[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

RWS fotograafeert rustende collegas op de vluchtstrook??


Arjan1980

Recommended Posts

Ten eerste zijn het collega`s die net zoals wij gebonden zijn aan de RTW.

Wie het eerst komt, op een openbare parking, wie het eerst maalt.

In het weekend kan je vaak zonder moeite wel een plek vinden.

Net zoals wij, zijn er collega`s die laat aan komen op een parking laat op de vrijdag.

Maar de opmerking, onze parkeerplaatsen zijn geen campings.

Parkeren ze bij een routier, dan zijn het gasten die onnodig een plek innemen,omdat ze er niet eten.

Parkeren ze op een parkeerplaats,zijn het campinggasten.

Parkeren ze op een industrie gebied, dan....euh.....

 

Waar mogen ze dan wel parkeren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste zijn het collega`s die net zoals wij gebonden zijn aan de RTW.

Wie het eerst komt, op een openbare parking, wie het eerst maalt.

In het weekend kan je vaak zonder moeite wel een plek vinden.

Net zoals wij, zijn er collega`s die laat aan komen op een parking laat op de vrijdag.

Maar de opmerking, onze parkeerplaatsen zijn geen campings.

Parkeren ze bij een routier, dan zijn het gasten die onnodig een plek innemen,omdat ze er niet eten.

Parkeren ze op een parkeerplaats,zijn het campinggasten.

Parkeren ze op een industrie gebied, dan....euh.....

 

Waar mogen ze dan wel parkeren ?

 

Ze mogen best langs de snelweg overnachten als ze aan hun uren zijn, daar zegt toch ook niemand iets tegen?

Dat ik niet overnacht wil natuurlijk niet zeggen, dat ik nooit ergens hoef te stoppen ivm rij- en werktijden, dat begrijp je wel, hè? :kiss:

 

En nee, parkeerplaatsen langs snelwegen zijn geen campings of vind jij van wel? Mensen met caravans en campers mogen er ook niet meerdere dagen achter elkaar staan, waarom zouden zij dat dan wel mogen?

 

- Routier: Als die routier een eigen parkeerterrein heeft, bepaalt de uitbater wie er wel of niet mag staan. Bij voorkeur klanten, neem ik aan. En is dat vreemd?

- Meerdere dagen op een parkeerplaats, zie boven. Gewoon overnachten: niets op tegen.

- Industrieterrein: tegenwoordig wordt langparkeren daar vaak verboden en dat hebben we vaak aan het gedrag van onze collega's zelf te danken... Leuk ook voor de collega's die hun auto in het weekend mee naar huis mogen nemen. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik spreek uit ervaring dat ook ik met een rijtijd op mijn kaart 3.45 minuten Breukelen voorbij reed.

En dan verrast werd door die tunneldosering.

Ik kom ook bijna nooit op die plaats, maar ik rij wel vaak langs de A12/A27/A6 en als ik bij de Meern rijd en mijn klokje staat op 4 uur dan kan ik in principe de BP bij de Bilt halen, maar dat gok ik niet eens. Want de 30 minuten die ik niet rijd om mijn 4.5 uur vol te rijden plak ik gewoon weer aan de volgende periode. Maar ook met 9.5 rijuren totaal rij ik al niet meer verder dan daar, onze infra is inderdaad vol gelopen maar om nu te zeggen dat de wet verkeerd is omdat men zelf een beslissing neemt die verkeerd blijkt af te lopen vind ik wel heel makkelijk. 

 

 

JA, dat is de concequentie van weinig parkeerplaatsen en een belachelijke hoge boete bij overschrijding rijtijden wet.

Dan heb je weinig keuze denk ik.

En begin nou niet dat je na 3,5 uur al een p-plaats moet gaan zoeken want dan snij je je zelf wel heel erg in de vingers.

Want dan moet je ook al 3..... 4 x van de snelweg af om te koekeloeren of je een p-plaats hebt.

En dan wetende dat er waarschijnlijk geen enkel plekje over is.

En dus maak je bewust een keuze waarbij je op voorhand al weet dat er een hoge boete op rust. 

 

Maar ik denk niet dat ik foto's hoef te plaatsen van al die geweldige chauffeurs die voor de helft op een vluchtstrook rijden ( of de foto's van de vier mensen die dit jaar in Nederland daardoor hun leven al zijn verloren? )? Of van hulpdiensten die er niet meer voorbij komen omdat er ook wordt gerust op de vluchtstrook en het vrachtverkeer vier rijen breed rijdt want: "Bij file rijden mogen ook voertuigen die langer zijn dan 7.5m op de eerste rijstrook rijden." 

 

Dat de boete's te hoog zijn, ja daar ben ik het mee eens. Maar dat ze er zijn dat hebben we hoofdzakelijk aan onszelf te danken, hetzij werkend voor een werkgever zonder er iets te durven zeggen over het als maar doorrijden hetzij als eigen rijder om maar zoveel mogelijk te rijden.  

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar hoe je ermee omgaat.

Is het niet handiger om ons te berusten in dit fenomeen ?

In het buitenland is dat al gewoon geaccepteerd hoor.

Ik neem als voorbeeld alleen al de A-1 vanaf Lille tot aan Parijs.

Daar staan ze soms stil tot na het einde van de invoegstrook hoor.

En niemand die ze wegstuurt.

De instanties tonen daar begrip voor de chauffeurs.

En als het echt een gevaar word,komen ze van Sanef netjes pionnen plaatsen.

Ik heb alleen ondervonden,en dat houd me wel wakker en bezig in de nacht, dat je even een baantje op moet schuiven als er iemand de parking afrijd.

Niemand die daar moeilijk over doet.

Zelfs in België niet, ik zie regelmatig vrachtwagens hun nachtrust maken op zulke uithammen die ze gemaakt hebben,zonder dat een chauffeur een boete ervoor krijgtof weg word gejaagd.

 

Verwar niet de discussie, het maken van de 45 uur op een parkeerplaats met deze discussie, het maken van je pauze of nachtrust doordeweeks.

Want zo vol als elke parking `s nachts staat, zo leeg is hij overdag.

Ik ben onderhand het beeld gewend dat er chauffeurs hun wagen aan de kant zetten,in de file omdat hun tacho begint te knipperen, ik zie dit ook Nederlandse collega`s doen,omdat we allemaal maar mensen zijn en ook fouten maken.

Dus dat scheelt, dan zijn we net zulke prutsers als al die anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik moet hier echt om lachen.

Op de ring van Antwerpen staan zelfs regelmatig Nederlandse collega`s ook netjes te pauzeren als de tacho begint te knipperen.

Vooral de mensen die de gok nemen om sint Job te halen. :D

Arjan spreekt over pauze en niet over nachtrust.

Allemaal erg makkelijk gezegd en gedaan, dan zoek je toch maar een parkeerplaats op.

Doe gewoon een rekensom.

Overschrijding van de RTW heb je 4 weken bij je versus een 45 minuten stop op een vluchtstrook.

Die overschrijding is geheel betaalbaar in heel de EU.

Lees jij en versta jij de verkeersinformatie van elk land waar je in rijd ?

En als jij ergens vreemd bent, de Shell mist bij Breukelen en dat ineens een malloot besluit aan tunneldosering te gaan doen,dan tikken je minuten erg snel weg.

Want neem alleen al de A2, vanaf Breukelen is de echt eerst goede mogelijkheid om te parkeren voor Geldermalsen, die Texaco.

Bereik die maar eens in de spits.

Ga de autobaan af en je komt steeds vaker parkeerverboden tegen voor vrachtwagens.

Maar een bord die je de weg wijst naar een plek waar je wel kan staan is nergens te bekennen.

En als ik ergens niet echt bekend ben, duik ook ik niet zomaar de autobaan af, wie weet waar je uitkomt en of je überhaupt ergens veilig kan gaan staan.

Je stekt mij nu toch teleur Ron.

ik had jou echt wel slimmer ingeschat.

Overal langs die A2 zijn er wel industrie terreinen te vinden waar je eventueel je 3 kwartier maken kunt.

Maar ik geef direct toe dat meer parkeerplaatsen langs de snelwegen een absolute must is.

Maar pauze maken op een vluchtstrook????? Nooit........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Daar heb je wel een punt.

Dus op de P-plaatsen langs de snelwegen/provinciale wegen is het vanaf morgen verboden ONBELADEN te parkeren !!

Dan moeten we WEL alle industriegebieden 24/uur open stellen voor parkeren van trucks.

Want daar moeten dan maar de trucks wachten die op een nieuwe lading wachten

(lijkt me veeeeeeel logischer als ze dat op een industriegebied doen ;) )

hier heb je zeker een punt ja. Het blijft onbegrijpelijk dat vrachtverkeer niet mag parkeren op industrie terreinen.

Ook daar is het weer, wel de lusten maar niet de lasten......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat is marktwerking.

Nuchter genomen,waar wij vroeger koploper in waren is ons markt aandeel sterk gereduceerd.

Neem nu de luchtvaart.

Pas nadat onze transport markt implodeerde, mede door onze eigen bedrijven die middels een buitenlandse vestiging dus op de transport markt deel wilde blijven maken van die markt, zijn er nu ineens volop vergaderingen over de luchtvaart,omdat onze Europese luchtvaartmaatschappijen niet meer kunnen concurreren met bedrijven uit het oosten, omdat die bedrijven er andere regels op na houden en goedkoper vliegen.

Dat er dus een maatstaf moet komen om die concurrentie het hoofd te bieden.

Waarom de luchtvaart wel hoog op de agenda staat en de transport niet, de spelregels zijn er anders.

Maar Duitsland en België en Frankrijk breiden ook hun parkeer plaatsen uit, draag jij daar ook aan bij ?

uhhh ja, mits je in die landen rijd, betaal je ook mee doormidden van een Eurovignet, of tol.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Prima dat je niet meer zomaar overal mag overnachten.

Maar zorg dan voor alternatieven, en dat doen ze ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

ben ik geheel met je eens Bert, maar dan parkeer je nog niet op wen vluchtstrook.......

Buiten dat hij daar niet voor bedoelt is, is het pijnig eens levensgevaarlijk.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hangt van de huur voorwaarden af.

Als er in staat dat het terrein vrij toegankelijk moet blijven heeft men weinig meer te vertellen.

In Engeland zijn langs de snelwegen de P plaatsen in principe ook vrij toegankelijk,

meestal 2 uur vrij parkeren maar wil men overnachten moet er toch vaak betaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je stekt mij nu toch teleur Ron.

ik had jou echt wel slimmer ingeschat.

Overal langs die A2 zijn er wel industrie terreinen te vinden waar je eventueel je 3 kwartier maken kunt.

Maar ik geef direct toe dat meer parkeerplaatsen langs de snelwegen een absolute must is.

Maar pauze maken op een vluchtstrook????? Nooit........

Dat is ook al verleden tijd. Heb al een paar waarschuwingen gehad. Dat ik niet mocht parkeren op het industrie terrein. Mijn collega had een aanhanger aan de straat afgekoppeld. Hijzelf stond bij een klant binnen te lossen en kreeg een bekeuring. Moest hij de aanhanger maar ergens neerzetten waar het wel mocht. Dat het tot 30 km in de buurt niet mocht intresseerde die afgekeurde politie agent niets, moest hij maar even wat verder rijden en later weer ophalen. Aan de straat afkoppelen was niet de bedoeling. Dit krijgt nog een staartje hij gaat het hogerop zoeken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Engeland zijn langs de snelwegen de P plaatsen in principe ook vrij toegankelijk,

meestal 2 uur vrij parkeren maar wil men overnachten moet er toch vaak betaald worden.

Parkeerplaatsen in england zijn ook schaars,die kunnen wel een voorbeeld nemen aan duitsland,

20/25 pond om te parkeren is best wel een aardig bedrag..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Parkeerplaatsen in england zijn ook schaars,die kunnen wel een voorbeeld nemen aan duitsland,

20/25 pond om te parkeren is best wel een aardig bedrag..

Dat is geen aardig bedrag. Tegen het asiocale aan. En als er gesneden word of diesel gejat. Jou probleem. Vind het niet erg om betaald te parkeren als mijn eten verekend word. En ik normaal kan eten. Maar niet voor 6 pond vereken voor bagger voer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Parkeerplaatsen in england zijn ook schaars,die kunnen wel een voorbeeld nemen aan duitsland,

20/25 pond om te parkeren is best wel een aardig bedrag..

Dat is geen aardig bedrag. Tegen het asiocale aan. En als er gesneden word of diesel gejat. Jou probleem. Vind het niet erg om betaald te parkeren als mijn eten verekend word. En ik normaal kan eten. Maar niet voor 6 pond vereken voor bagger voer.

Dat bedoelde ik ook ,is daar een droevenis.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat bedoelde ik ook ,is daar een droevenis.

Nogal. Rij nu al een behoorlijke tijd naar de uk. Maar ben blij dat ik mijn plekken weet om te parkeren. Aleen heb ik vandaag pech..... Sta nu op de homo ontmoetings plaats van norfolk. Hier komen wij niet vaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden