[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ANWB vraagt hulp automobilisten bij onderzoek colonnevorming


Ron020

Recommended Posts

  • Forumlid

ANWB heeft er vast geen problemen mee als ik gehele landingpagian van deze actie quote.

"Veilig tussen de vrachtwagens door - Onderzoek colonnevorming
Op een aantal wegen in Nederland wordt het steeds drukker met vrachtwagens. Veel vrachtwagens is een teken dat het goed gaat met de economie. Lastig is het echter wanneer het zo druk is met vrachtwagens dat er een colonne ontstaat op de rechter rijstrook. In- of uitvoegen wordt dan een probleem. Hoe kom je veilig tussen de vrachtwagens door?

Heb je ervaring met dit probleem?
Weet je wegen of bepaalde op/afritten waar dit probleem zich voordoet? Geef het dan aan op onderstaande kaart: In- en uitvoegproblemen door veel vrachtwagens

Heb je mogelijke oplossingen?
Rij je geregeld op een weg waar dit probleem zich voordoet? Of heb je een idee hoe het in- en uitvoegen makkelijker kan? Laat het ons weten. Jouw ervaring is zeer waardevol en misschien kunnen we samen een oplossing vinden.: Oplossing of idee doorgeven

Wat doet de ANWB?
Wij gaan in overleg met de transportbranche om samen te kijken naar de haalbaarheid en effectiviteit van de door weggebruikers en vrachtwagenchauffeurs aangedragen oplossingen. Misschien moet er iets in het wegontwerp veranderen, dan nemen we contact op met Rijkswaterstaat. Misschien moet er iets in het gedrag van de vrachtwagenchauffeurs veranderen. Dan gaan we dat met hen bespreken. Of misschien moeten de personenautomobilisten hun gedrag aanpassen. Dan zullen we dát laten horen. En misschien komen er heel andere ideeën uit die we nu nog niet kunnen overzien.

De resultaten
Half juni stopt de actie over  in- en uitvoegproblemen. De maanden daarna zullen we op deze pagina en via diverse media de resultaten van de peiling communiceren.

Achtergrondinformatie
    Achtergrond onderzoek / Inhaalverbod vrachtverkeer aangepast / Tips over weg delen met vrachtwagens / Weggebruikers over de A15"
Bron: https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/veilig-tussen-de-vrachtwagens-door   mei 2015

Op die pagina 2 inoermogelijkheden en diverse dieplinks naar achtergondinformatie, waaronder

"Ideeën uit de transportwereld
Tegelijk met deze uitvraag onder personenautomobilisten heeft ANWB, samen met de transportbranche, aan de vrachtautochauffeurs gevraagd wat hun ideeën zijn om het in- en uitvoegen soepeler te laten verlopen.  Die resultaten zullen we ook in onze acties betrekken."
uit http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/veilig-tussen-de-vrachtwagens/achtergrondinformatie

Heeft iemand een aparte link waar vrachtwagenchauffeurs hun input kwijt kunnen?
Ik heb niet geprobeerd of ook al wordt gevraagd of je varchtwagenchauffeur bent als je een tip doorgeeft via http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/veilig-tussen-de-vrachtwagens/ideeen-en-oplossingen en dan 'inloggen' (dat staat een beetje verstopt in de onderste regel in het witte vlak).


Als je wilt lezen wat de pers over de ANWB actie meldt: https://www.google.nl/search?tbm=nws&source=hp&q=anwb+colonnevorming+OR+uitvoegen+OR+invoegen
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Oplossing?

Zo simpel.

Dat klootjesvolk moet gewoon achteraan aan sluiten en dan netjes de afrit nemen. Beter plannen, waardoor ze niet op het laatste moment nog ff ervoor of er tussen willen schieten.

Waarom zou het probleem altijd door de beroepschauffeur veroorzaakt en opgelost dienen te worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Precies, de spijker op z'n kop Murphy!!

 

Meestal zijn het de forenzen die op het laatste moment er tussen moeten, puur omdat ze ook die laatste irritante vrachtauto nog voorbij willen. Jouw bumper er af? Geen probleem... Hun eigen leven? Ook niet schijnbaar... Dit soort volk weet op zondagmiddag al welke op- en afritten ze de komende 5 dagen weer gaan gebruiken: dezelfde dan de week er voor en de week daar voor etc. etc.

 

Mensen die écht de weg niet weten sluiten vaak al vroegtijdig aan in de optocht in afwachting van de gewenste afrit om deze niet te missen, ook hun rijgedrag is beduidend anders dan dat van de vaste jongens.

Zo 1-2-3 'n oplossing heb ik ook niet: 90% van die oplossing moeten we zoeken in de mentaliteit. En dat gaat niet meevallen!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

^^

 

precies

 

weg met die onzin en je kunt als chauffeur op tijd naar links en hebt weinig te maken met in en uit voegers.

ook allemaal links en rechts max 80 en geen problemen meer.

 

vroeger toen we nog door luik mochten was het transit spoor niet rechts maar LINKS....en dan zeggen ze domme belgen....

als men alle trucks gewoon tijdens de spits links laat rijden en de max snelheid voor alles en iedereen op 80 zet zal het gegarandeerd wat beter lopen aangezien 60-70% van de vrachtwagens niet elke 3 tot 4 km er af of op hoeft.

de meeste zijn transit.

 

maar ja utopia bestaat ook al op televisie... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben wel toe aan een paar dagen betaald verlof, als de anwb die ons nou is geeft! Dan zijn ze van die vervelende vrachtwagens af, hoe ze dan aan eten en dergelijke komen? Geen idee wij rijden toch maar in de weg, kunnen ze in die paar dagen weer over nadenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In/uitvoegstroken langer maken? Wavevak is dat toch?

Maar dan alsnog... de mentaliteit. De 1 is nou eenmaal wat snuggerder als de ander.

Je heb er bij die nog wat verder na kunnen denken.

En andere die 'm er zo voor gooien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoop reacties hier zegt al een hoop van mentaliteit van verscheidene chauffeurs.maar he ligt niet alleen bij vrachtwagens het is hetzelfde als met invoegen van personenauto s   dat doen ze ook niet met de juiste snelheid en plek.als ze het op dezelfde manier doen zoals het hoort en als het goed is het geleerd is bij de rijlessen dan moet het geen probleem zijn.samenwerking weten jullie wel.die mensen zijn ook verkeersdeelnemers en geen klootjesvolk.hoe rijden jullie zelf in een personenauto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Meer afstand houden is een dooddoener. In de wet staat al dat men afstand moet houden maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken... De echte reden van in colonne rijdende trucks is natuurlijk het inhaalverbod. Verruim dit (of schaf af :D) en iedereen zal vrolijk kunnen in en uit voegen. 

 

Wel weer tenenkrommend dit stuk van de ANWB. Zeurt men niet over het inhaalverbod, dan wordt de vrachtwagen weer op een ander gebied als boe-man gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Laten ze zich eerst maar eens hard maken voor de naleving van de verkeersregels bij die PKW rijders...... De richtingaanwijzer gebruiken en op wegen met meer dan 2 rijbanen rechts rijden hebben ze ook al afgeleerd........ Moet je eens kijken op die A2 tussen Amsterdam en Utrecht. Op de linker rijbanen is het drukker dan op de meest rechtse rijstrook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom de schuld altijd gelijk bij een ander zoeken, drie rijbanen de oplossing, zeker nog nooit goed opgelet, een blok vrachtwaggels op de rechter rijbaan en een blok die 2kmh harder kan op de middenste rijbaan. Natuurlijk zijn die personenwagens ook niet heilig maar het gaat mij te ver om maar  gelijk en alleen maar naar de ander te wijzen. We kennen allemaal de situaties waar er zo weinig ruimte is om in te voegen dat het zowat zelfmoord neigingen moet hebben wil je ertussen komen.Trouwens in plaats van die begrenzer mag van mij die cc eraf dat zal denk ik meer veiligheid geven dan die begrenzer eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verkeersinzicht weer terug in het lespaket, het 'metric' stelsel als norm terug !! invoeren (70 meter is niet genoeg om 10 auto's bumper aan bumper te laten invoegen) En verplicht !!!!!! de piepers niet eerder dan 19.00 gaar te laten zijn. Het laatste zou zelfs 20.00 mogen zijn (wat dan waarschijlijk weer meer (v)echtscheidingen gaat opleveren, maar daar is in mijn optiek mee te leven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom de schuld altijd gelijk bij een ander zoeken, drie rijbanen de oplossing, zeker nog nooit goed opgelet, een blok vrachtwaggels op de rechter rijbaan en een blok die 2kmh harder kan op de middenste rijbaan. Natuurlijk zijn die personenwagens ook niet heilig maar het gaat mij te ver om maar  gelijk en alleen maar naar de ander te wijzen. We kennen allemaal de situaties waar er zo weinig ruimte is om in te voegen dat het zowat zelfmoord neigingen moet hebben wil je ertussen komen.Trouwens in plaats van die begrenzer mag van mij die cc eraf dat zal denk ik meer veiligheid geven dan die begrenzer eraf.

 

Ik heb jaren geleden al eens gezegd, koppel meerdere afslagen aan elkaar met een weg, 2 banen voor rechtdoor en 1 voor afslaand, ervoor en erna 3 baans, lost al veel op.

 

Of zoals op de ring van Amsterdam en Rotterdam, gewoon over de 2e baan, heb je ook geen last van in en uit voegers.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het druk is maximale snelheid op 90. Zodat er weinig snelheids verschil is tussen personen auto's en vrachtwagens. Doorgaand verkeer zoveel mogelijk op linker baan. Inhaal verbod dan opheffen. Kan mooi met de matrix borden.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb even globaal de reacties gelezen op de facebook site van de ANWB, maar op een paar negatievelingen na vond ik de reacties best wel mee vallen. Velen zeggen dat als zij hun snelheid aanpassen aan de daar rijdende vrachtwagens en netjes aangeven dat ze willen invoegen, dat ze er over het algemeen wel netjes tussen worden gelaten.

 

Ik denk dat het vooral ook geven en nemen is. Dus niet nog even die wagen voorbij om ervoor uit te komen met pijn en moeite maar gewoon erachter in of uitvoegen met een stuk meer rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik heb jaren geleden al eens gezegd, koppel meerdere afslagen aan elkaar met een weg, 2 banen voor rechtdoor en 1 voor afslaand, ervoor en erna 3 baans, lost al veel op.

 

Of zoals op de ring van Amsterdam en Rotterdam, gewoon over de 2e baan, heb je ook geen last van in en uit voegers.......

Of zoals eerder al gezegd is, scheiding van in en uitvoegend verkeer met doorgaand verkeer....

(als voorbeeld was al genoemd de vroegere situatie bij Luik) maar ook de rondweg van Bologna. Of een nog mooier voorbeeld, de snelweg om Rome....3 afritten over zowat 100 km!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Waarom de schuld altijd gelijk bij een ander zoeken, drie rijbanen de oplossing, zeker nog nooit goed opgelet, een blok vrachtwaggels op de rechter rijbaan en een blok die 2kmh harder kan op de middenste rijbaan. Natuurlijk zijn die personenwagens ook niet heilig maar het gaat mij te ver om maar gelijk en alleen maar naar de ander te wijzen. We kennen allemaal de situaties waar er zo weinig ruimte is om in te voegen dat het zowat zelfmoord neigingen moet hebben wil je ertussen komen.Trouwens in plaats van die begrenzer mag van mij die cc eraf dat zal denk ik meer veiligheid geven dan die begrenzer eraf.

U bent denk ik de tijd vergeten dat er nog geen cruise control bestond???? Juist door de cruise control is er een veel rustiger verkeersbeleid onder de gebruikers ervan. Een nadeel van de CV zou inderdaad wel kunnen zijn dat we minder geconcentreerd zijn op wat er om je heen (zeker voor je) gebeurd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik heb jaren geleden al eens gezegd, koppel meerdere afslagen aan elkaar met een weg, 2 banen voor rechtdoor en 1 voor afslaand, ervoor en erna 3 baans, lost al veel op.

Of zoals op de ring van Amsterdam en Rotterdam, gewoon over de 2e baan, heb je ook geen last van in en uit voegers.......

Wel een goed plan op zich, echter vergeet U, dat U wettelijk verplicht bent om op de meest rechter rijstrook te rijden. Dan zal eerst die wet weer aangepast moeten worden. Maar U bent dus ook al een "links" rijder die zelf niet door heeft, dat met deze actie U diegene die zich wel aan ie wetgeving houd en iets sneller dan U rijd, dus in de weg rijd. Want rechts inhalen is ook niet toegestaan.......

Het probleem is, iedereen denkt alleen nog maar aan zichzelf.....

Het verschil tussen vrachtverkeer en auto's moet terug gebracht worden. Maar blijkbaar word het alleen maar meer met die 130 km Zones

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden