[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Truck kaarten testen van verschillende merken.


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal.

 

Ik wil even testen of er nog veel verschil zit in de truck data van de verschillende truck navigatie merken.

Afgelopen week moest ik van Frankrijk/Erstein/Rue Georges Besse naar  Frankrijk/Ensisheim/Rue Denis papin. Doordat er op de d1083 een rijverbod voor vrachtwagens is tussen 22.00 en 06.00 uur maakte mijn TomTom een enorme fout.

Doordat hij blijkbaar het verschil niet weet tussen de uren die ik er wel mag rijden, en die ik er niet mag rijden, wilde hij steeds die D1083 vermijden. Totaal onnodig dus.

Ik heb op mijn iphone 6 Navigon truck navigatie staan en die heeft blijkbaar hetzelfde probleem. Eigenlijk nog een beetje erger, want die gaf aan dat er geen route berekend kon worden zonder dat ik het profiel naar normale luxe wagen zou zetten.

Ik weet dat er mensen hier zijn met bv een Garmin of Snooper.

Zouden eigenaren van die merken die route eens laten berekenen om te zien hoe het op die devices gaat. Ik plaats hier even een screenshot van de onlogische route die mijn TomTom me voor schotelde.

Ook plaats ik een screen van de melding kreeg op van Navigon op mijn iphone 6.

Ben echt benieuwd naar jullie ervaringen/reacties.

post-368-0-78164300-1434139228_thumb.jpg

post-368-0-20387900-1434139493_thumb.png

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het niet helemaal correct verteld in mijn eerste bericht. De route die ik met de Navigon had laten berekenen was niet dezelfde dan vermeld. Opnieuw laten doen maar nu wel met de juiste adressen ingevoerd gaf dat toch een beter resultaat. Alleen het eerste stukje werd vermeden. 1-0 voor Navigon dus.

post-368-0-15727200-1434141439_thumb.png

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geldt ook voor de Waalhaven in Rotterdam waar Appie Happie zit en zo. Compleet industrieterrein waar je ineens met de vrachtauto niet meer mag komen. Dit is er in gekomen sinds de vorige kaart.  En al doe je het via Mapshare doorgeven dat het niet klopt er veranderd niks. Ik vind dat Tomtom qua kwaliteit achteruit gaat. Maar dit is mijn persoonlijke mening. Het enigste waarom ik nog met een Tomtom werk is de Liveservice. Die vind ik wel erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geldt ook voor de Waalhaven in Rotterdam waar Appie Happie zit en zo. Compleet industrieterrein waar je ineens met de vrachtauto niet meer mag komen. Dit is er in gekomen sinds de vorige kaart.  En al doe je het via Mapshare doorgeven dat het niet klopt er veranderd niks. Ik vind dat Tomtom qua kwaliteit achteruit gaat. Maar dit is mijn persoonlijke mening. Het enigste waarom ik nog met een Tomtom werk is de Liveservice. Die vind ik wel erg goed.

Hetzelfde probleem in Hengelo. De testers roepen om snelle oplossingen. 

Overal waar borden staan met onderborden word de onderstaande info op die onderborden ineens niet meer mee genomen. Beetje vaag, maar het is niet anders.

In Frankrijk staan borden langs de snelwegen waarop te zien is dat je bij gladheid niet sneller mag dan 50KMH. Sinds de kaart die ik er een week op heb staan mag je daar nu altijd niet sneller rijden dan 50KMH.

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat wij testers al een hele tijd zeggen dat er snel iets gedaan moest worden met de info op die onderborden.

Voorbeelden zijn lokaal verkeer, rijverboden die alleen tijdens bepaalde uren geldt en dat soort zaken.

Op de een of andere manier gaat er op dit moment iets gruwelijk fout.

Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden