[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waar staat vermeld code 95..................


Recommended Posts

  • Forumlid

Even een vraagje, was afgelopen middag op het gemeentehuis om mijn rijbewijs te laten vervangen/vernieuwen of hoe je ook noemen wilt om die verdraaide code 95 erop te laten zetten omdat het nu ook voor chauffeurs of ex chauffeurs gaat gelden die altijd vrijstelling hadden omdat zij voor 1 juli 1955 geboren waren.

Dus ik vol goede moed en pinpas naar de afd. burgerzaken hier in deze gemeente en de vraag om het rijbewijs te laten vernieuwen om die code 95 erop te laten vermelden.

Dienstdoende dame bekijkt het rijbewijs en verteld mij dat die code 95 er al opstaat vermeld, huh?????????

Ja zegt ze volgens mij wel "hiero zegt ze" en ze wees mij dus hierop wat in met een rood randje is gemarkeerd en ook maar direct de vraag eronder gezet of dit dan die verdraaide code 95 is/betreft.

 

Dan had ik deze al dus toen ik in 2011 mijn rijbewijs liet vernieuwen en ik dacht voor de laatste maal ook het groot rijbewijs want na mijn pensioen vind ik het wel welletjes ermee, maar ja zo af en toe kan en mag ik nog weleens rijden, invallen in geval van zieke collega of vakantietijd en ja nu blijkt dat wij "ouwe knarren' dus ook die code erop moeten hebben.

 

Dus ik vraag het hier maar even want mij is nooit iets verteld toen ik het rijbewijs in 2011 liet vernieuwen dat ook direct dus die code 95 erop gezet zou worden.

 

Nou schiet maar los.....................................(eehh ja ik heb mijn BSN nummer zwart gemaakt, je nooit wat er rondhuist nietwaar)

 

Grt. Henry

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is inderdaad de code 95, geldig tot 1-4-2021. De 01 erachter is code brildragend.

Je hebt geprofiteerd door je rijbewijs te laten verlengen in 2011, toen dat nog 10 jaar kon. Nu nog maar 5 jaar.

Veel rijplezier de komende 6 jaar!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hartelijk dank allemaal, ik mag de dame achter het loket van burgerzaken hier in mijn gemeente wel zeer erkentelijk zijn dat ze mij erop attent maakte dat die code 95 al vermeld staat op m'n rijbewijs, anders had ik in al mijn onwetendheid gewoon even €38,45 gedoneerd terwijl dat dus helemaal niet nodig was.

Toch nog maar even naar het CBR gebeld en er €0.60 tegenaan gegooid per gesprek om het allemaal zeker te weten en ik wist het helemaal niet dat toen in 2011 die code 95 er al automatisch opgezet was, de dame bij het CBR vertelde mij trouwens dat ze daar in Brussel ook maar wat "lullen" dus laat ze maar praten.

 

Dus ik mag eventueel nog wel met een gerust hart de weg op tijdens ziekte van een oud collega of tijdens de vakantieperiode de oud collega's vervangen die dan op vakantie zijn, hè hè dat scheelt weer een heel gedoe allemaal.

 

Trouwens voor diegene die het nog willen moest je voor 1 maart jl. een eigen verklaring indienen en zelfs dat had ik niet eens opgemerkt, maar goed voor mij en voor de velen anderen die allang die code 95 erop hebben staan is dat allemaal niet meer nodig.

 

Grt. Henry

 

NB. die 1 april is zeker geen GRAP hoor kwam toevallig zo uit LOL

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hey Henry,

Dat heb ik ook , in 2010 verlengd , meteen code 95 erop en10 jaar geldig.

Ik kan er nog 5 jaar tegen, dan vindt ik het ook wel welletjes.

Gr Bert

 

Word jij in 2020( als je rijbewijs verloopt ) 70 jaar oud???

Het was in het verleden nl.zo dat je rijbewijs voor 10 jaar verlengd werd( voorheen 5 jaar) of tot de datum waarop je 70 jaar werd.

Als je nu tussen de 65 en 70 bent is t geldig tot t jaar waarin je 75 word

 

Ben je houder van en C/D rijbewijs,met code 95( beroeps matig rijbewijs) ;5 jaar.

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/rijbewijs-vrachtwagen-c-c1-ce-en-c1e

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in 2011 dus een nieuw groot rijbewijs aangevraagd en neem van mij aan ik lette er niet op of deze nu voor 5 jaar of 10 jaar geldig was/is ben al een poosje met pensioen en mijn rijbewijs is tot 2021 geldig en word ik 73, wie er een dan een foutje heeft gemaakt ik zou het niet weten, misschien zijn ze wel afgegaan op de die (lelijke) pasfoto waarop ik wellicht jonger lijkt dan in werkelijkheid, ha ha ha

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Als je nu tussen de 65 en 70 bent is t geldig tot t jaar waarin je 75 word

 

Ben je houder van en C/D rijbewijs,met code 95( beroeps matig rijbewijs) ;5 jaar.

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/rijbewijs-vrachtwagen-c-c1-ce-en-c1e

Sterker nog tot voor de dag dat je 75 wordt

Dus stel je bent op 1 Mei jarig , de dag er voor is de laatste dag dat het geldig is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem in september 2012 vernieuwd en toen was het ook nog voor 10 jaar en de code 95 kreeg je toen automatisch als de houdbaarheidsdatum van de persoon vroeg genoeg was....voor juni 1955...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die houdbaarheidsdatum van 1 juli 1955 klopt want zoals velen die voor deze datum zijn geboren behoefden ook geen "chauffeursdiploma" te halen, maar goed ik ben in ieder geval weer wijzer geworden want ik had er echt nooit op gelet, je haalt dat op het gemeentehuis af en je steekt hem in je binnenzak b.w.s. enige waar ik naar keek was de einddatum en dat is april 2021, dus kan nog even vooruit met "hobbyen" en als ik zin heb uiteraard :D

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden