[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Pauze regeling


Remmert1972

Recommended Posts

  • Forumlid

Goede dag

Ik heb even een vraag wat rusttijden.

Wellicht weet iemand hoe het zit

Ik ben om 06:00 begonnen

Heb een uur gereden

Na dat uur 00:15 pauze genomen

Weer een tijdje gereden en weer 00:15 pauze genomen bij tank station.

Weer even gereden en neem nu 00:30

Mag dat in deze volgorde?

hoop dat iemand het mij kan vertellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die 2e pauze van 15 minuten zijn inderdaad niet nodig.

Wordt dan ook niet geregistreerd door je tacho als wettelijke pauze.

Pas als je na de 1e keer 15 minuten een pauze maakt van 30 minuten wordt deze als wettelijke pauze bijgeschreven in je tacho.

Maar goed....liever 15 minuten pauze teveel dan 1 minuut te weinig  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank u allen voor het snelle antwoorden.

Ik ben nu inmiddels bezig met 45 minuten pauze.

In principe rij ik vandaag maximaal twee en een half uur.

Dus hoef eigenlijk niet op die vier en een half uur te letten

Qua rijtijd hoef je er niet op te letten.

Maar er is ook nog zoiets als arbeidstijd van max 15 uur per dag.

Ik weet niet wat je tussen je rijtijden aan het doen bent ??

Maar ik neem aan dat je er van op de hoogte bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die 2e 15 minuten waren niet noodzakelijk, maar het mag natuurlijk wel.

Het is na 4:30, 45 minuten pauze of binnen de 5:15 een blokje van 15 minuten en een blokje van 30 minuten. na elke blok van 45 minuten begin je weer opnieuw aan een blok van 4:30/5:15.

 

Als je dus 1 uur rijd 15 minuten pauze neemt dan weer 2 uur rijd en 30 minuten pauze neemt mag je hierna een blok van 4:30 rijden maken voor je de volgende pauze moet maken.

Ik heb dus nog een tacho met zoeen rond schijfje erin die nooit begint te knipperen als ik pauze moet gaan maken.

Maar als ik het goed begrijp kun je dus 1 uur rijden, en dan een kwartier pauze en dan kan je dus 8 uur rijden met een half uurtje pauze ertussen als je je half uur maar maakt voor het eerste blok van 4,5 uur vol is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

... LOL Ik heb niet eens een reserve wiel... LOL

 

 

Ik ook niet, gewichtsbesparing.. Ik vind het goed haha

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 Das dan behoorlijk lullig,kun je eindelijk eens laten zien dat je bij de best opgeleide chauffeurs van Europa behoort :ja:  :ja:  en zelf een wiel kunt wisselen,krijg je van de baas geen reservewiel mee. :stom:  :stom:

 

:D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das dan behoorlijk lullig,kun je eindelijk eens laten zien dat je bij de best opgeleide chauffeurs van Europa behoort :ja::ja: en zelf een wiel kunt wisselen,krijg je van de baas geen reservewiel mee. :stom::stom:

:D:D

Als ik die man van de bandenboer bezig zie met zo'n moersleutel enzo denk ik altijd ; Die is daar veel beter in, laat hem het maar doen haha

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik die man van de bandenboer bezig zie met zo'n moersleutel enzo denk ik altijd ; Die is daar veel beter in, laat hem het maar doen haha

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 

 

Wat met lucht druk of olie druk kan, moet je niet met spierkracht doen...........

 

En ik kan dat best zien, mensen die aan het werk zijn.

bewerkt door Schots en Scheef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even iets anders, hoop dat het in dit topic past, kan en mag ;)

 

Gisteren na zo'n 3:45 rijtijd en 5:45 werktijd (zonder pauze) bij een DC in Zaandam aangekomen. Meer dan 10 auto's voor me, dus zet ik de tacho op rust (bedje symbool). Mijn collega was van mening, dat je de tacho ook op het "vierkantje" kunt zetten omdat er dan ook pauze geregistreerd wordt. Ik was het daar niet mee eens en heb eerst een uur "bedje", daarna een uur op "verkantje" gezet. Tot mijn grote verbazing werd de tijd dat de tacho op "vierkantje" stond op het dashboard ook als pauzetijd geregistreerd. :eek:

 

Hoe zit het nu:

- Mag je in bijv. bovenstaande situatie (dus werk/rijuren [bijna] vol) je tacho op het vierkantje zetten, wordt dit bij controle's ook geaccepteerd?

- Mijn collega is van mening dat het voor de wet wél als pauze gerekend wordt, maar dat de werkgever het op deze manier niet als pauze kan aftrekken, omdat je wél beschikbaar bent. In deze situatie duurde het precies 2 uur voor ik aan het dock werd geroepen, dus pauze zat...

- Wat is nu de betekenis van het "vierkantje" symbool? Ik kon ergens "Beschikbaarheidstijd" tegen, maar vind zo snel geen invulling daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even iets anders, hoop dat het in dit topic past, kan en mag ;)

Gisteren na zo'n 3:45 rijtijd en 5:45 werktijd (zonder pauze) bij een DC in Zaandam aangekomen. Meer dan 10 auto's voor me, dus zet ik de tacho op rust (bedje symbool). Mijn collega was van mening, dat je de tacho ook op het "vierkantje" kunt zetten omdat er dan ook pauze geregistreerd wordt. Ik was het daar niet mee eens en heb eerst een uur "bedje", daarna een uur op "verkantje" gezet. Tot mijn grote verbazing werd de tijd dat de tacho op "vierkantje" stond op het dashboard ook als pauzetijd geregistreerd. :eek:

Hoe zit het nu:

- Mag je in bijv. bovenstaande situatie (dus werk/rijuren [bijna] vol) je tacho op het vierkantje zetten, wordt dit bij controle's ook geaccepteerd?

- Mijn collega is van mening dat het voor de wet wél als pauze gerekend wordt, maar dat de werkgever het op deze manier niet als pauze kan aftrekken, omdat je wél beschikbaar bent. In deze situatie duurde het precies 2 uur voor ik aan het dock werd geroepen, dus pauze zat...

- Wat is nu de betekenis van het "vierkantje" symbool? Ik kon ergens "Beschikbaarheidstijd" tegen, maar vind zo snel geen invulling daarvan.

Op het dashboard wel ,maar als je een printje maakt zul je zien dat de tacho wachten noteert en geen pauze .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een print weet ik niet

Maar van mijn tachograaf mag ik na 45min wachten weer 4,5 uur rijden. ..

 

Precies, ik stond ervan te kijken! Maar er wordt dan wel wachten geregistreerd ipv rust. En hoe wordt dat beoordeeld bij een controle?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden