[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Groot rijbewijs halen via een bedrijf.


Sylvia

Vraag

Hoi vrachtwagenchauffeurs.


Ik ben Sylvia net 29 en werk in de zorg.
Graag wil ik een carrière switch gaan maken, namelijk de weg op!!

Ik zou heel graag vrachtwagenchauffeuse willen worden.
Ik beschik 10 jaar over een rijbewijs B en autorijden vind ik heerlijk.
Het beroep vrachtwagen chauffeuse lijkt mij erg mooi.
Contact met de klanten en de vrijheid.

Graag zou ik mijn groot rijbewijs willen halen via een bedrijf zodat ik ook meteen aan de slag kan.
Heeft er iemand van jullie ervaring hiermee?
Ik woon tussen Nijmegen en Den Bosch.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Naar mijn idee overdrijf je wel wat met de prijzen, ik heb even zitten rekenen en als je alles in 1 keer haalt kun je CE met iets meer dan 5000 euro halen.

 

 

8 tot 10 duizend euro is misschien veel maar er zijn legio mensen die niet alles in 1 keer halen. Maar om eens wat concreter te zijn heb ik eens wat prijzen opgezocht bij een opleider uit het noorden van het land.

Theorie: 675 euro

Praktijk C: 2375 euro

Praktijk CE: 1725 euro

Code 95: 850 euro

 

Totaalprijs: 5625 euro

Hierin nog geen medische keuring geteld en 2x aanvragen rijbewijs en alle bijkomende kosten zoals reiskosten e.d.

Dan nog moet je alles in 1 keer halen en binnen het gemiddelde aantal uren lessen wat er voor staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Trouwens wel leuk dat de topicstarter sinds dat ze zich heeft aangemeld, niet meer online is geweest en dus onze antwoorden (wel of niet nuttig) dus ook niet gelezen heeft. Beetje jammer weer.

dat is niet zo vreemd hier, er staat ergens een stukje over alleen weet niet meer precies waar hier op het CF, dat de TS direct nadat de vraag is gesteld compleet wordt afgebrand, ja geen wonder dat ze zich niet meer laten (zien) horen, die kijk wel uit dat ze nog een vraag/antwoord willen geven, behalve Sylvia dan want die zowaar tweemaal iets gezegd.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat is niet zo vreemd hier, er staat ergens een stukje over alleen weet niet meer precies waar hier op het CF, dat de TS direct nadat de vraag is gesteld compleet wordt afgebrand, ja geen wonder dat ze zich niet meer laten (zien) horen, die kijk wel uit dat ze nog een vraag/antwoord willen geven, behalve Sylvia dan want die zowaar tweemaal iets gezegd.

 

Grt. Henry

 

 

Sterker nog TS heeft het eerste antwoord niet eens gelezen. Gezien het laatste tijdstip dat ze online is geweest.

Moet alles rozekleur en maneschijn en met fluwelen handschoenen verteld worden dan?

 

In heel de wereld zou het vaak beter zijn in mijn ogen om eens vaker mensen met beide poten op de grond te zetten.

Wacht maar, het is weer vakantietijd dan komen de vragen weer: welke trucker kan wat huisraad voor me meenemen, met wie kan ik mee reizen naar mijn vakantiewipkip enzovoorts. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nee ok Arjan misschien heeft ze het inderdaad niet gelezen maar misschien wel de eerste paar antwoorden en die hebben haar wel afgeschrikt denk ik zo, weet het niet zeker maar ze schrok denk ik van de enorme kosten die aan zo'n "rijbewijs"hangen tegenwoordig, ik heb ook sterk het vermoeden dat ze liever gaat voor "koerier" met een B rijbewijs dat kan ook natuurlijk, hard werken voor weinig, dan zou ik toch maar in de zorg blijven, ben je altijd op tijd thuis en je hebt wat regelmaat denk ik zomaar hoor.

Ja die heb ik ook gehad hoor een maatje van de "baas' heeft of misschien inmiddels had een huisje (nou aardig optrekje luxe nogal) in Portugal, nee niet de Algarve was te warm daar vertelde hij mij, het was ergens een km of 50 over de Spaanse grens een dorp met helemaal niks, wel rustig dat wel en daar heb ik toen wat huisraad heen gebracht voor hem, maar goed zolang het betaald vind ik alles best.

Nee lifters of anderen heb ik nog nooit meegenomen, velen aan mij gevraagd maar altijd resoluut afgewezen.

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij de meeste rijscholen staan de prijzen online. Als je een beetje goed kijkt kun je zo uitrekenen wat je minimaal kwijt zal zijn. Em in de zorg is het ook niet allemaal rozengeur en manesschijn hoor. Daar werk je je ook de blubber omdat er steeds maar meer en meer bezuinigd wordt. En ook in de nacht hebben mensen zorg nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik lees het alweer,de negativiteit straalt er weer met geuren en kleuren (zwart-wit) vanaf, deze dame van 29 lentes jong wil een "droom" verwezenlijken dus gun haar dan ook positiviteit en moedig zo iemand juist aan, nu zit ze met deze drie antwoorden voor mij misschien wel zielig in een hoekje te wenen en dat willen wij "Heren" chauffeurs toch niet zeker? en ze is oud en wijs genoeg om te weten wat zij wil en dat kunnen er niet veel zeggen.

 

Negatief klinken doet het zeker.

Maar wil je dan dat we Silvia dan maar moeten voorliegen?

Hoe kom jij erbij dat Sylvia als nieuwkomer op deze markt en dan ook nog niet eens 18 jaar jong, zomaar een sponsor vindt die haar het rijbewijs laat halen? En dan ook nog een baan heeft?

Een markt waar keer op keer ontslagen vallen, domweg omdat er een overschot aan NL chauffeurs is.

 

Kort en simpel antwoord in deze tijd is er geen enkel bedrijf wat zijn vingers brand aan iemand een rijbewijs "kado" te doen.

 

Enige oplossing zelf even een 8 tot 10 duizend euro reserveren en jezelf het rijbewijs en toebehoren kado doen. Dan nog even een bedrijf zien te vinden die een onervaren chauffeur te werk wil stellen.

 

Erg negatief? Nee realiteit........

Dit is niet negatief, dit is gewoon de realiteit!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Murphy ik ben van mening dat er wel werk is voor vrouwen.

Je ziet al meer vrouwen een aantal uren of een paar dagen in de week in de nacht rijden.

Het is vaak geen fulltime job en geen werk voor een kostwinner,

Het is al eerder hier gezegd de zogenaamde "opvulchauffeur"  :D

 

Maar vrouwen kunnen ook net zo goed als mannen fulltime rijden  :ja:  

Het is alleen dat het heel vaak in de praktijk anders uitpakt dan ze soms in theorie hadden bedacht wanneer er kindertjes komen.

Zonder goede nachtrust valt het niet mee om veel uren te maken.

 

Maar een job voor een paar dagen in de week, of een uurtje of wat in de nacht de wagen van een vaste chauffeur over nemen om een pendeltje te rijden is goed te doen.

Je kunt meestal aardig inschatten hoe laat je dan weer thuis bent omdat er zelden wachttijden zijn (wanneer er geen storing is).

Wel goed opletten waar de wegafsluitingen zijn  ;)

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Jij mag die mening uitdragen, Lientje maar ik zie enkel de realiteit.

En ik had er nog niet eens aan gedacht dat TS een vrouw was.... (heeft ook bar weining met de situatie van de NL chaufeur te maken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heeft er trouwens al eens iemand bij stil gestaan dat je niet hoeft in te loggen om hier topics te kunnen lezen?

 

Misschien kijkt Sylvia elke morgen wel vol spanning of er nog nuttige tips zijn toegevoegd. Zonder in te loggen. Kan zomaar he...

 

(en als dat zo is, laat je niet van de wijs brengen door een stel van die negatieve afgestompte zeikerds. Als je echt wilt komt het vast goed met je. Alleen dit is er niet het forum naar om bruikbare reacties te krijgen op vragen als deze. Helaas)

yep, daar had ik wel bij stil gestaan. Al ben ik wel nieuwsgierig wat ze er dan van vind.

En over je laatste zin..... de laatste tijd is het zowiezo al knudde. Er wordt gigantisch op elkaar gezeken over vanalles en nogwat. Ik reageer ook nog maar weinig. Toevallig hier dan, maar verder vind ik het wel best. Zelfs als ik een technische vraag heb, los ik dat wel anders op. maar goed, hopelijk keert het tij ooit en wordt het hier weer gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is ook vaak de manier hoe iets gebracht wordt. Ik ben absoluut niet tegen een goede discussie. Maar laat elkaar wel in je waarde en respecteer elkaars mening.

En om nog even op het onderwerp terug te komen. ik denk dat er in deze tijd niet heel veel bedrijven meer zijn die mensen aannemen zonder rijbewijs en de mogelijkheid bieden om deze te halen. Maar ze zijn er wel, zoals de te zien een paar antwoorden terug. Punt is alleen dat je er wel een paar jaar aan vast zit. En als het bedrijf je nou uiteindelijk totaal niet bevalt zal het niet echt makkelijk worden. Voordeel dus als je hem op eigen kosten haalt, dat je naar mijn idee je kansen wat groter zijn en je wat meer vrijheid hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden