Spring naar bijdragen
Pierre

Zwarte Piet

Recommended Posts

Woede om reactie Rutte op VN-rapport Zwarte Piet

De manier waarop premier Rutte gisteren reageerde op de aanbevelingen van de VN over Zwarte Piet leidt tot woede in de zwarte gemeenschap. Rutte benadrukte nog eens dat de overheid niks aan Zwarte Piet gaat veranderen.

'Schofferend' oordeelt Landelijk Platform Slavernijverleden.

media_l_3256610.jpg 

Premier Rutte heeft zich de woede op de hals gehaald van de zwarte gemeenschap. © anp.

Na de verschijning van het rapport van het antiracisme-comité CERD van de VN zei de minister-president dat hij nog steeds geen rol voor zichzelf of de overheid ziet om het uiterlijk van Zwarte Piet aan te passen. ,,Zwarte Piet is geen staatsaangelegenheid.'' Om te vervolgen: ,,Behoed je voor een land waar de staat bepaalt hoe een volksfeest eruitziet. Dat lijkt me echt iets voor het volk.'' Rutte onderstreepte dat hij het 'niet zo belangrijk vindt' hoe 'het ventje eruit ziet'.

Kwetsend

Volgens Barryl Biekman, voorzitter van Landelijk Platform Slavernijverleden, gaat de premier daarmee 'lijnrecht' in tegen de aanbevelingen van het VN-comité. Dat stelde dat de 'overheid actief zijn best moet doen' om 'die karaktertrekken' van Zwarte Piet te wissen 'die mensen als racistisch of als verwijzing naar het slavenverleden kunnen zien.' Biekman: ,,Er staat niet dat het volk het moet doen, of u, of ik. Er staat dat de óverheid het moet doen.'' (lees verder: klik>>>)

post-427-0-60642600-1440840674_thumb.jpg

Te triest voor woorden... :hamer:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaat helemaal nergens over dit... vreselijk sneu gedoe allemaal.

Terwijl, als je zo eens om je heen kijkt en luistert, een derde wereldoorlog nadert. Het gerotzooi met vluchtelingen die massaal aan 'de ultieme reis' beginnen, het toenemende terrorisme overal, een crisis in China die meer gevolgen voor de hele wereld met zich mee brengt dan menigeen door heeft doet mij deze mening vormen. En hier in Nederland is de politiek druk met Piet-luttige dingetjes... bah!

Maarten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur

Ga het nog een stukje verder overdrijven.

Dat landelijk platvorm slavernij verleden wordt waarschijnlijk overeind gehouden/holpen met subsidie(s)

Daar zitten waarschijnlijk ook 'opvreters' aan het roer die de Nederlandse traditie{s) wel even om zeep gaan helpen ?

Wel eens op  Ã©Ã©n van de bovenwindse eilanden geweest ?

Daar wordt je als NL'er pas echt gediscrimineerd.

En nu gaat iemand me vertellen dat dat dankzij die 'slavernij' periode is.

Nou, neem dan ook de centen van die 'slavendrijvers' niet aan !

Dus wie wordt er eigenlijk gediscrimineerd ??

We hebben zolangzamerhand geen zak meer te vertellen in eigen land !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu gaat iemand me vertellen dat dat dankzij die 'slavernij' periode is.

Nou, neem dan ook de centen van die 'slavendrijvers' niet aan !

Dus wie wordt er eigenlijk gediscrimineerd ??

We hebben zolangzamerhand geen zak meer te vertellen in eigen land !

Niet alleen op de bovenwindse eilanden, maar ook de andere eilanden zijn wij "makamba" vrijvertaald witte indringer/onderdrukker. Het is niet de vertaling zoals wij hem kennen maar wel zoals hij daar wordt gebruikt.

bewerkt door HIT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zwarte Piet is gewoon een kinderen feest Zolang dit zo blijft moet het gewoon door gaan

Kijk is wat er in dat V.N. bestuur zit Alleen maar mensen die nog niet weten waar Nederland ligt

Tussen gekleurden mensen En zwarte piet Zit wel dag en nacht verschil tussen

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker. Negen maanden lang maar liefst.... ;)

En ik weet precies wat je bedoelt. Stond je in de rij bij het postkantoor en was je aan de beurt, hielpen ze gewoon degene die achter je stond. dat soort dingen.

Toch ben ik ervan overtuigd dat deze hele discussie niet op de Antillen gevoerd zal worden, daar is -en blijft-  zwarte Piet gewoon zwart.

Het zijn een paar individuen die jaren geleden ooit deze discussie aangewakkerd hebben en nu doorgedreven word, geholpen door allerlei instanties waarvan 99% gewoon blank en Nederlands is en helemaal niks met slavernij of discriminatie van doen heeft.

Dit geneuzel hoort nu eenmaal bij een sociaal, democratisch en cultureel verantwoorde maatschappij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur

Ja, en die naar Italië, het voormalige Yoegoslavia, Griekenland.....en die paar die naar Arizona zijn geweest ook................... ;)  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

Oeiiiii, ik ga maandag ook naar het 37 graden warme Turkije toe....... Mag ik nog wel terug Nederland in dan??????? LOL  LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien zou het verstandig zijn van diegenen die Nederland zo rasistisch vinden, om dat verschrikkelijke land maar te ontvluchten. En vooral iedereen die in de tegenrichting onderweg is te informeren, over ons verschrikkelijke kikkerlandje. Win-win, lijkt me.

Oftewel: Als wij geen Zwarte Piet meer mogen, hoeven we ook geen Sinterklaas meer te spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur

Wij, Nederlanders, zijn inmiddels dusdanig 'politiek correct' dat we onszelf zijn kwijtgeraakt.

Wij !!! Nederlanders leven in een land, wat over het algemeen wordt gezien als 'formaatje postzegel' met 17 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!miljoen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! piepeltjes.

Als er gloeiende, gloeiende een stukje van de wereld is waar 'de pleuris' uit zou kunnen breken..........................dan is dat op mijn voordeurmat...........waar 'welkom' op staat, want wij (net als een ...........miljoen anderen !) zijn niet wantrouwend !

Echter, de geschiedenis leert dat van het één, het ander komt.

Ben persoonlijk niet bang voor het één !

Maar 'het ander' betekend meestal een stukje verlies van m'n verleden, Nederland in het bijzonder omdat er groeperingen zijn met een dusdanig sterke lobby de ...........................(nope, ga het niet eens uitleggen) opinie, of politiek naar HUN hand kunnen/willen zetten.

OK volk, ben NL'er, en er nog trots op ook !!!

Ben inmiddels ook op een leeftijd dat ik "sch'wat jonguh, isch wat jou probleem ?" niet meer accepteer.

Lach zo'n stakker recht in het gezicht uit, draai me om en ga echt leuke dingen doen !

Als die 100 vriendjes ( jaa, tot ze echt tot de orde worden geroepen) me dan ook met rust kunnen laten.................awel.................de perfecte wereld. !

Kortom: Ben trots op m'n land, trots op alles waar wij NL'ers voor staan.

En al die minkukels die middels hun I-phone, alles wat ze tegenkomen filmen, en posren op welk forum dan ook................................denk gloeiende gloeiende eens na !

Liken is niet voor jezelf, daar ben je te laf voor !

Liken is 'die ander ' gelijk geven........................nou, meestal dan.................... :bey:

Ga naar m'n  nest, ben klaar met alles, en mezelf...............................en dat vind ik best........................... :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker. Negen maanden lang maar liefst.... ;)

En ik weet precies wat je bedoelt. Stond je in de rij bij het postkantoor en was je aan de beurt, hielpen ze gewoon degene die achter je stond. dat soort dingen.

Ik iets langer.... iets met zo'n blauw uniform ed. maar dat uniform hield ook in dat dit mij niet gebuerde. 

Want al hadden ze voor den "normale" militairen weinig respect, die blauwe die zijn bijna heilig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij, Nederlanders, zijn inmiddels dusdanig 'politiek correct' dat we onszelf zijn kwijtgeraakt.

Wij !!! Nederlanders leven in een land, wat over het algemeen wordt gezien als 'formaatje postzegel' met 17 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!miljoen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! piepeltjes.

<knip>

Maar 'het ander' betekend meestal een stukje verlies van m'n verleden, Nederland in het bijzonder omdat er groeperingen zijn met een dusdanig sterke lobby de ...........................(nope, ga het niet eens uitleggen) opinie, of politiek naar HUN hand kunnen/willen zetten.

<knip>

Ga naar m'n  nest, ben klaar met alles, en mezelf...............................en dat vind ik best........................... :mad:

We zijn niet politiek correct maar worden al lange tijd in die richting gestuurd. En wie het waagt openlijk een andere mening te hebben wordt in de media op alle mogelijke manieren afgeserveerd. Je kunt namelijk niet deugen, al je een andere mening hebt...

De lobby tegen Zwarte Piet wordt gevormd door een groepje mensen dat herstelbetalingen wil, omdat hun voorouders slaven zouden zijn geweest. Het laten verdwijnen van Zwarte Piet wordt gezien als een erkenning van schuld, die meteen de weg naar herstelbetalingen via de rechter zou openen. Dat is het eigenlijke doel en toont in mijn ogen ook de ware aard van deze klagers aan. Over de rug van kinderen een kinderfeest slopen voor je eigen gewin, heb je dan wel een geweten?...

De slavernij in de Nederlandse Koloniën is trouwens in 1863 afgeschaft, in Nederland zelf al eerder...

Mijn opa is in de oorlog in Duitsland in een fabriek voor vliegtuigdelen tewerkgesteld en heeft het -in tegenstelling tot vele andere dwangarbeiders daar- overleefd, maar er is toch geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nu bij Duitsland aan te kloppen? De Duitsers die nu leven hebben geen enkele schuld aan wat er in de oorlog gebeurd is, het is dan toch ook onzinnig om hen ervoor te laten boeten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

..voor iedereen die wél in staat is om de pijn van anderen te gaan begrijpen (...)

Ik bespaar me de tijd om de hele documentaire over deze onzin over discriminatie en zwarte Piet te gaan bekijken, toch heb ik een stukje bekeken.

Wat ik in die paar minuten gezien heb: een donkergekleurde medemens die oudere mensen bij voorbaat op straat groet, om te laten zien dat 'hij' niet slecht is en de mensen niet bang voor hem hoeven te zijn.

Of de drie gekleurde medemensen die aan een fietsslot aan het zagen zijn in het park en waar de politie binnen no-time bijstaat, terwijl de blanke medemens zelfs hulp aangeboden krijgt terwijl hij precies hetzelfde aan het doen is, n.l. het openbreken van een fietsslot.

Tegelijkertijd vertellen de mensen ook dat ze bij die gekleurde medemens niets durfden te doen, bang dat ze een pak slaag kregen of iets dergelijks, en vertelde die donkere meneer dat mensen dus bang zijn van hem op straat.

Die angst komt dus ergens vandaan.

Is het iets wat wij als blanke Nederlanders ons zelf inbeelden en ons daardoor bang laten maken, of is het gebaseerd op feiten, n.l. dat bepaalde bevolkingsgroepen vaker betrokken zijn geweldsmisdrijven en andere criminaliteit dan de autochtone Nederlanders  (klik>>>)  en (klik>>>) en wij als Nederlanders ons laten beïnvloeden door onderbuikgevoelens, programma's als b.v. Opsporing Verzocht waar gekleurde medemensen -in dit geval Noord-Afrikanen-  verantwoordelijk zijn voor de meest verwerpelijke en laag-bij-de-grondse misdaad- en frustraties over het feit hoe hele uitheemse bevolkingsgroepen de hele dag lopen te lanterfanten op kosten van jou en mijn portemonnee?  Spelen de beelden van nu over de massale toestroom van vluchtelingen en gelukszoekers uit Afrika die ons westerse Europa zullen overspoelen misschien mee in de beeldvorming die we hebben over kleurlingen?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/e_mineur_en_nu_allemaal_in_koor.html

http://www.youreporter.it/video_Lampedusa_attraverso_le_reti_le_parole_dei_migranti

Let wel, ik ben absoluut tegen discriminatie. De discussie die ik nu aanzwengel gaat eigenlijk helemaal niet meer over Zwarte Piet, meer over het feit dat veel Nederlanders zich niet fijn en veilig meer voelen in hun eigen land waar voor een gedeelte -terecht of onterecht- de gekleurde medemens op diverse fronten verantwoordelijk voor is. Tenminste...zo willen de beelden doen geloven.

Toch geloof ik niet dat het zo is, autochtonen zijn daar net zo verantwoordelijk voor, feit blijft dat er altijd een bepaalde kloof zal blijven tussen autochtonen en allochtonen, ook al is het zogenaamd niet van deze tijd en is het not-done om zoiets ook maar te durven zeggen in onze knuffel-maatschappij.

Rassendiscriminatie is iets heel anders, het verschil maken tussen zwart en blank. Een totaal andere discussie dus, waar nu dingen als slavernij bij worden betrokken, overigens door mensen die nooit slavernij gekend hebben, slechts hun verre voorouders. En dat daar dan Zwarte Piet weer bij betrokken moet worden is ronduit triest en zielig te noemen en daarom de discussie niet waard.

Het vreemde is dan weer wel dat de bevolking -veelal de gekleurde medemens- op de Antillen en Suriname zelf gewoon zwarte Piet op hun Sinterklaasfeest willen hebben.

Bekijk deze documentaire en oordeel zelf!!  (vanaf 21:20 klik>>>)

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden