[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Flexibel werken in het transport


Durashift

Recommended Posts

Dat is denk ik de typische chauffeur, een hoop poehaa en als er gewerkt kan worden, hebben ze ineens last van de kutsmoesjes. Maar vroeger, bij hun oude baas, daar zijn ze verweg en lang van huis geweest..... Ja ja

Maar misschien veranderen tijden ook wel.

Misschien schieten we ons eigen er wel mee in de voet, maar in een tijd waarbij werkgevers in alle sectoren steeds meer met de privé situatie rekening (moeten) houden, moet onze sector nog met een mentaliteit uit de 70's blijven werken.

Chauffeurs hebben bijvoorbeeld ook kinderen, of een vrouw die werkt, en waarbij dus ook privé belangen spelen.

Langzaam aan zie je een kentering, waarbij chauffeurs parttime werken, of bijvoorbeeld alleen in de nacht of weekend.

Ik denk dat sommige werkgevers daar ook wat flexibeler in moeten worden.

Tijden veranderen, waarom zou dat niet voor onze sector van toepassing mogen zijn?

Elders staat een discussie over het niet kunnen weigeren van weekendwerk, buiten de normale werkweek om.

Hoe triest is het eigenlijk dat wij daar als sector ook schromelijk in achter lopen?

De sector zal eens met de tijd mee moeten gaan, dan hoeft er ook minder op de chauffeur afgegeven te worden.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het beroep van vrachtwagenchauffeur is één van de weinige, waarvan ik weet dat je daar fulltime voor 50-60 uur moet werken. Artsen en directeuren ook, maar die krijgen daar ook goed voor betaald. Vrachtwagenchauffeurs niet. Vrachtwagenchauffeurs zitten niet zomaar te werken: je zit toch zo'n 12 uur per dag verantwoordelijk werk te doen: 40 ton met kostbare lading tussen de lijntjes houden. Als daar iets mee gebeurt: hetzij met de wagen, hetzij met de lading, dan zijn de gevolgen groot.

 

Oudgedienden hoor ik vaak zeggen: vroegâh reden wij altijd altijd zo, de "jeugd" zit te zeuren, maar dit heeft ook met veiligheid te maken richting andere weggebruikers. Daarnaast maak je het beroep ook weer wat aantrekkelijker voor Nederlandse chauffeurs. En kom niet aan met het verhaal dat je dan weer allemaal mensen krijgt "die dit altijd al hadden willen doen" en ongemotiveerd zijn. Iemand die dit niet wil, gaat dit ook geen twintig jaar volhouden. Het kaf scheidt zich vanzelf van het koren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar misschien veranderen tijden ook wel.

Misschien schieten we ons eigen er wel mee in de voet, maar in een tijd waarbij werkgevers in alle sectoren steeds meer met de privé situatie rekening (moeten) houden, moet onze sector nog met een mentaliteit uit de 70's blijven werken.

Chauffeurs hebben bijvoorbeeld ook kinderen, of een vrouw die werkt, en waarbij dus ook privé belangen spelen.

Dat speelde vroeger toch ook al???? Is dus niet iets van de laatste tijd..... Dat weet je als je internationaal chauffeur wilt zijn........

Langzaam aan zie je een kentering, waarbij chauffeurs parttime werken, of bijvoorbeeld alleen in de nacht of weekend.

Een prima oplossing, zolang we maar niet vast willen houden aan de "eigen" auto.......

Ik denk dat sommige werkgevers daar ook wat flexibeler in moeten worden.

Tijden veranderen, waarom zou dat niet voor onze sector van toepassing mogen zijn?

Werkgevers willen heus wel mee veranderen hoor........

Elders staat een discussie over het niet kunnen weigeren van weekendwerk, buiten de normale werkweek om.

Hoe triest is het eigenlijk dat wij daar als sector ook schromelijk in achter lopen?

De sector zal eens met de tijd mee moeten gaan, dan hoeft er ook minder op de chauffeur afgegeven te worden.

tja, het blijft een "lastig" beroep......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, het blijft een "lastig" beroep......

Zolang er geen medewerking is wel ja.

Er wordt door bepaalde lobbyisten geroepen dat er een chauffeurstekort is, maar roept de sector zich dat ook niet op zichzelf af?

Zeker met binnenlands vervoer, moeten er veel meer mogelijkheid zijn tot flexibeler arbeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Het klopt veel willen niet

Wie wil er op zondag transport doen Veel niet

Of in de nacht

Daarbij komt nog veel bedrijven willen van de overuren af Want vaak brengt het niks op

Huub

Je hebt voor een deel wel gelijk Huub. Echter, als de overuren weg gaan, zal het basis salaris wel omhoog moeten, en dat willen de werkgevers ook weer niet.......

Ik persoonlijk wens ook niet in de nacht te rijden, en ook de weekenden worden steeds heiliger voor mij.

Gelukkig kan ik mij deze "eisen" permitteren omdat ik vast werk heb, dus dat is makkelijk praten.

Werkgevers willen dat het personeel mee veranderd met de markt, maar daar moet wel in financieel opzicht wat tegenover staan.

Nu wil men dat er steeds meer in de nacht en in het weekend gereden gaat worden, maar dat mag best wat meer opleveren dan . En daar gaat het mis........ Want die "vreemde" tijden leveren ook voor de werkgever niets meer op........

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zolang er geen medewerking is wel ja.

Er wordt door bepaalde lobbyisten geroepen dat er een chauffeurstekort is, maar roept de sector zich dat ook niet op zichzelf af?

Zeker met binnenlands vervoer, moeten er veel meer mogelijkheid zijn tot flexibeler arbeid.

Zag deze week op fb advertentie voorbij komen van Kivits Drunen, inmiddels Waalwijk, maar daar is genoeg flexibiliteit aan bod

post-6070-1455279535,6847_thumb.jpg

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Juist..... Ik denk dat het grote probleem ook ligt bij het feit, dat we mee moeten veranderen.

Ik heb ook in het begin altijd vast gehouden aan "oude gewoonten". Een vaste auto enzo was altijd een "eis" om maar wat te noemen.

Als werkgevers flexibeler willen worden zul je mee moeten, linksom of rechtsom.

Gelukkig heb ik wel mijn eigen vaste auto, echter, vandaag en mogen zit ik thuis, maar de 65 is wel ergens langs de wegen te vinden hoor, alleen met een ander poppetje achter het stuur.

Ook bij ons worden de overuren minder. De kans op een extra dag werken op een roostervrije dag word ook minder ja.

Je poot stijf houden helpt niet altijd meer..... Ook ik probeer mij aan te passen aan de omstandigheden des tijds....... (ook al lukt dat maar deels)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor, waarom moeten alleen wij flexibeler worden, en waarom de werkgevers niet?

Jij houdt hiermee wel vast aan een manier van werken zoals vroeger.

Als jij bijvoorbeeld alleen op maandag, donderdag en vrijdag wilt werken, dan moet dat helemaal niet zo'n problemen zijn.

Uitzondering daargelaten natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Cor, waarom moeten alleen wij flexibeler worden, en waarom de werkgevers niet?

Jij houdt hiermee wel vast aan een manier van werken zoals vroeger.

Als jij bijvoorbeeld alleen op maandag, donderdag en vrijdag wilt werken, dan moet dat helemaal niet zo'n problemen zijn.

Uitzondering daargelaten natuurlijk.

Werkgevers kunnen alleen flexibeler worden als het personeel mee doet.

Ook bij ons veranderd het leveren steeds meer. Wij hebben sinds kort nu al 97 filialen die pas in de middag geleverd mogen worden.

Er zijn dus nu als uitzendkrachten die pas om 12 uur beginnen of zo. (gelukkig het eigen personeel nog niet, maar voor hoelang gaat dat nog goed??)

En ook op zondag leveren we al winkels aan. Dit vraagt dus ook aanpassingen van het personeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Of je daar blij mee moet zijn?? Het is mijn land niet hoor. Liever achteruit naar Duitsland dan vooruit naar Frankrijk

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je weinig ervaring in de bloemen, dan mag je eerst lekker dubbelbemand. Bijkomend voordeel: dan ga je ook verder Frankrijk in.

Ik heb zelf geen ervaring in de bloementransport en internationaal ook niet bij vorige werkgever koeienletters op de auto's internationaal transport maar verder dan dortmund en krefeld kwamen we niet om nog ritje mechelen achteraan te plakken anders kwam je nooit aan je uren. Dus voor mij persoonlijk wil het gebruiken als opstap naar enkel rijden verder europa in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je daar blij mee moet zijn?? Het is mijn land niet hoor. Liever achteruit naar Duitsland dan vooruit naar Frankrijk

Dat komt door jouw vervelende ervaring met Frankrijk.

Beide landen hebben zijn voors en tegens.

Het enige land wat steeds waardelozer wordt is België.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe is Worktrans als werkgever?

Oplichters!

Bij mij ging het vanaf de eerste keer al meteen fout (bijna 1 jaar op m'n beloning van een (zater)dag werk moeten wachten (wat ook nog eens een spoed klus was), nadat ik op FB een negatieve post had gezet, ging men pas over op (re)actie......

Ik zal ze nu eerder voorbij lopen, dan dat ik ze nog een kans zal geven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een tekort aan goedkope chauffeurs ja.

Een bekende van mij heeft er deze week als ervaren Frankrijk groupage chauffeur gesolliciteerd, maar men wilde niet verder als D2 gaan.

Terwijl het fysiek en mentaal best zwaar werk is.

Bovendien zit er veel nachtwerk en weekend werk in.

Hij heeft er maar voor bedankt, daar heeft hij geen 30 jaar ervaring voor opgedaan.

Hij blijft voorlopig maar bij zijn huidige werkgever in E6.

Verder geen kwaad woord.

Een mooi bedrijf, net materiaal, en leuk werk naar mijn idee.

Bij Breewel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat snap ik niet.

Je stemt toch met het uitzendbureau af, wat je gaat verdienen?

Immers, van deze partij ontvang je de verloning.

Ik snap niet wat de inlenende partij hierin te vertellen heeft.

Die moet gewoon een uurtarief met het uitzendbureau afspreken.

Wat jij dan uiteindelijk verdient, gaat geen inlener uiteindelijk wat aan.

Mijn ervaring met uitzendbureaus is, dat een inlenend bedrijf, degelijk de vinger in de pap heeft, en een uitzendkracht daarover niets te vertellen heeft.

Dat is een van de reden, dat ik niet meer via een uitzendbureau zal en willen werken (dan maar thuis toekijken....bij wijze van (s)preken).

Want ik zou echt gek zijn, om van (toen) E5, naar D2 of D3 te gaan, voor bijna dezelfde werkzaamheden.

De verdere details.... laat ik maar even in het midden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

En de ww, is meer dan D2????

Dan maar even met iets minder werken, tot er weer iets op mijn pad zou komen..... (Maat wie ben ik he??)

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden