[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen verliest trailer.


Nr one

Recommended Posts

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Omdat ik zelden aan of af hoef te koppelen vraag ik altijd een collega die in de buurt is of bij voor mij kijken wil:o.Krijg je nog tips ook.Zoals eerst de slangen aan koppelen en dat de scholtel er onder rijden bij een Daf XF.

Daar is nou eenmaal weinig ruimte.

Als je een koeler hebt is er idd weinig ruimte..

Bij een kasten of huif is het nog wel te doen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat ze die instap aan de rechterkant bedoelen. Vreemde zet van DAF trouwens.

niet zo heel raar denk dan loop je de traanplaat af en stapt op de weg of iets en je zit meest niet aan de rijbaan lijkt mij tenminste maar aan de trotooirkant.

bij MAN hebben ze dat ook gedaan aan de linkerkanr de accubak en rechts de tank met tredes naar de traanplaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zo heel raar denk dan loop je de traanplaat af en stapt op de weg of iets en je zit meest niet aan de rijbaan lijkt mij tenminste maar aan de trotooirkant.

bij MAN hebben ze dat ook gedaan aan de linkerkanr de accubak en rechts de tank met tredes naar de traanplaat

Ik heb laatst een 105 van een collega aangekoppeld en de luchtslangen vond ik echt een probleem. Zal na verloop van tijd wel wennen maar toch heb ik de collega gezegd het nog maar even na te kijken, zat me niet helemaal lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

van koppelen of controleren moet je een vast ritme maken.

ik zie zo vaak collega's bij het afkoppelen eerst de schotel opentrekken (omdat ze daar het eerst langslopen) en vervolgens de poten naar beneden draaien. je vergroot daarmee wel het risico. ik draai altijd eerst me poten tot bijna op de grond, en vervolgens trek ik me schotel open, en vervolgens draai ik het laatste stukje naar beneden. het zal je maar gebeuren dat je trailer aan de rol gaat zodra je je schotel opentrekt.....

na elke stop/pauze contoleer ik ook me schotel, of die nog wel dicht zit. er zal even een "collega" langslopen die hem even open getrokken heeft......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik trek ook altijd eerst de schotel open. Waarom? Omdat dat wel eens niet wil, en dan vervolgens even spelen met de luchtvering wonderen doet! Dat werkt niet zo met de poten al bijna aan de grond.

Vervolgens draai ik de poten uit, en als laatste de slangen los. Heb me dat zo aangewend, ook al omdat de trailer dan tot het laatst toe geremd staat.

En als er praatvolk bij komt, ga ik wel verder ná het gesprek:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden