Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Misschien komt een andere groep chauffeurs hierdoor juist wel weer aan het werk.

 

 

Moldaviers of zo. Of Bulgaren. Of Limburgers, want die zijn ook niet te verstaan.

 

.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

beetje jammer is dan wel, dat ze op een houtje moeten bijten. Of is dat nu minder erg omdat het buitenlanders betreft????

Het boeit me geen reet Cor. Gewoon opzouten met die uitvreters.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke charters dan? Ooit reed Gerry Snoeks uit Mill ervoor. Wel heb ik al eerder Volvo's met LV-kenteken gezien van TB Europe. Ooit begonnen meen ik met Tsjechen.

Zijn er banden met Boeksteijn in Mill?

 

Wat zou het onderscheidend vermogen moeten zijn van TB Europe? Ze reden met zeilenopleggers en de laatste jaren ook met containerchassis. Geen eigen warehouse of andere zaken die binding met de klant konden geven. Je komt dan al snel in een concurrentie op de prijs.

 

In die zin heeft het voormalige Centrum het beter gedaan door zowel vervoer als warehousing aan te bieden in zowel Belgisch Limburg maar ook Oradea Roemenië.

Zo hebben ze bijv. een grote verlader als Habufa meubelen aan zich geboden met vervoer en warehousing.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar het fout is gegaan. Als je het met Roemenen + charters al niet kunt verdienen doe je iets heel erg verkeerd. 

 

.

Kijk, dat dacht ik ook. Maar wie zegt dat het fout ging? Voor de eigenaar dus. Wie weet hoeveel geld/goederen hij eraan heeft over gehouden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

Ik ben het met Jan45 volledig eens.

Met broodrovers heb ik geen medelijden.

Zij wisten donders goed dat ze voornamelijk "Nederlands werk" moesten doen.

En daarmee ons moedwillig van de arbeidsmarkt hebben verstoten.

Waar waren zij in hartje crisis toen ruim 4000 chauffeurs werkloos waren geworden?

Stonden ze toen klaar bij de voedselbank om te steunen?

Maar goed, de directeur is de grootste schuldige.

Die vulde twee keer zijn zakken.

slaat nergens Peter....... Dus omdat die mensen werk van een Nederlands bedrijf op krijgen, doet het er niet toe dat ze met de kerst geen geld hebben????? Je slaat nu echt door in je strijd tegen onrecht hoor.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Denk je nu echt dat ze zonder centen thuis komen te zitten?

Half Europa staat aan Roemenië te trekken.

Als er voor een bepaalde groep extreem veel werk is, dan zijn het wel de Roemenen en Bulgaren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

Het boeit me geen reet Cor. Gewoon opzouten met die uitvreters.

Pierre....... Wat is er met jou gebeurt????? Waar is dat vredelievende persoon gebleven????

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Pierre....... Wat is er met jou gebeurt????? Waar is dat vredelievende persoon gebleven????

Misschien ook aldoende wijzer geworden?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus Christus, Routier wat ben jij een ontzettend misselijk makend figuur zeg! Over alles wat moe-landers fout doen en in jou ogen van ons aan werk afpakken heb je wel wat te vinden en is jou mening de enige juiste. De werknemers die maken niet de keuze om ONS werk af te pakken, de bazen die daar die BV's opzetten vanuit NL die moeten ze aanpakken. Die chauffeurs die daar reden en weken van huis zijn die doen net als jij en ik hun best om een boterham te verdienen voor zichzelf en hun familie. Ik heb af en toe het idee dat jij niet eens meer aan werken toekomt en dat je alleen maar op internet zit te zoeken naar artikelen om moe-landers in een kwaad daglicht te zetten. Get a life kerel

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Firerescue, ik heb in het verleden meerdere moelanders gesproken die het geen ene fuck interesseerde dat ze ons in hartje crisis van de arbeidsmarkt aan het stoten waren.

Ze beurden immers meer geld dan thuis.

Nu het even een keertje tegenzit, vindt jij ze ineens zielig?

Ik durf er een wed op te leggen, dat het gros van deze chauffeurs nu al een andere baan heeft.

Roemenen en Bulgaren zijn hot bij de werkgevers.

Natuurlijk zijn deze werkgevers de grootste verziekers, maar het staat een Roemeen vrij om hier een Sofi nummer aan te vragen, en hier conform cao te werken.

Maar dat wil men nu juist niet.

Wel helpt men mee om de schijnconstructies in stand te houden.

En dat juig jij toe, en steekt een hart onder de riem?

Je kijkt alles mooi weg zo.

Hadden ze hier conform cao gewerkt, dan had ik het wel lullig gevonden.

bewerkt door routier

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar zie jij niet in dat deze moelanders voor een vestiging van het bedrijf in hun eigen land werken en dus ook volgens de cao van hun land verloont worden en niet volgens de NL cao. En als jou baas tegen jou zegt routier ik heb een rit naar weet ik ik wat voor land voor je dan ga jij ook. Als je internationaal rijd tenminste. Dan zeg jij ook niet tegen je baas dan koppel ik em af aan de duits poolse grens bij wijze van spreken want dan kan een poolse chauf hem overpakken en zijn geld verdienen. Ik ben niet helemaal thuis meer in de chauffeurs wereld maar ik begrijp dat ook de roemenen en bulgaren al weer dure werknemers worden. En dat de goedkope tegenwoordig al uit litouwen en omstreken komen. En wat betreft het kunnen aanvragen van een sofi nummer en legaal komen werken door roemenen hier in Nederland. Dat doen er ook een hoop en die belazeren de boel en niet zo'n beetje. Want die werken niet maar die vragen een uitkering aan. En dan gaan ze terug naar Roemenië laten daar voor 25euro hun naam veranderen en komen terug naar NL en doen het gewoon nog eens. En die sukkels in de regering die ondernemen hier niks tegen, want ze weten dat het gebeurt. Maar net als met dat zwarte pieten gedoe zijn ze o zo bang om beticht te worden van discriminatie en dat ze anderen aan hun lot overlaten. Ik ben geen moelamder knuffelaar ofzo van mij uit hadden ze dat ijzeren gordijn weer heel gauw dicht mogen trekken en dicht lassen. De nederlandse regering die helpt mee de schijn constructies in het leven te houden want die doen er niks aan. Het enige wat die doen is hun eigen volk nog meer belasten met allerlei regeltjes en belastingen. Ik juich die schijn constructies helemaal niet toe als het aan mij lag werden al die bedrijven kapot gemaakt. Extra controle van de hele boekhouding, rijtijden en alles. Maar nee dat doet men niet. Sterker nog als een moelander chauffeur hier een overtreding begaat krijgt ie niet eens een bon want die kan hij waarschijnlijk toch niet betalen. Hoezo met 2 maten meten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

bewerkt door firerescue

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

^^ wedden dat ze graag via onze CAO betaald zouden willen worden Peter? Alleen willen de werkgevers dat niet, omdat dan immers het voordeel weg is. Maar dat is toch niet de schuld van de werknemers??

En ja, ze komen inderdaad naar hier om hun geld te verdienen, ze zijn in ieder geval niet werk schuw........

Word eens boos op de werkGEVERS van deze lieden, de werkNEMERS doen niets meer dan wij, werken voor de centen.......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Cor, beiden partijen doen mee deze constructies in stand te houden.

Ik heb twee Duitse collega's.

Denk jij dat deze voor Duitse arbeidsvoorwaarden aan het werk zijn?

Natuurlijk niet. Gewoon hetzelfde als ik.

Er zijn meerdere moelanders werkzaam die gewoon bij Nederlandse firma's werken, tegen onze voorwaarden.

Er is toch een chauffeurstekort beweert men?

Waarom dan niet gewoon het spel eerlijk spelen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Cor, beiden partijen doen mee deze constructies in stand te houden.

Ik heb twee Duitse collega's.

Denk jij dat deze voor Duitse arbeidsvoorwaarden aan het werk zijn?

Natuurlijk niet. Gewoon hetzelfde als ik.

Er zijn meerdere moelanders werkzaam die gewoon bij Nederlandse firma's werken, tegen onze voorwaarden.

Er is toch een chauffeurstekort beweert men?

Waarom dan niet gewoon het spel eerlijk spelen?

Alles draait om geld .

Maar bij die faillissementen heb je meestal meer verliezers als winnaars

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Topic gaat over BT faillissement en eindigt weer dat Oostblokkers worden onderbetaald. Volgens mij als we morgen een topic beginnen over een bos rozen eindigt het daar ook mee. BT reed met Oostblokkers niemand anders dan de boekhouder en directeur of de desbetreffende chauffeurs weten cq wisten wat ze betaald kregen. Hun reden ervoor dus dat is hun keus. En ja ze hebben wel degelijk een keus, dus niet zeggen kan niet anders want dat kan wel.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Topic gaat over BT faillissement en eindigt weer dat Oostblokkers worden onderbetaald. Volgens mij als we morgen een topic beginnen over een bos rozen eindigt het daar ook mee. .....

 

 

Ja, want wie denk je dat die rozen wegrijden......??? LOL

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De familie schapendonk heeft er gelukkig niks mee te maken ibo.

Het adres even opgezocht op GE, en net wat ik dacht, ooit zat seto daar... mijn tweede baasje in de wonderlijke wereld die transport heet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Seto heeft er inderdaad niks mee te maken! Als je dat rijtje MAN s ziet staan bij de MAN-vestiging in Tilburg... Hoop schade aan de trekkers. Lekker als je z on zooitje terug krijgt uit de lease.

Waaruit je tevens op kan maken, dat het bepaald niet om een Roemeens bedrijf gaat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Seto heeft er inderdaad niks mee te maken! Als je dat rijtje MAN s ziet staan bij de MAN-vestiging in Tilburg... Hoop schade aan de trekkers. Lekker als je z on zooitje terug krijgt uit de lease

 

Och...Vullings is er goed mee. Of niet......

post-427-0-00624200-1448666702_thumb.jpgpost-427-0-28628700-1448666625_thumb.jpgpost-427-0-57364900-1448666676_thumb.jpgpost-427-0-55251000-1448666647_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Waaruit je tevens op kan maken, dat het bepaald niet om een Roemeens bedrijf gaat.

Scherp opgemerkt! Die MAN dealer in Tilburg is inderdaad een Nederlands bedrijf. :p

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Waaruit je tevens op kan maken, dat het bepaald niet om een Roemeens bedrijf gaat.

Het is wel degelijk een nederlands bedrijf dat tb europe maar ze werken via een schijnconstructie alleen maar met chauffeurs uit roemenie. Nu ben ik het even kwijt of het tb europe was of die boekestijn uit mill maar die reden ook met litouwers, polen en weet ik wat nog meer allemaal.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel degelijk een nederlands bedrijf dat tb europe maar ze werken via een schijnconstructie alleen maar met chauffeurs uit roemenie.

 

Kan het niet zo zijn dat die Roemenen voor Q-doz rijden wat misschien weer een b.v. is van TB Europe?

Q-doz failliet en TB straks weer verder met een schone lei... ;)(klik>>>)

 

post-427-0-10623100-1448711353_thumb.png

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...