Spring naar bijdragen

Chauffeurstekort, is het er dan toch? (afsplitsing)


Gast Valkje

Recommended Posts

Gast johannes70

Dat gaat al meer dan een half jaar aan daar op Urk.

Want van't winter kwamen er nieuwe 106's op Urk dus ik reageer daar lekker bijdehand op, mooie auto voor mij. Krijg ik een berichtje terug, je komt maar koffie halen hebben we het er ff over.

Was ik heen gegaan had je dus gewoon gelijk een nieuwe baan en nieuwe auto gehad. Mij lijkt het wel wat, mijn vrouw niet, dus ja......

 

Niet te enthousiast natuurlijk he?

Zou maar zo kunnen dat ze je maar op een Scania duwen van een half jaar oud hoor!

Ik heb uit betrouwbare bron dat ze geen wijsneuzen willen. Terwijl de mensen die mij echt kennen weten welk werk en bestemmingen mijn voorkeur hebben....

Helaas.

Doet me goed dat ik betrouwbaar ben haha.

Gelukkig doen we dat werk  niet en gaan we die kant niet op......hoop ik.

Voor elk wat wils, je kunt tegenwoordig zelfs nog kiezen welke kant je op wil rijden net als pakweg 20 jaar geleden...

 

 

Er is geen tekort aan chauffeurs, maar een tekort aan goede chauffeurs.

Dat is niet misschien!

Om het enigzins te nuanceren: chauffeurs die alles willen....en kunnen!!!!

En geen blazers die midden in de nacht de planning gaan lopen bellen van: nou is er hier niemand en nu dan?

Of die na 33 halve pallets van nog geen 10 ton totaal gaan bellen en zeggen: nog meer laden??

Maar ik zit al vol!

Dan begrijp je het dus niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

 Johannes,dat komt omdat veel mensen in de politiek gegaan zijn,er is dan overal een tekort aan. :angel:  :ja:

 

hahaha doen we hier niet aan, de fiets ging gewoon sneller....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Johannes,

De enige keer dat ik jou tegengekomen ben was in Zweden toch? Ergenz binnendoor met allemaal van die leuke huisjes.....

Daar ligt mijn voorkeur toch wel. En een koeler, tsja.... Heb ik ook wel eens gedaan LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit nu voor verdraaiing van het verhaal?

Jij legt mij woorden in de mond die ik volgens mij nooit gezegd hebt.

Ik vind het namelijk helemaal niet zo moeilijk te leren allemaal.

Wat niet wil zeggen dat er met toch een bepaalde verantwoording gewerkt moet worden, wat niet gelijk beloond dient te worden als lopende band werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Moet ik het weer terug gaan zoeken Routier.

Wij zijn toch veel beter opgeleid dan hun!!! Dat heb je niet een keer gezegd maar meerdere keren.

En kijk uit he, straks zet ik mijn laptop weer aan, en je weet wat er dan gebeurd LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Sorry Johannes,

De enige keer dat ik jou tegengekomen ben was in Zweden toch? Ergenz binnendoor met allemaal van die leuke huisjes.....

Daar ligt mijn voorkeur toch wel. En een koeler, tsja.... Heb ik ook wel eens gedaan LOL

mmmmm...... nie best dit nie....

Maar ok, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Bij circus Jansen zijn er altijd kansen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet te enthousiast natuurlijk he?

Zou maar zo kunnen dat ze je maar op een Scania duwen van een half jaar oud hoor!

 

Dan haak ik af hoor LOL 

 

Nee zonder gekheid, De oudste trekker is een jaar of 5 a 6, Ook dat boeit me niet..... 

 

Gewoon net spul en er moet mee gewerkt worden.

 

 

Dat is niet misschien!

Om het enigzins te nuanceren: chauffeurs die alles willen....en kunnen!!!!

En geen blazers die midden in de nacht de planning gaan lopen bellen van: nou is er hier niemand en nu dan?

Of die na 33 halve pallets van nog geen 10 ton totaal gaan bellen en zeggen: nog meer laden??

Maar ik zit al vol!

Dan begrijp je het dus niet!

 

Hij is pas vol als er geen pallet meer in past. Heb een goede leerschool gehad he, dat weet je. Bij die lange moest hij ook vol.

 

Van die hapsnurkers heb je bij ons ook, Kun je ff voor 2 pallets heen om op te halen, Zitten er gewoon 8 halve tussen. En die klant wil echt wel stapelen voor je als je het vraagt.

 

Ze weten bij ons nu wel dat ik het zeg dat het niet past, dan past het niet. Alles moet op de keet an. Die planner snapt dat niet, bij een ander past het nooit bij mij wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmm...... nie best dit nie....

Maar ok, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Bij circus Jansen zijn er altijd kansen...

Ik.gaatmer welwat energie in steken. Ik moet even kijken wanneer want ik ben aardig druk a monent...

Maar ik beloof je dat ik een goede collega zal zijn LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2874d41877f29633443f8caf4c2548c1.jpg2092bea95237ba840b9660d40dac869f.jpg21787645933d12e0076ff3d3dc970433.jpg

Zo maar even wat reacties die ik zojuist tegenkom op alleen al Facebook.

Allemaal collega's op zoek naar een baan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo maar even wat reacties die ik zojuist tegenkom op alleen al Facebook.

Allemaal collega's op zoek naar een baan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Iemand die ik ken heeft al zijn rijbewijzen,volledige code 95,ADR stukgoed en gaat verder voor tank.

Hij is half in de 40,in de kracht van zijn leven.

Hij heeft alleen nog nooit n meter met een vrachtwagen gereden.

Zijn rijbewijzen,ADR en code 95 heeft hij gehaald in het kader van een omscholingsprogramma en werd door zijn ex baas betaald ( Philip Morris in Bergen op zoom )   ,waar hij ontslagen werd als proces operator.

 

Ook deze man heeft zich op de chauffeursmarkt begeven ,omdat ie t tussen 4 muren wel gezien had en "het hem wel wat leek op zo n vrachtwagen".

 

Toch schaar ik m niet onder de "collega die een baan zoekt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij haalt er nu een instromer bij.

Waarom is mij een raadsel, want in de bijlages wordt er niet over gesproken.

Overigens vindt Shompie deze man waarschijnlijk net zo'n prutser als die Bulgaarse boerenknecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

bewerkt door routier
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom neem ik ook niet alleen de zakkenvullende verladers en werkgevers de sociale dumping kwalijk.

Ook een Poolse chauffeur van bijvoorbeeld Heisterkamp weet donders goed dat hij hier trailers rondrijdt, voor een loon waar wij de wagen niet voor (kunnen ) starten.

Nederlands werk doen, voor een Pools loon.

Ook deze chauffeurs helpen doelbewust de arbeidsmarkt naar de kloten.

Ze kunnen ook gewoon eisen waar ze recht op hebben.

Er schijnt toch een chauffeurstekort te zijn...

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem ook is dat je 1000 en 1 sites hebt die vacatures laten zien. Ook dat geeft een versnipperd geheel en je weet als werkzoekende niet waar je zoeken moet. Daarnaast heeft een deel van de transportbedrijven geen of een verouderde website. Gelukkig vangt Facebook dat een beetje op doordat werkzoekende wel allerlei bedrijven om zijn oren geslingerd krijgt van personen die wel goed in dat wereldje zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist FB.

Zet dus niet te veel openbaar op je FB!!!!

Routier heb jij het profiel bekeken van de gene die werkt zoekt?

Nee, hoezo?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wet aanpak schijnconstructies

Dit voorstel wijzigt de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag, Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en enige andere wetten ter verbetering van de naleving en handhaving van arbeidsrechtelijke wetgeving in verband met de aanpak van schijnconstructies door werkgevers. Het voorstel beoogt bij te dragen aan het voorkomen van oneerlijke concurrentie tussen bedrijven, het versterken van de rechtspositie van werknemers en aan een beloning voor werknemers, conform wet- en regelgeving, collectieve arbeidsovereenkomsten (CAO's) of afspraken bij individuele arbeidsovereenkomst. Schijnconstructies komen vaak voor in de tuinbouw, de bouw en de vervoerwereld.

Misbruik van de bereidheid van arbeidskrachten, bijvoorbeeld uit andere lidstaten van de Europese Unie (EU), Europese Economische Ruimte (EER) en Zwitserland, om voor een lager loon te werken dan het toepasselijk minimumloon, leidt tot ongewenste concurrentie. Dit is ongewenst voor werknemers omdat het leidt tot verdringing, onderbetaling en soms zelfs uitbuiting. Het is daarnaast ongewenst voor bonafide werkgevers en ondernemers omdat er geen gelijk speelveld is voor hen, als zij moeten concurreren met partijen die op oneigenlijke manier de arbeidskosten verlagen en in sommige gevallen gebruik maken van schijnconstructies.

Ook is het ongewenst voor de overheid omdat werknemers die vervangen worden door arbeidskrachten die wel genoegen nemen met een lager loon, eerder een beroep doen op publieke middelen. Dit zet het Nederlandse sociale zekerheidsstelsel onder druk. Bovendien kunnen schijnconstructies ervoor zorgen dat Nederland premies of belastingen misloopt als met grensoverschrijdende constructies premies of belastingen ten onrechte in het buitenland worden afgedragen.

 

Deze samenvatting is gebaseerd op het wetsvoorstel en de memorie van toelichting zoals ingediend bij de Tweede Kamer.

 

 

Dit houd in dat elke buitenlandse werknemer die zijn rit begint - eindigt of op doorreis is recht heeft op het Nederlandse minimumloon. Nu is het weer aan de chauffeur om dit ook te gaan eisen, ik zie de bui al hangen  ;) 

 

Bron en lees er alles over >> klik <<

Iedereen heeft in Europa gelijke rechten en plichten Dat verdrag heeft Nederland ook ondertekent

De Nederlandse wet staat onder de Europese wet Jij mag ook in Frankrijk of polen gaan werken Zelf met een bedrijf beginnen

Een Hongaar rijd door heel Europa tegen de C.A.O. van dat land Wat is er verboden aan Europa heeft ook de spel regels gemaakt dat die ook weer laden mag voor Spanje of België

Een Nederlands bedrijf is verplicht om Nederlands cao te betalen Een Nederlands bedrijf met vestingen in het buiten land kan veel meer

Je moet naar het belang algemeen kijken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ff een update....

3 nieuwe chauffeurs lopen er nog, de 4e is maandag pas begonnen.

Zijn er 3 ziek thuis dus komt goed uit!!

Ohja Vebatrans Urk zoekt ook chauffeurs.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat uit jouw bijlages ook niet blijkt dat t om chauffeurs gaat,en het evengoed instromers kunnen zijn.

Zo kan je overal wat achter zoeken, en de boel verdraaien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff een update....

3 nieuwe chauffeurs lopen er nog, de 4e is maandag pas begonnen.

Zijn er 3 ziek thuis dus komt goed uit!!

Ohja Vebatrans Urk zoekt ook chauffeurs.....

Hatseflats, in no-time 4 nieuwe chauffeurs gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uit het personeelsblad..........

 

Door het groeiende volume zijn wij continu op zoek naar goeie chauffeurs.

Zeker in het Zuiden van het land kunnen wij door onder andere de ontwikkelingen in Waalwijk,

maar ook op andere standplaatsen, nog volop nieuwe collega’s gebruiken.

Weet je in je omgeving nog mensen die goed bij ons passen, laat het ons en deze mensen weten.

Wij kijken positief naar de toekomst en willen daar graag in investeren!

 

Peter Appel

 

Pas jij bij Peter Appel en past Peter Appel bij jou?

Ik zou zeggen..... wie weet  ;)

 

Maar als ik zo om mij heen kijk/hoor is Peter Appel zeker de enigste niet die op zoek is naar personeel wat binnen de organisatie past.

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden