[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vraag omtrent rust tijd


Remmert1972

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb net twee uur gereden en omdat ik lang moest wachten gelijk mijn drie kwartier pauze genomen.

Mijn teller op mijn tachograaf Stond dus weer op 00: 00

Nu zit ik dus in het oosten van het land en moet nog wel even rijden

inmiddels heb ik een uur en 40 minuten gereden moet ik nu in de tweede deel straks ook weer 45 minuten pauze houden om het laatste stuk naar de zaak te kunnen rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tis makkelijk:

In een periode van 5u15min moet je 45min rust hebben.

Teken het anders eens uit op een lijn, rijtijd en rusttijd. Hoe je ook meet, in een "afstand2 op die lijn van 5,15 dien je 45min rust te vinden. Hoe je ook schuift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De boardcomputer denkt daar soms ander over Rob. (Arbeidstijdenwet)

 

Jij maakt t T.S. helemaal moeilijk,hij heeft duidelijk al moeite met de rijtijden wet,ga jij er t arbeids tijden besluit ook nog effe bijhalen. :D

 

( hoewel je natuurlijk wel een punt hebt. :angel: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tis makkelijk:

In een periode van 5u15min moet je 45min rust hebben.

Teken het anders eens uit op een lijn, rijtijd en rusttijd. Hoe je ook meet, in een "afstand2 op die lijn van 5,15 dien je 45min rust te vinden. Hoe je ook schuift.

Die regel telt toch al een hele tijd niet meer?

Als ik bijvoorbeeld 1.5 uur gereden heb en ik maak 15 minuten pauze. Daarna rij ik 2 uur en pak 30 minuten pauze. Als ik daarna 4.5 uur zou rijden wat volgens mij gewoon weer mag heb je dus in een periode van 2=4.5 uur rijden maar 30 minuten pauze gepakt.Volgens ilent mag dat gewoon. Ook volgens de Franse controleurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07

Natuurlijk mag dat, er staat nergens dat je de 4,5 uren vol moet rijden. En na elke rustperiode van 45 min (in één keer 45 min of eerst 15 min en dan 30 min)binnen of na 4,5 rij uur begint er weer een nieuw blok van 4,5 rij uur.

Ik rij vaak s'morgens een half uur, dan maak ik tijdens het laden een kwartier pauze,na 3 uur rijden bij de klant,na het lossen bij de klant nog een half uur en ik kan weer 4,5 uur verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden