[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

De voor en tegens van "nivelleren"


andremast

Vraag

Recommended Posts

  • 0

Ik ben tegen.

 

Absoluut.

 

Ik ben dan ook tegen het hele gedachtengoed van alles eerlijk delen waarin de SP en in mindere mate de PVDA voor staat. Ik ben niet bereid om "iets" te laten zodat een ander meer heeft.

 

Helaas gebeurt het wel en doen we er niets aan. Alles in het belang van het grotere plaatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als er binnen de EU geniveleerd zou worden (ik neem even aan dat het daarom gaat?), zijn we de sjaak. Want relatief hoge lonen, die dan dus op zijn minst bevroren of zelfs naar beneden aangepast zouden moeten worden. Dat we relatief gezien ook hoge lasten hebben wordt in de vergelijking niet of nauwelijks meegenomen, vrees ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als er binnen de EU geniveleerd zou worden (ik neem even aan dat het daarom gaat?), zijn we de sjaak. Want relatief hoge lonen, die dan dus op zijn minst bevroren of zelfs naar beneden aangepast zouden moeten worden. Dat we relatief gezien ook hoge lasten hebben wordt in de vergelijking niet of nauwelijks meegenomen, vrees ik...

 

Gister groot in het nieuws.

 

We gaan er op vooruit... Nou poeh.  Ik durf er een hele goede fles wijn om te verwedden dat de extra lastenverzwaringen die we dit jaar nog krijgen die paar tientjes te niet doen. Dat is hetzelfde met de loonsverhoging.

 

Het is een lachertje, alleen de vluchtelingen kosten al zoveel geld dat wij er met zijn allen sowieso op achteruit gaan dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan komt dit toetje er ook nog eens bij.

Heeft ons gulle kabinet nog net voor oud en nieuw besloten. Die 5 miljard moet toch terug verdient worden.........

Laatste update gasprijs 2016; De belasting over aardgas stijgt toch niet met enkele procenten. De energiebelasting op gas stijgt namelijk met 32%! In 2016 betaalt u per kubieke meter aardgas €0,25168 belasting. Dit komt neer op ongeveer 50% van de totale prijs van een m3 gas. Voor een gemiddeld huishouden valt de jaarlijkse energierekening hierdoor al snel €130,00 hoger uit. Lees in dit artikel meer over de explosieve stijging van de energiebelasting over gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Gister groot in het nieuws.

 

We gaan er op vooruit... Nou poeh.  Ik durf er een hele goede fles wijn om te verwedden dat de extra lastenverzwaringen die we dit jaar nog krijgen die paar tientjes te niet doen. Dat is hetzelfde met de loonsverhoging.

 

Het is een lachertje, alleen de vluchtelingen kosten al zoveel geld dat wij er met zijn allen sowieso op achteruit gaan dit jaar.

 

Ja, meer nettoloon dankzij de belastinghervormingen van de regering. Halleluja, looft de Heer vak K. :banaan:

Dat diezelfde regering heel veel taken bij de gemeenten over het hek smijt en daardoor de gemeentebelastingen gaan stijgen, wordt door de media "vergeten". :stom:En dan hebben we het niet nog over de te verwachten tegenvallers als uitgaven voor "vluchtelingen" en dergelijke...

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gister groot in het nieuws.

We gaan er op vooruit... Nou poeh. Ik durf er een hele goede fles wijn om te verwedden dat de extra lastenverzwaringen die we dit jaar nog krijgen die paar tientjes te niet doen. Dat is hetzelfde met de loonsverhoging.

Het is een lachertje, alleen de vluchtelingen kosten al zoveel geld dat wij er met zijn allen sowieso op achteruit gaan dit jaar.

Dat voorruit gaan is maar tot maart/april ,was op het nieuws vanochtend.

Dan treden nieuwe regels in werking en is de "winst" weer verdwenen

bewerkt door andremast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verbaasd me enigszins dat daar nu pas een discussie over begonnen wordt. Het is al vanaf dag 1 dat de EU tot stand kwam op de politieke agenda geweest. Alleen zoals het nu wordt aangepakt heb je scheefgroei (je kunt ook niet anders verwachten van die stropdassen in Brussel). Het had misschien kunnen werken als binnen de oorspronkelijke lidstaten! het eerst was gerealiseerd op alle vlakken, dus inkomsten, belastingen, woonlasten enz. En pas daarna bedenken of er meer landen kunnen aansluiten, 1 voor 1 en direct voldoen aan dezelfde spelregels, ipv de grootheidswaanzin die ze nu hebben.

Alleen dan was voor ons het direct loon waarschijnlijk wel bevroren maar waren de lasten onderuit gegaan waardoor we toch meer kunnen besteden. Omgekeerd waren dan voor de "armere" lidstaten de woonlasten en belastingen gaan stijgen maar de lonen nog harder (tot ons niveau) waardoor zij dus ook meer te besteden hebben.

Alleen dan is nivileren zinvol..MAAR dat is een utopie. Ik ben dus absoluut tegen ik denk alleen dat we het niet tegen kunnen houden, geldt dus niet alleen voor het transport maar voor alle takken van arbeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Europees nivelleren heeft wel een voordeel. Als er ook niet meer op lonen geconcurreerd kan worden zal er weer veel werk terug komen voor de Nederlandse vrachtrijder.

maar waar betaal je je huur van dan???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Europees nivelleren heeft wel een voordeel. Als er ook niet meer op lonen geconcurreerd kan worden zal er weer veel werk terug komen voor de Nederlandse vrachtrijder.

Zou je denken? Vergeet het maar, tegelijkertijd hebben ze daar in Brussel al laten doorschemeren hoe de verdeling in de EU wordt. Heb het hier al vaker aangegeven, ongeschoolde arbeid in het oosten, zware industrie in Duitsland en wetenschap in NL. Dat open grenzen en vrije handel verhaal maakt dat mogelijk en jij als "ongeschoolde" Nederlander kan dan dus het zuur krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zou je denken? Vergeet het maar, tegelijkertijd hebben ze daar in Brussel al laten doorschemeren hoe de verdeling in de EU wordt. Heb het hier al vaker aangegeven, ongeschoolde arbeid in het oosten, zware industrie in Duitsland en wetenschap in NL. Dat open grenzen en vrije handel verhaal maakt dat mogelijk en jij als "ongeschoolde" Nederlander kan dan dus het zuur krijgen. 

 

 

Jaren terug heeft er een of andere leugenaar (politicus) al eens geroepen dat wij naar een kennis economie toe moesten omdat arbeid voor de te dure werknemer in Nederland zou verdwijnen.

 

Maar wij dachten dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen met de onvrede van nu als gevolg.

 

Ze houden (de domme) arbeider af en toe nog een kluifje voor in de vorm van een loonsverhoging die nauwelijks de inflatie dekt en als we dan weer in slaap gesukkeld zijn nemen ze die loonsverhoging weer 2 keer zo hard terug omdat er weer ergens wat economische vluchtelingen opgevangen moeten worden.

 

En wat doen we (ik ook) we roepen wat aan de zijlijn en gaan verder met ons leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Lekker makkelijk he. Voor de jeugd is studeren nog te doen, maar voor een oude l*l van 54 zit er niets anders op dan doorgaan en adem halen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hæ?

Sigaar??? :D

 

 

Denk dat men nu eens duidelijk moet worden.....

Gelijk werk = Gelijk loon = nivilleren....

Is dat ook een uitspraak van TLN Eddy? Zo klinkt het namelijk wel LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Huub, betaal jij je huur altijd op tijd?

Zo ja, stel het eens een paar maandjes uit, want er zijn veel meer mensen met huurachterstand dus mag het toch geen probleem zijn? :p  Hou je ons wel op de hoogte? :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij nivelleren hoeft dat niet te betekenen dat onze lonen dalen hoor. De lonen in het oostblok kunnen ook stijgen (en dat doen ze ook). Dat is ook nivelleren.

 

Maar als er toch genivelleerd wordt, dan is mijn voorstel om te beginnen met al het overheidspersoneel het goede voorbeeld te laten geven en in basisloon gelijk te stellen met schoonmaakwerk. Je zal zien dat het nivelleren dan ineens niet meer hoeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Huub, betaal jij je huur altijd op tijd?

Zo ja, stel het eens een paar maandjes uit, want er zijn veel meer mensen met huurachterstand dus mag het toch geen probleem zijn? :p  Hou je ons wel op de hoogte? :cool:

Kan er alleen dit op zeggen mensen met een huur achter stand van meer dan twee maanden Die worden door de woningbouw geholpen om het probleem op te lossen

 

Dit is Noord Limburg

 

Maar Amsterdam daar in tegen Sta je na twee maanden voor de rechter Daar kun jij of zij hun probleem voor leggen En ga je er niet heen

 

Dan krijg je met een deurwaarder te maken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat zou er met Huub aan de hand zijn......................

 

Wat hij nu nog post is nog minder dan onzin.............. :zegtniets:

We spreken elkaar nog wel eens een keer Als jij ook werkloos bent

 

En ik moet bij jou het fiancé bij jou in orde maken Omdat jij het niet meer ziet zitten Het kan iedereen over komen   

 

Ik maak mensen mee Die een week niet meer gegeten hebben omdat ze de centen niet hebben

 

En niet aan durven om naar de sociale dienst te gaan voor hulp

 

Dit zijn vaak mensen die hebben hun normen en hun waarden hoog staan

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wat zou er met Huub aan de hand zijn......................

 

Wat hij nu nog post is nog minder dan onzin.............. :zegtniets:

Ik denk dat Huub hetzelfde probleem heeft als ik. Hij bedoelt het wel goed maar kan dat moeilijk in woorden uitdrukken LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden