[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF


dinges

Recommended Posts

  • Forumlid

Zal ik maar aftrappen dan? XF410 erg hoog verbruik, weinig power. Is al een week in Eindhoven geweest voor optimalisatie maar tot heden weinig soelaas. Er rijd bij ons ook een 460 die het al stukken beter doet.

Daar zitten dan ook 50 paarden meer in!!!!!

Logisch dat ie beter loopt. ;)

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal ik maar aftrappen dan? XF410 erg hoog verbruik, weinig power. Is al een week in Eindhoven geweest voor optimalisatie maar tot heden weinig soelaas. Er rijd bij ons ook een 460 die het al stukken beter doet.

En zuipt net zoveel, 34 liter op 100 km (het enigste verschil is het hok wat erop staat bij mij, CF)

bewerkt door bituum trapper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft bij mij af en toe 'storing ad blue dosering' aan en dat is middels de prik er even af weer snel verholpen.

Verder geen probleem (inmiddels 17000 km gelopen)

 

Is een 440, en de vorige tank heeft'ie 25 ltr./100 km. gedaan.......zeer netjes dus.

De ad blue voorraad is 100 ltr, en volgens een collega kun je daar 7000 km. mee vooruit ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb de 460 met ongeveer 130.000 km.

Paar keer uitlaat storing gehad, dmv software updaten opgelost.

Verlichting storing is opgelost door nieuwe verlichting schakelaar.

Melding Motorstoring is ook opgelost door software update.

Alles onder garantie opgelost.

Gemiddeld verbruik van 29 liter op 100 km.

bewerkt door volvofh12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bekennen zullen ze nooit trouwens, daar in Eindhoven. Dat heeft ze met de Daf 95 de kop gekost. Daar hebben ze wel van geleerd. :ja:

 

Voorlopig hoor ik minder over de 106 dan over de fh4, dat schijnt een groot drama te zijn. Hebben ook grote problemen met de ad blue. Dat je de computer moet resetten met de noodverlichting schakelaar is intussen ook algemeen bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Der schijnt van alles mis te zijn met de CF en XF 106 ........de dealers klagen steen en been

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat ze niets te doen hebben  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog kleine..... :kill: ...de ad-blue tank zit een plastic ( :bey: ) opvangding om, aan de achterkant, en die raakt de ad-blue tank bij stationair toerental.

 

Wordt af en toe dat geklapper wel zat, voor de rest.....dik tevreden (28000 km.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Heb heel toevallig toen ik springer was 2x in een maand bij bij 2 verschillende auto's een XF 106 460 een kapotte (?) EGR-module gehad. 1x in Antwerpen en toen leeg terug naar Rotterdam voor herstel en 1x problemen nog voor ik ermee gereden had. Verder hele fijne auto's.

bewerkt door The_knitter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb jij een ECO uitvoering

 

ik ken de voorganger niet, maar tot nu toe geen klagen over deze bak, alleen bij aankoppelen vond ik in ieder geval de Scania fijner, maar dat kwam natuurlijk door de koppeling van Scania.

 

 Moter rem ingedrukt houden bij aankoppelen dan gaat hij wat rustiger achteruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Vincent van Asten

Yep ik heb een ECO uitvoering, ik kan deze tijdelijk uitzetten.

 

ik reed hier voor  DAF105 460pk euro 5 met 16 baks handgeschakeld  LOL  

 

 

verder niks te klagen prima wagen :D  :D  :D  

bewerkt door VinceDAFssc6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Yep ik heb een ECO uitvoering, ik kan deze tijdelijk uitzetten.

 

ik reed hier voor  DAF105 460pk euro 5 met 16 baks handgeschakeld  LOL  

 

 

verder niks te klagen prima wagen :D  :D  :D  

Hoi,Ik rij sinds een 3 tal weken ook met een nieuwe XF 440 pk  ( eco uitvoering ). Mijn vorige wagen was een MAN TGX 440 en deze was een stuk sterker in het trekken van volle vrachten en zeker in de bergen.Deze XF is echt een ramp op dag gebied en mijn baas gaat deze terug naar de garage doen om te bekijken wat er nog aan gedaan kan worden!! Of ik nu in eco-modus rij of niet hij doet gewoon zijn eigen zin. Bij 1400 rpm in 11e opschakelen nr 12e terwijl je de heuvel aan het oprijden bent en dan valt hij gewoon dood. Ik rij dagelijks hetzelfde traject en qua verbruik scheelt het +- 1 liter tov de MAN maar het rijplezier is volledig weg. Hij schakelt heel onlogisch en op momenten dat hij niet heoft te schakelen en dat allemaal voor zo weinig mogenlijk verbruik. Geef mij dan maar terug mijn TGX of FH!!!

Grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat onlogische schakelen tot doodvallen toe merk ik met mijn CF 400 ook. Ben benieuwd of jullie dealer een oplossing heeft. Mijn oplossing is even simpel als doeltreffend als ik bemerk dat het spannend word knikker ik hem gewoon op manueel. Zo op zijn tijd was dat zelf schakelen nog niet zo gek :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden