[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TomTom PRO 5250


ELZEN106

Recommended Posts

  • Forumlid

En toen brachten we ook 60 adressen weg en sommige dagen alles zoeken.

Toen onthield je de adressen wel beter dan nu.......

Toen was je ook een dag langer bezig met dezelfde rit.

Ik zou navigatie nog net niet de uitvinding van de vorige eeuw willen noemen.

Maar dat het een verdomd handig hulpmiddel is, dat weet ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor. Misschien half uur langer.

Navi intypen kost ook tijd

ik had altijd het geluk dat ik precies aan de verkeerde kant van een stad op de plattegrond stond te kijken. Adressen heb ik al ingetypt voordat ik überhaupt aan mijn opgaande rit begin.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nee hoor. Misschien half uur langer.

Navi intypen kost ook tijd

Met alle respect Marcel, maar een navi zoals eenTomTom werkt absoluut sneller als een stratenboek, zeker als je ergens onbekend bent. Ben je ergens wel bekend en hoef je alleen even te kijken waar het precies ligt, oké, maar als je onbekend bent, en telkens op de kaart moet kijken (eerst waar je nu precies bent), en dan nog eens waar je heen moet...... bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Hoeveel adressen kan je in een Tom Tom intypen ?

Dat ligt er aan hoe je ze opslaat Harrie.

Ik heb ze in een eigen mapje opgeslagen, dan kan je er bijvoorbeeld duizenden opslaan, net zoals het mapje "benzine stations" of campings.

Ik heb bijvoorbeeld alle 650 winkels in de navi als "nuttige plaats" staan, en ook een mapje met alle aanhangwagen parkeerplaatsen bij elk filiaal. Ideaal.......

En elke 3 maanden de nieuwste vrachtwagen kaart, daar kan geen stratenboek tegen aan hoor

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoeveel adressen kan je in een Tom Tom intypen ?

ik type ze in zodat ik ze daarna bij recente bestemmingen zo kan selecteren. Klaar bij het ene adresje, dan meteen zonder eerst alles in te moeten typen naar het volgende adres. Het fijne van de nieuwe modellen is dat je niet eerst het land hoeft te selecteren. Gewoon deel van plaatsnaam is vaak al voldoende.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ADR is standaard op trucknavi of is dat alleen bij/vanaf een bepaald model?

bij al de truck modellen van TomTom. Alleen stel je daar niet teveel van voor. Tunnelcodes zijn bv nog niet te selecteren. Dat zit er wel aan te komen. Ik persoonlijk gebruik die optie dus nog niet. Afgelopen zondag heb ik dat wel gedaan. Toen had ik algemene gevaarlijke stoffen geselecteerd. Ondanks dat ik op cmr tunnel code D had staan, wilde hij mij toch weerhouden om door de emstunnel te rijden. Dat is een B tunnel. Compleet verkeerd dus. Tunnelcodes in kunnen voeren is wat mij betreft een absolute must have.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

bij al de truck modellen van TomTom. Alleen stel je daar niet teveel van voor. Tunnelcodes zijn bv nog niet te selecteren. Dat zit er wel aan te komen. Ik persoonlijk gebruik die optie dus nog niet. Afgelopen zondag heb ik dat wel gedaan. Toen had ik algemene gevaarlijke stoffen geselecteerd. Ondanks dat ik op cmr tunnel code D had staan, wilde hij mij toch weerhouden om door de emstunnel te rijden. Dat is een B tunnel. Compleet verkeerd dus. Tunnelcodes in kunnen voeren is wat mij betreft een absolute must have.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

niet helemaal waar Corne. De truck versie op mijn 750 live, daar kan ik geen ADR instelling bij doen, wel hoogte, gewicht, asdruk en dergelijke....

Ik gebruik navcore 9700....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

De 750 is dan ook geen officieel model voor trucknavigatie.

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

Klopt helemaal Corne, maar voor een normale prijs werkt het verder perfect (op het ADR deel na dan). Maar dat vervoer ik toch niet.

€400,- of meer wil niet iedereen er voor neer tellen. Mij gaat het hoofdzakelijk om de viaducten en wegen, afgesloten voor vracht verkeer.

Bijkomend voordeel van de 750 is, dat je zelf de harde schijf nog kunt zien, en nuttige plaatsen toevoegen/aanpassen.

Bij al die nieuwere types is dat niet meer mogelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik gebruik eigenlijk nooit een navigatie systeem. Of in elk geval zelden. En als ik'm al gebruik, dan is het de laatste kilometer. De weg naar de stad zelf, die weet ik zelf ook wel.

knap dat jij elke stad of dorp in Europa zo weet te vinden!!

Verzonden vanaf mijn aaifone 6 met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden