[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Leeuw's belevenissen


Gast Leeuw

Recommended Posts

  • Forumlid

prullenbak is groot zat maar niet voor 10 chauffeurs van ittl die er zon 4/5 dagen staan totdat ze weer eens wat mogen doen. het zijn ook geen vrachtwagen vakken waar ze staan, staan denk ook andersom in verband met de zon.

heb je ook wel iets positiefs te melden of ben je altijd zo negatief of ben je gewoon zo 😈😈
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer van de rotzooi inderdaad..  én het tegengesteld geparkeerd staan aan de rijrichting zal wel een 'zon technische' reden hebben...

 

Aan de andere kant.. ik zie wel een niet zo heel grote prullenbak daar staan..   Misschien dat  RwS (als eigenaar van de parkeerplaats naar ik aanneem) eens moet investeren in zo'n grote ronde, ondergrondse, afvalcontainer. Kan veel meer in  én een grotere opening. Zoals  men ook  heeft  langs de A15 bij de Goudrenet Kesteren.

 

Denk dat ze andersom staan ivm de zon. Zo hebben ze 's ochtends de zon niet op de voorruit staan en zoals we weten, als je dat wel hebt, wordt het snel heet in de auto en is de slaap uit...

 

Ja, een grotere afvalbak zou een oplossing kunnen zijn of laat ITTL/Vos daar maar een vuilcontainer voor die jongens neerzetten: Zij hebben de lusten van deze chauffeurs, waarom zou de gemeenschap dan voor de lasten moeten opdraaien?

 

 

nee jij trekt volle zalen

 

Wat hij voor de hobby doet moet 'ie natuurlijk helemaal zelf weten...

Het afdwalen viel eigenlijk mee totaan "daar gaat je verhaal" en Reindert en jij weer in de gebruikelijke liefkozingen vervielen. In principe best leuk en schattig, maar liever elders. Dank. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het valt niet mee, als je binnenlands stuurvasthouder bent die alleen maar op de Tom Tom kan rijden LOL :

 

navi1zcuv1.jpg

 

Soms ben je zelfs helemaal van het pad af :eek:

 

navi259u8y.jpg

 

Maar alles kwam goed en op vrijdagavond was er zelfs nog tijd voor een sfeerplaatje:

 

many0udp.jpg

 

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Soms ben je zelfs helemaal van het pad af :eek:

navi259u8y.jpg

;)

Bekende situatie. :D :D :D

Met zulke "adressen" hoef je je nog niet zo erg druk te maken over onbemand rijdende vrachtwagens..... :D

Maag het zal wel aan de "fantastische en betrouwbare" gps ontvangst hebben gelegen ..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja soms snap je de navi niet...

5 dagen achter elkaar naar het zelfde adres en terug en op de heenweg laat hij je de ene keer afslaan en de dag erop rechtdoor gaan. In principe maakt het qua tijd en kilometers niet uit. Terug weg net zo de ene dag rechtdoor op de rotonde, de andere dag links af op de zelfde rotonde... Kan er nog geen logica in vinden.

Navi is indicatie, ben zo eigenwijs, ik volg mijn eigen weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Teddybeer: Het verloop van de nieuwe A1 bij Muiden kent 'ie nog steeds niet. Dit is net voor het aquaduct onder de Vecht.

@ S%S en albertvv: Ook de normale weg gereden via A16 (Breda) en A59. Was niets aan de hand en voor zover ik het kon zien, zijn er achter mij geen bruggen ingestort :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Teddybeer: Het verloop van de nieuwe A1 bij Muiden kent 'ie nog steeds niet. Dit is net voor het aquaduct onder de Vecht. :D

Aha. Ik ken de situatie, ben er al een paar keer door gekomen met de luxe toet maar had toen geen TT mee. Bljf niet slepen met dat ding. :p

Maar dat was ook lang zo op de N381 tussen Oosterwolde en Drachten. Raakt dat ding ook helemaal van zijn verstand. :D

Maar een update of wat verder zal het wel gefixt zijn. Hoop ik...... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

N381 kent 'ie nu, meer of minder :rolleyes:   Vind het de beste weg van hier (zeg Almelo) naar Drachten toe, ook al heeft de Tom een voorkeur voor de (om)weg over Nieuwleusen en Steenwijk ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het valt niet mee, als je binnenlands stuurvasthouder bent die alleen maar op de Tom Tom kan rijden LOL :

 

 

 

Soms ben je zelfs helemaal van het pad af :eek:

 

navi259u8y.jpg

 

 

 

 

Dat kan gebeuren met elk navigatie systeem wat niet up-to-date is, maar ook andersom dat je hoort en nu links terwijl er (nog) geen weg ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Het valt niet mee, als je binnenlands stuurvasthouder bent die alleen maar op de Tom Tom kan rijden LOL :

navi1zcuv1.jpg

Soms ben je zelfs helemaal van het pad af :eek:

navi259u8y.jpg

Maar alles kwam goed en op vrijdagavond was er zelfs nog tijd voor een sfeerplaatje:

many0udp.jpg

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A4 B. op Zoom-R'dam ook zoiets. Blondie in de BC heeft daar een geheel andere mening over als m'n eigen raamsle...(censuur) Vind het wel lachen als die twee aan het bakkeleien zijn :) Leuk topic Bart !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja het is er ronduit schandalig maar zijn allemaal van de grote VOS uit deventer. rijden voor schenker tilburg en staan daar dagen te wachten voordat ze weer eens een keertje mogen op komen draven. staan er in het weekend vaak wel 10.

Dat was in mijn tijd helemaal erg dan;stonden wij soms t weekend wel eens met wel 15 auto's van Bas aan t strand van t Lago Maggiore. :ok:

En we sliepen nog eens in de auto ook. :ja:  LOL

Onbegrijpelijk dat ik daar nog steeds geen schaamtegevoel van heb,na al die jaren. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Een aantal maanden geleden kreeg ik van een collega (tevens bestuurlid van de Tukker Truckers) de vraag, of ik op 17 juni iets te doen had en of ik zin had om mee te rijden bij de truckrun. Ik heb er even over nagedacht en me toen aangemeld. Meerdere collega's van me doen eraan mee maar voor mij zou dit de eerste keer worden...

 

Zaterdagochtend samen met een collega naar het werk gecarpooled en rond 8 uur 's ochtends reden er tien rode MAN's én een blauwe Scania van ons terrein af. Die blauwe Scania is niet van ons maar van een bedrijf dat bij ons vaak grondstoffen aanlevert. Deze collega sloot zich graag bij ons aan en zoals iedereen weet: Hoe meer zielen... :ja:    Ons rood/blauwe optochtje trok op de A35 al het nodige bekijks.

Even later stonden we in de lange rij voor de Grolsch Veste. Nadat we het startnummer hadden ontvangen werden we naar een plek op de grote parkeerplaats gedirigeerd. De klok tikte net negen uur aan en na een hapje en een drankje, een beetje rondkijken en de nodige gezelligheid, waren we rond 11 uur weer bij onze auto's. Inmiddels stond het hele parkeerterrein vol trucks, zo'n 400 trucks zouden aan deze 26e truckrun deelnamen!

 

Een truckrun kan natuurlijk niet zonder passagiers en de cliënten van de Twentse Zorgcentra kwamen vanaf ongeveer 11.30 stuk voor stuk naar de auto toe, met hetzelfde startnummer als op hun button vermeld was.

Een aantal collega's hadden hun passagier al ontvangen, toen ik kennismaakte met Eddy en een vriendelijke dame die hem naar mijn auto begeleid had. Haar twee nichtjes waren nog even naar het toilet, zij zouden Eddy begeleiden. Nadat ik Eddy plaats had laten nemen in de truck en een aantal van zijn vragen had beantwoord, doken de beide jongedame's ook op. De plaatsen werden ingenomen en na een tijdje vertrok onder luid getoeter de eerste groep trucks. Het zou nog even duren voordat wij aan de beurt kwamen, maar rond 13.00 mochten ook wij de weg op.

 

001tms1x.jpg

 

Dit plaatje komt van de site http://www.detwentsezorgcentra.nl/33047/actueel/nieuws/fotoimpressie-truckrun en is net voor ons vertrek gemaakt. De rit ging via de A35 naar Borne, van daar via Zenderen en Almelo tot kort voor Vriezenveen. Overal stonden veel enthousiaste mensen langs de weg, zwaaiend, lachend en kinderen die hun arm op en neer bewogen: Dit werd natuurlijk met luid getoeter beantwoord.

Ook de mensen die voor de stoet moesten wachten waren vrolijk, als mensen op een doordeweekse dag op ons moeten wachten, is dat wel eens anders... 

Bij Vriezenveen stond er iemand op mij te wachten en er was geen ontkomen aan: Voltreffer! :D   

 

002f2s8f.jpg

 

Via De Pollen en Langeveen en Geesteren reden we verder richting Ootmarsum en Denekamp. Terwijl wij de "omweg" over Langeveen maakten, kon mijn vrouw rechtstreeks van Vriezenveen naar Geesteren rijden en daar de stoet nogmaals opwachten. Ook de Scania-Vabis die iets voor ons reed mag er wezen!
 

0033isd9.jpg

 

Maar wij natuurlijk ook :cool:  (de eerste MAN was iets te snel, dit zijn de nummers 2 t/m 10)

 

004qsswn.jpg

 

Vanaf Denekamp ging de rit naar Oldenzaal, toen langs Frans op den Bult en om de Universiteit Twente heen weer richting de Grolsch Veste.

Ergens bij de UT lag in het bos nog een fotograaf op de loer, getuige deze plaat:

 

005ogs2r.jpg

 

Na een rit van zo'n 100 kilometer en tweeënhalf uur zat het er alweer op. En ik kan eerlijk zeggen: Eddy was niet de enige die dat speet...

 

We namen afscheid van onze passagiers en terwijl de meesten van ons even een drankje innamen, kwam iemand van de Tukker Truckers met loten langs. 6 loten voor 5 Euro en "jullie weten waar het voor is". Zo wisselden loten en geld van eigenaar en won een collega een mooi WSI model, een andere collega een soort knuffelkussen en ik een reusachtige teddybeer. Deze werd bij thuiskomst meteen in beslag genomen, kreeg de naam "dikkopje" van mijn zoon en staat nu naast zijn bed op wacht. 

 

Terugkijkend op gisteren: Wat een fantastische belevenis!

Zoveel vriendelijke, zwaaiende en lachende mensen langs de route en bovenal, zoveel gelukkige mensen die al lange tijd naar deze dag uitkeken. Onderweg heb ik tal van keren van Eddy een vette handdruk gehad, hij had het echt naar zijn zin en ik zou hem met alle plezier morgen weer meenemen!

 

Niets dan lof en respect voor ALLE vrijwilligers die zich hiervoor ingezet hebben, de mensen van de Tukker Truckers en van de Twentse Zorgcentra die dit alles mogelijk maakten en natuurlijk ook de verkeersregelaars en agenten die onderweg alles in goede banen leidden. Dank ook aan alle bedrijven die hun auto's ter beschikking hebben gesteld en alle collega's.

 

En last, maar zeker not least: Dank en petje af voor iedereen die deze mensen het hele jaar door liefdevol verzorgen en helpen waar nodig!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Een collega zonder verlichting op zijn aanhanger, wat doe je dan?

 

Vanochtend op de A50 wordt ik net voor Waterberg ingehaald door een combi waarvan het rechter knipperlicht op de aanhanger niet werkte. Lampje stuk, kan gebeuren. Maar hee, toen hij weer iemand inhaalde deed het knipperlicht links het ook niet en op de truck wel. Net als de gewone verlichting.

Dus op de bak deze chauffeur proberen te waarschuwen, maar zonder resultaat. Omdat beide breedtelichten ook niet brandden, zou hij eigenlijk wel iets gemerkt moeten hebben.

 

Iets verderop komt Grijsoord en zoals iedereen weet, wordt daar nog wel eens geremd. Als er dan iemand geen werkend remlicht heeft, is dat niet fijn en met een beetje pech knal je er achterop...

 

Na enig twijfelen toch maar 0900-8844 gebeld. In welke plaats wilt u de politie spreken, vroeg de computer? Arnhem leek me het beste. Vrij vlot kreeg ik een dame aan de lijn en nadat ik alles had verteld, zou ze me doorverbinden met de meldkamer. OK.

De telefoon ging over en bleef overgaan, zeker twintig (20!) keer, voordat een lachende dame van de politie Zuid-Nederland opnam. Inmiddels wsd Grijsoord bereikt en inderdaad, de (bij-) remmende combi leverde plots hevig remmend verkeer op. Dus het verhaal opnieuw uitgelegd, waarna ze een melding ging aanmaken. OK..

 

Van alles opgenoemd en na het hectometerpaalnummer: Rijdt u bij Heteren? Nog niet, inmiddels al wel bijna bij Renkum.

"Dan moet ik u doorverbinden met de politie Oost-Nederland, want dit is regio Eindhoven."

Ja, doe dan maar..

 

Toen kreeg ik na enig maar net iets minder lang wachten de derde dame aan de lijn. Van voorafaan begonnen en ja hoor: Ook zij moest mj nog een keer doorverbinden, volgens mij nu met meldkamer Midden-Gelderland.

 

Hier werd wel meteen opgenomen, maar na mijn melding bleek er niemand in de buurt te zijn. Hij kon dus niets doen. Inmiddels was Valburg bereikt en nadat ik de rijrichting van de combi vanaf daar doorgegeven, werd het gesprek maar beeindigd.

 

13 minuten en 41 seconden, vier verschillende mensen aan de telefoon gehad en niets bereikt. Sorry hoor, maar ik ben het even goed zat! :mad:

 

Laten we nu maar hopen dat er niemand achterop klapt als deze combi ergens onverwacht sterk moet remmen... Goede reis allemaal en vooral: Zorg dat je weer gezond thuis komt!

 

 

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij of jij had geen bakkie aan staan?

 

Tja wat doe je.............

Nee het rijdt niet fijn als je zit te wachten dat het fout gaat, dus er maar op vertrouwen dat het goed gaat.

Zo heb je dat wel meer.

Hoe veel personen auto's er afgelopen vrijdag in de mist zonder licht reden, verbaasde mij ook :eek: 

Ook levensgevaarlijk!!!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bak had ik aan, heb ook gewaarschuwd maar geen enkele reactie gehad.

 

Geen idee of hij zo is gaan rijden, of dat er onderweg iets... Maar zelfs dan: als je breedtelampjes het niet meer doen, ga je toch kijken waarom?

 

Zonder licht bij mist of in de schemering kan idd ook heel link zijn. Je snapt sommige mensen echy niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lang wachten op dat 'TUIG' nummer van de poilitie, totdat de juiste persoon bereikt is, herken ik wel.

 

Was ff driftig seinen met je lampen geen oplossing, Leeuw?

 

Toevallig gisteravond kwam een motorrijder mij voor de auto de A1 bij Apeldoorn opgereden, zonder brandende achterverlichting (dimnlicht) maar wel werkende knippers en remlicht (zo bleek later). Ik seinde ff 2 keer.. en die man of vrouw had het (gelukkig) door. Ging er bij de P (die er toevallig aankwam) direct weer af om e.e.a te controleren, denk ik zo.

 

Overigens, ik heb een tijd terug een rit gemaakt met een trailer waar de breedtelichten het ook niet deden.. maar de overige wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik doorhad dat niets het deed, was ik al door meer autos ingehaald. Knipperen leek me daarom niet zo zinvol.

 

Yup, maar je hebt wel achter je auto gekeken of de rest brandde. Ik wil niet graag alle chauffeurs de kost geven die dat niet doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden