[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat maakt het chauffeurs beroep zo leuk?


Jer

Vraag

  • Forumlid

Zal mij allereerst voorstellen.

Mijn naam is Jeroen en ben mij aan het oriënteren om chauffeur te worden.

Mijn vraag aan jullie is:waarom ben je chauffeur geworden? Wat zijn de voordelen en nadelen van het vak?

Graag jullie reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Toch een bepaalde vorm van vrijheid denk ik.

Ondanks de werkdruk en boordcomputter.

Ik heb zelf best veel van west en midden Europa gezien, wat anders niet gebeurd was.

Nadelen zijn de uiterst belabberde arbeidsvoorwaarden, foute werkgevers en het ontbreken van een sociaal leven.

Het is uiteindelijk maar waar je voor kiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wat ben je positief vandaag Routier!

Vindt je? Hij vraagt wat ik er van vind.

Wat niet wegneemt dat er nog altijd tegen de nadelen gestreden moet worden.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom ik vrachtrijder ben, ik kan het je niet zeggen. Ik weet wel wat de voor- en nadelen kunnen zijn, maar die heeft 'routier' ook al benoemd. Maar los daarvan zijn er vele takken van transport. Daarbij heeft elke tak zo zijn voor en nadelen, dus kijk gerust wat rond.

bewerkt door Vrachtrijder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Een "ander" sociaal leven zou ik willen zeggen.

Onderweg praat je met collega's over soms best wel intieme zaken.

Je bent af en toe ook die schouder waar tegen geleund kan worden.

Maar je bent ook de eenling die zijn weg verder gaat terwijl anderen bij jouw hun vrouw thuis liggen.

Je hebt wat van Europa gezien, dat anderen niet hebben kunnen zien.

Je komt na 25 jaar zwerven aan huis met dagwerk en merkt dat die 2 mannen in huis jouw zoontjes zijn....

 

Verder?

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik ben het wel met je eens dat we het niet moeten verbloemen.

Ik heb best veel moois gezien, maar veel tijd om er van te genieten is er niet.

Voor je het weet ben je er voorbij, en de toerist uithangen gaat alleen bij zeer hoge uitzondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vindt een beperkt sociaal leven wel prettig. Of ik ben gepeld en gehard, dat kan ook. Ik heb geen behoefte om de clown uit te hangen de hele dag tussen een groep collega's in een 9 tot 17 regiem. En dan s avonds nog gesjellug te brallen in een kroeg met mijn vrienden. Ik ben veel liever alleen. Mijn vrouw staat er grotendeels alleen voor, maar heeft dezelfde afwijkingen. Ze heeft geen behoefte om de hele dag mij te vermaken. En voor de kinderen, tja dat is wel eens lastig. De oudste van 9 roept wel dat ze een school gaat afronden om zo een normaal bestaan te kunnen leven. Wel probeer ik het werk om specifieke gelegenheden van de Kids te plannen. Maar verder, je bent eigen baas, je ziet veel, geen dag is hetzelfde. Tja, wat nog meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat maakt het chauffeurs beroep zo leuk?

 

Het is na verloop van tijd helemaal niet leuk ! Natuurlijk in het begin is alles mooi ! maar stel je bent 20 en je mag door tot je 67ste op die mooie 8 pijper

De toerist uithangen dat valt wel mee hoor , ja racen tegen de tijd om op tijd bij de klant te staan , want die staat te wachten op zijn handel (wat achteraf helemaal niet zo is)

de omgeving bekijken daar heb je weinig tijd voor , het kan zomaar stil staan voor je snuffert , je wilt toch niet bij een ernstig ongeluk betrokken raken?

ja de autobaan die kan je wel goed bekijken , zeker ´s nachts   :ja: . het is tegenwoordig overal om je heen veels te druk om van de omgeving te genieten

 

dat is mijn ervaring , maar ik heb enkel internationaal gereden in de groenten , en het wel naar mijn zin gehad met behulp van het thuisfront .

wel goed verdiend door veel uren te maken

maar met die aantallen uren had ik als timmerman (wat ik ook 25 jaar geweest ben) misschien nog wel beter verdiend

succes met je zoek tocht , je moet tenslotte toch zelf een keuze maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb bijna heel Europa gezien, met nadruk op gezien, niet beleefd.

Beleeft heb ik alleen Italië, Frankrijk en in mindere mate Spanje omdat ik daar veel weekenden doorgebracht heb, en dus ook werkelijk iets "gezien" heb van het land.

 

Voor de rest is het gewoon werken eten en slapen waarvoor je in mijn ogen te weinig betaald krijgt.  

Ja Ger Al zou je dubbel betaald krijgen dan is het nog niet genoeg

 

Ik heb Europa totaal gezien en daar buiten Was 28 jaar drie maal de wereld rond geweest

 

Veel gezien Veel mee gemaakt

 

Bij Vos ook veel Oostblok gereden

 

Ik zou het niet willen missen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik wou reizen en vooral niet de hele dag verantwoording hoeven afleggen aan mensen die er toch niets vanaf weten :p

 

Ik ben overal wel geweest waar je rijdend of met een boot kan komen (alleen Finland ontbreekt nog). Je kan als chauffeur (internationaal) zelf nog voor een groot deel je tijd inplannen. Als je de weekenden onderweg ben kun je dingen gaan zien waar anderen alleen maar van kunnen dromen. Zo ben ik in de meeste grote steden van Europa wel uit eten geweest of lekker doorheen geslenterd of een terrasje gepakt.

 

En het sociale leven wat je zou missen is ook maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik denk dat je als chauffeur sowieso iets anders bent als een kantoorman. Ik ben ook het liefst gewoon alleen. Klinkt raar maar het is wel de waarheid....

 

De wereld ligt nog steeds voor je open, al zullen anderen wel weer anders over denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik ben graag alleen en droomde al van kinds af aan

van vrachtwagenchauffeur worden.

 

Met wat ik nu weet zou ik het zo weer doen maar dan 20 jaar eerder.

Ik kijk veel foto's en films van mensen die naar het midden oosten reden. Met scania's 110 en 140 en volvo's f88 en 89. Geweldig en ik ben wat dat betrefd echt te laat geboren. Helemaal op jezelf aangewezen zijn qua onderhoud en reparaties onderweg en weken van huis zijn.

En nu lopen ze te neuzelen dat je nog maar een weekendje van huis mag.

Te triest voor woorden. Laat de mensen die het willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kijk veel foto's en films van mensen die naar het midden oosten reden. Met scania's 110 en 140 en volvo's f88 en 89. Geweldig en ik ben wat dat betrefd echt te laat geboren. Helemaal op jezelf aangewezen zijn qua onderhoud en reparaties onderweg en weken van huis zijn.

En nu lopen ze te neuzelen dat je nog maar een weekendje van huis mag.

Te triest voor woorden. Laat de mensen die het willen.

 

 

Ik ben het helemaal met je eens.

Dat geregel en dat bemoeien elke keer ... de cao zou voor iedereen passend moeten zijn,

niet enkel voor de mensen die achter kaap kont willen liggen.

 

Heb van de week op de zaak allerhande kleine reparaties (fijnfilter, kleppendekselding, knie van de kraan

nieuwe lichtunit, zwengel van de oplegger, en 1 van de slangen op de kraanarm) gedaan en

ook twee opleggerbanden zelf gewisseld, gewoon omdat het kan en niet omdat het moet.

 

Moet zeggen dat zelfs mijn vriendin verbaasd is over wat ik zelf kan doen

aan "mijn" auto en mijn baas vindt me zo slim dat ie er blijkbaar geen zin in

heeft om me te ontslaan.

 

Dat gezegd hebbende heb ik eindelijk wat ik nodig heb om ander werk te vinden

dus dat is nu in full swing.

 

Maar zelfs met deze baas en dit salaris zou ik niks liever doen dan rondrammelen,

het is alles waar ik van gedroomd heb en nog een beetje meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 het ontbreken van een sociaal leven.

Het is uiteindelijk maar waar je voor kiest.

 Je geeft t antwoord zelf al; een sociaal leven is niet alleen naar de sportclub of naar een verjaardag hoor.

Een sociaal leven is ook" in den vreemde"uit eten gaan met collega's die ,net als jij,ook niet verder kunnen op dat moment( eten in de routier omdat de wet je verbied nog te rijden vandaag :D  :D:wijn:  :wijn: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Om zondag of maandag te beginnen en dan niet wetend waar je uitkomt en dan vrijdag of zaterdag terug kijken en dan te zeggen .....potvolblomme dit was een mooi weekje

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voor mij moment het ongeloof dat ik een wagen van 16,50 meter gewoon kan besturen, geeft een erg goed gevoel.

Ben nu een aantal maanden bezig en heb me nog geen moment verveeld. lekker alleen in de cabine met een radio. lekker mee blerren zonder dat anderen je horen.

Niet op je vingers gekeken worden. tevreden gezichten en op zijn tijd leuke collega's en leuke vrouwelijke klanten om te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het vrije leven, je weekend houden op een mooi stekkie en maar kijken waar je uit komt.

Dat is het mooie leven waar een chauffeur voor kiest. :ja:

 

Helaas voor de chauffeurs die dit leven voor ogen hebben zijn de tijden veranderd. Je thuis situatie moet wel zo wezen dat dit ook kan.

Als je een vrouw hebt met een hoge opleiding kan dat behoorlijke problemen geven. Zij wil er huis niet alleen voor staan.

 

Het is niet meer zo dat de man het alleen verdiend en dat het vrouwtje tevreden thuis zit met de kinderen te wachten tot hij weer huis is.

Je mag niet meer zo veel betaalde uren maken, het loon is niet altijd meer zo hoog dat je het loon van een tweeverdiener kan verdienen.

 

Dus als je jong bent zonder vrouw en kinderen, neem het er dan van. Pak dat mooie leven.

Er zijn genoeg bedrijven waar je gewoon rustig je rit kan rijden zonder gezeur en gezeik van anderen om je heen. 

Slapen in je eigen privé hotelkamer. (nu kan het nog)  Heerlijk  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zal mij allereerst voorstellen.

Mijn naam is Jeroen en ben mij aan het oriënteren om chauffeur te worden.

Mijn vraag aan jullie is:waarom ben je chauffeur geworden? Wat zijn de voordelen en nadelen van het vak?

Graag jullie reactie.

Het is het mooiste beroep ter wereld, tenminste als er chauffeursbloed door je aderen stroomt. Ik kom uit een chauffeursgeslacht, vader, broers en mijn beide zoons rijden internationaal. Als pa altijd mopperend thuis zou komen dan waren mijn boys zeker geen chauffeurs geworden. Als je jezelf laat opnaaien op tijd thuis wilt zijn en een geregeld leven wilt niet doen !! Wil je elke dag weer wat meemaken veel zien en mensen ontmoeten en je kunt goed sturen DOEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja Het vrije leven van een chauffeur Van vroeger en nu Daar zit dag en nacht verschil in

 

Ik kon vroeger zeggen ik blijf een dag staan Moet je nu is doen Noem je dat vrij zijn

 

De moderne chauffeur hoef je niet aan te vragen Even een startmotor omruilen  

 

Of een nieuwe filter plaatsen  Zijn er bij die weten nog niet waar de motor zit

 

In mijn tijd haast iedere avond en nacht in een Test goed eten Goed slapen

 

De kroeg baas zorgden dat er niks kon gebeuren De wilden konijnen kwamen  niet bij de auto

 

En zeker de sperma bakken niet Nu 5 min te laat dan gaat het van dik houd zaagt men planken Is dat vrij zijn

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden