[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Leeuw's belevenissen


Gast Leeuw

Recommended Posts

  • 1 month later...

Terwijl er over Dutroux, Robert M. in de Amsterdamse zedenzaak uitvoerig bericht werd en we zelfs een paar jaar geleden ook over Rotherham mochten horen en lezen: De Britse stad waar 1400 tot 1500 meisjes werden misbruikt en verhandeld alsof het slaven waren, wordt er over een nieuwe soortgelijke zaak niets gemeld.

 

De kwaliteitsmedia waardoor we volgens onze kwaliteitsmedia kwalitatief en onpartijdig worden geïnformeerd, doen er het zwijgen toe.

 

Dat Eva Jinek zwanger is, is belangrijk. En dat Trump wel of niet een minister heeft ontslagen, is ook belangrijk. De naaktfoto's die in een sauna zijn gemaakt en het salaris van banktopmannen: Ook best belangrijk, hoor.

Maar dit meisje dan?

 

dygjiz7xcay6pul68rnp.jpg

 

Zij en al die andere misbruikte meisjes in Telford zijn o.a. voor het ANP,  de NOS en nu.nl geen enkel bericht waard.

Enige nieuwswaarde lijkt het toch wel te hebben, aangezien in meer Britse steden dergelijke kinderverkrachtende bende's actief lijken te zijn...

 

Dit meisje was één van de minstens 1000 misbruikte meisjes in Telford, waar een bende Pakistaanse-Britse mannen járenlang zijn gang kon gaan, met het mishandelen, verkrachten en verhandelen van meisjes, omdat politie en overheid niets deden met aangiften en signalen dat er iets mis was.

Vanwege de achtergrond van de daders. Uit angst voor racist uitgemaakt te worden.

 

Het meisje op de foto stierf samen met haar zus en moeder op 16 jarige leeftijd, toen haar misbruiker het huis in brand stak...

 

In deze column schrijft Rob Hoogland er ware woorden over en laat ook de eigen Telegraaf niet buiten schot, die het weliswaar meldde, maar pas op pagina 12:

https://abload.de/img/gruwelenzvs8j.jpg

 

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien willen ze eerst onderzoeken wat waar en wat nepnieuws is?

Toch wel belangrijk om dat te onderzoeken om geloofwaardig naar buiten te komen lijkt mij. 

 

Maar er wordt zoveel geschreven............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik ga er vanuit dat dit evengoed naar buiten komt als er meer over bekent is.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lientje:

Misschien willen ze eerst onderzoeken wat waar en wat nepnieuws is?

Toch wel belangrijk om dat te onderzoeken om geloofwaardig naar buiten te komen lijkt mij. 

 

Daarom zijn ze ook eerst met Eva Jinek naar het ziekenhuis geweest om een echo te maken van haar buik. Of lijkt dat een beetje vergezocht? :rolleyes:

 

 

Maar ik denk ook wel dat ze er op enig moment bijna niet meer omheen kunnen, net als met de gebeurtenissen in Keulen twee jaar geleden. Toen probeerden de staatsmedia het ook zo lang mogelijk stil te houden.

Blijft de vraag of zoiets in Nederland en andere landen ook gebeurt. Ik hoop van niet maar vrees van wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hypocriet. Een mooi woord voor de zondag, lijkt me. Hét modewoord van deze tijd en zelfs hier op het forum is het ontdekt. Het betekent: "Schijnheilig".

Elders vind je duidelijker uitleg, zoals:

"Hypocriet is afgeleid van het Griekse woord hupokrites. Dit woord betekent letterlijk acteur. Iemand wendt geloof, gevoelens, moraal of deugden voor. In feite staat deze persoon hier dus niet volledig achter. De normen en waarden worden niet zelf in praktijk gebracht zoals bij het bekritiseren van anderen."

 

Ja, dat lijkt nogal eens van toepassing in onze samenleving:

 

- Het #metoo-gebeuren van een tijdje geleden, waarbij misbruik van actrice's door een producent in een machtspositie terecht werd aangekaart. 

Toen Jelle Brand Cortius een collega ervan betichte om homodingen met hem gedaan te hebben was het hoogtepunt van het #metoo-gebeuren in Nederland bereikt. Geen TV- of radioprogramma waar het niet over #metoo ging. Iedereen wilde deel hiervan uitmaken, dagen achtereen niets dan #metoo in De Wereld Draait Door.

 

En toen werd bekend, dat Francisco van Jole (Vara journalist) tenminste één veel jongere vrouw aangerand had....

Een Vara journalist wordt op de NPO natuurlijk niet afgebrand, dus keken DWDD en de rest van het spul braaf weg en zo ging #metoo in Nederland als een nachtkaars uit...

 

- De verbindende beweging Denk, die pleit voor het gedogen van foutparkeerders bij een moskee. Omdat de moskeebezoekers het ook niet kunnen helpen, dat de moskeeën aan drukke straten staan, vindt Denk dat de parkeerwachten bij het vrijdagmiddaggebed maar een oogje moeten dichtknijpen.

"Omdat de bezoekers er ook niets aan kunnen doen dat het druk is in de straat, of dat in het gebied alleen geparkeerd kan worden met een vergunning, zou het een prachtig signaal van inclusiviteit zijn, als Amersfoort het foutparkeren éven door de vingers ziet.”
Maar betekent inclusiviteit niet juist dat iedereen deelneemt aan de samenleving EN dat voor iedereen ook dezelfde regels gelden?

 

- Wilders, die vanwege een nieuw filmpje weer koppen in kranten behaalt, omdat er in dat filmpje wordt beweerd dat islam o.a. discriminatie, vrouwenhaat, homohaat, onderwerping, eerwraak en nog een aantal uiterst onprettige dingen is. Daar kun je wat van vinden, daar mag je wat van vinden.

Dat vervolgens de Islam Democraten in Den Haag dan op een zondag volgens afspraak aangifte op het politiebureau kunnen gaan doen tegen Wilders, terwijl ondertussen de politie aangiften van écht misdrijven actief ontmoedigt, hoe mogen we dat dan noemen?

Ik gebruik bewust het woord "mogen", omdat kritiek leveren nog net mag. Zoals aangegeven in het sleepwet-draadje: Zo'n sleepwet kan in verkeerde handen voor critici vrij vervelend uitpakken en wat mag er dan nog?

 

- En dan Telford. Decennialang misbruik van jonge meisjes en jonge vrouwen. Door een bende van islamitische allochtonen, waarbij de politie en overheid wegkeken, uit angst om racist genoemd te worden...

Een mogelijk aantal van 1000 slachtoffers, waarbij de jongste slechts 11 jaar was. Dit waren de resultaten van een anderhalf jaar lang onderzoek van The Mirror.

De Nederlandse media deden er (AD en Telegraaf uitgezonderd) massaal het zwijgen toe.

 

- Pas na drie dagen kwam er een berichtje van de zijde van de NOS, waarin de politie uitvoerig wordt geciteerd die het aantal slachtoffers overdreven vond en tevens stelt dat er geen enkele bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is bij de daders. Tuurlijk... 

Maar van The Mirror wordt niemand geciteerd of aan het woord gelaten, terwijl dat diegenen zijn die er lang onderzoek naar hebben gedaan!

Is dit nu éénzijdig nieuws brengen, is het bewust nepnieuws, is het hypocriet of gewoon waardeloos werk leveren? Zegt u het maar...

 

Waarom werd door de NOS er over het misbruik in de katholieke kerk dan wel zo uitvoerig bericht en werd daarbij de religie van de daders uitvoerig belicht? Omdat men wel weet, dat er dan geen katholieken met snode plannen achter je aan komen?

Waarom werd het misbruikschandaal in de dagopvang wel wekenlang dagelijks in het nieuws gebracht, omdat de dader toen gewoon "wit" was?

 

Waarom ik Telford aanhaal is, omdat er hier sprake lijkt te zijn van dezelfde islamitische allochtone groep, die een paar jaar geleden ook achter het misbruikschandaal in Rotherham bleek te zitten.

Waar, net als in Telford, politie en politiek jarenlang wegkeken, uit angst om voor racist uitgemaakt te worden.

Die religie zou wel eens een verbindende factor kunnen zijn tussen de daders: Een religie die vrouwen als waardeloos ziet...

Maar dán nog is dat niet de enige reden dat het misbruik van meisjes decennialang ongestoord kon doorgaan!

 

Politieke correctheid is blijkbaar belangrijker dan de levens van -in dit geval- 1000 (zeer) jonge meisjes....

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kots- en kotsmisselijk wordt je daar inderdaad van. Maar dat zal niet veranderen zolang "links" sleutelposities in de vaderlandse media inneemt.
Hoor jij trouwens nog wel n's hoe 't staat met dat appartementje in Scheveningen van P?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei matthieu:

Kots- en kotsmisselijk wordt je daar inderdaad van. Maar dat zal niet veranderen zolang "links" sleutelposities in de vaderlandse media inneemt.
Hoor jij trouwens nog wel n's hoe 't staat met dat appartementje in Scheveningen van P?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 

 

Dat laatste vroeg Wilders gisteren tijdens een debat dus maar zelf aan Pechtold, terwijl de NOS "journalist" hem zonde succes nog probeerde te stoppen met "ik ga nu onderbreken"... :cool:

 

Ben ik de enige die een vreemd gevoel krijgt van een journalist -van een zgn onafhankelijke publieke omroep!- een politicus probeert te beschermen tegen lastige vragen door te proberen, zijn tegenstander af te kappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei HIT:

^^ Dat bedoel ik ook niet, ik mag zijn belevenissen over zijn werk graag lezen. Maar sommige dingen juist weer niet.

 

Ik zal er eens over nadenken. Weet ook niet of er veel interesse is in die overdenkingen... Het zijn dingen die mij best wel bezig houden, maar leden ermee "vervelen" is natuurlijk niet mijn bedoeling.

 

En ik kan me ook wel voorstellen dat veel mensen een beetje klaar zijn met "dat hele gedoe". Dat wat matthieu aangeeft hoor ik veel vaker bij bijv collega's..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat me zoal bezighoud, nou ja, deze week toch ook wel weer de nodige opmerkelijke dingetjes zien langskomen...  Maar daar zal ik jullie dit keer niet mee lastigvallen :D, in plaats daarvan een verhaaltje uit de oude doos:

 

Zaterdag 16 juni 2007: Een typische natte Noord-Duitse lentedag. ;)

Het plan: Even een trailer voor 9.00 in Travemünde afkoppelen en dan solo naar de Ostuferhafen in Kiel om er er daar weer ééntje ophalen.

 

Nadat ik mijn papieren bij de rederij in Travemünde had afgegeven, zag ik buiten een beschadigde Scania staan. Geen collega te bekennen, dus kon ik ook niets betekenen...

Bij het naderen van de portiers, zag ik een Daf-combi die een Finse Scania had geschept. Gezien de schade was het een beste klap geweest, maar de politie was al aanwezig en zo te zien was er niemand (ernstig) gewond geraakt. Maar toch, wat 'n topdag... :(

 

Na het verlaten van het haventerrein, heb ik nog even een foto van de beschadigde Scania gemaakt:

 

hkp974travebds5q.jpg

 

Wat er was gebeurd hoorde ik later van de betrokken collega:

Een Daf met wipkar uit één van de Baltische staten (ik weet niet meer welke), stond naast zijn Scania geparkeerd. Om onbegrijpelijke redenen is de chauffeur van de combi naar links weggedraaid en heeft de achterkant van zijn wipkar de Scania flink geraakt. De chauffeur is gewoon doorgereden...

 

Verderop heeft hij blijkbaar toch gemerkt dat 'ie de verkeerde kant was opgedraaid, is gekeerd en over het aflopende parkeerterrein op de haven af gedenderd. Toen hij de geparkeerde trucks voorbij was, kwam van rechts een Finse Scania: Dat werd dus een flinke boem. De Baltische chauffeur had maar liefst 2,8 promille in z'n bloed...

 

In de Ostuferhafen in Kiel aangekomen bleek de Kieler Woche gaande te zijn. Op het water van de Kieler Förde was het druk en ik kon het niet laten een plaatje van "mijn" auto en één van de vele passerende zeilschepen te maken:

 

hkp1001a33qvn.jpg

 

Onder dit westelijke deel van de Ostuferhafen bevinden overigens nog de restanten van U-Boot bunkers uit de Tweede Wereldoorlog: Wat niet opgeblazen kon worden, is met een hele dikke laag zand afgedekt en tegenwoordig staan hier de ferrytrailers. Ik heb in de jaren '90 helaas verzuimd plaatjes van de restanten van de bunkers te maken...

 

Over de B 502 en B 76 begon de terugweg en in de oprit van de A 215, was een Mercedes in de slip geraakt. De mevrouw van het blauwe auto'tje was overduidelijk flink boos op de meneer die het vooral voor zichzelf vervelend leek te vinden: Verbazingwekkend, hoe precies je je na ruim 10 jaar bepaalde momenten nog kunt herinneren!

 

pict69923hur1.jpg

 

Wie de A 7 bij Hamburg een beetje kent, weet dat je vanuit noordelijke richting na de Elbtunnel rechts de containerterminals van Walterhof te zien krijgt, met de nodige sporen. Iets verderop is ook nog het rangeerstation "Alte Süderelbe" met het seinhuis waarvan de bovenverdieping een beetje op een UFO lijkt.

Treinen zijn een hobby van me en als het kon, maakte ik graag mijn pauze in Hamburg Moorburg om daar een paar treinen te fotograferen. Dit was slechts een paar 100 meter van de A7 en vanaf de plek waar ik treinen fotografeerde, had ik mijn auto steeds in het zicht. Win-win :cool: :

 

pict6994vsu7v.jpg

 

pict69966vu1o.jpg

 

En zo was ook elk saai koppelritje, waar heel veel collega's hun neus voor ophaalden, toch weer anders. :ok: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere keer als ik die trailers van HCS Transport & Spedition uit Kopenhagen zie krijg ik wel een beetje heimwee naar dat Scandinaviewerk....ze reden toen nog zonder al die oost buitenlanders waren 2 mooie jaren om voor te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

 

Ger mag blij zijn dat jij niet ook je merk en vlootnummer als schermnaam hebt genomen,
Heisterkamp Scania1001  was er eerder denk ik dan

               Vos  Scania1001
:D:D

Maar Ger zit “hier” 5 jaar eerder dan Leeuw dus had nog wel ander nummer kunnen hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn printer begon een beetje kapot te gaan en vandaag de nieuwe geplaatst. Nu had ik gehoopt, dat het plug&play zou worden omdat het merk identiek is en typenummer bijna gelijk, maar dat was te positief. Voor deze ene keer zal ik een lang verhaal kort maken:p : Hij doet 't!

Ook de scanner moest natuurlijk getest worden en dus heb ik maar even een ouderwetse fotoafdrukken tevoorschijn gehaald.

 

Vroeger had mijn oud-werkgever ook combi's met wissellaadbakken, waarmee o.a. voor Nedlloyd en Scansped (wie kent ze nog...) werd gereden. Maar ook werd er 's avonds/'s nachts met bakken van een klant Duitsland in gereden om ergens te gaan wisselen. Sommige collega's konden niet met een schamelaanhanger uit de voeten of wilden "dat getrek met die steunpoten" niet, ik vond het juist wel een leuke afwisseling:

 

hkp702czssj.jpg

 

 

Bijna op de dag af 16 jaar geleden, om 5.30 's morgens, stond ik met auto 400 ergens in Duitsland. De fotocamera werd weer eens ergens op een vuilnisbak of vangrail gelegd, om de auto met de maan erboven vast te houden. Dit was trouwens de enige keer dat me dat vrij goed gelukt is, want heel soms moest er ook gewerkt worden :cool::

 

hkp400x6uhu.jpg

 

Later in 2002 droegen een paar opleggers van Wim Bosman een fraaie reclame voor het Bayer product Makrolon. Helaas heb ik er maar een paar keer meer rondgereden en er maar weinig foto's van. De kunststof Makrolon werd onder andere voor CD-R's gebruikt en gezien de reclameinspanningen van Bayer (zie onder) voorzag men er een gouden toekomst voor.

Nu, anderhalf decennium later, zijn CD's alweer goeddeels ingehaald door de mp3:

 

hkp522f9u89.jpg

 

Dat brengt ons weer bij een andere hobby van me, want in Duitsland werden vier IC-locomotieven van de serie 101 van een Makrolon-reclame voorzien. Eén van deze loc's was de 101 065 en deze fotografeerde ik op 24 februari 2001 in de buurt van Osnabrück met IC 707 van Kiel naar Basel:

 

101065crukb.jpg

 

Ohja: De scanner werkt dus!  :D  :ok:  :ja: 

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Leuk. :ok:

 

Reclame op treinlocomotieven. Ik heb het nog niet eerder gezien.

 

16 uur geleden zei Leeuw:

ik vond het juist wel een leuke afwisseling:

 

Ja, zo denk ik ook wel. Met alleen maar 'mopperen' wordt het er niet gezelliger op binnen een groep collega's, vind (ervaar) ik. 

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit keer weer eens iets wat me bezighoud (u bent gewaarschuwd ;)): Münster. Afgelopen zaterdag was het mooi weer, letterlijk geen vuiltje aan de lucht, toen uit het niets een busje een terras opreed en daarbij twee mensen doodde en meer als 20 mensen verwondde. De dader lijkt een autochtone Duitser te zijn, een verwarde man met psychische problemen die zichzelf meteen na zijn daad in zijn busje doodschoot. In een Amerikaanse misdaadserie op TV zou men dat een "open and shut case" noemen, kat in 't bakkie.

 

Ware het niet dat er een aantal niet helemaal (of juist helemaal niet?) lijken te kloppen. Een aantal dingen die gewoon niet logisch zijn:

 

- De conclusie dat de dader Jens R. zichzelf heeft doodgeschoten meteen na de daad, lijkt voorbarig.

Ooggetuigen hebben namelijk gemeld dat er meteen na het incident twee mannen uit het busje sprongen en vluchtten!

Dit zou aan de hand van beelden van beveiligingscamera's vrij makkelijk te controleren moeten zijn.

 

- Het busje is eigenlijk een luxe-kampeerbus. Jens R. lijkt dus geen kluizenaar geweest te zijn, iets wat de vele stickers op de luifel van de camper en het feit dat er zelfs nog bagage op de achterklep zit onderbouwen.

 

- Aangezien er geen ontplofte airbags in de camper te zien zijn, lijkt het niet enorm hard gegaan te zijn. Zelfmoord door ergens keihard tegenaan te rijden lijkt dus als plan uit te sluiten.

 

- Als Jens R. van plan was zoveel mogelijk mensen mee te nemen de dood in, waarom heeft hij zichzelf dan (volgens de officiële lezing) meteen in zijn eigen camper doodgeschoten en niet eerst nog een paar van de talrijk aanwezige omstanders neergeschoten?

 

- Op de Duitse radio werd gisteren uitgebreid aandacht besteed aan Münster, hier werd niet genoemd dat Jens R. eerdere zelfmoordpoging en zou hebben ondernomen (!) maar wel dat hij ernstige problemen met zijn ouders, werk en een eerdere mislukte operatie had. Dat klinkt inderdaad als iemand, die psychische problemen heeft of tenminste kan hebben.

 

- Verder werd er gemeld dat tijdens de doorzoeking van zijn huis een brief van 18 kantjes is gevonden, waarop hij over de genoemde problemen en beginnende suicidale gedachten schrijft.

Dit past in het beeld van iemand die aan zijn problemen werkt, maar niet bij iemand die persé dood wil en daarbij ook nog anderen de dood in wil jagen.

 

- Schoot Jens R. zichzelf dood of werd hij doodgeschoten. Kruitsporen en vingerafdrukken op het vuurwapen kunnen antwoord geven over deze vraag.

Zou hier sprake kunnen zijn van een tweede "Berlijn", waarbij de chauffeur ook in zijn eigen voertuig vermoord werd door de eigenlijke dader, die vervolgens met de Scania de kerstmarkt opreed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor. Dit was(vertaald), wat medewerkers van een Duitse leverancier me vorige week zeiden, toen het daar niet helemaal op rolletjes liep en ze de moed een beetje verloren waren...

 

Ons wereld lijkt steeds vaker op een gekkenhuis, zo gaat het in ons eigen land gaat het nu al een paar dagen over memo's over de afschaffing van de dividendbelasting. Dit cadeautje van de regering aan multinationals koste ons allen 1,4 miljard Euro.

Maar waarom zou je als regering je bevolking überhaupt willen benadelen?

 

Ons aller Rutte kon zich niet aan het bestaan van dergelijke memo's herinneren. Segers van de Christenunie bezwoer met de hand op zijn hart dat ze niet bestonden

Laten we voor hem maar hopen dat zijn God net even de andere kant opkeek toen hij dat bezwoer... :rolleyes:

 

Hoe dan ook: De memo's die dus absoluut niet bestonden, worden nu openbaar gemaakt.

Tsja, boven water komen ze toch en nu kan de inhoud mooi de aandacht afleiden van het feit, dat we wéér zijn voorgelogen... Liegen was voor politici ooit een doodzonde waarop een ontslag volgde. Tegenwoordig kijkt niemand er meer van op, wanneer bewindslieden liegen of informatie achterhouden.

 

Aan het eind van de middag volgde nog even de kers op de taart: Islamitische organisatie's in ons land krijgen grote sommen geld uit Koeweit en Saudi-Arabië. Iets wat al heel lang werd beweerd, maar waarover Rutte uit naam van de regering recent nog beweerde, dat er geen zicht was op dergelijke geldstromen.

Nu blijkt "ïneens" dat het Ministerie van Buitenlandse Zaken al in 2010 daarover werd geïnformeerd door die landen zelf. En dat het ministerie een onderzoek in opdracht van de kamer actief tegenwerkte... bron: http://politiek.tpo.nl/2018/04/23/kabinetten-rutte-sinds-2010-op-de-hoogte-van-geldstromen-golfstaten-naar-nederlandse-moskeeen

 

Moet je dan niet de verantwoordelijken ter verantwoording roepen en desnoods vervangen door mensen die hun werk wél naar eer en geweten willen doen?

Nederland is geen gekkenhuis maar iets veel, veel ergers aan het worden...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rutte denkt (is van mening) naar eer en geweten dat het afschaffen van dividendbelasting (of beter gezegd: het mogelijk maken voor buitenlandse ondernemingen om die belasting ook terug te vorderen, zoals NL aandeelhouders in NL bedrijven al reeds kunnen / mogen)   werkgelegenheid schept (behoudt van bedrijven in NL).

Hij is daar, kennelijk, heilig van overtuigd en heeft zijn coalitiepartners kunnen overtuigen.

 

Hopelijk komt dat beeld nu naar voren uit de openbaarmaking van de stukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-4-2018 om 21:02 zei opa bert:

Gewoon op de gevestigde bende blijven stemmen ! komt het vanzelf {niet} goed met de BV  Nederland.!

 

Het alternatief voor Rutte en zijn 40 rovers is een regering waaraan de PVV en/of FvD deelneemt. Aangezien dat volgens velen absoluut niet mag gebeuren, blaft de oppositie wel steeds maar bijten ze niet éénmaal. En dus kan Rutte-3 gewoon doorgaan...

En die 1,4 miljard per jaar: Ach, 't is maar 163 Euro per jaar, per werkende Nederlander.

 

Op 23-4-2018 om 21:05 zei Durashift:

Rutte denkt (is van mening) naar eer en geweten dat het afschaffen van dividendbelasting (of beter gezegd: het mogelijk maken voor buitenlandse ondernemingen om die belasting ook terug te vorderen, zoals NL aandeelhouders in NL bedrijven al reeds kunnen / mogen)   werkgelegenheid schept (behoudt van bedrijven in NL).

Hij is daar, kennelijk, heilig van overtuigd en heeft zijn coalitiepartners kunnen overtuigen.

 

Hopelijk komt dat beeld nu naar voren uit de openbaarmaking van de stukken.

 

Het vermoeden is, dat in die memo's ambtenaren ten zeerste de verlaging van de dividendbelasting hebben ontraden, omdat de vermeende baten absoluut niet tegen de kosten opwegen.

Rutte weet dat ook heel goed, blijft alleen de vraag wat dit cadeautje aan de multinationals hem of anderen oplevert.

 

Als die man ooit van eer of geweten had gehoord, zou hij niet steeds weer de kamer -en daarmee dus ook ons- glashard voorliegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden