[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

BAG proof?


vwc@brio

Recommended Posts

  • Forumlid
Je moet de boel zo zekeren dat de lading ten alle tijden op de vloer blijft staan dus zowel voor, overheen als achterlangs. In dit geval 4 banden per kist 2 kruislings over de hoeken en 2 over de lengte dan moet het volgens mij voldoende zijn.

Mvg. Peter

2 banden per kist kan ook toereikend zijn. hangt af van de sterkte van de spanbanden, 2ton, 4ton 5ton, of je haken of ogen in de bak hebt of aan de laadbak in haakt(dan heb je meer nodig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ze je na een ongeval opgetakeld hebben en weer op de wielen hebben gezet, dan moet je zonder hun hulp weer weg kunnen rijden.:D

dus als je het zo goed vast zet dat het op de vloer blijft staan is er niks aan de hand.

en let wel die mensen staan er niet alleen voor de veiligheid, maar om geld te beuren.

er is altijd wel iets niet conform en sommige ( 10% ) keren zal het terecht zijn maar heel veel is overdreven.

met onze aluminium lamellentrailer hoeven we niks vast te zetten , maar ik zou er toch niet graag mee op de kant gaan want dan houden die aluminium kantjes die er in staan echt geen 24000kg lading tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb je een excel bestandje gestuurd waarmee je het heel eenvoudig kan uitreken

Ziet er heel handig uit !

Alleen gaat het dus voorbij aan de spankracht die 1 band kan hebben, want er zijn verschillende soorten?

Ik sta in ieder geval verbaasd van de grote hoeveelheid die aangegeven wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als puntje bij paaltje komt ga je toch nat. Ik heb zelf al eens zo'n discussie met de BAG gehad.

Komen ze met het argument "dus voor jou gelden natuurkundige wetten niet?"

Toen ik ze op een a4tje had voorgerekend hoe de natuurkunde op dat moment in elkaar zat voor mijn lading stonden ze wat met de oren te klapperen maar uiteindelijk toch gewoon die 120 euro mogen betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Ik wil niet lullig doen over de Bundes autobahn gestapo ze doen goed werk :angel:

Ben een x aantal maand geleden aangehouden door de BAG mooi lading erop alles goed vast laten zetten.

Ik zal bij het begin beginnen is wel zo makkelijk

Wij laden bij een bedrijf die de lading ook vast zet eenigste wat wij moeten doen is kettingen en spanners meenemen die gekeurd zijn meer hoeven we niet te doen .

Lading word vast gezet volgens de dekra norm je krijgt na het laden ook een rapport mee met officiele stempels van het bedrijf en de dekra.

Ik rijdend over de 30 naar Nederland zie ik in de spiegel een busje van de BAG aan komen deze haalt mij in en rijd langzaam langs mij al kijkent naar de lading ,hij rijd voor mij ploef bordje begint te branden folgen ,okay denk ik nu gaan we lachen bij de lutte eraf de parking op.

Papieren bitte wie schwerr enz enz alle documenten afgegeven behalve het dekra rapport.

Bag "dat is niet goed gezekerd he dit klopt niet en dat klopt niet" dus ik maar ja en nee knikken van dat zal wel na dat gesprek zou ik moeten dokken ik heel wijs dat rapport uit de auto gehaald en het in het busje op tafel gelegd .

Hun kijken van he dekra mmm al met al stond ik al een half uur daar op die parking te discuseren met die heren puntje bij paaltje lading was niet goed gezekerd ik zou en moest betalen.

Dus het bedrijf gebeld die weer bellen met de opdrachtgever 20 min later stond er een Duitser van het bedrijf en iemand van de dekra die bijde heren het busje in na een bult gevloek en gescheld wat buiten de gesloten deuren nog te horen was kon ik zonder boete door rijden.

BAG kon en mijn wacht uren betalen + de kosten van een wachtende kraan + nog div kosten die hun aangerekend is door de opdrachtgever.

Moraal van het verhaal probeer een dekra rapport te krijgen dat de lading goed gezekerd is volgens de berekeningen en je hebt veel LOL en het scheelt een bult boetes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed verhaal!

Triest genoeg laat het dus de totale willekeur zien van controlerende ambtenaren. Het gaat dus om het schrijven, schrijven, schrijven. Meer niet.

Nog treuriger wordt het als je serieus probeert de boel zo goed mogelijk vast te zetten - omdat je net als ik vind dat dat een stukje professionaliteit toont - en men er feitelijk dus totaal schijt aan heeft.

Niet alleen in Duitsland trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Linkje ????

Bij minder dan 1 meter oversteken hoeft dit niet.:p

Hier het passende linkje

http://www.tis-gdv.de/tis/foto/2009/2009_01.htm

De hoofdpagina is mischien ook wel nan interesse

http://www.tis-gdv.de/

En het online handboek van de GDV dat voorlopig kostenloos leesbaar is

http://www.tis-gdv.de/tis/lshb/inhalt.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden