[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

kleine bagagewagen achter aanhanger


chris78

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal;

 

over deze vraag kon ik nog niets vinden; misschien kan hier iemand me verder helpen.

 

Achter mijn combinatie bakwagen-aanhanger (middenasser) , met voldoende laadvermogen, zou ik graag nog een klein aanhangertje van 500 kg meenemen. 

 

Nou is de voor-de-hand liggende vraag: Mag dat zomaar?

 

Zelf heb ik wel wat theorieen erover, waarom het wel of niet zou mogen. Bijvoorbeeld: zo'n ding draagt het kenteken van het voertuig ervoor, dus telt het ook als lading van dat voertuig. 

 

Maar wie weet waarop ik mij baseren moet? Bedankt voor het meedenken!

 

 

Groeten uit het zuiden

chris

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou het is allemaal niet enorm groot; het trekkend voertuig is 8 meter, de eerste aanhanger 6 meter en...oh nu zie ik dat de bagagewagen dus beperkt is op 4,5 meter.. Nou dat komt goed uit want hij is 3,5 meter :) De 1e aanhanger heeft die 500 kg laadvermogen nog wel over..

 

als lzv gaat het niet lukken; het is allemaal vrij oud spul dus ABS is geen optie (63 jaar, 40 jaar en 20 jaar :) )

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Frank over een aanhanger achter een aanhanger, een dubbelgeleed spul dus.

Dat is mij bekend......

Ik snap de opmerking van Corydon absoluut niet !

Bij landbouwvoertuigen is het toegestaan.

Bij LZV is dat ook toegestaan.

En volgens mij is de kermis exploitant ook hiervoor vrijgesteld.

Een gewone vraag....waar de Chris78 een gewoon antwoord op wil hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gaat over LZV.

En daar zijn aparte regels voor omdat de lengte van de totale combinatie langer is dan eigenlijk is toegestaan.

Dus een ujitzonderingsregels in de wet.

 

Wat Chris bedoeld....mag volgens mij wel.

Kermis....oldtimers.....daar zijn super veel uitzonderingen en vrijstellingen op.

Maar wellicht dat Chris eens met de RDW of zo kan bellen en ons de uitkomst kan geven ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Circus, kermis en ook marktkooplui kunnen gewoon een ontheffing hiervoor krijgen. Er zit wel een verplichting tot geremde aanhanger door het trekkende voertuig, dat houd in dat de aanhanger niet alleen mag zijn voorzien van een oplooprem officieel. Uit betrouwbare bron weet ik dat deze regel nieuw is ( 2011 ) en dat men hier eigenlijk niet op handhaaft. 

 

Maar een aanhanger achter een aanhanger/oplegger binnen de 18m mag eigenlijk gewoon, mits de aanhanger wordt geremd door het trekkende voertuig. Zie al die veevoercombi's maar eens, of de BE voertuigen met een aanhanger. Boven de 18m wordt het pas spannend want dan moet het hele spul gekeurd worden en bij mijn weten staat er dan op het LZV bewijs dat het bedrijf heeft ook welke combinatie van voertuigen zijn toegestaan in de zin van welke kentekens een LZV mogen vormen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien weet Roadtrain A3 het, die reed met zo'n trekker-trailer-dolly-trailer combinatie.

Uit regeling voertuigen:

aanhangwagen: voertuig dat is bestemd om aan een motorvoertuig te worden gekoppeld

 

Dus een aanhangwagen hoort aan een motorvoertuig gekoppeld te worden en niet aan een andere aanhanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

mechanische koppelinrichting: alle onderdelen en inrichtingen op onderstellen, dragende gedeelten van  de carrosserie en het chassis van  voertuigen , waarmee het trekkend voertuig en het getrokken voertuig met elkaar kunnen worden verbonden;

 

Het getrokken voertuig, niet de getrokken voertuigen Harm

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het getrokken voertuig, niet de getrokken voertuigen Harm

Natuurlijk mag je mij verbeteren, maar nog steeds lees niet direct verbonden met een motorvoertuig. Een oplegger/aanhanger op zichzelf is ook een voertuig, deze uitleg ligt namelijk aan de grondslag van het LZV verhaal. 

 

Geloof me dat menig opsporingsambtenaar dit graag had gezien dat het direct verbonden met een motorvoertuig hoort te zijn, op dat moment kan er namelijk ook geschreven worden voor een heleboel meer dingen die jij en ik liever niet op de weg zien.  :ok:

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kermis mag dat toch, had achter de trekker oplegger ook de kassa nog achteraan hobbelen. 

 

 

En achter de bakwagen van 8 meter, kwam ook nog een dikke tabbert van 9 meter. 

 

Leuk bij klussen op de kermis. zaterdagnacht afbreken zondagmiddag ergens anders weer draaien. Naar de klote waren we.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden