[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Flexibel werken in het transport


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Dus er zijn nooit en niet 'chauffeurs met een vast contract bij gerenommeerde bedrijven' ontslagen ?

Waarom lijkt mij dit nou dan toch iets sterk uitgedrukt ?

Volgens mijn observaties alhier (en er is een apart forumpje voor alhier) zijn er , dacht ik, toch diverse 'gerenommeerde bedrijven' kopje onder gegaan.

Mee eens ?

Helemaal mee eens, zijn er zat bij gerenomeerdebedrijven die op de fles gingen uitgegaan, op een enkeling na zaten ze binnen een week weer op de auto bij een ander gerenomeerd bedrijf die os het werk overnam of de kneusjes liever kwijt is en een goede in dienst heeft.

En wat betreft het tekort, het is er altijd geweest, zelfs in de slappe tijden, alleen de kneuzen en degene met een groot wensenpakket komen slecht tot nietaan de bak, dat hebben meerdere forumers hier bewezen door over te stappen van de ene naar de andere werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Noem mij dan eens 3 voordelen dan waarom iemand -ofwel 'vele vrienden' bij een UZB wil door blijven werken i.p.v. een vast dienstverband bij een degelijk en solide werkgever.

Het enige wat ik constateer is dat diegenen die jarenlang (!) bij een UZB 'rondhangen' ook niet het type werknemer is wat je als werkgever graag in vaste dienst zou willen nemen. Kortom....in vrijwel de meeste gevallen -lees niet alle- de kanslozen op de arbeidsmarkt.

 

Late reactie,

 

1) afwisselende werkzaamheden met zekerheid van een salaris.

2) compleet de tijden zelf kunnen invullen.

3) opleidingen kunnen volgen die je zelf kunt aangeven.

4) als de werkgever gaat zeuren neem je gewoon een andere opdrachtgever.

 

oh je vroeg er maar drie, op dit moment werken bij de UZB's die ik ken ongeveer 2200 chauffeurs in vaste dienst die nog steeds de vrijheden hebben zoals ik hier net noem.

 

Zelf heb ik na de KMar maar bij 1 werkgever op de loonlijst gestaan en de rest van de 13 jaar lekker bij het UZB, inclusief opbouw pensioen enz. 

En nu nog steeds wordt ik gebeld of ik niet in vaste dienst wil komen door diverse werkgevers die opdracht gaven aan het UZB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Das iets te kort gedacht. Niet alleen in het transport loopt de aanwas terug maar in alle beroepsgroepen waar fysieke arbeid wordt verricht. 

Die tendens is jaren geleden al ingezet toen er werd gestimuleerd om toch vooral maar te gaan studeren. Vanaf die tijd loopt het beroepsonderwijs terug qua leerlingen, toen werd je honend aangekeken als je zei dat dat op termijn problemen zou opleveren. De resultaten openbaren zich nu.

 

En betreffende je bovenste "constatering", die nieuweling kan natuurlijk ook voordat hij er aan begint eens in gesprek gaan met chauffeurs, planners enz zodat hij/zij zich vooraf een duidelijk beeld kan vormen wat te verwachten. Dus pas na afronding opleiding en aanvang loopbaan ervaren wat het eigenlijk inhoudt? Tja beetje hetzelfde als een hotel boeken zonder te weten wat je er voor krijgt

En kijk, wederom iemand die goed kan duiden wat de evt. oorzaken zouden  kunnen zijn.

En ik ben het volledig eens met Albert in deze.

En inderdaad, je zou toch zeker eerst wel even vooraf willen onderzoeken wat voor vlees je in de kuip haalt maar helaas. Nee , dat gebeurt vaker niet dan wel. Blind vertrouwen in zichzelf en het onverwoestbare geloof dat 'alles wel goed zal komen danwel op z'n pootjes zal belanden'.

Deze van Albert is een hele mooie en slaat de spijker op z'n hersens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echt he, je wilt het niet geloven, maar is toch echt waar. Vind eens 3 gerenomeerde transport bedrijven hier in de regio die failliet gingen !!

Zal je helpen

1. Wim Jaarsma Hoogeveen, maar zover ik weet hebben ze allemaal weer werk en rijden ze nog steeds voor dezelfde opdrachtgever.

2.

3.

En nee die uit Geesbrug is niet een gerenomeerd bedrijf. Dat is een laaielichter eerste klas maar ook die chauffeurs hebben allemaal weer werk.

Nou word het moeilijk he...

Van Maanen Transport... in ehh... waar zat die ook alweer ? Amersfoort ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de pesserdijk zit alleen een metaalbedrijf.

Maar weet wie je bedoelt. Heeft weer nieuwe naam, iets met fresh ;)

 

Er gaat weer iets dagen, en zit ergens op/aan een groot plein in de Waalhaven, Met grote/hoge PTT mast :D  Steinweg BV zit ook aan dat plein.

 

Maar het is al een poos stil rond deze E.K :ja:  

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt he, je wilt het niet geloven, maar is toch echt waar. Vind eens 3 gerenomeerde transport bedrijven hier in de regio die failliet gingen !!

Zal je helpen

1. Wim Jaarsma Hoogeveen, maar zover ik weet hebben ze allemaal weer werk en rijden ze nog steeds voor dezelfde opdrachtgever.

2.

3.

En nee die uit Geesbrug is niet een gerenomeerd bedrijf. Dat is een laaielichter eerste klas maar ook die chauffeurs hebben allemaal weer werk.

Nou word het moeilijk he...

Brinkman Rogat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Tis wat, het voelt alsof ze dit gereguleerd uitgevoerd hebben.

Ze hadden er allang 1000 aan het werk kunnen hebben, maar dat gebeurd niet omdat het project nog tot eind 2017 loopt en er maar een budget is voor 2000 kandidaten (80% gesubsidieerd) ikzelf ben hierin notabene vanaf februari al mee bezig maar heb het idee dat het STL/MCT hierin werkgevers mondjesmaat informeren over dit traject. Hiernaast promoot STL ook een BBL-opleiding!

Ik hoor nl te veel/vaak : wat houd dat in?/heb al een BBL-er aangenomen.

 

Dus dat ze de 'mijlpaal' van 500 chauffeurs hebben bereikt vind ik niet zo  :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tis wat, het voelt alsof ze dit gereguleerd uitgevoerd hebben.

Ze hadden er allang 1000 aan het werk kunnen hebben, (..)

Ja, denk je dat werkelijk?

Hoe dan?

Ik heb zelf vorige week mijn nieuwe rijbewijs met C + code95 erop afgehaald.

18 december 2015 was mijn eerste info avond m.b.t. dit project...

Inderdaad, de toen aldaar gestelde tijdlijn door meneer Visser (STL) is wat langer gebleken..

Uiteindelijk blijft het een capaciteitskwestie.. Het CBR kan maar X keer een examen afnemen.. en die plekken worden ingekocht en dan wordt er teruggerekend voor je theorie en praktijk..

Is mijn ervaring.

Dan heb je nog de beschikbaarheid (beperking) van instructeurs..

En voor E nog beperking van instructie materiaal.. naar mijn indruk.

Nee, denk met alle doorlooptijden van procedures etc.. dat 500 mensen nu 'aan het werk hebben' een redelijke opgave is geweest.

Al betwijfel ik of alle daadwerkelijk aan de slag zijn.. of wellicht nog bezig met afronden van opleiden zijn.. Op papier is er dan natuurlijk al lang een werkgeversovereenkomst etc.. ivm de SOOB.

(..)) ikzelf ben hierin notabene vanaf februari al mee bezig maar heb het idee dat het STL/MCT hierin werkgevers mondjesmaat informeren over dit traject. Hiernaast promoot STL ook een BBL-opleiding!

Ik hoor nl te veel/vaak : wat houd dat in?/heb al een BBL-er aangenomen.

 

(..)

Competitie met een BBL'er heb je inderdaad mee te maken. Ik denk dat het van type bedrijf afhangt.. Sommige bedrijven willen ook 'graag kweken/kneden'.. en kiezen voor jong.

Andere transportsectoren zoeken wellicht meer mensen die ervaring in klantcontact, servicegerichtheid etc. hebben en een zij-instromer kan dan een meerwaarde zijn.. denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
13 minuten geleden zei Grunneger:

En dan voor de 'zzp-er' nog steeds betaald krijgen per pakketje LOL

 

Je kan ook gewoon nee zeggen als de prijs/het werk je niet aanstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden