[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zijn er al problemen bekent met euro 6 CF/XF


dinges

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 22-12-2015 om 21:25 zei Arjan1980:

Heb nog wel iets wat mij mateloos irriteert: De afstandsradar van de adaptive cruise control die een gevaar detecteert en alles dicht gooit terwijl er in geen velden of wegen gevaar te zien is. Mensen die dit herkennen?

 

 

Ding gaat om de haver klap aan :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-12-2015 om 21:25 zei Arjan1980:

Heb nog wel iets wat mij mateloos irriteert: De afstandsradar van de adaptive cruise control die een gevaar detecteert en alles dicht gooit terwijl er in geen velden of wegen gevaar te zien is. Mensen die dit herkennen?

 

Ben je  er inmiddels al achter waardoor dit komt? Vorig jaar reed ik met een Mercedes die op sommige digitale informatie panelen over de weg reageerde. De auto ging niet remmen of zoiets dergelijks, maar gaf wel een luid signaal en op display gaf hij aan dat er een botsing aan zat te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

^^ mwah, dat die melding over brandstofverbruik dan niet getoond wordt is misschien winst.. maar dat kan je volgens mij ook met 1 druk op de OK knop regelen.

Dat die ECO modus na 60 seconden weer inspringt, dát zou door de bestuurder permanent (via die keuzedraai-/drukknop) uitgezet moeten kunnen worden..

 

Daar is, volgens mij, dan juist wel weer een kabeltje en een computer bij de dealer voor nodig.. én toestemming van de baas. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-1-2016 om 21:59 zei volvofh12:

Wat houdt die eco modus precies in?

Ik heb een 460 euro 6, en niks te klagen.

Dat hij heel vroeg gaat opschakelen en amper op gas wil reageren.

Zelfs met losse trekker vond ik de xf 460 die ik destijds als demo mee had niks.

Die eco modus gaat ook vanzelf weer aan.

Mijn Actros trekt veel beter en dan rij ik ook altijd in de eco stand.

 

 

Op 22-12-2015 om 21:25 zei Arjan1980:

Heb nog wel iets wat mij mateloos irriteert: De afstandsradar van de adaptive cruise control die een gevaar detecteert en alles dicht gooit terwijl er in geen velden of wegen gevaar te zien is. Mensen die dit herkennen?

Mijn Actros doet zoiets ook bij borden zoals iemand anders ook al zei, hij maakt dan een luid signaal en geeft in de display aan dat er een obstakel is, maar hier schrik ik niet meer van omdat ik dan gewoon aan het opletten ben.

Wel gaat het anker uit als een auto voor mij in een bocht de afrit pakt.

Dit is mij 1 keer overkomen en nu gaat de camera bij iedere af of oprit waar verkeer zit uit, en daarna weer aan.

 

 

Zeiden ze toen van daf niet duwen anders fietsen?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Daf CF 370 euro 6, volle trailer met 52 containers ( ommenabij) , meestal wijn en dierenvoeding. weet niet of jullie dat stukje kennen vanaf de rotterdamse rijweg te ridderkerk de snelweg over richting de tunnel onder de noord.

Als je vlak voor de viaduct bij de stoplicht stil staat en dan optrekt tot bovenop de viaduct... gaat ie niet harder dan 40. zelfs niet met eco mode off

 

Brienenoord brug amper boven de 65....

 

De 310 euro 5 doet het toch wat beter daarin.

 

 

Wat doe ik verkeerd?

bewerkt door nnndoh
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei nnndoh:

Als je vlak voor de viaduct bij de stoplicht stil staat en dan optrekt tot bovenop de viaduct... gaat ie niet harder dan 40. zelfs niet met eco mode off

 

 

Kan je manueel schakelen kiezen?

 

Volle trailer met 52 vol beladen rolcontainers met bier en wijn??? dat zal wel richting de 30 ton gaan denk? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

Kan je manueel schakelen kiezen?

 

Volle trailer met 52 vol beladen rolcontainers met bier en wijn??? dat zal wel richting de 30 ton gaan denk? 

 

 

Ja t'is geen Ferrari , maar je rijd per uur toch ? kalmpjes aan dan breekt het lijntje niet .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja maar als je op de invoegstrook al door een andere vrachtwagen word ingehaald die achter je zat, gaat dat wel irriteren.

30 ton is misschien een beetje overdreven, tussen de 52 rolcontainers heb ik weleens 1 container met een klein doosje kattenvoer erop staan.

bewerkt door nnndoh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei europeaan:

IN de pré historie( 1970) had de sterkste vrachtwagen in Europa( dat was de 140 super van Scania) het onwaarschijnlijk hoge vermogen van 350 pk.:D:ok:

En dan was je wel erg verwend ! De meeste  reden met rond de 250 pk ! en daar kwam je ook overal mee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei opa bert:

En dan was je wel erg verwend ! De meeste  reden met rond de 250 pk ! en daar kwam je ook overal mee !

Inderdaad, ik had ook maar  275 pk hoor,de 110 super.

De grote broer,met 350 pk, was alleen voor chauffeurs die jarenlang trouwe dienst bewezen hadden bij de baas,of"het zoontje van":D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-2-2018 om 20:38 zei Schots en Scheef:

De 410 trekt net zo ruk... Blijf het een bagger auto vinden.

En dan hebben we het nog niet over die stoel gehad. Met de luchtvering in de laagste stand nog te hoog..... Dus luchtvering maar uit drama stoelen....

Die stoel is niet te hoog, je moet gewoon klosjes op je gaspedaal lijmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Op 18-7-2015 om 11:41 zei Gast fleur:

Toch nog kleine..... :kill: ...de ad-blue tank zit een plastic ( :bey: ) opvangding om, aan de achterkant, en die raakt de ad-blue tank bij stationair toerental.

 

Wordt af en toe dat geklapper wel zat, voor de rest.....dik tevreden (28000 km.)

Kleine tip, rubber elastiek op vuldop naar beneden trekken met s-haakje. Wel onder de plastic kap van ad-bluetank en problemen opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden