[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Chauffeur op de Uk


Henry Neycensas

Vraag

  • Forumlid

Zie ik net een adv. staan van vd Laan uzb maarre wel even vreemd dat je dus met eigen vervoer naar de UK gaat en dan daar een week in de rondte rijd en dan weer met eigen vervoer retour home, zeg maar, maar ik heb de vraag al gesteld bij vd Laan of die reiskosten worden vergoed, dat zou toch wel op z'n minst moeten gebeuren nietwaar, of heb ik het mis?

Hier de adv. via T.o.l

http://www.transport-online.nl/site/vacatures/?q=detail&id=4443

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast DieRooie

Zolang daar een redelijke vergoeding tegenover staat, dus zowel de uren als de overige kosten....

ik gaf al eerder aan dat je misschien naar hoek van holland kan en verder als voetganger met de boot mee gaat

verder wil ik er geen oordeel over hebben omdat ik niet alle voorwaarden weet, en ik ben er ook niet in geïnteresseerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Nu nog een bankpas om al dat geld te kunnen laten rollen he?!? :zegtniets:

Werken is voor jouw nog steeds een avontuur, Rob.

Lijkt niet op datgeen de meesten van ons hier in Europa mee bezig zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ongelooflijk dit. Ikzelf heb ruim een half jaar voor een finse baas gereden. Op eigen kosten naar Finland. En voor drie verschillende werkgevers in Australie gewerkt. Op eigen kosten er naartoe en een rijbewijs gehaald.

En werkelijk NOOIT heb ik in Nederland zoveel geld verdiend. Die kosten waren binnen een maand of twee alweer terugverdiend.

Maar bij jullie moet alles maar vanzelf aan komen waaien? Veel geluk. Blijf maar thuis zitten klagen. Kut he. Allemaal de schuld van Brussel. En zo.

Stelletje azijnzeikers!

Er zit nogal een verschil tussen op eigen kosten naar Finland gaan voor een half jaar, of wekelijks op eigen kosten naar Engeland heer Robniat. U had die uitgave 1x, en inderdaad dan snel terug verdiend. Met een week in Engeland werken heb je de reiskosten naar Engeland echt niet terug verdiend in 1 week. Dus U vergelijkt hier de bekende appels weer met die peren.

En als de verdiensten in Engeland zo goed zouden zijn, waarom dan geen Engelse chauffeurs op die wagens???

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik baas zou zijn en in Engeland zat,en jij wilde bij mij werken( of omgekeerd) vind ik dat prima,maar je ziet zelf maar hoe je hier komt.

Als er bij mij in de buurt echt geen vent te krijgen is word t wat anders,dan is t de marktwerking. :ja:

 

Of misschien werkt die Engelsman wel samen met v/d Laan;hier in NL om mensen vragen en weten dat er toch geen hond op af komt en dan later bij t ministerie pleiten dat men wel met Filipijnen moet werken want er is een groot chauffeurs tekort in Engeland. :D  :D

En,ik vraag mij dan gelijk af welke CAO er gehandhaafd wordt??? De Engelse of de Nederlandse Cao?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ter info: het netto loon van een Engelsman, internationaal rijdend ligt met 2400 euro niet veel lager dan bij ons.

Wij krijgen er nog de okv bovenop, en dat is bij mijn weten in Engeland minder goed geregeld.

Tja, en als daar ook nog elke week de ferry-kosten en brandstof vanaf moet, dan wordt het wel wat mager.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast DieRooie

Er werd toch al aangegeven dat de overtocht betaalt wordt, en waarom een engels loon het is toch voor een Nederlandse opdrachtgever?

stukje terug schrijft iemand dat hem d0 geboden is door het betreffende uzb, denk dat je als int chauffeur voor exeptionele transporten wel wat hoger ingeschaald wordt..

ik zou het er niet voor doen in ieder geval

ik merk wel dat bij veel mensen het glas halfleeg is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je rijd nationaal voor een baas, reistijd dagelijks 1 tot 1,5 u totaal.

Maar even naar een bootje rijden om aan het werk in engeland te gaan, nee dat is teveel rijden. 

Maar je bent toch chauffeur? Nee / ja, maar de uren die ik op de truck stuur krijg ik betaald...

En de overtocht?? die 9u rust is veelal rust bij veel bedrijven en anders lig je thuis wel in je nest 's nachts.

 

Ik zie er eigenlijk weinig bijzonders in deze vacature. 

 

Wel wetende dat code95 nogal wat chauffeurs verminderd heeft in de UK... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En,ik vraag mij dan gelijk af welke CAO er gehandhaafd wordt??? De Engelse of de Nederlandse Cao?

Als je in Engeland gaat werken??? de Engelse cao denk ik.Wij willen toch ook dat iedereen die in Nederland komt werken de Nederlandse CAO heeft,gelijk werk,gelijk loon toch?? niet dan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Je rijd nationaal voor een baas, reistijd dagelijks 1 tot 1,5 u totaal.

Maar even naar een bootje rijden om aan het werk in engeland te gaan, nee dat is teveel rijden.

Maar je bent toch chauffeur? Nee / ja, maar de uren die ik op de truck stuur krijg ik betaald...

En de overtocht?? die 9u rust is veelal rust bij veel bedrijven en anders lig je thuis wel in je nest 's nachts.

Ik zie er eigenlijk weinig bijzonders in deze vacature.

Wel wetende dat code95 nogal wat chauffeurs verminderd heeft in de UK...

Nou Heer VrijeVogel, ik zou zeggen bel direct maar Nieuwegein, en de vacature is voor U. Gelukkig toch nog iemand die er wel intrapt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Leg mij nu eens uit waarom ik erin zou trappen? 

Zoals gemeld is het ongeveer 2u rijden tot de boot afhankelijk waar je woont.

Dan 9u dobben in de nacht en allicht een stukje in de UK rijden.

Ik heb heel wat engeland werk gedaan, maar de 9u die ik 's nachts lag te dobben op de boot was toch echt rust

 

Het is dat ik maar beperkt aantal dagen beschikbaar ben per week ivm vaste opdrachtgevers. Het engelse salaris is, geloof ik uit mijn hoofd, hetzelfde als wij in euro's krijgen, alleen is de pond meer waard dan de euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En we gaan verder met chauffeurs voor de UK klik

Dus de roemenen gaan naar polen om daar te rijden wegens gebrek aan chauffeurs? Dit omdat alle polen in nederland rijden? En omdat de nederlandse chauffeur thuiszit kan deze weer in de UK aan het werk??

Rare wereld, dat één europa....

 

 

Flex-in zoekt, vrachtwagenchauffeurs CE (+Code95) die 3maanden naar Engeland willen!

Op zoek naar een goede baan als vrachtwagenchauffeur? 

Voor een groot project zijn we actief op zoek naar gemotiveerde en gekwalificeerde chauffeurs. Ben jij in het bezit van het CE rijbewijs en beschik je over de juiste papieren? Lees dan verder!

Flex-in Uitzendgroep biedt vrachtwagenchauffeurs de afwisseling en vrijheid van een uitzendbureau met de persoonlijke binding van een vaste werkgever. Heb jij interesse in een leuke en goede baan als vrachtwagenchauffeur? Schrijf je dan in bij Flex-in Uitzendgroep! Om jezelf in te schrijven bij Flex-in stuur je jouw gegevens op via het

bewerkt door VrijeVogel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De vacature van Flex-in komt op mij betrouwbaarder en vollediger over dan die andere, van vd Laan.

 

Er wordt duidelijk aangegeven wat de selectiestappen / procedure is.. wat er voor je geregeld wordt én dat het uren maken is.

Er wordt een RHD rijtest afgenomen, ook niet onbelangrijk lijkt mij.

 

Gezien de periode lijkt het mij op invulling van de vakantieperiode. Als je in NL weinig 'verplichtingen' hebt en dus zo'n periode van huis kan zijn.. lijkt het mij best interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ik had geluk, dat er op het stukje van Tullamarine naar Warragul overal een vluchtstrook ligt (zometeen weer een poging wagen, ben over 10 uur in Melbourne)

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

na mij eerste rit naar engeland ong. 35 jaar geleden, vroeg frans hooyen(tilburg)en ,ging de  goed me de links rije? ik zei ,ja hoor ik heb  geoefend tussen  gent en zeebrugge. no problem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Ik vond het altijd weer even wennen, als ik wakker werd en weer ging rijden. Dan was je altijd weer geneigd om op zijn Europees de eerste rotonde te nemen. Van de boot af was nooit een probleem, je werd vanzelf goed geleidt en dan die eerste rotonde haha ,

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stap maar eens over in een auto met neus. Alle punten waarop je je normaal orienteerd zijn verdwenen, want die zijn verstopt achter die neus.

 

Geloof mij maar dat het erg wennen is. :ja:

 

Ik heb gelest in een auto met neus. Als je daarna in een frontstuurtruck stapt moet je weer opletten dat je niet te vroeg het stuur omgooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik neem aan dat jij niet met een vrachtwagen onderweg was of bent Ron? Een gewone personenwagen is "a piece of piss". Net als links rijden, zolang je je hoofd erbij houdt.

 

Maar met een vrachtwagen ben je zo gewend dat de hele breedte rechts van je zit -zomaar een meter of twee- en daar moet je echt heel erg aan wennen. Als je op een smal weggetje links rijdt en voor je gevoel zit de breedte niet links, maar rechts van je, dan eindig je dus steeds met je linker wielen in de berm.

 

(toen ik er aan gewend was kreeg ik een torpedo... Dan moet je weer je plek op de weg weten te vinden...)

Ja Rob, ik ben dan idd met de personenwagen onderweg.

Al met al toch nog lastig als je net een reis van 30 uur achter de rug hebt.....ook dan geld dat de oreintatie van ons nederlanders toch links op de rijbaan is, waarbij de auto normalerwijze rechts van ons is....wel geen 2,5 meter, maar bij rakelings langs de auto op de vluchtstrook schieten, ben je toch weer ff wakker :p

 

En dat op de verkeerde helft terechtkomen, kan zomaar te pas en te onpas gebeuren. Zoals gisteravond, beetje lullen met z'n allen in de auto en bij het de hoek omdraaien, sta je zomaar oog in oog met een grote landcruiser.....ik ben maar weer snel naar mijn helft van de rijstrook gegaan LOL  hij was groter (ondanks dat de Holden ook niet echt klein te noemen is....).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vincent van Asten

Ik kom de laatste weken vaak in de UK altijd met de trein.

Ik vind het een prettig land om in te rijden. parkeren is gewoon een drama of ik weet de plekjes nog niet :p

links rijden geen probleem. extra rekening houden met rotondes en bochten waar nodig dubbel opstellen

 

ik zie veel vacatures staan hier op deze pagina. engeland container fruit duitsland. trekt het werk weer aan of lijkt dat maar?

 

het drukke seizoen komt er weer aan en dan ben je opeens weer nodig. 

Krijg je een half jaar contract kan je daarna weer weg. misschien ben ik te negatief   :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden