[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TB Europe failliet verklaard


Recommended Posts

  • Forumlid

Jezus Christus, Routier wat ben jij een ontzettend misselijk makend figuur zeg! Over alles wat moe-landers fout doen en in jou ogen van ons aan werk afpakken heb je wel wat te vinden en is jou mening de enige juiste. De werknemers die maken niet de keuze om ONS werk af te pakken, de bazen die daar die BV's opzetten vanuit NL die moeten ze aanpakken. Die chauffeurs die daar reden en weken van huis zijn die doen net als jij en ik hun best om een boterham te verdienen voor zichzelf en hun familie. Ik heb af en toe het idee dat jij niet eens meer aan werken toekomt en dat je alleen maar op internet zit te zoeken naar artikelen om moe-landers in een kwaad daglicht te zetten. Get a life kerel

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firerescue, ik heb in het verleden meerdere moelanders gesproken die het geen ene fuck interesseerde dat ze ons in hartje crisis van de arbeidsmarkt aan het stoten waren.

Ze beurden immers meer geld dan thuis.

Nu het even een keertje tegenzit, vindt jij ze ineens zielig?

Ik durf er een wed op te leggen, dat het gros van deze chauffeurs nu al een andere baan heeft.

Roemenen en Bulgaren zijn hot bij de werkgevers.

Natuurlijk zijn deze werkgevers de grootste verziekers, maar het staat een Roemeen vrij om hier een Sofi nummer aan te vragen, en hier conform cao te werken.

Maar dat wil men nu juist niet.

Wel helpt men mee om de schijnconstructies in stand te houden.

En dat juig jij toe, en steekt een hart onder de riem?

Je kijkt alles mooi weg zo.

Hadden ze hier conform cao gewerkt, dan had ik het wel lullig gevonden.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijkbaar zie jij niet in dat deze moelanders voor een vestiging van het bedrijf in hun eigen land werken en dus ook volgens de cao van hun land verloont worden en niet volgens de NL cao. En als jou baas tegen jou zegt routier ik heb een rit naar weet ik ik wat voor land voor je dan ga jij ook. Als je internationaal rijd tenminste. Dan zeg jij ook niet tegen je baas dan koppel ik em af aan de duits poolse grens bij wijze van spreken want dan kan een poolse chauf hem overpakken en zijn geld verdienen. Ik ben niet helemaal thuis meer in de chauffeurs wereld maar ik begrijp dat ook de roemenen en bulgaren al weer dure werknemers worden. En dat de goedkope tegenwoordig al uit litouwen en omstreken komen. En wat betreft het kunnen aanvragen van een sofi nummer en legaal komen werken door roemenen hier in Nederland. Dat doen er ook een hoop en die belazeren de boel en niet zo'n beetje. Want die werken niet maar die vragen een uitkering aan. En dan gaan ze terug naar Roemenië laten daar voor 25euro hun naam veranderen en komen terug naar NL en doen het gewoon nog eens. En die sukkels in de regering die ondernemen hier niks tegen, want ze weten dat het gebeurt. Maar net als met dat zwarte pieten gedoe zijn ze o zo bang om beticht te worden van discriminatie en dat ze anderen aan hun lot overlaten. Ik ben geen moelamder knuffelaar ofzo van mij uit hadden ze dat ijzeren gordijn weer heel gauw dicht mogen trekken en dicht lassen. De nederlandse regering die helpt mee de schijn constructies in het leven te houden want die doen er niks aan. Het enige wat die doen is hun eigen volk nog meer belasten met allerlei regeltjes en belastingen. Ik juich die schijn constructies helemaal niet toe als het aan mij lag werden al die bedrijven kapot gemaakt. Extra controle van de hele boekhouding, rijtijden en alles. Maar nee dat doet men niet. Sterker nog als een moelander chauffeur hier een overtreding begaat krijgt ie niet eens een bon want die kan hij waarschijnlijk toch niet betalen. Hoezo met 2 maten meten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

bewerkt door firerescue
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

^^ wedden dat ze graag via onze CAO betaald zouden willen worden Peter? Alleen willen de werkgevers dat niet, omdat dan immers het voordeel weg is. Maar dat is toch niet de schuld van de werknemers??

En ja, ze komen inderdaad naar hier om hun geld te verdienen, ze zijn in ieder geval niet werk schuw........

Word eens boos op de werkGEVERS van deze lieden, de werkNEMERS doen niets meer dan wij, werken voor de centen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor, beiden partijen doen mee deze constructies in stand te houden.

Ik heb twee Duitse collega's.

Denk jij dat deze voor Duitse arbeidsvoorwaarden aan het werk zijn?

Natuurlijk niet. Gewoon hetzelfde als ik.

Er zijn meerdere moelanders werkzaam die gewoon bij Nederlandse firma's werken, tegen onze voorwaarden.

Er is toch een chauffeurstekort beweert men?

Waarom dan niet gewoon het spel eerlijk spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Cor, beiden partijen doen mee deze constructies in stand te houden.

Ik heb twee Duitse collega's.

Denk jij dat deze voor Duitse arbeidsvoorwaarden aan het werk zijn?

Natuurlijk niet. Gewoon hetzelfde als ik.

Er zijn meerdere moelanders werkzaam die gewoon bij Nederlandse firma's werken, tegen onze voorwaarden.

Er is toch een chauffeurstekort beweert men?

Waarom dan niet gewoon het spel eerlijk spelen?

Alles draait om geld .

Maar bij die faillissementen heb je meestal meer verliezers als winnaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Topic gaat over BT faillissement en eindigt weer dat Oostblokkers worden onderbetaald. Volgens mij als we morgen een topic beginnen over een bos rozen eindigt het daar ook mee. .....

 

 

Ja, want wie denk je dat die rozen wegrijden......??? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seto heeft er inderdaad niks mee te maken! Als je dat rijtje MAN s ziet staan bij de MAN-vestiging in Tilburg... Hoop schade aan de trekkers. Lekker als je z on zooitje terug krijgt uit de lease.

Waaruit je tevens op kan maken, dat het bepaald niet om een Roemeens bedrijf gaat.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waaruit je tevens op kan maken, dat het bepaald niet om een Roemeens bedrijf gaat.

Het is wel degelijk een nederlands bedrijf dat tb europe maar ze werken via een schijnconstructie alleen maar met chauffeurs uit roemenie. Nu ben ik het even kwijt of het tb europe was of die boekestijn uit mill maar die reden ook met litouwers, polen en weet ik wat nog meer allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan het niet zo zijn dat die Roemenen voor Q-doz rijden wat misschien weer een b.v. is van TB Europe?

Q-doz failliet en TB straks weer verder met een schone lei...

Ze hebben in elk geval wel de zelfde eigenaar, Piet Verberk.

http://www.wijbrabant.nl/nieuws-overzicht/transportbedrijf-tb-europe-udenhout-haalt-binnen-twee-dagen-150000-op-met-crowdfunding/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad Routier, het heeft echter wat jaren moeten duren voor ook bij mij de schellen van de ogen vielen.

Vrees alleen dat het tij niet meer te keren is en we reddeloos ten onder gaan aan de vloedgolf van paupers, zigeuners en meer van dat fraais uit het oosten zolang de meerderheid van onze beroepsgroep nog steeds in de veronderstelling leeft dat het hun tijd wel zal duren en zich blijft verschuilen achter allerlei politiek en maatschappelijk correct gezwets.

 

Ben meer een meelezer hier dan reageerder maar, valt mij ook op dat langzamerhand toch de neusjes toch, bij sommigen nog schoorvoetend, de "goede kant" op gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was geen schijnconstructie want Q doz had de chauffeurs in dienst. Als je op internet leest zie je op een Roemeens forum het nodige over Q doz.

Het kamp aan de Kroonstraat was net een schooierskamp. De buren bijv. van Technicum zullen blij zij dat ze weg zijn met al die rommel, over geparkeerde trailers etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik die Roemeense forum vertaal lees je als rode draad de slechte beloning van Q doz en dat ze schijnbaar op kilometergeld stonden. Wegblijven was het devies. Was de crowd funding een noodgreep naar geld omdat de banken er geen geld in wilden steken???

 

Als de eigenaar zo sociaal was wat er staat in het artikel dan werden ze niet gehuisvest in een oud keet op de Kroonstraat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Respect voor je verhaal Pierre! 

 

Herken mezelf hier ook in en echt waar gun iedereen het beste, maar..... Het moet wel op een eerlijk en sociaal speelveld gespeeld worden!

Maar je zei zelf al in een andere posting, " het tij is niet meer te keren " en daar ben ik ook bang voor met een "europese regering " zoals we nu hebben.

Daarom kan ik ook respect hebben voor bv. een Routier die ondanks de beschimpingen die de beste man naar zijn hoofd krijgt, toch aan zijn zienswijze ( ook de mijne ) blijft vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem zit hem in het feit Jan, dat ik zeker wel een menselijke kant heb. een beetje dubbel dus...

Ik kots van dat gribusvolk wat met hun fluoriserend vestje aan voor mij met 71 km/h op de autobaan zit, wat met hun croks of badslippers en adidas-broek stinkend naar de drank, de knoflook en het zweet voor mij aan het loket de rest een half uur ophoud omdat ze geen jota begrijpen wat van ze verlangd word of wat ze moeten doen.

Ik stoor me mateloos als ik zie hoe dit soort vetnekken mijn parkeerplek bezet houden bij een routier, ik trek het liefst de kop van hun romp als ik zie hoe asociaal ze met hun kromgereden materiaal de derde baan nemen op de ring Antwerpen terwijl wij netjes als Jan Lul aan staan te sluiten omdat we bang zijn een weekgeld af te moeten tikken als de gendarme het toevallig mocht zien.

Het lijkt wel of ze overal vrij spel hebben. Sterker...ze trekken zich nergens geen fuck van aan lijkt het wel. Gewoon een stelletje onbeschofte schooiers dus.

Ik, als veelposter op dit forum, die altijd dit soort zaken genuanceerd heeft moet eerlijk bekennen dat ik de zaken verkeerd ingeschat heb. Die conclusie trek ik nu na zoveel jaren. Ik heb discussies gevoerd met o.a. Herman, en ik heb altijd de zaken gebagatelliseerd, 'het valt allemaal wel mee'. Ondanks de argumenten die Herman, maar met hem nog vele anderen aandroegen.

Maar nee, het valt niet mee, we gaan er aan. Diegenen die rondom de kerk rijden met een filiaalritje Jumbo of een silo varkensvoer vur de boer'n zal er weinig van merken, diegenen die wat verder gaan kan het gewoon niet ontgaan. Het probleem zit hem in het feit dat wij Nederlanders allemaal maatschappelijk correct zijn opgevoed en ons vooral hard moeten maken en moeten ontfermen voor en over de mensen die het wat minder hebben en buitengesteld dreigen te raken van 'onze' samenleving.

Helaas...de tijd van 1972 dat we de Turkse en Marrokaanse gastarbeiders met open armen binnenhaalden, de tijd dat we in 1981 met konvooien naar Polen trokken om daar de mensen te voorzien in hun behoeften is allemaal allang voorbij.

De tijden zijn veranderd, en niet in positieve zin. Ik herinner me een uitspraak van iemand die ooit zei: "die muur die ze nu gaan afbreken zal het begin zijn van een hoop ellende. Beter was het dat ze hem twee meter hoger maakte". Die uitspraak vergeet ik nooit meer.

Echter......er schuilt ook nog een soort van mens in mij. Ik ben op een normale Hollandse manier opgevoed, met normen en waarden. Daarnaast heb ik 6 jaar gediend bij het Korps Mariniers en heb met diverse uitzendingen van een half jaar of langer met eigen ogen gezien wat armoede en oorlog betekend en hoe een volk in ellende moet overleven. Dat maakt het voor een beetje dubbel en weet soms niet goed welke kant te kiezen met deze huidige situatie met paupers en gelukszoekers op de snelweg alsmede vluchtelingen die in je palletkist willen kruipen.

Mijn onderbuikgevoel zegt afrotten met die klerelijers, mijn verstand zegt iets anders. Mijn vader was een onhebbelijk persoon waar ik altijd discussie mee had in oeverloze discussies waarbij hij naar mijn mening altijd gelijk moest hebben, maar waar ik nu - na zijn dood en wat jaren ouder- achteraf toch steeds bij denk; 'verrrek ouwe, je had eigenlijk gewoon gelijk...

En aan één uitspraak van hem denk ik nog steeds, ik citeer hem letterlijk!!

"Jongen...weet je wat het is..

Mijn ouders (1915) hebben armoede en de oorlog meegemaakt. Hun leven was kut. Honger, oorlog, ellende, niks kon, niks mocht"....

"Ik...(1942) heb een mooie tijd meegemaakt. Alles kon en mocht, een leuke jeugd gehad en in mijn antiekhandel jaren eind '70-'90 veranderde alles wat ik aanraakte in goud. De belasting naaide ik waar ze bij stonden en ik deed waar ik zin in had. Een half jaar werkte ik, een half jaar was ik met het wielrennen mee. (hij was masseur van een landelijk bekende wielerploeg en was inderdaad een half jaar met de renners onderweg in Europa)".

"Jij (ik ,chauffeur Huybregts 1969)...jij gaat niet meer meemaken wat ik wel heb meegemaakt. Jij raakt verstrikt in regeltjes, wetten en geouwehoer en zult je avondjes stappen met je vrienden, etc. moeten vergeten omdat je alleen nog maar bezig zal zijn met het hoofd boven water houden om thuis de kachel brandend te houden voor je gezin.

Maar........jou kinderen (2001-2004) gaan een kutleven tegemoet. En allemaal door dat geteisem wat hier naar toe komt. Allemaal door dat buitenlands vies vuil tuig wat hier uit de ruif komt vreten".

Conclusie: deze man was een ziener. Wat star en rechtlijnig in mijn opinie destijds, achteraf heeft hij gewoon gelijk gekregen.

'De lul' in mij is dan nog zo sociaal en met fatsoen grootgebracht om nooit zomaar iemand in de kou achter te laten, of dat nu een chauffeur uit Belarus is die een adres vraagt of een prutsert uit Slovenië die om een spanband en een 'trekje' vraagt wanneer hij zich op een provinciale weg heeft vastgereden in de ber. Precies zoals ik eerder al aangaf.

Volgende week sta ik vol vragen op een onbekende plek in weet ik wat voor land voor mij, of maak ik een domme fout die ik hier op het forum niet durf te plaatsen.

Dat maakt het allemaal zo dubbel, Maar dat er iets moet gebeuren, daar kan geen twijfel over bestaan!!!

Respect Pierre.

Verstuurd vanaf mijn B15Q met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SPL, ik heb die ervaring met oostblokkers dus wel.

We hebben in het verleden een Tsjechische vestiging gehad, die in eerste instantie bulk vervoer gingen doen.

Toen die markt ineen storte, kwamen ze bij ons groupage rijden.

Toen ik een fijne rit Frankrijk voorgeladen had, kon ik afkoppelen en naar huis.

Raad eens?

Doch, de instelling van de Tsjechische chauffeurs was niet je het, en de vestiging is gesloten.

De volgende manager haalde een charter uit Litouwen binnen.

Met vier wagens groupage rijden, en dat ging best met de juiste aansturing.

Doch, deze charter was op den duur vertrokken.

De daarop volgende manager besloot Vos Deventer in te lijven als charter.

Waarom behoeft denk ik geen uitleg.

Einde Duitsland ritten voor mij dus.

Maar warempel, de cijfers worden almaar beter.

Echter, we hebben weer een nieuwe directeur transport, komende van o.a Jan de Rijk.

Welke kant denk jij dat die opkijkt?

Ik zag die bui al hangen.

En ja hoor, die heeft sinds kort als slagroom op de taart een Poolse charter binnengehaald.

Wij voorladen, hun ermee vandoor.

En dat terwijl het eigenlijk niet eens nodig was, want er worden al zwarte cijfers geschreven.

Maar ook deze directeur moet natuurlijk een beter bedrijfsresultaat laten zien.

Wel over onze rug uiteraard.

Je zal begrijpen dat hier het laatste woord niet over gesproken is, en ik mij tot het laatste toe zal verweren tegen deze misselijk makende praktijken.

Ik niet alleen, onze OR gaat er waarschijnlijk ook mee naar de hoogste directie.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden