[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Flexibel werken in het transport


Durashift

Recommended Posts

Dit ben ik wel met je eens. 9 uur rust is te kort als je nog naar huis moet en de volgende dag weer terug.

Sterker nog, zo een ritme de hele week, en dan ook maar huis moeten, dat houd geen paard vol.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Het komt van twee kanten ja. Vergeet dat vooral niet.

Dat klopt. Als ik flexibel ben verwacht ik het ook van mijn werkgever. Ik heb mijn slaap nodig, dan is mijn enige "eis". Voor de rest maakt het me niet uit of ik lange dagen werk, of dat ik eens een nachtje weg moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je flexibel wil werken kan dat anno 2016. 

 

 

Dat laatste moet niet kunnen natuurlijk. 3 uur 's nachts je bed uit gebeld worden, daar zou je een vergoeding voor moeten krijgen als je stand-by moet staan.

Maar flexibiliteit is bij bepaalde bedrijven, wat vaak de bedrijven zijn waar je parttime kan werken, noodzakelijk ja.

 

Ga jij je maar eens bedenken wat het verschil aan aantal vrachtwagens er is, die nodig zijn om de winkels te bevoorraden wanneer het aanstaande weekend mooi weer wordt wat ze nu beloven. Ik kan je vertellen dat ze op dit moment de DC's en winkels al aan het vol rijden zijn met afbakbroodjes en andere niet verse goederen die men nodig heeft bij een BBQ.  Bier bijvoorbeeld. ;)

 

Als je weet dat er dat ene eerste echt mooie weekend vorig jaar begin Juli, toen hier de schoolvakantie's begonnen, net zo veel of misschien wel meer omzet gedraaid is als de hele kerst een half jaar daar voor.

Als je er dan bij na denkt dat er vanaf begin december al naar de kerst in de winkels wordt toe gewerkt, dan kun je misschien voorstellen wat er moet gebeuren als je daar maar een paar dagen de tijd voor hebt. Ja dan wordt er verwacht dat iedereen, wanneer mogelijk, maximaal flexibel is.

Anders krijg je zeurende kinderen omdat het ijs op is.

Dan hebben we het nog niet over de mensen die te laat zijn met bier koud zetten en een stapeltje lege bier pallets aantreffen in de winkel. :eek:

En helaas Lientje, dat laatste gebeurt dan toch. 

Zo heb ik hierin de diverse varianten al wel voorbij zien komen . Zo heb je de 'Stand-by ritten - de 'Ad-hoc' ritten en geen van deze werden betaald.

 

Maar wederom haal jij hier iets aan ter ondersteuning van het verhaal dat het vooral de werknemer moet zijn die zich 'flexibel moet opstellen' omdat 'ik' moet begrijpen dat vraag en aanbod afhankelijk zijn van vallende blaadjes en opkomende zonsopgangen met oplopende temperaturen. In het verlengde hiervan past heel goed de bekende vacature-teksten waarin jij als werknemer gevraagd wordt 'mee te denken' en 'een bijdrage te leveren aan een zo optimaal bedrijfsresultaat'. 

Let wel: Het deeltje 'meedenken' en 'die bijdrage leveren' is bij nader inzien toch heel  beperkt tot; Kun jij morgen ook werken ???? !!

 

En wederom, waarom moet ik mij druk maken om de wisselende seizoenen en de wisselende vragen en aanboden in de winkeldistributie ?

Dat hoort (dacht ik) heel gewoon bij het ondernemersrisico en die ondernemer wil als oplossing heel gewoon personeel die zo flexibel als een paling in een emmer snot in te zetten is. Daarbij gebruikt men allerlei contractvormen die dit bevestigen dus denk aan 0-urencontracten, Afroep en Oproepcontracten.

 

Jijzelf Lientje werkt naar alle waarschijnlijkheid een vast aantal uren per week waarover heen nog wel es wat uurtjes per week bij kunnen komen. Da's lekker en fijn want dat zijn dan waarschijnlijk overuurtjes of gewoon wat meer uurtjes die week. En zo zal het gros van jouw collega's in vaste dienst ook wel werken denk ik.

Gemiddeld maken de betrokkenen werkweken van 40 uren en wat meer, denk ik.

Wat denk je nu ?

Dat wanneer het ineens drukker wordt omdat de zon is gaan schijnen en iedereen massaal de barbeque-kit weer in de tuin flikkert, al die vaste collega's van jou en jij inclusief, dan ineens werkweken van 60 en meer gaan maken ?

Dat denk ik dus niet vandaar de inhuur van al die 'losse' en uitzendkrachten om die drukte op te vangen. Ná de drukte (Zomer/Kerst/Andere vakantieperiodes), verdwijnen veel van die tijdelijke krachten weer. 

Sommigen blijven. Sommigen.....

 

Voor de 'kern-groep' (waar jij dus ook toe behoort) geldt echter dat er iedere week hetzelfde aantal ritten verreden worden. Werk genoeg voor jullie en jullie kunnen dat met die kleine vaste groep mensen verder heel goed af. Totdat natuurlijk de 'drukke perioden' weer aanbreken en dan worden er weer even wat 'extra krachten' ingehuurd.

En nou niet vertellen dat het niet waar is want ik kan uit eigen hand vertellen dat het wèl waar is. 

Zo kon ik bij Bakker Log. in Deventer sowieso de hele maand december en misschien ook nog een deel van januari aan het werk , maar daarná was het toch ècht weer over. Dan konden ze het wel weer aan met hun eigen jongens.

Bij een andere transporteur deed men hetzelfde. De maandagen werd je vooral geacht te willen rijden. De rest van de week kon men het wel af met de 'eigen jongens'.

 

Wat kan het mij schelen dat die kinderen om ijs zeuren ?

Paps en mams hadden dat zelf ruim op tijd in kunnen slaan.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag mij af of je wat van transport snapt JD  :(  

Je snapt niet veel van winkeldistributie in ieder geval.

En ja, mijn collega's werken zich uit de naad wanneer het nodig is. Niet alles is op te vangen met inhuur,zeker niet op korte termijn.

 

Je kon bij Vos log. aan de gang schrijf je. Dat heb je dus niet gedaan omdat je er van uit ging dat je er na de drukke tijd weer uit zo liggen  :confused:

Die gedachte is jammer. Juist nu de arbeidsmarkt aantrekt.

De goede chauffeurs willen ze niet kwijt !!!!! Heb ik tig keer verteld en nu, nu de markt aantrekt  is het de kans om bij een bedrijf te blijven hangen  :rolleyes:

Maar doe jij het op jou manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag mij af of je wat van transport snapt JD  :(  

Je snapt niet veel van winkeldistributie in ieder geval.

En ja, mijn collega's werken zich uit de naad wanneer het nodig is. Niet alles is op te vangen met inhuur,zeker niet op korte termijn.

 

Je kon bij Vos log. aan de gang schrijf je. Dat heb je dus niet gedaan omdat je er van uit ging dat je er na de drukke tijd weer uit zo liggen  :confused:

Die gedachte is jammer. Juist nu de arbeidsmarkt aantrekt.

De goede chauffeurs willen ze niet kwijt !!!!! Heb ik tig keer verteld en nu, nu de markt aantrekt  is het de kans om bij een bedrijf te blijven hangen  :rolleyes:

Maar doe jij het op jou manier.

Nee Lientje, dat was mij op voorhand al wel medegedeeld. Het ging om december en een klein stukje van januari.

Dus niks dat ik zelf al had geweigerd.

Met dit soort vooruitzichten had ik wel bedankt voor de eer maar men heeft daar zelf voor een ander gekozen .

Zo gaat dat nu eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Nog maar es ten voorbeeld: Ik nam ooit es een rit over van een collega (in de supermarktdistr.) die de avond ervoor op het einde van zijn rit gevraagd was of hij de volgende dag ook nog wel een rit wilde doen. Bij thuiskomst zag hij op de laptop dat ie nog geen 4 uur later weer op de bok mocht stappen. Hij heeft zich niet eens uigekleed en is in diezelfde zooi de bok weer opgestapt.

De volgende dag heb ik em om half 12 's ochtends afgelost (nadat ik was gebeld en gevraagd zijn rit over te nemen). Hij was afgeragd !

'T is goed met u allen.

Ik had de planner gebeld met de vraag of hij wel eens van rij- en rusttijden gehoord had. 4 uur later weer op de bok? Dat kan rijtijdtechnisch nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de planner gebeld met de vraag of hij wel eens van rij- en rusttijden gehoord had. 4 uur later weer op de bok? Dat kan rijtijdtechnisch nooit.

Hoezo niet? Misschien had die man nog maar een paar uur gewerkt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de juiste instelling heb kan er veel hoor JD.

Voorbeeldje. Gisteren om 4 uur begonnen, 3 winkels in het centrum van Brussel gelost. Ben om 13.00 uur terug op het DC, mag officieel naar huis.

Heb nog maar even een 2e rit gedaan naar Den Haag en Leidschendam.

Was om 17.15 uur klaar.

Vandaag weer om 4 uur vertrokken met 5 winkels in Duitsland.

Ik ben 54, en hoor je mij klagen????

Net nog, dat je 54 bent LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had de planner gebeld met de vraag of hij wel eens van rij- en rusttijden gehoord had. 4 uur later weer op de bok? Dat kan rijtijdtechnisch nooit.

En inderdaad, dat kon dus ook rijtechnisch niet. 

Maar zij werken zo: Jij krijgt op het einde van de dag via de mail je rit voor de volgende dag door. Dus niet per sms of telefonisch (in dit geval).

Hij kon dus pas bij thuiskomst zien welke rit hij had gekregen (in de veronderstelling zijnde dat die wel pas ergens op de middag zou beginnen).

Die planner had em dat dus ook niet telefonisch even verteld. Die had zijn vraag aan hem alleen beperkt tot de vraag: Zou jij morgen ook nog een rit willen doen ?

 

Dan stuur ik je de details wel via de mail. Fijne rit nog !!

 

De chauffeur in kwestie had tegen het einde van zijn rit die dag er al 14 uren op zitten.

Ik heb dat later genoemd: Een 'Fredje uithalen' (want zo heette de chauffeur die het overkwam).

Die planner was natuurlijk een gigantische lamlul en waarom hij dit toen zo regelde  dat weet niemand verder.

 

Dat nu dames en heren , is de 'instelling van het bedrijf' waarvoor je dan aan het werk bent.

Is toch wel een heel andere instelling dan de mijne.

Ik blijf het zeggen; Het is op zo'n banendag voor de Transport iedere keer weer de hypocrisie ten top wanneer men dan altijd weer verheugd konde doet van het mooie beroep met 'enorme vrijheden' en 'mogelijkheden'.

Het ware beter dat men dan toch even niet naliet te benadrukken dat je als chauffeur vaak echt achterlijk lange dagen moet maken.

Maar die 'instelling' etaleren ze dan weer even niet.

 

Hoezo mankeert er wat aan mijn 'instelling'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je de juiste instelling heb kan er veel hoor JD.

Voorbeeldje. Gisteren om 4 uur begonnen, 3 winkels in het centrum van Brussel gelost. Ben om 13.00 uur terug op het DC, mag officieel naar huis.

Heb nog maar even een 2e rit gedaan naar Den Haag en Leidschendam.

Was om 17.15 uur klaar.

Vandaag weer om 4 uur vertrokken met 5 winkels in Duitsland.

Ik ben 54, en hoor je mij klagen????

Da's hartstikke mooi dat je dat allemaal doet en wilt maar jij mag jezelf natuurlijk nooit en te nimmer als beeldbepalend of leidend voorbeeld gebruiken.

 

Iedere chauffeur of werknemer maakt zo zijn of haar eigen afwegingen. Ik vind het dan zo niet zo fijn te worden afgebrand op persoonlijke keuzes.

Doe ik namelijk ook niet. Het moet eenieder vrij staan zo zijn beslissingen te nemen. We kunnen het hiermee niet eens zijn en wat al niet meer maar het is en blijft wel een persoonlijke keuze.

Zo heb ik ook al wel es een rit geweigerd omdat ik vond dat ik te weinig rust had tussen de ene en de andere rit.

En opnieuw zijn er dan altijd weer mensen die dan verkondigen dat zij elke nacht wel met 4 uurtjes slaap toe kunnen en dat diegenen die dat niet kunnen niet zo moeten zeuren. Want zij kunnen dat toch ook ? Ja zij wel maar ik wil niet op mijn zij in de berm belanden (zoals zo velen) (en nou ook niet zeggen dat dát ook niet waar is of niet gebeurd want het gebeurd wèl !).

 

Maar ja, we zijn niet gelijk hè. En gelukkig maar.

 

We kunnen wel een heel goede discussie hebben over de zin en onzin van de rij en rusttijdenwet. Dat wordt immers goed geschraagd door feiten , argumenten en overwegingen om deze als wet ingevoerd te hebben gekregen. We kunnen en mogen daar alles van vinden.

Maar als iemand tegen mij zegt dat hij of zij het verkiest om werkweken van 32 uur te maken terwijl het 'normaal' wordt gevonden werkweken van 60 uur  te maken, dan zul je mij ook echt niet horen dat zo iemand een aansteller is .

Zo iemand heeft er dus goed over nagedacht en daarin een bewuste keus gemaakt.

Is toch ook een goeie instelling ?

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Krijg steeds de indruk dat je eigenlijk dit beroep niks vind maar dat je gedwongen word, en dat lijkt mij inderdaad kut

Ik sta er inderdaad dankzij alle ervaringen bepaald ambivalent in ja.

 

Heel af en toe heb ik dan toch nog wel es geluk en rij ik dan bij een firma die het allemaal wat beter voormekaar heeft, de omgangsvormen lief heeft en een fijnere overlegcultuur.

Maar dat zeg ik, je hebt het gewoonweg niet altijd voor het kiezen.

Zo werd ik bv. gister nog gebeld door een uitzendbureau die het gesprek al direct opende met de opmerking dat 'het al wel heel lang geleden was dat wij contact hadden gehad'.

Een soortgelijke ervaring kreeg ik toen ik bij een ander uitzendbureau in gesprek was en daar een al oudere chauffeur naar binnenliep. Wat ze voor hem konden doen ?

Nou zegt ie, ik hoor al heel lang niks meer van jullie en dacht kom, ik loop maar es even naar binnen.

 

Nota bene, ik (en hij waarschijnlijk ook) houden de websites van uitzendrufters goed in de gaten hoor. Reageren ook regelmatig maar het kan je overkomen dat je daar dan dus nooit weer een reactie op terugkrijgt (men heeft dan al een chauffeur gevonden en dan vindt men het niet meer nodig de andere belangstelllenden even te bedanken voor hun belangstelling in diezelfde kutbaan).

 

Nog maar es, ik denk dat er met mijn instelling weinig mis is.

En het zijn o.a. dit soort ervaringen die er voor zorgen dat ik niet heel erg warm loop voor een baan als chauffeur in de Transport.

Al dit soort ervaringen worden dan ook nog es ondersteund en bevestigd door veel berichtgeving over bv. jongeren die er massaal niet voor kiezen om als chauffeur aan het werk te gaan. Men ziet de beloning en de lange, hele lange werkdagen bepaald niet als avontuurlijk.

 

En omdat het nog steeds zo is dat 'het hebben van een groot-rijbewijs' je zonder verdere lastige vragen aan een chauffeursbaan kan helpen en ik verder met al mijn andere en overige mooie werkervaringen dan toch niet in alle andere banen dan die van chauffeur , aan de bak kan. Tja, dan kun je rustig zeggen dat ik dan wel gedwongen word om als chauffeur aan de bak te gaan.

Maar let wel: Het is altijd wel mijn inzet er met een positieve inslag aan te beginnen en er dan toch nog met wat plezier in te werken. De ervaring leert mij gaandeweg dan wel hoe ik dan het werken weer vind bij dat transportbedrijf.

Voor het overige heb ik verder niet zo'n hele hoge pet op van de omgangscultuur in de transport en transportuitzendbureaus maar dat was al wel duidelijk geloof ik.

Iedereen zit daar voor z'n eigen en jij bent slechts een middel om voor hun eigen te zorgen (geld verdienen dus en graag veel en zonder teveel gezeik graag ja ?).

 

Om dan nog maar eens met deze laatste vraag te eindigen: Hoeveel van jullie hier hebben al es geprobeerd met jullie huidige werkervaring en opleiding succesvol naar een andere baan te verhuizen. Hoe is dat jullie vergaan ? En waarom zouden jullie dan naar een geheel andere baan dan die in het transport willen gaan ?

Al die heren chauffeurs die nu direct beginnen over : Dat ze nooit wat anders zouden willen of Jij bent gewoon niet geschikt of een kutchauffeur, die heren mogen wmbt. zich wel even van hun commentaren onthouden.

Heren en/of dames chauffeurs die hier al wel es serieus over nagedacht hebben hoor ik dan liever.

 

Als laatste dan: Op zulke banendagen worden belangstellenden geïnformeerd over de mooie aspecten van het transport. 

Belangrijk is het dan wel dat belangstellenden op basis van zoveel mogelijk goede informatie een doordachte beroepskeuze-beslissing kunnen maken.

De voorlichters moeten dus eerlijkheidshalve álle plus en minpunten weergeven en het is mijn ervaring dat hier nog wel heel veel gewonnen kan worden.

Eén van die voornoemde transportbureaus was overigens gestopt met haar informatiestand op de Truck en Transportdagen in o.a. Assen omdat er domweg veel te weinig nieuwe inschrijvingen plaatsvonden op die dagen. En tja, het was niet goedkoop om daar met zo'n truck -en stand te staan.

Gebrek aan belangstelling c.q. interesse dus !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

@JD,

Eerst lees ik "die kut baan", en DSM ga je in een adem verder, dat er met je instelling niets mis is........

Moet ik nog meer citaten er uit halen voor je???? Of blijf je je eigen voor schut zetten??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben van chauffeur naar monteur gegaan zonder papieren of iets dergelijks

Heel knap van je. 

Daar hoefde je verder geen examens voor af te leggen of er anderzins papieren voor te halen ?

Je hebt daar zelfs geen arbeidscontract voor hoeven te 'ondertekenen' . 

Gewoon een kruisje zetten bij het (aangewezen) kruisje ?

 

Maar je bent nu toch geen monteur ?

Je bent CHAUFFEUR, .... toch ?

Hoe heb je die bevoegdheden dan gehaald ?

Toen al bij een barak op de Rotterdamse haven a raison de 150 gulden of was dat toen nog niet mogelijk ?

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@JD,

Eerst lees ik "die kut baan", en DSM ga je in een adem verder, dat er met je instelling niets mis is........

Moet ik nog meer citaten er uit halen voor je???? Of blijf je je eigen voor schut zetten??

Ik gaf een ietwat vertekend beeld geloof ik.

Maar dan toch ter uitleg van hoe het leven van een werkzoekende er zo ongeveer uitziet: Je ziet een baan die je leuk vind. Daar reageer je op. Je kunt het ook goed onderbouwen waarom die baan je toch zo aantrekt. Veel mensen in je omgeving zie jouw kansen op die baan als groot.

Dan krijg je die baan niet.

Sterker nog: Men laat je niet eens weten dat je die baan niet hebt gekregen.

En dan verwordt die 'leuke baan' dan toch vrij eenvoudig naar 'die kutbaan'.

Lijkt mij verder niet zo'n hele ongewone reactie.

Daarna geldt: Op naar de volgende !!  :D  :bey: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel knap van je.

Daar hoefde je verder geen examens voor af te leggen of er anderzins papieren voor te halen ?

Je hebt daar zelfs geen arbeidscontract voor hoeven te 'ondertekenen' .

Gewoon een kruisje zetten bij het (aangewezen) kruisje ?

Maar je bent nu toch geen monteur ?

Je bent CHAUFFEUR, .... toch ?

Hoe heb je die bevoegdheden dan gehaald ?

Toen al bij een barak op de Rotterdamse haven a raison de 150 gulden of was dat toen nog niet mogelijk ?

Nee hoeft niet en sta op papier als monteur,heb zelfs als lasser gewerkt bewerkt door mathijs1982
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ook ik maak weken van 60 uur jd dus niet alleen als chauffeur maak je veel uren

Tja nog maar es, dat is de keus die jíj maakt.

En als jou dat blij en gelukkig maakt , prima. 

Maar dat mag jou niet als 'maatgevend' maken in jouw beroepsgroep.

Er zullen zat monteurs en lassers zijn die het na 40 uur in die week mooi genoeg vinden en de broodtrommel op vrijdagmiddag 5 uur achter op de fiets binden en weer lekker naar moeders de vrouw fietsen.

 

Ik heb zelf jáááren geleden al es een collega (een mid-vijftiger) van de heftruck af moeten helpen omdat een hartaanval aanstaande was.

Maar ja, die uren moesten gewerkt worden hè. En liefst zoveel mogelijk.

Hij is door mijn en zijn chef naar huis gestuurd en mocht niet meer terugkomen. Het werd té gek met hem. Want zo ging het iedere keer weer.

Werken tot ie het er bijna weer bij liet, naar huis gestuurd en bij de dokter langs en na een week , of twee kwam ie weer op zijn werk.

 

Ook hij was natuurlijk niet maatgevend. Ik heb er zelf met veel plezier op de heftruck gewerkt maar ik was dan natuurlijk ook nog heel jong en dan kun je nog heel veel meer hebben nietwaar ?

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Een hartaanval krijg je over het algemeen niet van te hard werken jd. Meestal is het een (erfelijke) afwijking en vaak is het omdat men niet goed voor zijn lichaam zorgt.

Een menselijk lichaam is echt wel in staat 60 uur in de week te werken en daarvan te herstellen. Maar als je daarnaast rookt, niet beweegt en elke dag een broodje bal met mayo eet pleeg je roofbouw op je lichaam.

Niet van dat werken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Nu heb ik ook niet echt het idee dat de werklust er bij jdinverbazing vanaf spat, maar hij geeft wel duidelijk weer hoe de arbeidsmarkt tegenwoordig in elkaar steekt.

En ik blijf het ook vreemd vinden, dat er voor mensen die gewoon minder willen werken, nog altijd geen plaats in de herberg is.

Wat dat betreft gaat de sector echt niet met de tijd mee.

Maar laat mij maar lekker 60 uurtjes in de week hobbelen.

Zeker zolang de cao dit nodig maakt.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu heb ik ook niet echt het idee dat de werklust er bij jdinverbazing afspat, maar hij geeft wel duidelijk weer hoe de arbeidsmarkt tegenwoordig in elkaar steekt.

En ik blijf het ook vreemd vinden, dat er voor mensen die gewoon minder willen werken, nog altijd geen plaats in de herberg is.

Wat dat betreft gaat de sector echt niet met de tijd mee.

Maar laat mij maar lekker 60 uurtjes in de week hobbelen.

Zeker zolang de cao dit nodig maakt.

Dus als wij er 5 euro netto per uur bij krijgen ga jij minderen Routier? Dan maak jij net als mij nog steeds die 60 uur omdat t geld je dan waarschijnlijk hongerig maakt

grt. Wesley

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dus als wij er 5 euro netto per uur bij krijgen ga jij minderen Routier? Dan maak jij net als mij nog steeds die 60 uur omdat t geld je dan waarschijnlijk hongerig maakt

grt. Wesley

Misschien wel ja. Dat zal dan blijken.

Je hebt natuurlijk wel een punt, een beetje extra loon is nooit weg, maar aan de andere kant is er natuurlijk nog wel meer in het leven, buiten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden