[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Norbert Dentressangle overgenomen door XPO logistics


Tobmaran

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit is geen nieuws meer, in die zin dat de deal reeds 8 juni gesloten is voor 3,5 miljard US $.

Voor mij was het wel nieuws, aangezien ik er op het forum niets over gelezen heb. (of heb ik het gemist..?)

 

Ik kwam er op omdat ik vandaag las dat XPO ook Con-Way hier in de US van zins is over te nemen.

 

Ik verbaas me een beetje over dat XPO.

Dentrassangle was ongeveer 4 a 5 keer zo groot als XPO en ook Con-Way is zo'n 3 groter dan XPO.

 

Dit lijkt een beetje het David & Goliath verhaal.

 

Verder spittend lees ik dat Moody's voornemens is XPO's credit rating af te waarderen naar een status boven "high credit risk"

 

Kortom, ik stop niet me te verbazen over XPO.

Ze zijn me hier in Amerika nooit opgevallen, het was een vrij bescheiden speler op de transport markt en nu dit soort mega-mega overnames, gekoppeld aan de blijkbaar risicovolle krediet situatie.

 

Ik ruik onraad  :rolleyes:

 

Hebben jullie in Europa iets meegekregen over dit verhaal m.b.t. Dentrassangle..??

Volgens mij hadden ze ook NL chauffeurs en misschien wel een NL vestiging?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Norbert Dentressangle heeft in bijna geheel Europa toen alle vestigingen van Christian Salvesen overgenomen maar ook dat is alweer jaren geleden gebeurd en inderdaad er is hier wel iets over vernomen via andere "transport" kanalen dat Norbert overgenomen oftewel dat Norbert zijn complete business op de markt heeft gegooid.

Dus die XPO is eigenlijk een onbetrouwbare club, we gaan het meemaken in hoeverre dit nog een staartje gaat krijgen,wel die XPO club maar in de gaten houden dan als die al afgewaardeerd worden daar bij jullie.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat de verkopers weten dat hun toekomst misschien niet al te goed is. Dat Con Way heeft ook een interesante geschiedenis..... Dat zijn 2 bedrijven, samen gegaan, of gekocht, afijn, 1 was een union company, iedereen kreeg ontslag op labour day, een dag om de arbeider te waarderen... Heel veel personeel verloor al hun opgebouwd pensioen.

Dat XPO, nooit van gehoord...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou....onbetrouwbaar is vooralsnog niet hard te maken.

Ik verbaas me wel.

 

Achter dat XPO zit weer een financieel conglomoraat genaamd Segmentz en de topman die ze pas hebben benoemd voor de Europeese business van Denstrassangle is een Amerikaanse ex-accountant van Arthur Andersen....

Arthur Andersen...u weet wel....de voormalige accounting gigant die schuldig werd bevonden aan criminele praktijken in de Enron zaak.

 

Ik heb trouwens nog nimmer een geslaagde samenwerking tussen Fransen en Amerikanen mogen mee maken, maar dat terzijde  :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.xpo.com/carriers

 

http://www.xpo.com/content/xpo-logistics-announces-second-quarter-2015-results

 

Ze waren dus een broker lijkt me. Overgens is CH robinson ook ongeloofenlijk groot geworden de laatste 20 jaar.

http://seekingalpha.com/article/3533956-something-to-consider-about-xpo-logistics-50-percent-loss

 

Als chauffeur kan je er nooit gelukkig zijn lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

.....

 

Ik heb trouwens nog nimmer een geslaagde samenwerking tussen Fransen en Amerikanen mogen mee maken, maar dat terzijde  :angel:

Joda...

Lady Liberty is van Franse komaf en voor zover ik gehoord heb staat deze dame er nog steeds :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  Die afdeling is 1 of 2 jaar terug opgeheven.  Bij mij weten doen ze wat AH werk( ex Christian Salvesen??) en huisvervoerder voor de Xenos.

 

De Engelse tekst op de Franse wagens deed me licht verbazen......  Het doet mij een beetje aan Penske denken die met veel bombarie voet aan Europese wal zette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit staat, als beeldvullend pop-up, op hun website. Klopt dit een beetje, Ibo / Tobmaran?

 

Mededeling van XPO

 

XPO Logistics groeit met de overname van Norbert Dentressangle uit tot een van 's werelds grootste aanbieders van logistieke en vervoersdiensten en is daar zeer trots op. We zijn verheugd dat onze wereldwijde activiteiten overgaan in één enkel, globaal merk: XPO Logistics.

 

Voor wie XPO nog niet kent volgt hier een overzicht van onze posities in Noord-Amerika voorafgaand aan de overname. Klanten van Norbert Dentressangle over de hele wereld kunnen nu terecht bij één partner die volledig geïntegreerde oplossingen biedt voor hun bevoorradingsketens in het Verenigd Koninkrijk, Mexico en Canada. In Noord-Amerika is XPO:

 

  • De grootste aanbieder van aansluitingsvervoer voor zware goederen
  • Beheerder van het grootste aantal snelle zendingen;
  • De op één na grootste scheepsmakelaar
  • De op twee na grootste aanbieder van intermodaal vrachtverkeer, met 30 jaar ervaring in grensoverschrijdende vrachtdiensten met Mexico
  • Een van de grootste aanbieders van contractlogistiek en leider in technologische oplossingen
  • Al jarenlang actief op het gebied van wereldwijde vrachtdiensten
  • Een groeiende aanbieder van beheerde vrachtdiensten

 

Het samengaan van onze organisaties zal naar onze mening nieuwe kansen opleveren voor onze klanten, leveranciers en werknemers, en aantrekkingskracht uitoefenen op toptalent.

 

Voor meer informatie over XPO Logistics verwijzen wij naar onze website: www.xpo.com. Zoals u zult zien, zetten wij ons vol overgave in om uw aanvoerketen efficiënter te maken en hebben wij een schat aan middelen achter ons om deze belofte waar te maken.

 

http://nl.xpo.com/Verantwoordelijkheid/Duurzaamheid/Koolstofdioxide-calculator

 

 

==========

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

  • De grootste aanbieder van aansluitingsvervoer voor zware goederen

Dan ga je naar de website en zie je dat t meubels zijn...... :rolleyes:

 

Ik denk dat iemand heel veel geld binnen hengelt en dan pleite is en een spoor van ongelukkige mensen achterlaat. Iedereen werkt al tegen minium tarieven.

Time wil tell .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van Mierlo zat ook in Venray en hadden een groot magazijn voor Rank Xerox. http://www.nieuwsbladtransport.nl/Archive/Article/tabid/409/ArchiveArticleID/75831/ArticleName/Langzaamtoewerkennaareenovername/Default.aspx

In Waalwijk exploiteren ze een groot magazijn voor Xenos en doen ook de distributie.

Op De Katsbogten in Tilburg namen ze het magazijn van Salvesen over en dat is o.a. AH werk.

Als ik het goed heb gelezen opent XPO een nieuw warehouse op industrieterrein Vossenberg in Tilburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Je moet maar denken Iedere 7 jaar een andere naam

 

Maar XPO bestaat al een tijd Volgens mij zit er de Franse staat er tussen

 

Huub

Franse Staat Huub??? Vandaag is blijkbaar niet je beste dag........

 

 

Amerikaans XPO Logistics koopt Franse transportgroep

http://fd.nl/ondernemen/1102162/amerikaanse-xpo-logistics-koopt-franse-transportgroep

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mm....ja. die ronkende teksten op company-websites die ken ik zo onderhand wel. Daar mankeert het meestal niet aan.  ;)

 

XPO bestaat overigens sinds 1989 en is eigenlijk onstaan door louter overnames.....zo'n 20 in de US voordat Dentressangles werd overgenomen.

Mijn vermoeden dat dit een puur financieel verhaal is wordt versterkt door de benoeming van een voormalig AA accountant als grote roerganger van Dentressangles.

 

Ik zie geen enkele affiniteit met het transport of logistiek, enkel knaken tellers.

 

Nou ja....ik blijf het met belangstelling volgen  :koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Er verrijst een groot pand in Nieuwegein langs de A27 voor Dentressangle dus daar zal ook wel xpo op komen te staan dan.

Het wagenpark veranderd rap in naam, ik zie ze continue in Frankrijk en de wijziging gaat echt snel. Wist eerst niet wat ik zag maar nu word het me allemaal duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de vestiging in Libercourt, waar wij een paar maal per week komen, wordt alles ook al aardig flink voorzien van nieuwe logo's.

Mag allemaal wat kosten, zo'n operatie.

Nu hopen dat het niet net zo flopt als Finsterwalder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden