[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boete voor rijden over brug tot 3500 kg


Kevergek

Recommended Posts

Met de fiets op de autobahn is wel te doen, alleen die 25ton meezeulen valt tegen.

Mischien met de bakfiets, maak er een tandem van voor dubbele bemanning....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet wat dat is met die duitsers.

Beetje brug bouwen is niet echt hun ding.

De 1 na de andere wordt gesloten.

En bij ontelbare staat een bordje bruckenschade..

Met uiteraard een bordje 60km/p/uur.

Alsof dat wat zou helpen.

Dondert dat ding in elkaar met 90km??

Misschien minder trillingen met 60 km/u
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://m.rp-online.de/nrw/staedte/leverkusen/teure-fotos-jeder-lkw-wird-auf-bruecke-geblitzt-aid-1.4347332

In het artikel van deze link staat dat de boete 150 euro ex admin kosten bedraagd en totaal ongeveer 180 euro is. Die 150 euro is zo als het even snel begrepen heb een verdubbeling van het normale boete bedrag omdat er uitvoerig gewaarschuwd word en het dus gezien wordt als opzet als je toch doorrijdt. Ben je mooi klaarmee, zijn toch weer wat minder biertjes, wijntjes, frisjes en of bratwursten minder die je daar kunt verteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

..... Maar inderdaad wel bizar dat er zoveel bruggen in D op instorten staan, ze zijn er nogal degelijk en hebben de staal fabrieken naast de brug staan.

Dit is waarschijnlijk te wijten aan een regering (en opeenvolging van regeringen) die jarenlang het wegonderhoud heeft laten versoppen!

Nu beginnen de kwaaltjes boven te komen en blijkt het een gigantische inhaalslag te worden....

En je weet natuurlijk al lang wie de schuld van het verval krijgt en wie de rekening gepresenteerd!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is waarschijnlijk te wijten aan een regering (en opeenvolging van regeringen) die jarenlang het wegonderhoud heeft laten versoppen!

Nu beginnen de kwaaltjes boven te komen en blijkt het een gigantische inhaalslag te worden....

En je weet natuurlijk al lang wie de schuld van het verval krijgt en wie de rekening gepresenteerd!

Ff een gokje ik denk de "lkw's"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een kwestie van afwachten dat in Nederland dezelfde problemen zich gaan voordoen.

In Nederland word ook gewoon te weinig gestoken geld gestoken in achterstallig onderhoud.

Zelfs de algemene rekenkamer heeft dat al doorberekend, dat met de hand op de knip, gaat leiden tot dezelfde situaties als in Duitsland.

Hier gewoon 2 artikelen die al duidelijk maken dat het bij ons niet beter gesteld is als bij de oosterburen.

We hebben al een voorproefje gehad, de Hollandse brug...

 

http://www.rekenkamer.nl/Nieuws/Persberichten/2014/10/Risico%E2%80%99s_voor_kwaliteit_en_effici%C3%ABnt_onderhoud_hoofdwegen

 

http://www.vno-ncw.nl/publicaties/Forum/Pages/Achterstallig_onderhoud_Zo_zien_onze_wegen_er_straks_ook_uit_19114.aspx#.VSj6VvmsV8E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik dus het grappigste van allemaal...

 

Bij de oplevering was al duidelijk dat het spoor op enkele plaatsen verzakt. In totaal zullen op vier locaties maatregelen genomen moeten worden. 

 

Dit alles gebeurd met voorbedachte rade.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is waarschijnlijk te wijten aan een regering (en opeenvolging van regeringen) die jarenlang het wegonderhoud heeft laten versoppen!

Nu beginnen de kwaaltjes boven te komen en blijkt het een gigantische inhaalslag te worden....

En je weet natuurlijk al lang wie de schuld van het verval krijgt en wie de rekening gepresenteerd!

 

Dat denk ik ook, in het verleden hadden ze toch wel knappe autobanen die er goed bij lagen. Maar hoe zal dat komen denk je? Iets met DDR..en "in de maag gesplitst krijgen"? Oftewel west-duitsland kreeg oost erbij maar kon wel mooi opdraaien voor het achterstallig wat daar was, en dat moet toch ergens vandaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uw uitleg lijkt die van Europa wel. Het westen kreeg ook het oosten erbij, en mag daar voor opdraaien.....

 

Ik kan me nog wel herinneren dat ze er toen in west-Duitsland niet blij mee waren, zij moesten het zelf bekostigen zonder Brussel. Het Europaverhaal is een andere discussie. Overigens had ik daar 15 jaar geleden al een theorie over betreffende de verdeling binnen de EU, werd toen bijna voor gek verklaard en zou er totaal niets van snappen. Langzamerhand begint hetgeen ik toen zei wel akelig werkelijkheid te worden.

Wetenschap en scholing in NL, zware industrie in D, boeren in F en DK, en arbeiders uit het oostblok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden