[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een goede omvormer naar 230 volt


spritske

Recommended Posts

  • Administrators

Als die voor de vrachtwaggel is zou ik de 24-230 aanraden.

Scheelt een beste draadverschil en op de waggel HEB je al 24v dussssss.....

Laat wel ff een montteur de kabel aansluiten, er gaan nogal wat neutronen door die kabel bij vol gebruik.

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in die dingen heb je 3 types wat je moet hebben is een zuivere sinus omvormer, dit type sloopt in ieder geval je batterij van je laptop niet en een Senseo werkt prima op zo,n ding, wat je voor je zelf moet weten is hoeveel watt ga je trekken van een omvormer Senseo 1000 watt/ magnetron 1000 watt, tv noem maar op, stel je wilt s,avonds tv kijken en je eten opwarmen ,zit je al heel snel aan de 2000 watt, dus zuivere sinus omvormer van 3000 watt, word hij in ieder geval niet te heet.

Aansluiten van zo,n ding, trek van de plus pool van de accu een dikke kabel naar de omvormer, zeker de kabel bij de accu met een zekering van 3000 watt gedeeld door 24 volt is 124 amp zoveel amps trek je al de omvormer op volle capaciteit werkt ,dus een zekering van 124 ampere sluit de massa aan vlak bij de omvormer in de cabine en aard de cabine met een dikke draad aan het chassis om te voorkomen dat de omvormer massa gaat trekken door de elektronica van de auto scheelt weer een hele lange massa kabel trekken, en als je veel dingen tegelijk op de omvormer hebt aanstaan, laat je motor lopen dynamo laad al snel 35 ah, nog een tip, gebruik in je auto een huis tuin en keuken stopcontact met randaarde in het stopcontact gebruik je de massa als min en de pootjes als plus, dus inwendig in het stopcontact de pluspootjes doorverbinden en massa heeft dit al ,kun je de boel nooit verkeerd aansluiten, dus omvormer aansluiten kun je zelf, is niet zo moeilijk

bewerkt door Jan klomp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

in die dingen heb je 3 types wat je moet hebben is een zuivere sinus omvormer, dit type sloopt in ieder geval je batterij van je laptop niet en een Senseo werkt prima op zo,n ding, wat je voor je zelf moet weten is hoeveel watt ga je trekken van een omvormer Senseo 1000 watt/ magnetron 1000 watt, tv noem maar op, stel je wilt s,avonds tv kijken en je eten opwarmen ,zit je al heel snel aan de 2000 watt, dus zuivere sinus omvormer van 3000 watt, word hij in ieder geval niet te heet.

Aansluiten van zo,n ding, trek van de plus pool van de accu een dikke kabel naar de omvormer, zeker de kabel bij de accu met een zekering van 3000 watt gedeeld door 24 volt is 124 amp zoveel amps trek je al de omvormer op volle capaciteit werkt ,dus een zekering van 124 ampere sluit de massa aan vlak bij de omvormer in de cabine en aard de cabine met een dikke draad aan het chassis om te voorkomen dat de omvormer massa gaat trekken door de elektronica van de auto scheelt weer een hele lange massa kabel trekken, en als je veel dingen tegelijk op de omvormer hebt aanstaan, laat je motor lopen dynamo laad al snel 35 ah, nog een tip, gebruik in je auto een huis tuin en keuken stopcontact met randaarde in het stopcontact gebruik je de massa als min en de pootjes als plus, dus inwendig in het stopcontact de pluspootjes doorverbinden en massa heeft dit al ,kun je de boel nooit verkeerd aansluiten, dus omvormer aansluiten kun je zelf, is niet zo moeilijk

Wel ff informeren bij je baas jan ,niet alle bazen zijn er blij mee als je dat zelf doet.

Vaak door dealer laten doen ivm de garantie en de vele electronica tegenwoordig in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

ik vraag me af hoelang ik bijv op de laptop zou kunnen aan de lader met de motor uit,

bij mijn vorige werkgever had ik een mercedes sprinter met een omvormer van 15000W geloof ik (voor een hoge drukspuit en compressor etc)

Hiervoor zat een extra accu in de auto, deze werdt opgeladen door de dynamo en de extra accu gaf stroom aan de startaccu. Hiertussen zat een verbinding (diode) waardoor de stroom van de start accu nooit kon worden gebruikt voor de omvormer.

 

Dus als je geen stroom meer had ff motor starten en gaan. Je was dus altijd zeker dat je nog kon starten.

 

Ik ben dus bang dat gezien ik dit in de vrachtwagen niet heb, ik straks de laptop aan de lader gooi en motor uit. en daarna volgende ochtend niet meer kan starten.

bewerkt door Omleiding
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het goed is werd in je oude auto de startaccu gescheiden van je extra accu door een diode. En draaide al je zware spul op je extra accu waardoor je met je normale accu idd gewoon kunt starten. Wat je kunt doen is er een spanningsbewakingsrelais tussen LATEN plaatsen. Die kapt op een vooraf bepaalde waarde je stroom af zodat je voldoende startstroom overhoud als je het goed doet. Houd er wel rekening mee dat bij kou de capaciteit van je accu afneemt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heeft Huub wel een punt.

Ik heb een Electrolux koelkast in de wagen.

Dit is echter zonder compressor, dus die vreet accu's.

Eigenlijk elk jaar wel een nieuwe set er in.

Kostenplaatje natuurlijk, maar een inbouw koelkast is blijkbaar te duur voor mijn broodheer.

Dan maar elke jaar nieuwe accu's.

Het is het een of het ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vraag me af hoelang ik bijv op de laptop zou kunnen aan de lader met de motor uit,

bij mijn vorige werkgever had ik een mercedes sprinter met een omvormer van 15000W geloof ik (voor een hoge drukspuit en compressor etc)

Hiervoor zat een extra accu in de auto, deze werdt opgeladen door de dynamo en de extra accu gaf stroom aan de startaccu. Hiertussen zat een verbinding (diode) waardoor de stroom van de start accu nooit kon worden gebruikt voor de omvormer.

Dus als je geen stroom meer had ff motor starten en gaan. Je was dus altijd zeker dat je nog kon starten.

Ik ben dus bang dat gezien ik dit in de vrachtwagen niet heb, ik straks de laptop aan de lader gooi en motor uit. en daarna volgende ochtend niet meer kan starten.

Omvormers met een capaciteit van 15000 Watt moeten nog uitgevonden worden. Je kan wel meerdere omvormers in lijn zetten om die capaciteit te halen maar dan moet je al een een aanhanger meeslepen voor de accu's als je nog iets wil doen. Dat is 1, ten 2e; je laptop hoeft niet continu aan de stroom, als de batterij is opgeladen van de lader af (vindt die zelf ook fijner). De meesten hebben een 1500 tot 1700 Watt omvormer om alles te doen (magnetron, tv, opladen) wat probleemloos een hele avond/ochtend/dag kan mits natuurlijk je accu's in goede staat zijn. Wel verstandig om (zoals hiervoor al opgemerkt) een beveiliging tegen te lage spanning ertussen te hebben. Van Mercedes en MAN weet ik dat het daar standaard op zit (bij MAN moet je dan wel handmatig 1x de hoofdschakelaar uit en aan zetten voor te starten)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omvormers met een capaciteit van 15000 Watt moeten nog uitgevonden worden. Je kan wel meerdere omvormers in lijn zetten om die capaciteit te halen maar dan moet je al een een aanhanger meeslepen voor de accu's als je nog iets wil doen. Dat is 1, ten 2e; je laptop hoeft niet continu aan de stroom, als de batterij is opgeladen van de lader af (vindt die zelf ook fijner). De meesten hebben een 1500 tot 1700 Watt omvormer om alles te doen (magnetron, tv, opladen) wat probleemloos een hele avond/ochtend/dag kan mits natuurlijk je accu's in goede staat zijn. Wel verstandig om (zoals hiervoor al opgemerkt) een beveiliging tegen te lage spanning ertussen te hebben. Van Mercedes en MAN weet ik dat het daar standaard op zit (bij MAN moet je dan wel handmatig 1x de hoofdschakelaar uit en aan zetten voor te starten)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja dat klopt inderdaad waren 2 omvormers van 7000 dus totaal 14000 dan.

Hiervoor zat gewoon 1 hele grote accu onderin.

Wat zo een hogedrukspuit trekt weet ik niet maar dat was prima te doen. (15-20 min spuiten per adres) zonder motor te laten draaien.

Voor zover bekend is krijg ik een DAF 105 van 2012 :-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het goed is werd in je oude auto de startaccu gescheiden van je extra accu door een diode. En draaide al je zware spul op je extra accu waardoor je met je normale accu idd gewoon kunt starten. Wat je kunt doen is er een spanningsbewakingsrelais tussen LATEN plaatsen. Die kapt op een vooraf bepaalde waarde je stroom af zodat je voldoende startstroom overhoud als je het goed doet. Houd er wel rekening mee dat bij kou de capaciteit van je accu afneemt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Dat is een goeie inderdaad.

Ben zelf inmiddels al 9 jaar elektro/storing monteur. Met een goed schema moet ik dit zelf ook wel kunnen, weet alleen niet in hoeverre dit mag mbt regeltjes ;-) zal ik eens nakijken Thanks voor de tip

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden