[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen verliest trailer.


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

Nog gefeliciteerd Piet.

Kees, wat is er zoal veranderd dat er 5 slangen of wat dan ook naar de oplegger gaan?

Had dat wel eens gelezen van die vetvrije schotels, maar slechts 1 keer gezien op een race truck. Een truck voor een raceteam bedoel ik.

Hier hebben ze de twee luchtslangen en de electriek kabel. Noemen ze de pigtail (varkens staart:D)

Ook zoiets als het vetsmeer systeem kennen ze hier niet, altijd wat vet erop smeren, bah.............. en iedere 5000 mijl even smeren.

Vond inderdaad wel dat de meeste chauffeurs uit NL en Belgie elkaar best wel willen helpen. Er is hier een uitdrukking.

The only stupid question is the one you don't ask.

Als je iets niet weet, vraag het. En Hendrik is volgens mij een zeer ervaren chauffeur, zeker als je veel leveringen in steden en dorpen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
rijdende door belgie lijkt het wel of de meesten hun c-e even snel hebben moeten halen, de goeden uitgezonderd. volgens mij ben jij er ook 1 van, je blaast je tekortkomingen als chauffeur van je af met een grote bek. in nederland durven chauffeurs elkaar wel om raad te vragen, ook met de gedegen opleiding die wij hebben gevolgd.

je durft tegen herman te zeggen dat ie niet de idioot uit moet gaan hangen?? die man heeft meer ervaring dan jij, erg veel ervaring meer. en hij heeft gelijk over dat aankoppelen. als je recht en rustig onder je trailer rijdt hebben de poten daar niks van te lijden. maar als je een blaaskaak bent met een te mooie auto dan denk je wel dat je kunt rijden maar fatsoenlijk aankoppelen lukt dan nog niet eens.

met andere woorden, de zoveelste blaaskaak

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Van de week weer veel in belgie gereden,volgens mij leren ze daar'hoe kan ik de nummerplaat van mijn voorganger van dichtbij bekijken'

Maar daar gaat dit topic niet over,sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami
Uh ik vroeg inderdaad hoe je kunt controleren dat de aanhanger veilig vergrendeld is dit na 8 jaar geleden het examen te hebben gedaan en 6 jaar bakwagenervaring !! dan kun je wel een grote bek hebben over deze vraag maar weet jij nog wat je 8 a 9 jaar geleerd hebt ??? waarschijnlijk ook niet helemaal dus vandaar deze vraag !!!

vragen is absoluut geen schande, ik heb vorig mn ce gehaald en heb toen met een combi gelest.

Krijg ik van de baas sleutels van een trekker mee maar wel eerst vragen hoe alles werkt, dus het hoeft niet geleden te zijn en domme vragen zijn er niet alleen domme antwoorden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami
Nog gefeliciteerd Piet.

Kees, wat is er zoal veranderd dat er 5 slangen of wat dan ook naar de oplegger gaan?

dan heb ik weer iets aparts, ik heb er 6:D

luchtslangen 2 maal, verlichting, accecoires, abs en laadklep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Guido bedankt voor de info is mij weer een hoop duidelijk zo :tu::tu:

al bedenk ik me de volgende keer wel twee keer voor ik weer een vraag op het forum zet !!

geen 2 keer nadenken hendrik gewoon vragen. van de meesten krijg je fatsoenlijk antwoord, ik vraag nu nog als ik iets niet weet. je kan niet alles weten.

en diegenen die er domme/stomme antwoorden op geven zijn zoals frankie al zegt blaaskaken en zelf te bang om iets te vragen.

en het verhaal van guido klopt als een zere vinger:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ken een trucker, die zelfs geen goeiendag zegt... al ben je nog zo vriendelijk, hij is Mute....:mad:Barf

het is een apparte word ervan gezegd, nou ik vind het ronduit onbeschoft iig.

die hoefd dus niet te denken, dat ik ooit collegiaal zal zijn, als hij inde problemen zit.

je kunt je vak nog zo goed verstaan, je hebt het ook moeten leren.

soms door text en uitleg, soms door vallen en opstaan.

dus het minste wat je kunt doen, is je collega helpen.

daarnaast zei mn ouwe altijd::::

Hij die niet in staat is om fouten te maken, is tot NIETS in staat.

en verrek, het is nog waar ook;)

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je durft tegen herman te zeggen dat ie niet de idioot uit moet gaan hangen?? die man heeft meer ervaring dan jij, erg veel ervaring meer. en hij heeft gelijk over dat aankoppelen. als je recht en rustig onder je trailer rijdt hebben de poten daar niks van te lijden. maar als je een blaaskaak bent met een te mooie auto dan denk je wel dat je kunt rijden maar fatsoenlijk aankoppelen lukt dan nog niet eens.

met andere woorden, de zoveelste blaaskaak

blaskaaken zitten overal, zeker degeen die afkomen dragen met eccuses dat anderen veel meer ervaringen hebben dan sommigen.

nugoed, ik kan moeilijk ontkennen dat ik een groentje ben, dat staat zwart op wit en zal ik ook nergens ontkennen of betwisten, want wie mij kent weet dat ook ik niet beroerd ben om uitleg te vragen over alle zaken, zelfs als is dat om iets stoms.

Zowel herman en ik zijn het bijde eens over dezelfde wijze van aankoppellen, er word enkel een verschil gebracht dat ik me trailer eerst ophef alvorens de slangen te koppelen en Herman die 2 zaken net omgekeerd doe, ik koppel geen slangen aan alvorens de rukken te geven, zo geeft in mijn ogen de trailer de meeste weerstand om het "ff uit te testen", maar blijkbaar word er daar gewoon naast gekeken en wil hij mij voor idioot beschilderen omdat ik dan zogenaamd de poten kromtrek, nou lezen jullie dan niet dan ik de trailer ophef???? Lezen is blijkbaar ook een vak appart, en als je dan net dat punt wil duidelijk maken lullen ze je nog gewoon weg ook nog en ben je gelijk een blaaskaak, nou dat is echt proffecioneel hoor. ik dacht dat waardige truckers naar elkaar luisterden inplaats van vooroordelen uit te spuwen over een ander.

wat betreft de afschilderingen over een belgsiche chauffeur... het is maar wat je wil zien, ik ontken niet dat mijn land chauffeurs bezit waarbij je liever een hand voor je ogen houd, maar je moet ook willen zien dat er zulke mensen in elk land zitten, daarom heb ik ook het schijt aan mensen die met zulke vooroordelen gooien. zie eerst de balk in eigen ogen alvorens naar de splinter in een ander zijn oog te wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moest van instructeur onderrijden+optillen (poten net vrij) aankoppelen, vergrendeling checken, poten opdraaien etc...

OP examen dacht ik hmm als dat allemaal maar goed gaat weer, gelukkig prima.

Werd er ingehamerd anders rij je de poten krom! Als niet helemaal recht aankoppeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik sluit een technisch mankement niet geheel uit.

nieuwe trekker, misschien iets mis met de schotel?

ik kan me niet voorstellen dat een trailer een paar bochten en kilometers verder van je trekker af schiet, als hij niet goed gelockt zat.

mvgr wupke;)

Daar ben ik het mee eens... Heb zelf enige tijd geleden gezien hoe een gloednieuwe trekker zijn trailer verloor... was op een Rasthof bij Graz in de buurt. Ik stond naast hem en hij reed weg en... BWAM!!! :eek: En deze was WEL geborgd.. heb ik zelf gezien ( ik heb die chauffeur nog geholpen met de trailer de poten zover omlaag te draaien dattie zijn trekker er weer onder kon rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ken een trucker, die zelfs geen goeiendag zegt... al ben je nog zo vriendelijk, hij is Mute....:mad:Barf

het is een apparte word ervan gezegd, nou ik vind het ronduit onbeschoft iig.

die hoefd dus niet te denken, dat ik ooit collegiaal zal zijn, als hij inde problemen zit.

zeker een die voor KN veghel rijd met een axor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar als je een blaaskaak bent met een te mooie auto dan denk je wel dat je kunt rijden maar fatsoenlijk aankoppelen lukt dan nog niet eens.

met andere woorden, de zoveelste blaaskaak

En dit is dus een punt waar ik me eigen aan irriteer! Ik heb een mooie auto ( zal ik nooit ontkennen :p ) maar ik krijg dus ook heel vaak de verwijten naar me kop van chauffeurs die ik niet ken, van ; Daar heb je weer zo'n jong jochie op een dikke auto, arrogante klootzak blablabla! En ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik dit minstens 1x per dag meemaak :( Dan raak je met een chauffeur in gesprek en aan het einde komt er bijna altijd uit : Goh je valt me reuze mee nu ik je gesproken heb :confused: Het komt er dus op neer dat omdat ik 'pas' 23 ben en op een dikke auto rijdt ik me altijd moet verdedigen tegenover een '' oudere '' chauffeur op een normale auto :confused:

gr Bunny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goh je valt me reuze mee nu ik je gesproken heb :confused: Het komt er dus op neer dat omdat ik 'pas' 23 ben en op een dikke auto rijdt ik me altijd moet verdedigen tegenover een '' oudere '' chauffeur op een normale auto :confused:

gr Bunny

Pure afgunst....lekker niks van aantrekken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wist het wel, Herman/Kees is helemaal geen chauffeur, maar een schilder......

Portretten of industrieel schilder?

:D:D

Joel, je komt wel een beetje vijandig over, vandaar de niet al te positieve reacties op je waarschijnlijk....

Ik had laatst dat ik een borgpen van de schotel niet eraf kreeg en een collega vroeg even te helpen. Tijdens het praten en eraf halen was ik zodanig afgeleid dat ik vergat de poten uit te draaien (met afkoppelen dus!) reed ik zo weg en hoorde hem op de grond vallen. :o:o Gelukkig was ie leeg en licht, iemand anders dat weleens overkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:D:D

Joel, je komt wel een beetje vijandig over, vandaar de niet al te positieve reacties op je waarschijnlijk....

Ik had laatst dat ik een borgpen van de schotel niet eraf kreeg en een collega vroeg even te helpen. Tijdens het praten en eraf halen was ik zodanig afgeleid dat ik vergat de poten uit te draaien (met afkoppelen dus!) reed ik zo weg en hoorde hem op de grond vallen. :o:o Gelukkig was ie leeg en licht, iemand anders dat weleens overkomen?

weet je hoeveel trailers kromme poten hebben? pfff. Je bent echt niet de enige. Vergeten is menselijk. Vooral als je eigenlijk met je hoofd ergens anders zit. Haast of problemen (thuis bijv.) zijn daar oorzaak nr 1 van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:D

Joel, je komt wel een beetje vijandig over, vandaar de niet al te positieve reacties op je waarschijnlijk....

Ik had laatst dat ik een borgpen van de schotel niet eraf kreeg en een collega vroeg even te helpen. Tijdens het praten en eraf halen was ik zodanig afgeleid dat ik vergat de poten uit te draaien (met afkoppelen dus!) reed ik zo weg en hoorde hem op de grond vallen. :o Gelukkig was ie leeg en licht, iemand anders dat weleens overkomen?

ik had het laatst. (bijna).

ik had een volle trailer aangekoppeld, en ook eea gecontroleerd, incluus het optrek truukje,of de trailer wel goed gelockt zat.

alles leek in orde, dus slangen eraan, en ff wat naar voren ,deuren dicht gemaakt,en ff later papperassen enzo, wilde ik wegrijden.

ik hoor kaboekboem nog wat en in een reflex trap ik op de noodrem.

Lag de trailer nog net op het subframe, achter de schotel.

dus ff stoeien met de luchtvering en de poten,en kon hem toen opnieuw aankoppelen.

ik snap eigenlijk nu nog niet wat er mis is gegaan, tenminste in dacht toch dat alles ok was..

maar goed, gelukkig geen schade, en niet veel tijdsvelies, dus wat ik nu steeds doe is extra goed kijken of de schotel echt wel gelockt zit.

mvgr wupke:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:D:D

a: Joel, je komt wel een beetje vijandig over, vandaar de niet al te positieve reacties op je waarschijnlijk....

B: Ik had laatst dat ik een borgpen van de schotel niet eraf kreeg en een collega vroeg even te helpen. Tijdens het praten en eraf halen was ik zodanig afgeleid dat ik vergat de poten uit te draaien (met afkoppelen dus!) reed ik zo weg en hoorde hem op de grond vallen. :o:o Gelukkig was ie leeg en licht, iemand anders dat weleens overkomen?

A: ja dat weet ik, daarom ik er ook niet verder meer op doorging.

B: dat heb ik ook wel eens voorgehad met lege ctr chasis, je kent dat wel "rap rap rap want ik moet dit en dat nog halen voordat..." bonk.... tjah..

een volle container heb ik 1X gehad en die heb ik op het nippertje nog op het chasis kunnen houden. was met afkoppelen aan een laadkaai, ik had afgekoppeld en was met de poten bezig, toen kwamen ze klagen dat ie niet recht stond en moest verzetten, dus hele circus terug aangekoppeld.... maar utieraard vergeten die schotel terug dicht te gooien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
ik sluit een technisch mankement niet geheel uit.

nieuwe trekker, misschien iets mis met de schotel?

ik kan me niet voorstellen dat een trailer een paar bochten en kilometers verder van je trekker af schiet, als hij niet goed gelockt zat.

mvgr wupke;)

ik heb het zelf ook een keer gehad trailer ff afkoppellen in garage voor werkzaamheden daarna weer aankoppellen wegrijden bij garage rechts af naar de poort rechts af de weg opdraaien trek op om snelheid te maken bof weg trailer, heeft me 2 achterlichten gekost en de trailer was van ferrymaatschappij op de boot gezet en nooit weer gezien::D:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo te zien heeft iedereen z'n eigen manier om te controleren of 'ie wel d'rin zit, de oplegger, en de ene heeft een betere methode dan de ander.

Maar ik vraag me toch wel af... wie van de leden hier heeft daadwerkelijk eens een oplegger (bijna) verloren doordat hij/zij niet goed heeft aangekoppeld. Kan me voorstellen dat je dat hier niet gaat zeggen (je naam staat er dan ook bij...), dus zal effe enquete erbij zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien heeft iedereen z'n eigen manier om te controleren of 'ie wel d'rin zit, de oplegger, en de ene heeft een betere methode dan de ander.

Maar ik vraag me toch wel af... wie van de leden hier heeft daadwerkelijk eens een oplegger (bijna) verloren doordat hij/zij niet goed heeft aangekoppeld. Kan me voorstellen dat je dat hier niet gaat zeggen (je naam staat er dan ook bij...), dus zal effe enquete erbij zetten.

IKKE Ben er gewoon heel eerlijk in.Aankoppelen en ondertussen babbelen met een colega en niet op de "klik" gelet en ook de schotel niet visueel (en dat op de vroege ochtend :D) gecontroleerd.Wegrijden en ja hoor met zijn neus op de tegels :mad:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat ik zelden aan of af hoef te koppelen vraag ik altijd een collega die in de buurt is of bij voor mij kijken wil:o.Krijg je nog tips ook.Zoals eerst de slangen aan koppelen en dat de scholtel er onder rijden bij een Daf XF.

Daar is nou eenmaal weinig ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden