Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Forumlid

 

Neej, je hebt gelijk. Ik bedoelde ook de toeslagen en niet de OKV. Maar als je gaat schuiven en bijtellen bij de normale uren loop je kans om in een hogere loonschaal terecht te komen, vandaar ook dat ik zeg dat er dan wat met de belastingen moeten gebeuren. 

 Harm,verdiep je eens in ons belasting stelstel .

Dan zul je zien dat t helemaal niet uitmaakt of je nu uren van 200 % of uren van 100% maakt.

en ja, als je heel veel 100 % uren maakt kom je in een hogere loonscaal,maar als je maar de helft van deze uren maakt tegen 200 % ,betaal je net zo veel belasting,en niks minder.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Neej, je hebt gelijk. Ik bedoelde ook de toeslagen en niet de OKV. Maar als je gaat schuiven en bijtellen bij de normale uren loop je kans om in een hogere loonschaal terecht te komen, vandaar ook dat ik zeg dat er dan wat met de belastingen moeten gebeuren. 

 

 

Als je in een hogere loonschaal komt wil dat zeggen dat je méér geld gekregen hebt van je baas. :ja:

En wie wilt dat niet?? :D

Daar hebbende "normale"uren geen invloed op,de belastingdienst kent geen"normale "uren.

 

Dan zou iemand met een lager uurloon,( b.v. C2)maar die net zo veel verdient dan iemand met en hoger uurloon ( b.v. E6),omdat ie meer overuren gemaakt heeft,meer belasting moeten betalen,da kan natuurlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Bij ons al meerdere malen oproepen op facebook en krant en andere  (internet) manieren.....

Maar niet of bijna geen mensen kunnen krijgen he?

 

1 begon er op maandag en nam dinsdag ontslag!!

Nee, het leek zo mooi...

 

Nu hebben we een partimer en een chauffeur via uitzendbureau en er zijn  er nog 2 aangenomen via sollicitatie.

 

Ben nu al 3 weken thuis ( vakantie) maar zal mij benieuwen wat er nog van over is van de 4 (nieuwe) chauffeurs.

 

Ik zeg: er zijn er minimaal al 2 mee opgehouden....

 

Ik zal het laten weten volgende week......

 

Wij krijgen E6 en op tijd betaald en wij rijden geen rommel maar chauffeurs vinden tot daar aantoe, maar houden........

 

Ja, we werken wel eens een weekend (probleem 1) en je bent ook wel eens 2 weken weg (probleem 2) en oh ja we rijden ook veel "s nachts (probleem 3)

We hebben wel eens ritten met 20 adressen plus (probleem 4)

Kan zo nog wel even door gaan maar komt er op neer: het werk is er wel maar nu moet het nog gedaan worden he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons al meerdere malen oproepen op facebook en krant en andere  (internet) manieren.....

Maar niet of bijna geen mensen kunnen krijgen he?

 

1 begon er op maandag en nam dinsdag ontslag!!

Nee, het leek zo mooi...

 

Nu hebben we een partimer en een chauffeur via uitzendbureau en er zijn  er nog 2 aangenomen via sollicitatie.

 

Ben nu al 3 weken thuis ( vakantie) maar zal mij benieuwen wat er nog van over is van de 4 (nieuwe) chauffeurs.

 

Ik zeg: er zijn er minimaal al 2 mee opgehouden....

 

Ik zal het laten weten volgende week......

 

Wij krijgen E6 en op tijd betaald en wij rijden geen rommel maar chauffeurs vinden tot daar aantoe, maar houden........

 

Ja, we werken wel eens een weekend (probleem 1) en je bent ook wel eens 2 weken weg (probleem 2) en oh ja we rijden ook veel "s nachts (probleem 3)

We hebben wel eens ritten met 20 adressen plus (probleem 4)

Kan zo nog wel even door gaan maar komt er op neer: het werk is er wel maar nu moet het nog gedaan worden he?

Ik weet nog wel een flexibele chauffeur. Geen probleem met weekenden. Kan in het donker goed wakker blijven en vind klantenwerk leuker dan blokvrachten...

O ja, en hij weet ook nog hoe een koelmotor werkt... ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik weet nog wel een flexibele chauffeur. Geen probleem met weekenden. Kan in het donker goed wakker blijven en vind klantenwerk leuker dan blokvrachten...

O ja, en hij weet ook nog hoe een koelmotor werkt... ;-)

 

Laat hem solliciteren dan en vraag naar Hans!!

Hans is de schoonzoon van het opperhoofd en momenteel de baas om het zo maar even te zeggen.

Behalve als je het zelf bent want wijsneuzen hebben we al genoeg :p  :p  :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik hoor het maandag wel wie zich uit Noord Holland aangemeld heeft.

Waarschijnlijk niemand.

 

Anders had er allang iemand gereageerd of bestaat daar nog geen internet?

Nou wil ik niet zeggen dat wij nou hier de jackpot hebben op het platteland maar toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor het maandag wel wie zich uit Noord Holland aangemeld heeft.

Waarschijnlijk niemand.

 

Anders had er allang iemand gereageerd of bestaat daar nog geen internet?

Nou wil ik niet zeggen dat wij nou hier de jackpot hebben op het platteland maar toch....

In noord holland zijn weinig goede chauffeurs die werk zoeken dus of er iemand uit noord holland solliciteerd weet ik niet.

Maar eigenlijk is het apart. Ik neem aan (en dat vind ik in hoeverre ik jou werkgever ken) jij een nette werkvever heb die goed betaald. Dat is bij de meeste scandinavie rijders wel anders. Ook het materiaal is knap.

Raar dan dat hij geen geschikt personeel kan vinden.

En nee, ik zal het jou niet aandoen om jou werkgever te benaderen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik dacht dat het bericht niet geplaatst was maar toch zie ik nu......

 

Nou wil ik niet zeggen dat wij hier op het platteland zo voorzien zijn hoor, ik bedoel de postbode heeft hier ook net een fiets!

Voorheen ging dat nog op een ezel maar ik bedoel waarom solliciteren mensen dan niet of nauwelijks?

Of zal toch iedereen al werk hebben?

Of zal toch niet iedereen willen werken of alleen op een manier die hun past?

 

 

 

Zie dat je al gereageerd had, ..

 

Ja dat snappen wij ook niet dus!!

bewerkt door johannes70
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons was er pas iemand begonnen, alleen om de zomermaanden op te vullen.

Ook in het bezit van adr tank .

Het was geen probleem om deze kandidaat te vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons was er pas iemand begonnen, alleen om de zomermaanden op te vullen.

Ook in het bezit van adr tank .

Het was geen probleem om deze kandidaat te vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Misschien legt jou werkgever de lat niet zo hoog als elders in Nederland.

Het is maar waar je genoegen mee neemt LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg 3 maanden terug de vraag of ik tot het eind van het jaar wou komen werken bij een bedrijf. Ik heb gezegd dat ik hem tijdelijk uit de brand wou helpen maar dat ik mezelf niet vast in het afval zag zitten.

En nu heb ik spijt, heel veel spijt. Ik heb hem aan iemand geholpen die het wel zag zitten en hij heeft zelf een geschikte kandidaat gevonden. Dus nu heeft hij er 2 voor wat ik alleen kon doen.

En daar baal ik van. Het werk beviel me nelijk goed. Lekker in de buurt, klein baasje en een knappe auto om het werk mee te doen.

Je kan niet altijd 6 gooien!!! Nu hoor ik dat ze in Urk ook nog gemotiveerd personeel zoeken. Het chauffeurs tekort trekt steeds verder naar het oosten. Straks hebben ze in Polen ook een chauffeurs tekort LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien legt jou werkgever de lat niet zo hoog als elders in Nederland.

Het is maar waar je genoegen mee neemt LOL

Flauwekul. Als het om adr (groupage)

vervoer gaat, dan is men wel selectief.

Alleen bij de container afdeling niet zo.

Maar daar komt wel bar weinig specialisme bij kijken ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat gaat al meer dan een half jaar aan daar op Urk.

Want van't winter kwamen er nieuwe 106's op Urk dus ik reageer daar lekker bijdehand op, mooie auto voor mij. Krijg ik een berichtje terug, je komt maar koffie halen hebben we het er ff over.

Was ik heen gegaan had je dus gewoon gelijk een nieuwe baan en nieuwe auto gehad. Mij lijkt het wel wat, mijn vrouw niet, dus ja......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier.

Deze.discussie hadden we laats al een keer. Jij huilt om het huilen, als jij daar je voldoening uit haalt is het goed wat mij betrefd.

Maar ga geen onzin lopen verkondigen dat er geen werk is. Want er is werk genoeg. En als er bij jou in Rotterdam geen werk is is er elders genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat al meer dan een half jaar aan daar op Urk.

Want van't winter kwamen er nieuwe 106's op Urk dus ik reageer daar lekker bijdehand op, mooie auto voor mij. Krijg ik een berichtje terug, je komt maar koffie halen hebben we het er ff over.

Was ik heen gegaan had je dus gewoon gelijk een nieuwe baan en nieuwe auto gehad. Mij lijkt het wel wat, mijn vrouw niet, dus ja......

Ik heb uit betrouwbare bron dat ze geen wijsneuzen willen. Terwijl de mensen die mij echt kennen weten welk werk en bestemmingen mijn voorkeur hebben....

Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie, voor de crisis was er een tekort.

TLN gooide daarom zo 5 procent loonsverhoging neer

om mensen in de sector te houden en te krijgen.

Voorlopig heeft TLN in de aanloop van de Cao onderhandelingen laten weten dat de arbeidsvoorwaarden minder moeten worden.

Dat doe je niet als je mensen in de sector wilt behouden.

TLN en achterban blijven naar het oosten kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je denkt dat je nu te weinig vedient ka ik jou gedachtengang begrijpen. Maar we hebben het er altijd over dat wij zo goed opgeleid zijn en dat we daarom beter verdienen.

We zijn precies hetzelfde als onze oosteuropeese collega's. Wij kopen ook onze code 95 of wou j8j beweren dat je er voor heb moeten blokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Shompie, voor de crisis was er een tekort.

TLN gooide daarom zo 5 procent loonsverhoging neer

om mensen in de sector te houden en te krijgen.

Voorlopig heeft TLN in de aanloop van de Cao onderhandelingen laten weten dat de arbeidsvoorwaarden minder moeten worden.

Dat doe je niet als je mensen in de sector wilt behouden.

TLN en achterban blijven naar het oosten kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Er is geen tekort aan chauffeurs, maar een tekort aan goede chauffeurs.
  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je denkt dat je nu te weinig vedient ka ik jou gedachtengang begrijpen. Maar we hebben het er altijd over dat wij zo goed opgeleid zijn en dat we daarom beter verdienen.

We zijn precies hetzelfde als onze oosteuropeese collega's. Wij kopen ook onze code 95 of wou j8j beweren dat je er voor heb moeten blokken.

Wat is dit nu voor verdraaiing van het verhaal?

Jij legt mij woorden in de mond die ik volgens mij nooit gezegd hebt.

Ik vind het namelijk helemaal niet zo moeilijk te leren allemaal.

Wat niet wil zeggen dat er met toch een bepaalde verantwoording gewerkt moet worden, wat niet gelijk beloond dient te worden als lopende band werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden