[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

van der Kwaak


Recommended Posts

Wat een luxe heb jij shompie.

Geen van jouw punten heb ik op mijn werkplek.

Zelfs geen koelkast.

Wel een doorgelegen matras, maar daar moet ik nog eens achteraan gaan.

Denkoelkast was ik vergeten. In sommige auto's zelfs 2.

En als je matras is doorgelegen. Ga er achteraan en regel het. Je bent niet op ie mondje gevallen dus dat moet geen probleem zijn.

Bij Westdijk had ik ook problemen met mijn matras in de volvo. Er werd gelijk een nieuwe besteld die er 2 dagen later was.

Niet zo moeilijk lijkt me.

Als ze het niet willen regelen ga je er gewoon niet meer op liggen. Maar om dat te zeggen moet je wel stevig in je schoenen staan en weten dat je in je recht staat.

Maar daar hebben ze hij Lieveaart geen problemen mee hoor. Die rijden met het nieuwste van het nieuwste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ shompie; ik heb jouw post idd met een korrel zout genomen.... ;)

 

Ik heb er een algemene post van gemaakt daar ik geen namen wilde noemen en geen personen wilde aanvallen.

Er is zoals Wesley zegt een film van de firma Lievaart, waarin ook dit voorkomt. Ik meen dat de film zelfs op de website te vinden is.

Lievaart heeft idd in enkele landen een 'opstapper' (waarvan sommige zelfs Nederlanders....) om de auto uit te lossen en te laden. Daarna stapt het team weer op voor de retour reis. En ja, zover ik weet, verblijven die in huizen van de firma.

 

En ja, 1 van d everblijfplaatsen (te zien in de eerder genoemde film) is idd op de standplaats. Voor zover mij bekend stoppen bij alle bedrijven de onkostenvergoeding (CAO?, Ger?)

 

groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit me nu te bedenken Shompie, heb jij niet de 3 broertjes Vd Kwaak op facebook? Of alleen de 2 oudtste?

Die (of eigenlijk hun vader) hadden al niets meer met het bedrijf van doen, ruim voordat het overging naar JdR.

 

En het huidige was meer een combinatie van transport en bevrachtingskantoor. En gerund door een neef van bovenstaande broers.

Meeste waren charters en ik meen 1 eigen chauffeur en een zooi planners.

 

Er is nu nog 1 neef van hun allen (er waren in de 2e fase 3 broers) die een bevrachtingskantoor heeft (en een import van olijfbomen).

Geen idee hoe dat bedrijf heet of waar het gevestigd is.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men kan toch maar 1 standplaats hebben? Of zit ik verkeerd in de definitie?

Of heb ik het gewoon net ff te krom omschreven.....

 

Ik bedoel dat bij alle transport bedrijven de onkosten vergoedingen stoppen, als men weer op de standplaats is.

Weg vd standplaats maakt het niet uit waar men overnacht. Van huis af is van huis af en dus betalen. Of zit ik hier ook verkeerd?

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

van der Kwaak zat veel op Sicilie te rijden. Hoezo het komt dat ze failliet zijn weet ik niet, zal een combinatie zijn van slecht betalende klanten, te scherpe prijzen, weet ik het...

 

Lievaart rijd met Italiaanse chauffeurs met een Roemeense achtergrond. Al deze chauffeurs wonen gewoon in Italie, koppel rijd naar Milaan toe, ander chauffeur pakt hem over en rijd hem naar Napels toe, en daar komt weer een Napolitaan op die hem naar Sicilie brengt. Alles over land, en dag sneller op Sicilie als met de (dure) boot. Nederlanders rijden er ook nog (15 a 20 chauffeurs) en doen Brenner route werk (waar dus aflossen moeilijk is) en Noord Italie.

 

Van der Kwaak had het op dit gebied veel lastiger, ga is laden op Aalsmeer, om 1600 uur, je rijd om 2000 weg en de volgende dag kan je dus tot 12 uur lossen (binnen je uren). Savonds mag je weer rijden, maar zijn de winkels weer dicht. Noord Italie is dus zowat niet te doen voor dubbelbemand werk zonder aflossing cq koppelen, en de klanten verwachten/eisen tot Firenze A-B levering.

 

Voor de Italiaanse chauffeurs die op de Lier overstaan is alles geregeld. Auto om boodschappen te doen, grote keuken om te koken, tafeltennis, tv, internet, slaapkamers, kantine met "huiskamer gevoel". Dit is allemaal gewoon top geregeld. Lievaart heeft inderdaad meer buitenlanders als Nederlanders in dienst, niet alleen voor de centen, maar ook om de auto 24 uur per dag draaiende te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan best. Maar je weet ook wat Lievaart tegenwoordig op de bok heeft?

Nou Routier. Als je de paar laatstenpostings heb gelezen valt het dus wel weer mee. Het lijkt me een nette werkgever die de zaken voor zijn chauffeurs netjes geregeld heeft.

Dus weer een ongefundeerd vooroordeel van jou weggenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vd Kwaak een leuk bedrijf in Hillegom(ooit!) hier een oud filmpje via You Tube

http://www.youtube.com/watch?v=cRO_KoT3xkQ

 

En wie kent deze nog? Berbee Transport Hillegom: http://www.youtube.com/watch?v=24gnbY4n2ho

 

En nog veel veel nostalgie op die website.........................

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuke film van VD Kwaak. :ja:

 

Veel bekende gezichten (waarvan enkele al van ons heen zijn gegaan), de meeste beelden zijn uit de tijd dat ik er ook werkte.

Ik mocht als 13-jarig mannetje auto's wassen en in de vakanties in de werkplaats helpen en/of auto's rangeren (ik heb leren rijden op een Daf 3300).

 

Ik ben zelfs deelnemer in het laatste stukje.

Ik mocht vaders vergezellen op de zondagmorgen dat het stukje op het Prins Clausplein is geschoten.

Vaders, broertje lief en ik zaten in de auto die men op de kont kijkt, we gingen onderdoor :p

 

Groet ron

 

PS; Berbee ken ik ook nog ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden