[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Flexibel werken in het transport


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Voor wie (bijna) of in bezit is van het CE rijbewijs én vakbewaamheid en op zoek is naar werk..  Breewel zoekt, via Worktrans, mensen en houdt een heuse banendag op Hazeldonk. 30 januari 2016

 

Gezocht: chauffeurs!

De internationale vraag naar bloemen en planten groeit, waardoor Breewel Transport op zoek is naar chauffeurs die hun team komen versterken. De Breewel Banendag is bedoeld voor CE-chauffeurs die graag internationaal (enkel- en dubbelbemand) bloemen en planten willen rijden. Ben je geïnteresseerd? Neem dan in ieder geval je CV, rijbewijs en ID of paspoort mee.

Programma

Op deze Banendag is er tussen 10.00 en 14.00 uur volop ruimte voor speeddates met de Worktrans intercedenten. Tijdens deze korte speeddates wordt je CV uitgebreid doorgenomen, zodat je samen met de intercedent kunt kijken welke vacatures het best bij jou passen. Tevens is er deze dag gelegenheid voor een korte rijtest, waarmee kandidaten hun rijcapaciteiten kunnen laten zien. De rijtest kan ter plekke plaatsvinden of er wordt een afspraak gemaakt op de Worktrans-vestiging bij jou in de buurt.

 

https://www.worktrans.nl/Items/nl-NL/nieuws/2016/breewelbanendag

 

~~~~~~

 

Ik heb even gebeld.. of er misschien ook kans is op een opleidingsplaats. (gezien de rijtest). Dat niet, het is wel de bedoeling om met de aanstaande drukke tijden (Valentijn, pasen-pinksteren en moederdag) inzetbaar te zijn.

 

Dus, ben je nu al bezig en verwacht je de papieren met een maand of 2 op zak te hebben.. dan zou je hieraan kunnen meedoen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker een mooie kans, maar dit is natuurlijk overbodig met al die werkloze chauffeurs.

Nu serieus, er is hier en daar dus al een tekort aan het ontstaan, anders zouden ze dit niet doen.

Een tekort aan goedkope chauffeurs ja.

Een bekende van mij heeft er deze week als ervaren Frankrijk groupage chauffeur gesolliciteerd, maar men wilde niet verder als D2 gaan.

Terwijl het fysiek en mentaal best zwaar werk is.

Bovendien zit er veel nachtwerk en weekend werk in.

Hij heeft er maar voor bedankt, daar heeft hij geen 30 jaar ervaring voor opgedaan.

Hij blijft voorlopig maar bij zijn huidige werkgever in E6.

Verder geen kwaad woord.

Een mooi bedrijf, net materiaal, en leuk werk naar mijn idee.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb 2 x via Worktrans gewerkt Guus, vestiging Zuidbroek. Geen klagen over. 1 keer was er zelfs op een gegeven moment een inlenend bedrijf wat slechts D0 wou betalen. Wilden zij mij zelfs niet heen sturen aangezien ik normaal in D5 verloond werd. Uiteindelijk 2 weken in D3 daar gereden.

Ook via Worktrans de 1e keer bij mijn vorige werkgever in dienst gekomen en nu ook weer bij mijn huidige.

Uiteraard blijft het een Uitzendbureau die gebruik van je maakt, maar dat doe jij als werknemer ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik niet.

Je stemt toch met het uitzendbureau af, wat je gaat verdienen?

Immers, van deze partij ontvang je de verloning.

Ik snap niet wat de inlenende partij hierin te vertellen heeft.

Die moet gewoon een uurtarief met het uitzendbureau afspreken.

Wat jij dan uiteindelijk verdient, gaat geen inlener uiteindelijk wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt Routier, maar waar ik eerst werd uitgeleend (d5) had het rustig. Toen kon ik voor Worktrans 2 weken ergens anders aan het werk, maar dat wad bakwagen werk en de inlener wou in eetste instantie niet meer dan d0 tarief betalen en dat vond Worktrans tr weinig voor mij.

Maar elke uitzendklus is een nieuw tijdelije overeenkomst en dus kan de beloning verschillen. Overigens heb ik voor de rest altijd d5 bij hun gehad en had ik d3 kunnen weigrren te, maar dan ook 2 week geen werk gehad.

Het leuke was dat dat bedrijf enige enige weken later specifiek naar mij vroeg, maar toen was ik al bij Dennis in dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu val ik toch weer in herhaling.

De inlener heeft niets met de loonschalen te maken

De inlener wenste gewoon niet het uurloon te betalen wat worktrans in gedachte had.

En dat is een afspraak die hun onderling moeten maken, en waar jij feitelijk niets mee te maken had.

Had je bij het uitzendbureau een contract?

Want dan gaat het volgens mij al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb 2 x via Worktrans gewerkt Guus, vestiging Zuidbroek. Geen klagen over. 1 keer was er zelfs op een gegeven moment een inlenend bedrijf wat slechts D0 wou betalen. Wilden zij mij zelfs niet heen sturen aangezien ik normaal in D5 verloond werd. Uiteindelijk 2 weken in D3 daar gereden.

Ook via Worktrans de 1e keer bij mijn vorige werkgever in dienst gekomen en nu ook weer bij mijn huidige.

Uiteraard blijft het een Uitzendbureau die gebruik van je maakt, maar dat doe jij als werknemer ook.

 

Als je aan het begin van een chauffeurscarrière staat is dat wel fijn. Het is in het begin toch even zoeken naar welk type werk je ligt. Of jij en je werkgever wel goed op elkaar aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dank voor je waardering Routier. Maar vergeet niet dat ik na een faillissement werkloos was in een gebied waarin de banen schaars zijn. Als je je dan via een uitzendbureau ergens in de kijker kunt spelen, noem ik het gebruik maken van en geen misbruik.

Ook nu zit ik via hun weer bij een correct de Cao nalevend beftijf.

Maar ook een starter kan van hun gebruik maken in de zin van ervaringen opdoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan noem ik het liever misbruik in plaats van gebruik.

Je hebt expertise zat.

Routier expertise genoeg ofnie overal zul je worden getest of word er gekeken naar wat je kan. Ik trek Hendrik zijn kwaliteiten niet in twijfel maar hoeveel werknemers bluffen zich ergens binnen en hangen, ruimschoots voor de planning begint op maandag morgen ,aan de telefoon dat ze nog geen trailer aan kunnen koppelen. Denk dat uzb en werkgevers daar altijd rekening mee houden

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ga er wel naartoe.

Kreeg de tip al van HIT en ik hou wel van een beetje stress

hier en daar.

 

En hoezo aankoppelen, mijn auto staat toch gewassen en gepoetst klaar voor de

geweldige uitzendkract die ondanks veel bezwaren dan toch maar even 200 km gaat doen ....h

bewerkt door JPVisser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een tekort aan goedkope chauffeurs ja.

Een bekende van mij heeft er deze week als ervaren Frankrijk groupage chauffeur gesolliciteerd, maar men wilde niet verder als D2 gaan.

Terwijl het fysiek en mentaal best zwaar werk is.

Bovendien zit er veel nachtwerk en weekend werk in.

Hij heeft er maar voor bedankt, daar heeft hij geen 30 jaar ervaring voor opgedaan.

Hij blijft voorlopig maar bij zijn huidige werkgever in E6.

Verder geen kwaad woord.

Een mooi bedrijf, net materiaal, en leuk werk naar mijn idee.

 

Bij Breewel D2? Daar geloof ik geen fuck van. Zelfs toen ik er als onervaren chauffeur werkte kreeg ik al D3. En dat was allemaal via het uitzendbureau.

Een paar jaar geleden heb ik er ook gewerkt en was ik er blijven werken dan had ik nu in E gezeten.

Breewel is een hartstikke mooi bedrijf om voor te werken en als ik geen gezin had gehad was ik er nu zo heen gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwoord alleen wat ik van desbetreffende persoon vernomen heb.

Overigens solliciteerde hij rechtstreeks bij Breewel.

Via het uitzendbureau schijnt het beter te betalen.

Vraag mij alleen niet waarom.

Maar nogmaals, verder geen kwaad woord over Breewel.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik verwoord alleen wat ik van desbetreffende persoon vernomen heb.

Overigens solliciteerde hij rechtstreeks bij Breewel.

Via het uitzendbureau schijnt het beter te betalen.

Vraag mij alleen niet waarom.

Maar nogmaals, verder geen kwaad woord over Breewel.

 

Dan deugt je bron niet. De chauffeurs bij Breewel zaten allemaal in E

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Bij Breewel D2? Daar geloof ik geen fuck van. Zelfs toen ik er als onervaren chauffeur werkte kreeg ik al D3. En dat was allemaal via het uitzendbureau.

Een paar jaar geleden heb ik er ook gewerkt en was ik er blijven werken dan had ik nu in E gezeten.

Breewel is een hartstikke mooi bedrijf om voor te werken en als ik geen gezin had gehad was ik er nu zo heen gegaan.

Je hebt helemaal gelijk Breewel verloont in E schaal maar Worktrans houdt het toch op D3 ben op banendag geweest en bij worktrans langs geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden