[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Eindwerk informatie


Stijn de Block

Vraag

  • Forumlid

Hallo beste truckers,

ik heb jullie een vraagje want ben een beetje einde raad

ik zocht informatie voor mijn eindwerk voor rijbewijs c te halen

en ze sturen me naar engeland

ik moet vanuit wervik naar Frome gaan lossen bij Aj Brunt LTD

daar gelost moet ik terug naar Camberley Speedlink Transport een adr lading opladen voor in Brugge te gaan lossen,

dus ik zou 2 keer met de ferry moeten denk ik, dus vanuit Calais naar Dover

maar wat zijn nu juist de reglementeringen voor een vrachtwagen van 44t mtm in Engeland

+ de tol geraak ik ook niet aan uit of moeilijk te vinden,

ik heb dvk, febetra etc al gezocht maar je moet een bedrijf of dergelijk hebben om daar te in te loggen dus niet gelukt..

ik hoop dat jullie trucker mij kunnen helpen!

 

filename-1.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Toch een beetje vreemde zaak als je zo in het "diepe" wordt gegooid, heeft die opdrachtgever geen info over hoe je je tol moet betalen dan?

Als je niks betaald kan het weleens een heel duur vrachtje gaan worden gezien de boete die ervoor staat.

 

Uiteraard zal je tweemaal met een ferry moeten eenmaal heen en eenmaal terug lijkt mij logisch toch?

Wie betaald die ferry overtochten? dan zou die ook je tolgeld moeten betalen is mijns inziens ook de opdrachtgever, als dit een onderdeel is om je C rijbewijs te halen lijkt mij dit toch wel vergezocht, maar ja ik ben maar een simpele "Ollander" nietwaar?

 

Sterkte ermee, ik hoop dat er meer reacties op komen op jouw vraag.

 

Grt. Henry.

 

PS. de Kiwiweg is mij ook wel bekend ja, veel Kiwi ladingen vanuit Italië daar gelost. (Zeebrugge)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Tol en ferry, als overige kosten declareren bij de opdrachtgever, lijkt mij simpel????? Echter ik vermoed dat hij de route met alle zaken onderweg moet plannen, dus ook welke tolwegen en overvaart hij nemen moet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Tolwegen Engeland.... http://www.tolwegenin.nl/tolwegeninengeland.php

Calais-Dover...... http://www.weekendplanner.nl/veerboot/veerboot_calais.htm

Maar er gaat ook een trein.... http://www.weekendplanner.nl/veerboot/veerboot_calais.htm

En uiteraard zijn er nog andere bootverbindingen tussen België/Nederland en Engeland.

Voor ptijzen zult u toch echt in de telefoon moeten want vrachtprijzen zijn klantgebonden en zeer onderhevig aan schommelingen.

Tevens voor de ADR geldt een ander tarief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

voor de leeuwen word ik niet echt gegooid, maar ik moet het zogezegd rijop papier zetten hoe ik deze vracht zou moeten uitvoeren, dus ik moet eerst vanuit temse naar Vilvoorde om vracht 1 op te laden,

van Vilvoorde naar wervik voor lading 2 bij te laden en vanuit wervik moet ik naar frome,

dus ik moet mijn route uitwerken, brandstofverbruik, rij en rusttijden, + kosten en dergelijke

moet ik uitwerken op papier :)

daarom dat ik het hier even vraag, is misschien onnozel dus sorry jongens :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als het goed is zal Uw werkgever melden hoe U die overtocht naar het VK moet gaan maken. Even kijkend op Maps is via de trein het snelste, maar dan moet u tol betalen in Frankrijk. Er van uitgaande dat U een pas (shell-pas, creditcard van de werkgever) bij u heeft om de tolkosten te betalen, kunt U de ticket bij de CMR doen als bewijs van betaling. Als ik zo vluchtig kijk is de A25 en A16 in Frankrijk vanaf  Armentières tot aan Calais tolvrij. Even goed zoeken betaalt U voor de Eurotunnel enkele reis €279 (£235). Het zal goedkoper kunnen zijn, maar dat ik wat ik zo snel vind. Gezien het feit dat U moet omrijden vanwege wegwerkzaamheden en een ADR lading elders, ga ik er van uit dat U niet binnen de tijden terug kan komen bij de tunnel, dus U gaat in het gunstigste geval de volgende dag weer over. De vervoerder (of welke partij dan ook) dient als het kan de ADR goederen bij de Eurotunnel aan te geven (UN-Nummer, ADR referenties 2013, naam van ADR, netto en bruto gewicht, gedetailleerde informatie over de verpakking.). Ik kan geen prijsinformatie vinden over het vervoer van ADR door de Eurotunnel, maar ga er vanuit dat het hoger is.

 

Bronnen:

Prijzen : http://www.eurotunnelfreight.com/uk/bookings/fares/

ADR : http://www.eurotunnelfreight.com/uk/safety-and-security/dangerous-goods/

 

Hopende U voor een groot deel geholpen te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Adr terug is adr boot !!! Mag je niet mee op gewone boot.

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, wat jij aanhaalt is de zoutveer bepaling die (dacht ik) in het VLG staat.

Dat is een Nederlandse aanvulling op het ADR die bijvoorbeeld voor de Texelse boot geld.

Voor de ferry's naar Engeland geld het ADR en daar staat dit niet in.

Het is dik 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Engeland geweest ben maar ik ging toen gewoon met ADR over op de gewone boot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar, wat jij aanhaalt is de zoutveer bepaling die (dacht ik) in het VLG staat.

Dat is een Nederlandse aanvulling op het ADR die bijvoorbeeld voor de Texelse boot geld.

Voor de ferry's naar Engeland geld het ADR en daar staat dit niet in.

Het is dik 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Engeland geweest ben maar ik ging toen gewoon met ADR over op de gewone boot.

Als je naar dk gaat, heb je 2 x per dag een boot alleen voor adr. Tenminste dat was vroeger, was een vrachtboot. Dacht dat dat naar de uj ook zo is.

Adr moet je zowiezo melden kom je achterop te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

.....

Voor de ferry's naar Engeland geld het ADR en daar staat dit niet in.

....

:nee:

Vlgns mij valt dat onder de IMO regels.....

Bij mijn weten geldt ADR enkel voor wegtransporten.....

Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par Route.

( https://nl.wikipedia.org/wiki/ADR_(transport_over_land )

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden