[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dashboard demonteren hulp nodig


jeroenV1982

Recommended Posts

  • Forumlid

Heren,

 

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Jeroen vd Velden en ik hoop op dit forum antwoorden te kunnen vinden op al mijn vragen. Om een lang verhaal kort te maken ga ik een dashboard van een scania 143m gebruiken om een vrachtwagensimulator te bouwen. Ik moet het dashboard nog wel eerst uit de cabine halen?!?

 

Weet iemand waar ik een soort van werkplaatshandboek kan vinden die mij hierin kan ondersteunen (liefst gratis en digitaal)?

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vandaag een Scania 144 dashboard gekregen, demontage is dus minder belangrijk. De opbouw en en ombouwen naar een simulator is nu aan de orde. Ik heb met name details nodig voor het monteren van het stuur, de stuurkolom etc. Ik wil uiteindelijk een echt Scania stuur op een USB Stuur monteren maar omdat een Scania stuur groot en zwaar is en een USB stuur maar heel zwak wil ik zoveelmogelijk van de originele onderdelen gebruiken om het stuur te bevestigen zodat de feeling zoveelmogelijk overeenkomt. Ik moet echter nog iets bedenken om op de rond stuur buis meer weerstand op te kunnen bouwen. Een lager dat er omheenpast waarbij ik de weerstand kan verhogen en verlagen zou heel mooi zijn. Als iedmand een tip heeft graag hulp!

 

Gesponsord door VOS Truck Parts:

 

411806697.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

 

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Jeroen vd Velden en ik hoop op dit forum antwoorden te kunnen vinden op al mijn vragen. Om een lang verhaal kort te maken ga ik een dashboard van een scania 143m gebruiken om een vrachtwagensimulator te bouwen. Ik moet het dashboard nog wel eerst uit de cabine halen?!?

 

Weet iemand waar ik een soort van werkplaatshandboek kan vinden die mij hierin kan ondersteunen (liefst gratis en digitaal)?

 

Alvast bedankt!

 

 

Je zou even bij de Ikea navraag kunnen doen  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vandaag een Scania 144 dashboard gekregen, demontage is dus minder belangrijk. De opbouw en en ombouwen naar een simulator is nu aan de orde. Ik heb met name details nodig voor het monteren van het stuur, de stuurkolom etc. Ik wil uiteindelijk een echt Scania stuur op een USB Stuur monteren maar omdat een Scania stuur groot en zwaar is en een USB stuur maar heel zwak wil ik zoveelmogelijk van de originele onderdelen gebruiken om het stuur te bevestigen zodat de feeling zoveelmogelijk overeenkomt. Ik moet echter nog iets bedenken om op de rond stuur buis meer weerstand op te kunnen bouwen. Een lager dat er omheenpast waarbij ik de weerstand kan verhogen en verlagen zou heel mooi zijn. Als iedmand een tip heeft graag hulp!

 

Gesponsord door VOS Truck Parts:

 

411806697.jpg

Het glaasje van de snelheidsmeter zeker kapotgedrukt met duim van het veelvuldig met 120kmpu bult naar beneden en snelheidsmeter op 85kmpu :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Administrators

Als die sim voor jou zelf is maakt het toch geen fuck uit hoe hoog die zooi hangt?

Ga er zelf op een kissie achter zitten en bepaal voor jouw eigen lijf de hoogte. Bij de meeste vrachtwaggels kan je ook enkel het stuur en de stoel verstellen, nog nooit gehoord dat het dashbord verstelbaaar was.....

Maar ben benieuwd naar het eind resultaat...

Vergeet je het klompenrekje bij de deur niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als die sim voor jou zelf is maakt het toch geen fuck uit hoe hoog die zooi hangt?

Ga er zelf op een kissie achter zitten en bepaal voor jouw eigen lijf de hoogte. Bij de meeste vrachtwaggels kan je ook enkel het stuur en de stoel verstellen, nog nooit gehoord dat het dashbord verstelbaaar was.....

Maar ben benieuwd naar het eind resultaat...

Vergeet je het klompenrekje bij de deur niet?

 

Je hebt gelijk maar de hoogte is belangrijk voor de afwerking anders zweeft bijvoorbeeld de stuurstanghoes in de lucht :)

 

Het klompenrekje was al uitverkocht helaas!

 

Project volgen? Klik HIER !!

 

411889261.jpg

bewerkt door jeroenV1982
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Heb je ook een echt werkende tachograaf?

 

Nee die heb ik helaas niet, dat is een duur onderdeel en ik weet niet of de Euro Truck Simulator API (ben ik afhankelijk van) die data verstrekt. Ik zou het wel kunnen simuleren dat hij de snelheid weg schrijft maar van de uren en tijd zal niet veel kloppen ben ik bang :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha ja zoiets ;)

 

Ik heb van een van de 4-serie truckers een maat nodig! Wie kan mij helpen om de hoogte te bepalen van het dashboard??

 

411854419.jpg

Knappe fotograaf, foto bij 60 km/h genomen :D. Begin mij al oud te voelen bij het zien van dit, een 3 serie...............

bewerkt door bituum trapper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Knappe fotograaf, foto bij 60 km/h genomen :D. Begin mij al oud te voelen bij het zien van dit, een 3 serie...............

 

Inderdaad! En inderdaad een 3 Serie, kon zo snel geen plaatje van een 4 vinden maar het idee was duidelijk!

 

P.S. Vraag me wel af wat de politie van zijn Tacho schijven zal vinden?? Als hij nu al 60 rijd, kun je wel nagaan wat er op de tacho staan bij 90km/h!

 

Tis ne SUPER meneer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eerlijk gezegd vind ik een dikke 3-Serie mooier dan een 4, alleen zie je bij een 3 niet vaak een mooi interieur. Het Dashboard van een R is daarentegen wel weer heel erg mooi.

 

Ik hoop op een dag mijn simulator klaar te hebben, te kunnen verkopen en van het geld een complete 3-Serie zonder motor te kunnen kopen. Ik wil er dan van de complete truck een aanhanger voor de auto maken voor transport naar beurzen en open dagen etc. Zware assen etc gaan er dan af en ik wil dan de truck wielen gewoon laten waar ze horen maar dan zonder functie. Eenmaal aangekomen op de show laat ik de Scania op de aanhanger staan en naar beneden zakken zodat hij op zijn eigen wielen staat, de aanhanger is dan uit het zicht. Ik kan de achterlichten en nummerplaat houder van de 3-Serie gewoon gebruiken als aanhanger verlichting en nummerplaat, lijkt me best grappig :)

 

Ik weet het, het is allemaal ver gezocht maar je moet blijven dromen he :) Ik vind t.z.t. misschien wel een sponsor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie geïnteresseerd is:

 

Hoe sluit je een echte Scania Retarder aan op een PC Truck Simulator (Euro Truck Simulator 2)?

 

Klik hier!

 

412004288.jpg

Mooi project, alleen denk ik dat je alles zelf softwarematig / hardwarematig moet gaan regelen.

 

Ik heb zelf een modelbaan gehad en informatie gewonnen over het digitaliseren van de modelbaan via de PC. Het gevolg was dat er 1001-systemen waren en ik door de bomen het bos niet meer zag. Tijdens mijn zoektocht kwam ik leuke programma's tegen die in combinatie met bestaande apparatuur die je in de winkel kon kopen heel ver kwam, maar waar je toch vrij aardig diep in de buidel moest gaan tasten.

 

Dus ik ben bang dat je zelf een printplaat moet gaan kopen en flink moet gaan solderen om een en ander via de PC gecommuniceerd te krijgen. In de modelbaanwereld waren het vooral de LPT (Printerpoort) of de Serial poort. In dat geval zal je een oudere PC moeten aanschaffen met bijvoorbeeld WinXP.

 

Als laatste geef ik je een tip mee : Stel je technische vragen op http://www.circuitsonline.net/forum/ . Ik denk dat daar iets meer Know-How zit dan hier op het chauffeursforum.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden