[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 Fruit transporteurs die stoppen met route op Engeland


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat is allemaal kantoorpersoneel he. Geen chauffeurs want alles werd uitgecharterd.

 

Dus vijftien man op kantoor om 30 (??) auto's te laten rijden. Geen wonder dat het niet rendabel is.

 

Maar die andere elf vinden ook wel weer wat hoor. Maak je maar geen zorgen.

 

edit: ik lees nu over zestig auto's. Dat betekent nog steeds dat er 1 man op kantoor zat tegenover 4 auto's op de weg...

 

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat de ratio is in de branche.. Wat zou het moeten zijn, 'overhead aan mensen' tegenover het aantal auto's..?

 

Uit mijn autoleasing (pkw) tijd ben ik ook bekend met zo'n ratio. 1 op 200 was (is?) de ratio, dan deed je het efficiënt. Car to staff werd dat met een mooi woord genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is allemaal kantoorpersoneel he. Geen chauffeurs want alles werd uitgecharterd.

Dus vijftien man op kantoor om 30 (??) auto's te laten rijden. Geen wonder dat het niet rendabel is.

Maar die andere elf vinden ook wel weer wat hoor. Maak je maar geen zorgen.

edit: ik lees nu over zestig auto's. Dat betekent nog steeds dat er 1 man op kantoor zat tegenover 4 auto's op de weg...

Hoe kom je erbij dat het uitgecharterd werd?

HSF had voor dit werk gewoon auto's op Nederlands en Engels kenteken rijden.

Dus er zijn zeker wel chauffeurs de dupe van.

Bovendien zal HSF echt niet zo gek zijn geweest om onnodig teveel mensen op kantoor te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

HSF schijnt met marokaanse auto's (charters?) op Marokko te rijden.

het was een witte Actros met de naam HSF exact zoals HSF dat heeft, dus lijkt het mij een "eigen" wagen van HSF.

Maar een vaste charter kan uiteraard ook de originele reclame voeren ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat worden gefrituurde sprinkhanen dan Fleur. Over een week en een paar uur...

Ga al bijna inpakken ja. De 'vakantie' staat voor de deur. 2017 wordt een mooi jaar om weer te gaan werken denk ik zo. :D

en in 2016 hou je een vakantie ???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het was een witte Actros met de naam HSF exact zoals HSF dat heeft, dus lijkt het mij een "eigen" wagen van HSF.

Maar een vaste charter kan uiteraard ook de originele reclame voeren ja

Die ben ik ook wel eens tegen gekomen. Staat HSF Maroc op de deur en Marokkaans kenteken. Lijkt mij een eigen auto van HSF.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op de website van truckstar staat toch te lezen dat het enkel om kantoorpersoneel gaat.

omdat alles werdt uitgecharterd.

Waarom kwam ik dan vaak einde middag die auto's vanaf Barendrecht tegen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

HSF schijnt met marokaanse auto's (charters?) op Marokko te rijden.

Nee Rob. Niet op Marokko naar mjn weten. Ik dacht dat die voornamelijk Spanje reden. Maar ik kan er helemaal naast zitten. Als er mensen in geintereseerd zijn wil ik wel vragen wat ze doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Die ben ik ook wel eens tegen gekomen. Staat HSF Maroc op de deur en Marokkaans kenteken. Lijkt mij een eigen auto van HSF.

Wat op de deur stond kon ik niet zien, hij stond met zijn cabine richting de rijbaan in een laadkuil, maar ik geloof je direct...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst met twee chauffeurs van hun in Babberich geladen.

Hun lossen veel op de veiling.

Is inderdaad een charter, maar materiaal is wel via HSF aangeschaft.

Doen gewoon NL - MAROKKO vice versa werk, en doen niet aan broodroof zoals de Poolse chauffeurs wel doen met het Frankrijk en Duitsland werk.

Wat ik trouwens van een Marokkaanse collega hoorde, is dat ze best groot zijn in Marokko.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat worden gefrituurde sprinkhanen dan Fleur. Over een week en een paar uur...

 

Ga al bijna inpakken ja. De 'vakantie' staat voor de deur. 2017 wordt een mooi jaar om weer te gaan werken denk ik zo. :D

Zucht........ :ok: 

 

Zoals onze jongste dochter pleegt te zeggen "mooi dat het kan" 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat las ik ergens. Als het niet klopt ben ik verkeerd geinformeerd. Kan het nu even snel ook niet meer terugvinden.

 

Weet wel dat er heel veel westlandse charters voor HSF reden. Misschien worden de eigen chauffeurs elders binnen het concern geplaatst. Die vijftien man was in elk geval kantoorpersoneel. En die mogen dus vertrekken.

 

Dat is niet alleen kantoor personeel maar ook loodspersoneel en op de auto's engelse die via een uitzend construktie zich verhuren als self emplooid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat vast op Engeland rijdt

Die zijn meestal binnen drie jaar weer weg

Of verandert van B.V. Ga zo maar door

De heen vracht wordt meestal redelijk betaald

Maar de terug vracht is meestal brand stof dekkend

Huub

Dat laatste is met zo ongeveer elke retourvracht vanuit het buitenland het geval Huub.

De rest is weer flauwekul.

Visbeen, Hijboer, Post Kogeco en diverse anderen houden het ook al jaren vol.

De ferry markt is daarintegen wel volkomen verziekt.

Hoe dat komt, behoeft geen uitleg.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen buitenland ritten hoor.

EJD liet hier wel eens doorschemeren dat een rit Breda-Amsterdam net zoveel doet, als een rit Nantes-Rotterdam.

En ergens geloof ik dat wel.

Dit komt mede door de cabotage wetgeving.

Als die opgeheven wordt, dan is het pas echt klaar met ons achter het stuurwiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen eigen handel is komen wij ook leeg terug. Als dat uit Amsterdam, Rotterdam, antwerpen of het roergebied is maakt niet uit.

En dat is niet omdat er geen vrachten terug zijn.........

Nee....omdat jij in het eigen vervoer zit waarschijnlijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook. Maar als je leeg terug komt weet je wat het kost.

Als je voor de kostprijs een vrachtje mee terug neemt moet je maar afwachten of je daadwerkelijk uit de kosten komt. Reken alleen maar eens wachturen, die hoogst waarschijnlijk niet betaald worden.

We hebben het wel gedaan, maar door schade en schande wordt mijn wijs..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden