Spring naar bijdragen
Pierre

Zwarte Piet

Recommended Posts

Het is zeker een hele lap tekst phoe he

Maar ze hebben wel gelijk, die FRIEZEN daar kan de rest van Nederland een voorbeeld aan nemen  47 super.jpg  Goed gedaan mannen uit het hoge noorden

Een burgemeester met een heel groot ?

Een journalist die een trap onder zijn edele delen verdiend

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei josimo:

Het zou wat zijn als de rechter met een dikke smile zegt.....Heren jullie hebben helemaal gelijk dikke middelvinger naar anti pieten .......Vrijspraak op alle punten

Dat laatste zal waarschijnlijk ook wel gebeuren. Dat kleine beetje hoop in het Nederlands rechtssysteem heb ik dan nog wel....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Murphy:

Een geweldig stukje waarheid.

Helaas ziet de Rechtstaat Nederland dit geheel anders!

Ondanks de tekenfilm van het OM https://www.youtube.com/watch?v=uaLvueMJfNE blijkt keer op keer, dat niet iedereen in Nederland dezelfde bescherming geniet.

En wanneer politie, justitie en het OM regelmatig met twee maten meten, kun je eigenlijk niet meer van een rechtstaat spreken....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat laatste zal waarschijnlijk ook wel gebeuren. Dat kleine beetje hoop in het Nederlands rechtssysteem heb ik dan nog wel....

Die Friezen gaan gewoon veroordeeld worden omdat ze het fundamentele recht van vrijheid van meningsuiting en het recht om te mogen demonstreren belemmert hebben, als dat niet veroordeeld wordt is het hek van de dam in de toekomst en raakt dat direct onze democratie.

Verder geef ik die Friezen groot gelijk maar de zwartepieten discussie staat hier helemaal los van, is alleen een aanleiding tot geweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei scania 440:

Die Friezen gaan gewoon veroordeeld worden omdat ze het fundamentele recht van vrijheid van meningsuiting en het recht om te mogen demonstreren belemmert hebben, als dat niet veroordeeld wordt is het hek van de dam in de toekomst en raakt dat direct onze democratie.

Dus met andere woorden: we moeten ons alles maar laten welgevallen in het kader van 'vrijheid van meningsuiting' en 'het recht om te mogen demonsteren'.

Zomaar als voorbeeld: als ik morgen in een nazi-outfit en een vlag de straat op ga en mijn mening verkondig dat bepaalde bevolkingsgroepen Nederland onder dwang moeten verlaten omdat ze niks toevoegen aan de maatschappij dan moet dat kunnen omdat ik het recht heb op de vrijheid om mijn mening in het openbaar te uiten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou nee, want die vrijheid van meningsuiting geldt voor mensen die de juiste mening uitdragen. Voor mensen die een foute mening uitdragen geldt dit niet.

^^ Dit zou tenminste verklaren dat Pegida demonstratie's wel ongestraft verstoord mogen worden door medelanders en Antifa, terwijl Friezen moeten hangen voor het hinderen van een stel wat sowieso al veel te laat vertrokken was om op tijd hun geplande demonstratie te bereiken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus met andere woorden: we moeten ons alles maar laten welgevallen in het kader van 'vrijheid van meningsuiting' en 'het recht om te mogen demonsteren'.

Zomaar als voorbeeld: als ik morgen in een nazi-outfit en een vlag de straat op ga en mijn mening verkondig dat bepaalde bevolkingsgroepen Nederland onder dwang moeten verlaten omdat ze niks toevoegen aan de maatschappij dan moet dat kunnen omdat ik het recht heb op de vrijheid om mijn mening in het openbaar te uiten?

Nee je hoeft je zeker niet alles te laten welgevallen, maar een ander eigenhandig zijn recht ontnemen moeten we ook niet willen.

Als jij morgen toestemming krijgt om in nazi-outfit en met vlag door de straat te marcheren om te verkondigen dat bepaalde mensen het land dienen te verlaten is dat jou goed recht, het is dan niet aan mij om jou daarin te belemmeren, kan hooguit toestemming vragen voor een tegen demonstratie, zo werkt het volgens mij in onze wereld.

Verder ben ik het wel eens met die Friezen dat het maar eens afgelopen moet zijn met deze onzin, we zijn of waren een heel tolerant volkje maar men (de demonstranten) kunnen ook te ver gaan met het verpesten van een cultureel kinderfeestje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei scania 440:

Verder ben ik het wel eens met die Friezen dat het maar eens afgelopen moet zijn met deze onzin, we zijn of waren een heel tolerant volkje maar men (de demonstranten) kunnen ook te ver gaan met het verpesten van een cultureel kinderfeestje.

Van tolerant zijn wij aardig afgezakt naar een bang land

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei lambiek:

Van tolerant zijn wij aardig afgezakt naar een bang land

Je mag mensen die toestemming hebben gekregen om de openbare orde te vertoren op een kinderfeest niet tegen houden op de snelweg.

Je mag een inbreker niet neer slaan of je moet heel goed bewijs hebben dat het zelfverdiging was,  je mag de parkeerplaats voor je huis niet beveiligen met camera's.

Je mag niet zomaar een foto van iemand maken waar andere mensen op staan zonder toestemming en ga zo maar door.

Zoals men voorheen precies wist wat gewenst en ongewenst gedrag is, moeten we nu uitkijken dat we de wet niet tegen ons hebben/krijgen als je wat doet.

Het verschilt niet heel erg met het kapot maken ons beroep ;)

En dan zijn er altijd mensen die zeggen,  ach alles veranderd, het is nu eemaal zo, het zal zijn reden allemaal wel heben en we zullen we het mee moeten doen.:stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Nou nee, want die vrijheid van meningsuiting geldt voor mensen die de juiste mening uitdragen. Voor mensen die een foute mening uitdragen geldt dit niet.

.

Maar dan rijst de vraag: Wie beslist wat een foute en  wat een juiste mening is?

Die rechter die  de Friezen veroordeelde???

OF laten we dat ook aan Silvana over?LOL

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar dan rijst de vraag: Wie beslist wat een foute en  wat een juiste mening is?

De geschiedenis bepaalt dat.

Goed of fout wijzigt met de tijd.

Oh U wilt voorbeelden

U wilt kolen blijven stoken?

Helemaal fout u moet overstappen op aardgas.

Vind slavenhandel maar niets?

Helemaal fout daar worden we rijk van.

Vind Sylvana Simons maar niets?

Helemaal fout dat is een scherpe journaliste

U ziet het, alle meningen veranderen met de tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden