[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

dgo ondersteboven


funtrucker

Recommended Posts

Gast transploft

Dan komen nu de moeilijkere dagen weer Marcel. Morgen wordt het weer glad. 1 voordeel is dat je er sneller overheen komt als je die "drempel" weer snel overstapt.

Laat zien dat je het kunt. Vooruit kijken vriend, wat gebeurd is, is gebeurt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zit toch iets gespannender achter het stuur. Zal moeten slijten, je word er voorzichter van.

wees blij dat je nog rijden ken .

mij is het in 2004 ook gebeurd .op zijn kant liggen.

was gelijk gedaan ,nooit meer een meter gereden .

dus dat je voorzichtig bent is goed .

laat dat nooit slijten

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan komen nu de moeilijkere dagen weer Marcel. Morgen wordt het weer glad. 1 voordeel is dat je er sneller overheen komt als je die "drempel" weer snel overstapt.

Laat zien dat je het kunt. Vooruit kijken vriend, wat gebeurd is, is gebeurt......

ben benieuwd of jij die jerrycan benzine nog in de cabine zet .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Je wilt niet weten wat er allemaal op je af komt.

dat zal zeker Marcel. Echter hoe vaak zal zo iets gebeuren???? En hoe vaak heb ik een volle jerrycan bij mij???

De kans op een grote prijs in de loterij is groter......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

FF een resume van de afgelopen 2 weken.

 

De eerste 2 a 3 dagen tree voor tree nog de auto in. Kuitspieren zaten een beetje vast van 2 dagen drukverband  :stom:

 

Dag 3 werd het al beter, en dag 5 was het bijna weer normaal. Bepaalde draaing voelde je hem nog wel.

 

Deze week ging het ook goed. Veel trailerwerk, dus meer rijden dan lossen. Vrijdag een distri auto overgenomen maar dat was een stap te ver bleek vrijdagavond.

Poot werd weer iets dikker. Dus het weekend maar niks doen  :D  :D

 

En dan het rijden.......

 

Maandag was ruk, Je voelt echt alles, elke spoorvorming alles. in de loop van de week ging het beter. Je moet weer ff vertrouwen krijgen in het materiaal.

Tot donderdagnacht/ vrijdagmorgen. Het is middernacht als ik op de radio hoor dat er op de A28 tussen Meppel en Hoogeveen 150 minuten vertraging is door sneeuw. Op de A32 ook net zo iets. En op de A28 tussen Hoogeveen en Groningen zien ze helemaal spoken met abnormale vertragingen. 

 

Maar ja, ik rij bij Hoevelaken, en krijg foto's van mijn nacht collega's. met 10 cm sneeuw op de snelweg. Joepie  :mad:

 

En echt hé, bij Staphorst niks, Bij Lankhorst knipperen de borden en de rechter baan is afgesloten. Precies bij het bord uit licht sneeuw en gaan we terug naar 30km/h. Er zitten 2 visrijders voor me dus daar maar achteraan. Rechterbaan afgesloten auto in de berm/sloot. Maar dan heb je het niet echt breed meer. Trekker glibbert alle kanten op en de trailer ook. Vond het niet grappig toen. Maar heb het gedaan. ook al ging het niet snel. De visrijders doen weer beetje gas bij, maar ik vind het nog niks. Rij rond de 40 en ik heb alles redelijk op spoor dus ik vind het goed. Zit er 1 achter mij te drukken en te knipperen dat ik gas moet geven, zal het wel druk hebben of zo. Die gaat er bij De Wijk af en moet nog ff laten zien wat voor geweldige chauffeur hij is om mij op de uitvoegstrook voorbij te komen. Maar we zijn De Wijk voorbij en alles weer zo goed als schoon. Maar ik vertrouw het niks. Dus ga mooi rustig door, de 2 personen auto's die achter mij rijden vertrouwen het ook niet, die blijven achter mij rijden. Net voor Hoogeveen weer alles wit, Dus de gang er weer uit en mooi rustig aan doen. Maar alles weer heel op de dam. Dat telt.

 

Van de week ook paar keer niet lekker gezetten als de auto uit het spoor/ in het spoor valt, je zit toch anders......

 

 

 

Maar de schade aan de trekker valt mee.

 

Gaat komende week weer rijden... 

  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Lijkt mij ook een vreemde ervaring zo Marcel; en dan denk je jezelf weer in het spoor te hebben als er weer van die bende opduikt...

Zo te zien heb je wel de juiste manier gevonden om weer te 'wennen' en zijn ook je grenzen zichtbaar, ga zo door en het komt wel weer goed  :ok:

 

En wat een ander doet en denkt te kunnen: dezelfde smiley dan hierboven maar met 'n andere vinger zou ik zeggen! Misschien wil die ook een koprol ervaren of zo?

Mooi laten duwen en je de kop niet gek laten maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die nieuwe auto's waren zeker nog allrisk verzekerd? :D  :p

 

Maar serieus: het is mooi dat met het volste vertrouwen in je heeft en ik denk dat dat ook terecht is. Wat jou overkomen is kan ons allemaal overkomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die nieuwe autoos hebben nog fabrieks garantie natuurlijk... :D  :D

Maar het zegt alles over jouw en het vertrouwen dat ze in je hebben. Wat ze zo te lezen de laatste weken toch wel hebben en hadden.

Alleen mensen die niks doen zal niks overkomen.

 

En dat spoorvorming in NL maakte je wel vaker heel alert als je met een band tegen de zijkant komt wilt ie omhoog het spoor uit. Dat heb je als 50 ton de max is en constant word overschreden... Zoals die zandrijders :rolleyes:  bij jou in de buurt altijd doen en trots op zijn op een forum... :zegtniets:  Dat de admin daar niks van zegt. :cool:

Eigenlijk is het zijn schuld dus, hij is je wel een pilsje verschuldigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals hier al meer aangegeven, je zelfvertrouwen moet even terug komen. Niets abnormaals, je zou je pas zorgen moeten gaan maken als je er geen last van had dan zou je nl een potentieel gevaarlijke bestuurder zijn. Dus lekker doorgaan op de wijze zoals je nu doet en als een ander het niet snel genoeg gaat is het zijn probleem niet de jouwe.

 

Oh ja nog een tip, als ik jou was zou ik je auteursrechten te gelde maken, je staat met die schuiver in de nieuwe truckstar  :ja:  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FF een resume van de afgelopen 2 weken.

 

De eerste 2 a 3 dagen tree voor tree nog de auto in. Kuitspieren zaten een beetje vast van 2 dagen drukverband  :stom:

 

.

 

Tree voor tree de auto in is toch normaal?

Ik sla bewust nooit treden over, ik houd mijn rug en knieen graag heel.

 

En die chauffeurs die hun kleine piemel moeten compenseren door te laten zien hoe hard ze wel niet durven vind ik bijzonder kansloos. Helemaal als ze gaan knipperen of jou vertellen dat je wel harder kan. Ik had ook zo'n collega: ineens over de bak vertellen dat ik die bocht wel harder kon nemen.

Waarschijnlijk zou dat inderdaad kunnen, maar ik heb weinig zin om de grens van de luchtvering op te zoeken, of erger nog, de verkeerde kant van die grens tegen te komen.

 

En de gladheid is nu weg, dus dat scheelt ook.

 

Succes de komende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(..)

 

Ik had ook zo'n collega: ineens over de bak vertellen dat ik die bocht wel harder kon nemen.

Waarschijnlijk zou dat inderdaad kunnen, (..)

 

Precies, ik hoorden een tijd terug (toevallig ook van een chauffeur) een mooi antwoord op dat soort 'commentaar'..

 

Het had gekund maar is niet gebeurd..

 

Is de 'discussie' / commentaar direct monddood gemaakt. ;)

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Het complete verhaal volgens De Stentor, http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/sneeuwschuiver-glijdt-van-a1-af-bij-apeldoorn-zuid-1.5726017

 

Volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat was de sneeuwschuiver aan het werk op de vluchtstrook, toen het voertuig uit moest wijken voor een personenauto, die de vluchtstrook op reed. Door deze uitwijkmanoeuvre gleed de sneeuwschuiver zelf de berm in. Andere sneeuwschuivers namen het werk over terwijl het onfortuinlijke voertuig werd geborgen door het Apeldoornse bedrijf Wolves.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden