[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportsector zoekt nieuwe vrachtwagenchauffeurs


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

En wat dacht je van mensen die te zwaar zijn De werkgevers staan er niet om te kijken

Of drie weken werken en 6 weken ziek zijn Daar maak je een werkgever niet blij mee

En roken in de cabine wat voor de wet verboden is Wat de werkgever veel geld kan kosten of de chauffeur

Daarom is er nog veel mis in het transport

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik ik ik, volgens mij lijd jij aan een vorm van narcisme, het komt niet bij je op dat een ander ook wat wil of wel wat kan leren  :rolleyes:

IK zit op die cursus omdat IK die cursus moet volgen.

Wat een andere IK daar doet zal MIJ aan mijn anus oxideren Ger.

IK zit daar 35 uur van mijn leven, dan wil IK er ook wat aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK zit daar 35 uur van mijn leven, dan wil IK er ook wat aan hebben.

Hmm jij werkt dus  nog maar 5, hooguit 6 jaar nog als chauffeur?

 

Volgens mij zit ik nog ehm..... 5 x 35 = 175 uur ( en dat is niet eens reëel omdat sommige cursussen meer dan 7 uur duren maar enkel voor 7 uur meetellen ) alleen voor die code 95 vast. Als ik dan alle andere cursussen die ik moet volgen voor mijn eigenlijke werk erbij tel kom ik op nog zo'n 850 uur tot ik ga stoppen.... Tering wat een tijd.  :stom:  :zegtniets:

 

Edit: aanpassing omdat ik uren en dagen door elkaar haalde  :rolleyes:

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 het is in heel Europa verplicht  :p

Alleen in Nederland mag je er ook onzinnige cursussen voor doen, omdat wij zogenaamd in beginsel al zo goed geschoold zijn. In veel landen om ons heen zijn de cursussen veel minder in aantal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij van ABT Logistics BV zoeken vanaf 1 februari ook weer chauffeurs!!

Bied ook D0!!

Eindelijk over de ruggen van chauffeurs lekker gaan verdienen nu!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Toch wel chauffeurs die hun code95 al vol hebben he? anders doe je jezelf tekort  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wel chauffeurs die hun code95 al vol hebben he? anders doe je jezelf tekort :D

Ja moeten wel al code95 hebben of zelf halen!!

Kost anders te veel.

Krijgen een mooie Scania V8 520 of een DAF SSC 510 helemaal opgebouwd.

Overuren betaal ik alleen maar 130% uit!!

Zondagmiddag weg en zaterdagmorgen weer terug!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja moeten wel al code95 hebben of zelf halen!!

Kost anders te veel.

Krijgen een mooie Scania V8 520 of een DAF SSC 510 helemaal opgebouwd.

Overuren betaal ik alleen maar 130% uit!!

Zondagmiddag weg en zaterdagmorgen weer terug!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

mooi man en de rest van de dagen van de week gewoon thuis neem ik aan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het ligt er aan wat je daar mee bedoelt?

Er waren er al wat genoemd, maar ik kan er nog wel een paar noemen die ik zelf in de praktijk heb meegemaakt.

 

- Gebeld worden waar je bent, terwijl het gewoon voor de planner zijn neus op het scherm staat.

- Vragen waarom je een uur over een paar kilometer doet, terwijl ze weten dat er een file staat.

- Met een nachtrit weggestuurd worden, terwijl het ook gewoon overdag kan.

- Midden in de nacht weggestuurd worden, terwijl je ook de avond van te voren naar het losadres kan rijden.

- Met de nachttrein naar Engeland gestuurd worden voor een rit met tijdslot van meer dan 10 uur, terwijl het aankomsttijd, de lostijd en de boot toestaan om over te varen.

- Fietsend personeel vragen met de auto naar het werk te komen.

- Pallets van 100 kilo met een elektrische pompwagen.

- Pallets van 1000 kilo met een hand pompwagen.

- Slechte bedrijfskleding (te dik, niet wind- en/of waterdicht, blijft te lang nat).

 

Nu ben ik niet zo snel in paniek, maar had een collega die door dat soort gekkigheid fouten ging maken en regelmatig zaken over het hoofd zag. Met alle schades als gevolg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hmm jij werkt dus  nog maar 5, hooguit 6 jaar nog als chauffeur?

 

Volgens mij zit ik nog ehm..... 5 x 35 = 175 uur ( en dat is niet eens reëel omdat sommige cursussen meer dan 7 uur duren maar enkel voor 7 uur meetellen ) alleen voor die code 95 vast. Als ik dan alle andere cursussen die ik moet volgen voor mijn eigenlijke werk erbij tel kom ik op nog zo'n 850 uur tot ik ga stoppen.... Tering wat een tijd.  :stom:  :zegtniets:

 

Edit: aanpassing omdat ik uren en dagen door elkaar haalde  :rolleyes:

Ik heb nu 35 uur van mijn leven aan die cursus verspeeld, hopenlijk is die kul opgedoekt voor 2018 waar ik anders weer 35 uur ga verspelen.

 

 

Dan zoek je een cursus uit waar jij wat aan hebt en die meetelt, maar ga niet lopen zeuren dat je er niets aan hebt, het is in heel Europa verplicht  :p

 

Als jij je een beetje had ingelezen, had je kunnen weten dat in Noorwegen GEEN keuze is in welke cursus je volgt.

Je kunt kiezen welke opleider, maar alle hebben door overheidswege samengesteld pakket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ik ik, volgens mij lijd jij aan een vorm van narcisme, het komt niet bij je op dat een ander ook wat wil of wel wat kan leren  :rolleyes:

 

 

Ger, ik denk dat jij precies weet wat ik bedoel. ook weet jij dondersgoed hoe het is gesteld met het huidige niveau van de cursussen.

 

Ik heb er nu 5 gedaan. Veilig werken langs de weg. Sorry, mij interesseert het echt geen fluit hoever de pionnen van elkaar af staan en hoever ze van een witte lijn moeten staan. Nee, ik ben daar echt geen betere chauffeur van geworden (sorry voor ik) en degene die vind dat hij van deze cursus wel een betere chauffeur is geworden moet ernstig gaan twijfelen aan zijn capaciteiten.

 

Toen ging ik heftruck doen. De foto's van die cursus heb ik op facebook gezet. Bierkratten stapelen om de tijd te doden. Leuk als mijn ambitie daar lag maar of ik daar een betere chauffeur van ben geworden. Onnodig te vertellen.

 

Toen ging ik BHV doen. Dit is de enige cursus waar ik mijn aandacht er bij kon houden. Niet dat het allemaal nieuw was maar ik vond het interessant. Maar of ik daar een betere chauffeur van ben geworden.... Ik denk het niet.

 

Toen ging ik maar reach truck doen. Leuk, weer een certificaatje erbij. Ik heb een ander geholpen die zijn heftruck certificaat nodig had voor zijn werk en die het echt niet kon. Voor mij een leuke dag omdat ik iemand kon helpen. Aan het eind van de dag weer een certificaat mee waar ik wederom niets mee kan en ik word er zeker geen betere chauffeur van.

 

En dan gister, het nieuwe rijden.

 

Ik heb in totaal 3 uur met een enkele trekker gereden samen met een eigen rijder. Nadat we de eerste keer terug kwamen keek de instructeur ons aan. wij reden al "nieuw" zei hij dus hij wist niet wat hij moest zeggen.

 

He Ger, als ik een rondje met een nieuwe daf 106 wil rijden huur ik er een en ga ik er een ritje mee doen. Verdien je ook nog wat. Nu betaal ik 750 euro voor niets, helemal niets. je moet 7 uur aanwezig zijn en al lig je te slapen maakt het niet uit. Degene die vind dat hij van deze manier van de code 95 een betere chauffeur is geworden verklaar ik voor gek.

 

Die hele code 95 moet op de schop. er moet les gegeven worden door ervaren leerkrachten over dingen die het vak aan gaan. En aan het eind van de dag een examen.

 

Ook moeten degene die deze manier van de code 95 bedacht hebben zich eens beraden op hun functie. Die hebben de plank finaal mis geslagen en worden daar niet ter verantwoording geroepen.

 

Echt kansloos en dat heeft niets met ik en ik en ik te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er waren er al wat genoemd, maar ik kan er nog wel een paar noemen die ik zelf in de praktijk heb meegemaakt.

 

- Gebeld worden waar je bent, terwijl het gewoon voor de planner zijn neus op het scherm staat.

- Vragen waarom je een uur over een paar kilometer doet, terwijl ze weten dat er een file staat.

- Met een nachtrit weggestuurd worden, terwijl het ook gewoon overdag kan.

- Midden in de nacht weggestuurd worden, terwijl je ook de avond van te voren naar het losadres kan rijden.

- Met de nachttrein naar Engeland gestuurd worden voor een rit met tijdslot van meer dan 10 uur, terwijl het aankomsttijd, de lostijd en de boot toestaan om over te varen.

- Fietsend personeel vragen met de auto naar het werk te komen.

- Pallets van 100 kilo met een elektrische pompwagen.

- Pallets van 1000 kilo met een hand pompwagen.

- Slechte bedrijfskleding (te dik, niet wind- en/of waterdicht, blijft te lang nat).

 

Nu ben ik niet zo snel in paniek, maar had een collega die door dat soort gekkigheid fouten ging maken en regelmatig zaken over het hoofd zag. Met alle schades als gevolg.

 

 

Ik had door geleerd in jou geval en had planner of manager geworden. Dan had je namelijk zelf beleid kunnen maken. Nu ben je chauffeur en moet je gewoon doen wat opgedragen word, zo simpel is het.

 

En als je het er niet mee eens bent ga je de discussie aan waarom het volgens jou niet goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had door geleerd in jou geval en had planner of manager geworden. Dan had je namelijk zelf beleid kunnen maken. Nu ben je chauffeur en moet je gewoon doen wat opgedragen word, zo simpel is het.

En als je het er niet mee eens bent ga je de discussie aan waarom het volgens jou niet goed gaat.

Kijk maar naar mij Ger!!

Ik heb doorgeleerd als planner en Transportmanager!

Nu mag ik officieel chauffeurs het leven zuur maken!

Ze hebben te luisteren naar mij en anders zoeken ze maar wat anders!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had door geleerd in jou geval en had planner of manager geworden. Dan had je namelijk zelf beleid kunnen maken. Nu ben je chauffeur en moet je gewoon doen wat opgedragen word, zo simpel is het.

 

En als je het er niet mee eens bent ga je de discussie aan waarom het volgens jou niet goed gaat.

Het ging er om dat bedrijven linksom met jouw gezondheid menen bezig te moeten zijn, maar rechtsom daar niet naar handelen.

 

Maar ik ben inderdaad 'manager' geworden. Ik kan in mijn eigen bedrijf zelf bepalen hoe of wat ik het doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Nu betaal ik 750 euro voor niets, helemal niets. je moet 7 uur aanwezig zijn en al lig je te slapen maakt het niet uit. 

Mijn cursusleider bij een cursus vertelde eens hoe hij les moest geven aan een groep Polen, in dienst van een Nederlandse transporteur. Daar die mannen geen van allen Nederlands spraken, stond hij gewoon tegen een muur te praten. Sindsdien schijnt er in zijn opdracht overeenkomst te staan dat de deelnemers Nederlandse moeten kunnen in woord en geschrift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden