[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Goeie reden om te zakken?


Gast Vladimir21

Vraag

Gast Vladimir21

Had vandaag examen voor C rijbewijs. Rijd ik dus op een weg waar je 50 mag, op mijn gedeelte van de weg waren er een aantal kleine takjes van de bomen daar rij ik gewoon overheen. En nog iets bij bepaalde drempels zei de examinator dat ik te laat terug schakel... De bedoeling is eigenlijk dat je 100m van de drempel al voorbereid moet zijn en moet terugschakelen naar 20km ofzo maar ik doe het pas op de laatste moment. 

 

Anyway hierdoor dus gezakt en nu gaat het mij in totaal 700-800 euro kosten incl. herexamen... Heb het idee dat hij mij expres heeft laten zakken, want die examinators mogen natuurlijk niet te veel mensen laten slagen of zakken. En o jah laatst nog gehoord van een examinator (B rijbewijs) dat er te weinig examens worden afgenomen...

 

 

Instructeur zei: Als het een zeilwagen zou zijn? Die mag natuurlijk die takjes niet aanraken, maar ik rij helemaal niet in een zeilwagen en die takjes zijn klein dus het is beter voor de veiligheid dat ik op mijn eigen rijbaan rijd terwijl de rijbaan redelijk smal is en er weinig zicht is...

bewerkt door Vladimir21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Bij het afrijden kijkt de examinator naar je hele rijstijl en houding.

Hij laat je echt niet zakken op over takjes rijden, of er langs als ik dat zo verderop in je verhaal lees.

 

Je moet inderdaad ruim van te voren klaar zijn voor een bijzondere situatie zoals bocht of drempel enzo

Anders wordt je rijstijl heel erg houterig en absoluut NIET vloeiend.

 

Kijk eens naar je hele rijstijl voordat je het cbr beticht van je met opzet niet laten slagen.

Er zal heus wel een reden voor zijn.

Dus........inderdaad op naar de volgende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vladimir21

Ja maar ik heb het idee dat als ik bijvoorbeeld 50-100m klaar moet zijn voor een drempel dan gaat het allemaal te langzaam. Waarom zou ik terugschakelen 50-100m voor een drempel als ik dat bijna bij de drempel kan doen zo gaat het vloeiend. Ik vond mijn hele rit prettig en simpel en toch zak ik voor mijn examen.

bewerkt door Vladimir21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik ben voor al mijn rijbewijzen in 1 x geslaagd, behalve voor mijn oplegger........gesloten verklaring voor vrachtwaggels van meer dan 7.5 ton, dus had ik af moeten slaan.......helaas bordje gemist dus gezakt.....jammer maar helaas....mocht ik nog een keer opnieuw.....zat mijn examinator zeker ook fout???? :bey:  :bey:

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wij van wc eend....

Natuurlijk moet je remmen VOOR die bult, ook al is het een "gladde" je moet op tijd remmen want anders is die examinator bang dat ie met zijn harsens in het dak zit...

En die takjes, als die van de West Hollandse knotwilg zijn, zijn die beschrermd erfgoed en mag je er niet overheen rijden.

Overigens, als het "takjes" zijn en die droplul is bang dat je je zeilen kapot rijdt, zijn het waardeloze zeilen...

Of zijn die "takjes" complete bomen?

In dat geval reed je te dicht op de rand van de weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vladimir21

Wij van wc eend....

Natuurlijk moet je remmen VOOR die bult, ook al is het een "gladde" je moet op tijd remmen want anders is die examinator bang dat ie met zijn harsens in het dak zit...

En die takjes, als die van de West Hollandse knotwilg zijn, zijn die beschrermd erfgoed en mag je er niet overheen rijden.

Overigens, als het "takjes" zijn en die droplul is bang dat je je zeilen kapot rijdt, zijn het waardeloze zeilen...

Of zijn die "takjes" complete bomen?

In dat geval reed je te dicht op de rand van de weg....

 

Nee die takjes steekten gewoon uit tot aan de helft van het wegdek ofzo waar je 50mag, zegt de instructeur dat ik helemaal moest afremmen naar andere baan gaan en die takje voorbij rijen.  Ik zal het tegen hem ook zeggen over die zeilen dat ze dan waardeloos zijn.

bewerkt door Vladimir21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

langs het spoor in delft reed ik ook met de wagen langs een boom waarvan de takken over de weg staken, maar ben er niet op gezakt.

examinator kijkt of jiij je voertuig onder controlle hebt, goed vooruit kijkt  je kijk techniek. dat je een takje raakt is niet zo erg. maar ben je ervan bewust dat die boom er staat en zo nodig ga je gewoon een meter opzij. ( ik zie ze ook niet altijd, daarom reed ik weleens dingen eraf :-) )

Ik probeerde tijdens lessen ook teveel tussen de lijnen te rijden. maar met een vrachtwagen heb je weleens van die situaties dat je anders moet gaan handelen.

 

 

oh , en met drempels....gewoon hetzelfde als je bij rotondes doet, uit laten rollen en op tijd terug schakelen naar zijn 5.

bewerkt door EduardNL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En volgende keer eerst 2 glaasjes bier drinken vlak voor het examen. Deed ik ook..... :ja:  :ja:

 

Het was op maandag ochtend, dan moest je nog afbouwen, net als een motor die voluit draait, die zet je ook niet gelijk stil. 

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je dient voor de drempel, rotonde, zebrapad etc klaar te zijn met schakelen. Zodat je optimaal kan concentreren Hoe je het object benaderd en met twee handen passeert opdat het stuur mogelijk uit je handen kan glippen blabla.

Overigens, nog geen c rijbewijs en nu al lekker arrogant.... allicht verkeerde houding gehad met examen? Examinatoren zijn daar zeer gevoelig voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een maand geleden mijn C en CE gehaald gelukkig alles in 1x. Maar door mijn instructeur werdt er al duidelijk op aangestuurd dat ik op tijd klaar moest zijn. Ook bij mij ging dit vaak tegen mijn gevoel in omdat ik met personenauto wat later en harder rem. Dit gaat nou eenmaal niet met wat lading. Maar het belangrijkste hiervan is dat ze op tijd klaar zijn goed is voor doorstroming en dus voor milieu

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vladimir21, ik heb even een citaat uit een andere posting van je aangehaald...


 


''Als het goed is heb ik over 1 weekje al mijn papieren, en omdat ik nog 21 ben moet het zeker lukken met werk zoeken. In mijn leven bereik ik alles wat ik wil zonder problemen, als ik vliegtuig piloot wil worden dan kan ik dat zonder problemen bereiken. Maar momenteel wil ik vrachtwagen chauffeur worden.''


 

Dat laatste blijkt vooralsnog iets te hoog gegrepen...    :p

 

Karma is a bitch !

bewerkt door perkele
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben benieuwt wat je instructeur hierover zei..? Er wordt erg gelet op het "nieuwe rijden" tegenwoordig dit betekend zeker met een ongeladen bakwagen dat 100mtr voor de drempel het gas los kan en je de koppeling in mag trappen om hem te laten freewheelen vervolgens terugschakelen remmen en de drempel langzaam naderen in de juiste versnelling dit geld ook voor kruispunten en mini rotonde's. De Actros automaat waar ik op reed schakelde zelf vrij en verloor op 500mtr maar 4 a 5 km aan snelheid. Denk er bij het verlaten van lange drempels om dat je pas versneld als je achterwielen van de drempel zijn.

 

Succes met je 2e examen!

 

(7 a 800 voor een examen is wel rijkelijk veel ik betaalde 400,-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vladimir21, ik heb even een citaat uit een andere posting van je aangehaald...

 

''Als het goed is heb ik over 1 weekje al mijn papieren, en omdat ik nog 21 ben moet het zeker lukken met werk zoeken. In mijn leven bereik ik alles wat ik wil zonder problemen, als ik vliegtuig piloot wil worden dan kan ik dat zonder problemen bereiken. Maar momenteel wil ik vrachtwagen chauffeur worden.''

 

Dat laatste blijkt vooralsnog iets te hoog gegrepen...    :p

 

Karma is a bitch !

Alleen de vraag is Of je rijden kunt En hoeveel schade maak je

Veel bazen vragen naar ervaring

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een enkele keer langs dunne takjes rijden is niet zo erg. Soms kan je niet anders maar als je dat iedere dag, keer op keer doet.... daar knapt je bak niet van op hoor. En verder gok ik dat die examinator ook naar je hele houding kijkt. Hoe je instelling is ten opzichte van het overige verkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Joh ik ben eens gezakt voor mijn motorrijbewijs omdat ik teveel met examen rijden bezig was. Kortom ik reed te netjes. Uithuilen en opnieuw beginnen. Toeval wilde dat ik de 2e keer dezelfde examinator had, en heel vreemd, hij kon me toen niet bijhouden klaagde hij na het examen. Toen greep mijn instructeur in en was ik wel geslaagd.

 

En willekeur van het CBR lees ik hier ergens......... tuurlijk examinators zijn net mensen en laat nou ieder mens verschillend zijn.

bewerkt door Arjan1980
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden