoe dat te doen. Maar ga naar een auyo materialen zaak, koop de alu polijst spullen en na een paar uurtjes glimmen ze en jij bent zwart.... Het beste is wat je kunt noemen, machinaal, oftewel borstel, soort doeken eigenlijk, in een boor machine, polijst zooi erop, en net zolang polijsten tot het wiel zwart wordt, daarna met een doek eraf vegen.

En daarna niet met te heet water of agressieve zeep laten wassen, dan worden ze namenlijk weer wit.

 

Hier laten we het doen.

https://youtu.be/sd2grGwbIck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat gaat wel heel makkelijk en voor 5 dollar per wiel is zeker niet veel komen die mensen ook op locatie??haha

 

 

Het zijn maar 2 velgen die ik moet doen en 1 is echt heel erg dof is nog maar de vraag of ik die mooi krijg en de ander is minder dof maar ik ga eens langs een auto materialen zaak om te kijken wat ik nodig ben.

 

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Benodigdheden

- Brillo

- Alu poets (gebruikte zelf zoals bovengenoemd White Diamond)

- Oude shirt/poetsdoeken

- Vrije tijd

- Goede zeep voor je vieze klauwe :p

Brillo sponsjes in beetje water nat maken en poetsen tot je een ons weegt. Je ziet je velgen na een tijd al een beetje gaan glimmen. Als ze echt niet meer verder gaan glimmen goed schoon en liefst droog maken en vervolgens met de poets verder. Neem er wel goed de tijd voor en raffel het niet ff af, hoe beter je dit keer je best doet, hoe makkelijker het de volgende keer gaat.

Oja en vergeet je handen niet te wassen want het is echt troep wat eraf komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb vrijdag nog gelost bij Alcoa in België, industrieweg 135 in Paal...

Misschien als je er langs komt, gewoon even aanbellen bij de receptie, vriendelijke mensen, en wie weet, krijg je een goed advies daar.

 

De brutaalste mensen hebben de hele wereld, niet waar...

 

of je stuurt ze gewoon een mail...je legt je probleem voor, verwijst naar het forum, en of ze een proefmonster van schoonmaakspullen willen opsturen, dan plaats jij een goede review hier, over hun goede service...

Of...slechte service...kan ook...

 

uit ervaring weet ik dat ze daar niet zo happig op zijn...op slechte reviews...dus nooit geschoten is altijd mis...

en misschien een gratis schoonmaak setje...wie weet....acht de kans redelijk groot... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

@valkje   Dat ga ik eens proberen niet geschoten is altijd mis idd. Bedankt!!

 

Ben nieuwsgierig of je er nog aan toe bent gekomen en of met/ zonder succes...

 

grt Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden