[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TomTom PRO 5250


ELZEN106

Recommended Posts

Gast transploft

Uk gebruik mijn TomTom 759 live met truckkaart. Is volgens mij identiek aan de pro 5250 qua instellingen. Als je dus zwaarder bent dan de borden aangeven, zal de navi je dus "om" willen sturen, of hij zegt dat er geen vrachtwagen route gevonden is (als de locatie dus binnen dat gebied ligt). De mijne vraagt dan of ik de personenauto route volgen wil. Bij een "voetgangers gebied, geeft hij aan "bestemming bekijkt" bij het begin van het gebied, en zie ik een stippellijn naar de los locatie. Soms last hij je dus aardig omrijden, dus ik check de route altijd even als ik het niet vertrouw bij "bekijk kaart" wat hij aangeeft. TomTom truck gaat maat zelden de fout in, maar ten alle tijden blijft het een hulp middel.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uk gebruik mijn TomTom 759 live met truckkaart. Is volgens mij identiek aan de pro 5250 qua instellingen. Als je dus zwaarder bent dan de borden aangeven, zal de navi je dus "om" willen sturen, of hij zegt dat er geen vrachtwagen route gevonden is (als de locatie dus binnen dat gebied ligt). De mijne vraagt dan of ik de personenauto route volgen wil. Bij een "voetgangers gebied, geeft hij aan "bestemming bekijkt" bij het begin van het gebied, en zie ik een stippellijn naar de los locatie. Soms last hij je dus aardig omrijden, dus ik check de route altijd even als ik het niet vertrouw bij "bekijk kaart" wat hij aangeeft. TomTom truck gaat maat zelden de fout in, maar ten alle tijden blijft het een hulp middel.......

. De software van een oude 750 os absoluut niet te vergelijken met die van de 5250. Daar zit echt een wereld van verschil in. Ook berekenen ze beide meestal heel andere routes. Als je dan toch voor een nieuw model TomTom wil gaan, zou ik de trucker 6000 nemen. Zelfde software dan de 5250 maar met een 6inch scherm.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. De software van een oude 750 os absoluut niet te vergelijken met die van de 5250. Daar zit echt een wereld van verschil in. Ook berekenen ze beide meestal heel andere routes. Als je dan toch voor een nieuw model TomTom wil gaan, zou ik de trucker 6000 nemen. Zelfde software dan de 5250 maar met een 6inch scherm.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

dank je Corne, denk wel dat ik dan voor deze ga.

Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uk gebruik mijn TomTom 759 live met truckkaart. Is volgens mij identiek aan de pro 5250 qua instellingen. Als je dus zwaarder bent dan de borden aangeven, zal de navi je dus "om" willen sturen, of hij zegt dat er geen vrachtwagen route gevonden is (als de locatie dus binnen dat gebied ligt). De mijne vraagt dan of ik de personenauto route volgen wil. Bij een "voetgangers gebied, geeft hij aan "bestemming bekijkt" bij het begin van het gebied, en zie ik een stippellijn naar de los locatie. Soms last hij je dus aardig omrijden, dus ik check de route altijd even als ik het niet vertrouw bij "bekijk kaart" wat hij aangeeft. TomTom truck gaat maat zelden de fout in, maar ten alle tijden blijft het een hulp middel.......

Dus als ik het goed begrijp Cor dat je met instellen van het ledig gewicht van de vr.wagen op je TomTom, je daarmee de TomTom kan beïnvloeden op de te nemen route ?

Hoe zwaarder ingesteld , hoe eerder de neiging van je TomTom om je vooral niet door bv. het krappe oude centrum van een stad te laten rijden ?

Alvast bedankt voor je antwoord.

J.D. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een deze dagen komt de TomTom Trucker 5000 ook op de markt.

Volgens mij software-matig het zelfde als de 6000, die voorzien is van een6 inch scherm. Maar de 5000 heeft dan een 5 inch scherm.

Een 5 inch truck device is er al. Maar die is alleen verkrijgbaar via officiële resellers.

 

http://business.tomtom.com/nl_nl/products/pro/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als ik het goed begrijp Cor dat je met instellen van het ledig gewicht van de vr.wagen op je TomTom, je daarmee de TomTom kan beïnvloeden op de te nemen route ?

Hoe zwaarder ingesteld , hoe eerder de neiging van je TomTom om je vooral niet door bv. het krappe oude centrum van een stad te laten rijden ?

Alvast bedankt voor je antwoord.

J.D. 

Niet alleen het gewicht. Maar ook de hoogte/lengte/breedte/asdruk/totaal gewicht/Adr.

 

 

 

post-368-0-68591900-1441552701.jpg

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als ik het goed begrijp Cor dat je met instellen van het ledig gewicht van de vr.wagen op je TomTom, je daarmee de TomTom kan beïnvloeden op de te nemen route ?

Hoe zwaarder ingesteld , hoe eerder de neiging van je TomTom om je vooral niet door bv. het krappe oude centrum van een stad te laten rijden ?

Alvast bedankt voor je antwoord.

J.D. 

JD.heb jij mijn mailtje ontvangen?. op jouw tomtom kan je toch maar een gewicht invoeren voor je voertuig? Ik gebruik daar dan mijn maximale gewicht (ook als ik leeg rij) in mijn geval 50.000.

En voor de asdruk zou je je trekasgewicht moeten nemen (is/mag meestal de zwaarste ).

 

Wil je het helemaal goed doen zou je dus als je met een lege auto rijdt je gewichten moeten aanpassen.........

 

 

Ik heb in mijn omgeving nog nooit iemand gehoord die dat doet......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

JD.heb jij mijn mailtje ontvangen?. op jouw tomtom kan je toch maar een gewicht invoeren voor je voertuig? Ik gebruik daar dan mijn maximale gewicht (ook als ik leeg rij) in mijn geval 50.000.

En voor de asdruk zou je je trekasgewicht moeten nemen (is/mag meestal de zwaarste ).

 

Wil je het helemaal goed doen zou je dus als je met een lege auto rijdt je gewichten moeten aanpassen.........

 

 

Ik heb in mijn omgeving nog nooit iemand gehoord die dat doet......

Ja, ik zie het net nu.

Ik had het gewicht al opgehoogd naar 16 ton maar ik zal het verder omhoog brengen naar 40 of 50 ton.

Ik zal de as-druk ook aanpassen.

Bedankt !

En inderdaad, ik pas het gewicht nooit meer aan naar een lege auto. Het risico dat de TomTom de auto dan weer beschouwd als 'bakwagen' en mij dan ook weer (zoals vorige week) weer door het oude centrum van een stad (Aalsmeer in dit geval) loodst, is mij te groot.

Dankjewel Adri.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, dat kan je ook doen.

Ik echter, eigenwijs en niet geheel zeker zit dan al op de weg naar het centrum (blijkt dan) en eventjes keren is er dan niet meer zo gemakkelijk. Ik heb het mezelf dan weer fijn onnodig moeilijk gemaakt..

Bovendien ben ik iemand van de mooie moderne tijd en maak dus graag gebruik van die prachtige TomTom van me en wees nou eerlijk; Welke tegenwoordige chauffeur die nog maar kort zijn groot rijbewijs heeft, maakt nu nog gebruik van een hopeloos ouderwetse en tijdrovende wegen of stadskaart ?? Sta je daar lekker op zo'n nauwe twee laantjes brede straat even uitgebreid die k*tkaart van je te bestuderen terwijl het 'stadse verkeer' zich achter je fijn staat op te hopen met allemaal hele fijne en geduldige stadsmensen die ook allemaal zonder uitzondering ruim op tijd van huis zijn gegaan , in hun auto naar hun werk 500 meter verderop.

 

Zoals altijd heb ik hiervan lering getrokken en zal dan ook nooit en te never meer me door de tomtom midden door het centrum van Aalsmeer laten rondrijden.

Evengoed, soms geeft de TomTom je de keus ook niet. Zo moest ik gister nog door Putten naar de Sligro aldaar en ook dan kom je dwars door hartje Putten heen. 

En omdat ik ook Putten nog niet kende ga ik toch door met samengeknepen billen hetgeen voor mij dan ook weer goed afliep. Het bleek gewoon de normale toegangsweg te zijn ook voor het vrachtverkeer. En zo zijn er veel van dat soort plaatsen waarbij de industrie-terreinen vlakbij en tegen woonkernen aangeplakt liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Kaart leren lezen JD, kan je een hoop  :D schelen......... :p

 

Maar.....geef eerlijk toe, domdom geeft je wel direct een antwoord als die plannert vraagt "hoe laat ben je er".................... :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een deze dagen komt de TomTom Trucker 5000 ook op de markt.

Volgens mij software-matig het zelfde als de 6000, die voorzien is van een6 inch scherm. Maar de 5000 heeft dan een 5 inch scherm.

  

Een 5 inch truck device is er al. Maar die is alleen verkrijgbaar via officiële resellers.

 

http://business.tomtom.com/nl_nl/products/pro/

Deze is toch echt anders dat de "fleet owners" versie, en gewoon de kleinere uitvoering van de 6000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

 

 

. Zo moest ik gister nog door Putten naar de Sligro aldaar en ook dan kom je dwars door hartje Putten heen. 

En omdat ik ook Putten nog niet kende ga ik toch door met samengeknepen billen hetgeen voor mij dan ook weer goed afliep. Het bleek gewoon de normale toegangsweg te zijn ook voor het vrachtverkeer. En zo zijn er veel van dat soort plaatsen waarbij de industrie-terreinen vlakbij en tegen woonkernen aangeplakt liggen.

Eén vluchtige blik op de kaart had je laten zien dat er een prachtig alternatief is... Even uitzoomen hoef je niet voor te stoppen ook  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Welke tegenwoordige chauffeur die nog maar kort zijn groot rijbewijs heeft, maakt nu nog gebruik van een hopeloos ouderwetse en tijdrovende wegen of stadskaart ?

Zo hopeloos is dat niet hoor........ dat heet werkvoorbereiding. En dat kan je ook een dag van te  voren thuis op de pc even doen dmv bv google maps.

En dan even kijken wat de tomtom aangeeft...

TomTom is een mooi hulpmiddel maar...... blindelings vertrouwen gaat wel heel ver :p

 

Wat moet je dan als er onverwachts een wegafsluiting is??

 

Ik heb zelf nog zo een oud stratenboek in de auto die je in geval van nood uit de brand kan helpen.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

A, Google Maps is ook niet echt bij de tijd. Vaak zijn het ook foto's van jaren terug. Leuk ter oriëntatie, maar ook als je dan een wegafsluiting tegenkomt, sta je ook te kijken als je vreemd bent terplaatse. Een goede TomTom pakt gelijk weer een route op bij een afsluiting, en met de Live service was je zelfs al vaak op de hoogte van de afsluiting, en kreeg je al een alternatieve route aangeboden, zonder dat je de auto aan de kant moet zetten (en mogelijk het verkeer belemmerd) om in je stratenboek, een alternatief te zoeken........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Kaart leren lezen JD, kan je een hoop  :D schelen......... :p

 

Maar.....geef eerlijk toe, domdom geeft je wel direct een antwoord als die plannert vraagt "hoe laat ben je er".................... :cool:

Kaart lezen kon ik al (maar deed en doe dat nóóit meer) want ik heb nu DomDom..en zoals even verderop ook al is gesteld; Wat heb ik er aan wanneer de weg opgebroken is ? Ik moet terug ! Ergens keren ! Welgodv..................WAAR DAN...........!!! Kan ik de alternatieve routes wel vertrouwen die men aangeeft ??? (Volg 1 of A). Voor een auto kan dat misschien best maar voor een vrachtwagen ??

Hier gaat de aloude kreet echt niet op; "Beter ten hele gekeerd dan..." Je bent de SJAAK SUKKEL !!! :stom:  LOL 

 

En idd., jawel , ik lieg tussen mijn tanden door over mijn aankomsttijd (je moet die planners ook niet heel veel wijzer willen maken  :p  :D ) maar gelukkig doen die planners bij ons daar weer niet zo anaal gestresst over. Als je op je eerste adres maar op tijd bent , dan loopt de rest van de dag vaak ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kaart lezen kon ik al (maar deed en doe dat nóóit meer) want ik heb nu DomDom..

 

Zowel een kaart als een tomtom zijn enkel hulpmiddelen!! bij het navigeren. Blindelings op een tomtom vertrouwen dat die de kortste/snelste route aangeeft zou ik zonder meer niet doen. Hoe vaak gebeurd het niet dat die een route wil laten rijden die tientallen kilometers omrijden is, heb zelf ook een tomtom maar controleer altijd op een kaart of de aangegeven route logisch of slim is, zo niet dan pas ik het aan door in het menu aan te geven delen van de route te willen vermijden of de route te laten berekenen via een tussenlocatie. Dat maakt vaak het verschil tussen nog een extra adres die dag te kunnen lossen of op vrijdagavond thuis te zijn ipv zaterdagmiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden