[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

B.q. De Ruyter & Duiker BV


Recommended Posts

  • Administrators

(Op verzoek van iemand geplaatst)

 

BQ De Ruyter & Duiker BV, vertikaal transport uit Amsterdam is failliet verklaard.

 

http://drimble.nl/regio/noord-holland/amsterdam/33421869/6-bedrijven-in-amsterdam-failliet-verklaard.html

 

https://www.facebook.com/BQDuiker/

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Uit hun eigen verhaal op facebook:

 

 

Vandaag, 26 januari, heeft de rechtbank, na eigen aangifte van ons bedrijf, het faillissement uitgesproken.
Door de economische recessie waren wij in zwaar weer terecht gekomen en was het voortbestaan van ons bedrijf, in de huidige omstandigheden, bedrijfseconomisch onhaalbaar.

Met de curator zal worden bekeken of een doorstart kan worden gerealiseerd, waarbij behoud van werkgelegenheid onze primaire doelstelling is. 
Bovendien willen wij u ervan verzekeren dat wij er alles aan zullen doen wat binnen onze mogelijkheden ligt, om onze relaties zo goed mogelijk te blijven bedienen en lopende opdrachten correct af te handelen.

 

 

Zo te lezen zijn de bedoelingen goed en heeft men zelf verder 'verval' willen voorkomen. Hopen dat het allemaal lukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer om dit te lezen. Ik kende een aantal chauffeurs die daar werken.

Het was in mijn ogen een goed gerenommeerd bedrijf, waar mensen met echte vakkennis werken, met speciale specialisme in het transport!

Hopelijk gaat dit allemaal goed komen.

Veel sterkte.

 

 

Ik ken het bedrijf ook goed al is het meer van de tijd dat het nog alleen BQ de Ruyter was. Sinds een jaar of 2 is het samengegaan met Duiker wat eigenlijk een soortgelijk bedrijf was. Veel mensen hebben altijd een mening over hoe wat en waarom. Feit is dat ze heel veel werk zijn kwijt geraakt aan een aantal grote spelers. Zo ging St v/d Brink een aantal jaren geleden met het werk van de Stiho en Baars en Bloemhof aan de haal. Dit waren toch voor een auto of 6 werk elke dag en dan werd er ook nog veel door de kraanauto's op "hoogte" gelost. De 6 auto's die vast reden waren speciaal ingericht voor deze klant en waren allemaal vrij recent. Ook had hij nog 2 auto's rijden voor de verzinkerij wat hij is kwijtgeraakt. En als klap op de vuurpijl raakte hij ook het werk van de TU kwijt. Deze gingen het uitbesteede vervoer weer zelf doen.

 

Hij bleef zitten met een aantal chauffeurs die moeilijk herplaatsbaar waren en dat werkt ook niet mee. En zover ik weet "dook" hij nooit onder de prijs door. Hij hanteerde zijn prijs en week daar niet vanaf.

 

En kijk wat er van gekomen is. Een prachtig oud bedrijf met een rijke historie naar de klote. Echt balen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken dit bedrijf.

Nog voor gewerkt.

 

Het was - en is? - een goed bedrijf. Waren ze allemaal maar zo!

En zoals ze zelf al zeggen: de oorzaak ligt vooral in de omstandigheden op de markt.

 

Hierboven is het al gezegd en het is waar: er is veel werk naar anderen gegaan. Die, laten we dat niet vergeten, vaak eerder werk op het buitenland deden. Daar om redenen ons allen hier bekend mee moesten ophouden en zich massaal op het binnenlandse vervoer hebben gestort. En dat is ook niet oneindig - dus dalende prijzen al gevolg. En daar begint de ellende...

 

Al met al is het doodzonde.

 

Strekte daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb uit onbetrouwbare bron dat er een doorstart al dan niet in afgeslankte vorm is.

 

Uiteraard word er helaas overtollig personeel gedumpt. Heel triest maar geen doorstart is nog triester. In ieder geval succes met de doorstart. Een goede kennis van mij is gedumpt die er al jaren werkte. Ik zal straks al mijn moed maar eens bij elkaar rapen en hem bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En afgelopen maandag zijn ze doorgestart.

Vrijdag werd het personeel ingelicht wie er wel en niet mee mochten. Een goede vriend van mij mocht niet mee. Heeft daar het grootste deel van zijn leven gewerkt en is dus behoorlijk teleurgesteld.

De in de ogen van de directie "rotte appels" moesten er uit. Begrijpelijk, maar wel wrang en oneerlijk.

Maar zo zit de wet in elkaar in Nederland. En ook hij komt ondanks zijn leeftijd wel weer aan het werk.

Ik wens ze in ieder geval succes. En voor als ze meelezen, leer van de fouten van het verleden ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik wens deze mensen inderdaad ook het beste, maar ik ben toch wel benieuwd wat jij bedoeld met "En voor als ze meelezen, leer van de fouten van het verleden ;-) "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens deze mensen inderdaad ook het beste, maar ik ben toch wel benieuwd wat jij bedoeld met "En voor als ze meelezen, leer van de fouten van het verleden ;-) "

Omdat iedereen die het bedrijf een beetje kent weet waar het o.a. fout is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Oke, duidelijk Ron. Ik begreep dat over die fouten even niet helemaal.

Ik dacht meer iets in de trend van "loon inleveren voor een redding" wat niet geholpen heeft of zo.

Had gekund toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, duidelijk Ron. Ik begreep dat over die fouten even niet helemaal.

Ik dacht meer iets in de trend van "loon inleveren voor een redding" wat niet geholpen heeft of zo.

Had gekund toch???

Zover ik weet hetaalde ze netjes cao. Ik heb in ieder geval nooit klachten gehoord. Ze hebben volgens mij ook nooit geld hoeven inleveren voor het faillisement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Het was leuk om iets te vinden  van BQ de Ruyter op het internet.  Het spijt mij om dit nieuws to vinden ook al is het nu  alweer meer dan 2 jaar geleden.

Ik ben opgegroeid met de originele BQ de Ruyter firma.   Mijn family woonden vlak naast het bedrijf in een oud houten huis op Nieuwendammerdijk 371.  Mij vader was Gijs Langenberg die bij BQ werkte van vlak na de oorlog tot ongeveer 1954 maar wij bleven in de woning van BQ to 1957 toen wij naar Australie gingen emigreren.  Ik was toen 14 jaar - nu 75.

Mijn vader was dus een vrachtwagen chauffeur en  reed ook met  trailers en in de zomer was hij bus chauffeur.  Ik ging vaak mee met alle chauffeurs en heb daardoor veel van ons land kunnen zien op die manier.  Ik heb daardoor ook nog geleerd om een trailer achteruit te parkeren (maar dat wist BQ niet).   Ik hielp vaak in de garage b.v helpen met de bussen te parkeren en wassen en verdiende daarmee wat zak geld van BQ.    We konden net 4 bussen parkeren.  Ik kon een beetje Egels praten en had een kans om dat te oefenen toen ik een Engelse tourist bediende met benzine (Esso?)  Ik werkte later bij Shell voor 20 jaar.   Boven bij Mevr de Ruyter heb ik voor het eerst TV gezien.  BQ had een nicht en neef die ook voor hem werkten.

BQ had een broer (ik geloof dat hij  Krijn heete).  Hij reed voornaam met bussen door Europa.  Ik was verliefd op zijn stiefdochter, Renata.

Foto van Gijs 1952B.thumb.jpg.0b4060f633d7b9a9d11cc19806a607bc.jpgvan 1952.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog steeds betrokken bij het (vernieuwde) BQ Duiker dus vind ik het leuk dat u reageerd, het pand op de Nieuwedammerdijk is nog steeds bezit van de familie. Ik ben er nog niet zolang geleden binnen geweest en toen werd mij ook het een en ander verteld over vroeger. Je moet er nu niet meer aan denken dat je daar met een bus of vrachtwagen heen moet.

 

Mijn oudste zoon is planner daar en ik rijd er zo nu en dan nog als ze omhoog zitten. Na het faillissement en de veranderingen in de directie is het een mooi bedrijf geworden die volop groeit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ niks mis met oorbellen LOL

Ik heb zelf al 35 jaar een oorbel...

En al 30 jaar een 2e ernaast.

En al 25 jaar 1 aan de andere kant erbij.

En sinds 8 jaar een 2e erbij aan de andere kant.

Heb dus momenteel 4 oorbellen, elke zijde 2.

Ben 41 jaar jong en heb het niet zo slecht gedaan in het leven, al zeg ik het zelf :angel:

 

Groet Ron

bewerkt door ayla
  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij er alles bij voorstellen.

 

Ik weet over wie het gaat en als je die man een beetje kent weet je dat het hem geen flikker intereseerd wat een ander van hem denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei shompie:

Ik kan mij er alles bij voorstellen.

 

Ik weet over wie het gaat en als je die man een beetje kent weet je dat het hem geen flikker intereseerd wat een ander van hem denkt.

Dat is het verschil tussen mensen met en mensen zonder oorbellen....

 

Ik reis de hele wereld rond, kom bij meerdere geloven op de boerderij en heb regelmatig de vraag gekregen of ik een meisje ben (voor de mensen die mij al eens gezien hebben, ik heb weinig kenmerken van een meisje).

Ik heb dan altijd wel een antwoord klaar. Je ziet de mensen dan weer rap omkeren en pas na een uurtje of wat schoorvoetend terug komen....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden